Restaurant Willem V in Rijswijk

Parkeren kan voor de deur en is gratis vanaf 18.00 uur. Op donderdag is dit vanaf 21.00 i.v.m. de koopavond.

Restaurant Willem V is goed te bereiken met het openbaar vervoer. U kunt gebruik maken van bus 23 of tram 10, 15 en 16. Vanaf de halte herenstraat is de loopafstand 2 minuten.

Bezorgrestaurants in de buurt van Restaurant Willem V

1220685103 97
1280112077 79
1517819974 82

1. Ilja en Miranda

Prima gegeten hier samen op 18 nov 2013. Klein maar fijn tentje met knus huiskamergevoel, vriendelijke bediening en lekker eten. Vooraf mandje met stokbrood was goed te doen, brood was net afgebakken, aioli, tapenade waren lekker maar had iets meer mogen zijn voor hoeveelheid brood. Hoofdgerechten waren in orde. Mooi geserveerd op warme borden en smakelijk. Enige verbeterpuntje vonden wij dat de serveersters wat 'underdressed' waren met spijkerbroek en gympen. Als kwaliteitsrestaurant wek je een betere indruk door dit snel te veranderen. Al met al een dikke 8!

2. Het was een geweldige ervaring een kleine tent prima bediening en goede service
    je kunt zien dat Herman den Bleijker er is geweest.
    Ik zal het zeker aanraden als mensen bij vragen naar een goed restaurant

3. Wuitermarkvpoppel

Het ontvangst was gastvrij. Jammer dat we aanvankelijk de enige gasten waren. (Op een dinsdagavond). Later nog 4 gasten.
    Aardige menukaart. De gerechten waren smaakvol. Maar...... Een chef die een gerecht serveert met vieze vlekken op zijn kokskleding getuigt niet van zorgvuldigheid en nauwkeurigheid. Het tekende ook de gehele sfeer. Met weinig enthousiasme lijkt men er te werken. Het is ook merkbaar aan de gehele ambiance. Het is het net niet. Beschadigingen aan de muren en deuren. Gemis aan passie om er elke dag wat van te maken. Jammer want de potentie lijkt wel aanwezig.

4. Ries Verburg

Vriendelijke bediening. Ambiance gezellig met intiem karakter. Eten was heerlijk, veel zorg aan besteed. Een aanrader is de ravioli met truffelsaus!!! Een restaurant waar je je nog echt gast voelt. Al met al een gezellige avond gehad.

5. Rogier den Reijer

Voor het eerst kreeft gegeten. Deze was werkelijk waar zalig. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar ook de puree en de groenten waren lekker. Het is een erg chique restaurant en dat gevoel krijg je ook door de service van het personeel. Een nagerecht heb ik niet genomen.

6. Zalige kreeftensoep vooraf, en sublieme kreeft met Spaanse pepers als hoofdgerecht. Een professionele, maar toch persoonlijke bediening. Simpelweg... Top!

7. Afgelopen vrijdag hier gegeten. We hebben er heerlijk gegeten. De voorgerechten waren erg goed, ik had zelf mosterdsoep. Had ik zelf wat romiger en zachter van smaak verwacht, waardoor ik niet alles op kon. Maar dat is natuurlijk geheel mijn eigen smaak. De kreeften waren heerlijk sappig en zacht. De toetjes waren heerlijk, worteltaart en chocolademuffin. Alsof er echt een engeltje op je tong pist!!

Bediening was top. Ik miste alleen wel iets van een achtergrond muziekje. Je kon echt alle gesprekken van de andere gasten horen.
    Ik zou iedereen aanraden om hier een keertje te eten. Wij komen zeker terug.

8. Adri Muller

We hebben er met 6 mensen gegeten, gezellig in de erker afgelopen vrijdag. Het eten van mij en mijn vrouw was uitstekend.

9. Greet Baak- van Hulsentop

Greet.

Met 3 personen heerlijk gegeten, hebben het verrassingsmenu van de chef genomen.
    Prettige bediening.
    Gezellige sfeer, kortom wij komen graag nog een keer terug.

8 oktober 2011

10. Met de groupon aktie hier gegeten en dat was geweldig. Heerlijke kreeft gegeten die ik nog niet zo had gegeten. Altijd leuk om op deze manier weer nieuwe restaurants te ondekken. Komen zeker weer een keer terug.

11. Hanneke Zijlstra

Sfeervol restaurant, goede bediening.

En zeer verrukkelijk eten.

Het verrassingsmenu was in alle opzichten een verrassende ervaring. Zeer aanbevelingswaardig etablissement.

12. koos meuldjik

Lekker gegeten.

Gezellige uitstraling.

Vriendelijk personeel.

Verrassings menu van de chef gehad.

13. Na een mail te hebben ontvangen voor het 5 jarige bestaan hebben we gereserveerd en het jubileum menu gekozen. Van zo'n menu verwacht je dan ook wat. Het voorgerecht, coquilles, die door het midden gesneden waren lagen op een moesje van granaatappel en erbij wat sla. Het geheel was smakeloos en niet op smaak afgemaakt. Het 2e gerecht moest een bisque = een gebonden soep van schaaldieren, voorstellen maar het was een smakeloze consumee die bitter smaakte en er niet uitzag. Deze opmerkingen/klachten hebben we direct gemeld aan de eigenaar, er werd echter niets meegedaan. Het 3e "gerecht" was een spoom waaraan niets verkeerd was en waar je ook niets aan kan verpesten. De opmaak was wel echt jaren 80. Het hoofdgerecht was een hazerug welke gelukkig wel goed op smaak was en er aantrekkelijk uitzag. Gelukkig maar. Het dessert was een creme brulee met chili, die iets te bruin was aangezet maar qua smaak goed was. Daarna een kopje koffie gedronken.

Al met al vonden we het niet uitblinken qua smaak in zijn totaliteit. We hopen dat dit een eenmalig foutje was. De wijnen waren van een goede kwaliteit. Dus bij de beoordeling is alleen van het eten uitgegaan. Wat ons wel tegen viel was dat er op geen enkele manier geprobeerd is een aantal zaken recht te zetten. Voor ons dus voorlopig geen Willem vijf meer want het was gewoon onvoldoende.

14. We hadden hier al eerder gegeten, een 5 gangen menu. We besloten ons nu (3 personen) te laten verrassen. Geen verkeerd besluit. Eigenlijk was alles zoals het hoort. Smaakvol opgediend, heerlijk eten en verrassend qua mix, we hadden ieder verschillende gerechten en we konden van elkaars borden de verschillende composities proeven. Bijpassende wijn en een heerlijk nagerecht. De bediening was vriendelijk en attent inclusief een praatje met de gastvouw en gastheer (tevens de kok).

Conclusie: aan te bevelen, wij komen zeker nog een keer terug.

15. Gisteren met 7 man wezen eten. Het positieve was waar we zaten, een grote ronde tafel in de erker van het restaurant, erg gezellig. We werden ook vriendelijk ontvangen.

Vooraf hadden de meeste van ons coquilles en die waren veel te zout! 1 had een steak tartaar en die was voldoende, iemand anders een salade artisjokken en ook dat ging.

Het hoofdgerecht kwam zonder iets aan groente of aardappeltjes, maar met een haar op een bord van 1 van de gasten. Er werd wel gevraagd of er een ander gerecht moest komen. Dit vonden we niet nodig, omdat dan het eten voor iedereen koud wordt. Het werd geserveerd op een mimimaal bedje van puree.

De biefstuk was mals en dus prima. De geserveerde ribeye was ook lekker maar dun en klein. De gevulde varkenshaas bleek erg lekker en apart van smaak.

Nagerecht van aardbeien was lekker, grand dessert was aardig en zo ook de trio van koffie. Het kaasplankje zag er minder lekker uit dan het smaakte.

Rekening van €50 pp inclusief drank maakt dat het er nog net mee door kan. Vanwege die vieze haar hadden wel verwacht dat de koffie voor hun rekening zou zijn, dat had ik erg netjes gevonden.

Een gemiddelde eter heeft aan onze 3-gangen menu te weinig om zonder trek naar huis te gaan.

16. Top met een byzondere prijs/kwaliteit. Halve kreeft, gegrillde kalfsribeye en toptoet samen een smulpartij.

De sfeer en pefectie zijn meer dan kwaliteit en smaakstrelend.

Kortom, wij zien meer dan een ster elders.

17. anoniem

Kan er kort over zijn, in deze prijs klasse en ambiance zeer goed.

Heb een top avond gehad.

Al met al, aanrader!

18. klaas Pronk

Van de week heerlijk zitten eten in dit restaurant. Was wel al eerder geweest, maar nu is het ook weer helemaal verbouwd. Je voelt je hier helemaal gast. Zowel service en keuken geweldig. Ga zo door.

19. Henk Neuteboom

Weer eens gegeten in het nu vernieuwde restaurant. En hoe!

Vanaf de verrassende amuse tot en met het dessert een feest voor de smaakpapillen en het oog. En een uitermate attente bediening. Een aanrader voor een ieder die in een fijne ambiance een avondje wil genieten. En... wij komen terug.

20. Was zaterdag toevallig in Rijswijk. Heb een voortreffelijke avond mogen genieten van rustige ambiance, zeer prettige bediening en een voortreffelijke maaltijd. Vooral de rust om rustig te kunnen tafelen en de vernieuwde inrichting, zeer geslaagd!

21. Was eens ons favoriete resaurant, waar we tientallen malen perfekt hebben gegeten. Op 3.2 van dit jaar weer gegaan. Bij binnenkomst kwamen ranzige etensluchten ons tegenmoet. Borrel was snel geserveerd. Brood, ho maar, duurde wel 20min, terwijl er wel schaaltjes met ingredienten op tafel stonden. Kwaliteit v.h. eten was zeer matig. Bediening ronduit onvriendelijk en veelal onzichtbaar! Was de laatste keer voor ons.

22. Tip: Op de kaart staat een amuse-diner. Dit 5 gangen diner is een wandeling door de kaart dat neer komt op een volledige snoeperij. Prima voor een heerlijk uitgebreide avond uiteten. Een wijn arrangement is mogelijk, maar ik heb het bij een los glas wijn gehouden, alleen het verhaal bij de wijn door 1 van de eigenaren is al een feest.
    De avond was weer zeer geslaagd.

23. Harrij en Anka Zoetjes

De prijs/kwaliteit-verhouding is verbluffend goed. Hebben dit nog nimmer elders zo ervaren. 4-gangen voorjaarsmenu incl.
    bijpassende zeer goede wijn en aperat.+water voor €50 p.p.