Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rijswijk zh verdeeld zijn.

Pretentieus en eten te ingewikkeld en komt feitelijk niet boven het niveau van een eetcafé uit. Fazant op twee manieren maar dan moeten ze wel alle twee van enige kwaliteit zijn. En natuurlijk veel horecabedrijven maken dankbaar gebruik van het leerlingenstelsel. Niets mis mee maar geef die jongelui dan wel de begeleiding die nodig is. Tja en dan dat gedoe met water! Als je het restaurateur daar mee wil verdienen dan kan je mi beter de deuren sluiten. Prijs kwaliteit kreeg een 6 maar alleen omdat het een aanbiedinkje betrof.

Een wonderlijke ervaring. De hele avond werd restaurant gerund door vijf leerlingen/stagiaires. We hebben twee keer iemand in pak voorbij zien komen om even wat uit te serveren, maar verder niet. De bediening was zeer vriendelijk, maar liet natuurlijk nogal wat steken vallen.
    Ze hadden geen echte kennis van de wijn en de gerechten. Het leverde hilarische uitspraken op, die echt niet kunnen in een restaurant in deze prijs categorie: "We serveren deze wijn, omdat u de vorige al heeft gehad. ", "Ja, dit is port. Daar valt niet zoveel over te zeggen port is port. " En daar stond dan een standaard fles Kopke. Niets mis mee, maar best teleurstellend als je een wijnarrangement bij de vijfgangen diner besteld.
    De serveerster vond het vreemd, dat we geen apperatief wilden. Ik vind vijf glazen wijn bij mijn diner echt genoeg alcohol. Maar de rede om geen aperatief te bestellen maakt niet uit: ik wens geen veroordeling van de serveerster over mijn keuze! Kraanwater werd in eerste instantie niet geserveerd. Later kwam ze terug. Het kon wel, maar tegen een vergoeding. €1,50 Per glas of €3, - voor een karaf. We bestelden een karaf. We kregen twee karafjes van 25 CL. Aan het eind van avond stond er serieus 2 keer €3, - op de rekening voor twee karafjes met de inhoud van een glas! Een fles gebotteld water kostte €6, -… De ober kon dat ook niet echt uitleggen. "Sorry, ik ben maar de leerling". Maar hij nam wel contact op met een leiding gevende en uiteindelijk verdween het van de rekening. Ze hadden geen kraanwater mogen serveren… Dat vind ik echt niet kunnen als je bij vijfgangen een wijnarrangement besteld.
    Het kaasplankje werd geserveerd in kartonnen doosje, waardoor het op vliegtuig eten leek. De ober kon ons vertellen, in welke volgorde we moesten eten, maar kon niets over de kaasjes vertellen. Hij verwees naar de beschrijving in het doosje… Daar stond inderdaad de naam van de kaas.
    Het eten was over het algemeen goed, maar we voelden ons alles behalve welkom. Er is niets mis met stagiaires, maar ze moeten wel begeleid worden. Schandalige vertoning dit!

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, jammer dat de eigenaar gaat stoppen...
    De volgende keer even doorgeven dat wij graag scroppino als dessert willen hebben!

Prima patat, zelfgesneden! En altijd vriendelijke bediening.

Lekker gegeten. Bediening, een gezellige oudere Sardinees. En vriendelijk. Wachttijd niet lang.

Heerlijk eten en een gezellige sfeer. Prijs/kwaliteitsverhouding is verrassend want waar krijg je zulke culinaire hoogstandjes voor deze prijs? Ik ga er graag terug!

Heerlijk gegeten. Super lieve mensen. Gaan er zeker terug

Den Hartog

Waar is de beloofde smaakexplosie? Smaakloos is een betere beschrijving. Wijn goed maar erg duur. Beleving: koud, geen sfeer en je zit niet ontspannen. Negatieve energie vanuit de keuken die het bedienend personeel mee neemt naar je tafel. Al doet het personeel erg zijn/haar best. Benieuwd hoe Niven aan die ster is gekomen? Het is te merken dat de eigenaar zijn commerciele uitspattingen (mcDonalds reclame en tv show) belangrijker vindt dan zijn eten. Veel geld kwijt, geen ontspannen sfeer en nadien nog steeds trek. Misschien moet de gever van de ster er nog weer eens langs? Voor ons was het de laatste keer!

P.Y. van Doorn

Is dit restaurant onlangs van eigenaar veranderd? Ik eet hier regelmatig maar dit weekend vond ik de kwaliteit en bereiding echt slecht. Zelfs de irish koffie klopte niet, het leek wel afwaswater b Ik kreeg het idee dat er ander lopend personeel en keukenpersoneel was.

Pedro Ruttico

Heerlijk gegeten met elf personen en alle bestelde gerechten tegelijk opgediend en de tafeldame wist precies wie wat had besteld, klasse! Eten was perfect, lekker en ruim voldoende. Gezellig knus restaurantje met attente en aardige bediening. Ook het samengestelde ijsdessert was toppie! Komen hier zeker nog eens terug, BEDANKT!

We hebben heerlijk geluncht buiten op het terras!
    Vriendelijke bediening en een ontspannen sfeer!
    Het softijs als toetje is een aanrader.
    Schone en gezellige zaak.

Als je hier een patatje bestelt doen ze er een verrassing bij. Ik zeg niet wat het is, dat moet je zelf maar uitvinden, maar het is geweldig!

Kleine zaak maar erg gastvrij en gezellig.

patrick

Heerlijk gegeten, maar de service laat te wensen over. Een van de serveersters was onvriendelijk en super chagrijnig en liet heel wat steken vallen. Echt heel jammer. Ondanks dat een hele leuke gezellige avond gehad Door het leuke gezelschap en het lekkere eten.

marielle

10 gangen proeverij hier gegeten; eten goed, toiletten vies en stoffig. Bij wijnarrangement, waarvoor je 60 euro pp. betaalt, vond ik een wijn niet lekker; dat was dan helaas; later zei de sommelier hier wel wat van, maar wordt niets mee gedaan. Op het menukaartje staat prijs 100 pp. echter bij afrekenen blijkt dat prijzen sinds januari zijn verhoogd... Het is nu juni? Ook is er bij ons met afrekenen iets fout gegaan; wij hadden een voucher; helaas werd deze ingenomen en gemeld dat dit een kortingsbon betreft. Helaas maar wij komen hier niet meer terug. Ook de manier hoe er met je klacht word omgegaan, niet bepaald "chique".

Ik heb nog nooit zo een teleurstellende high tea gehad. Slechte service. Wij hebben onwijs lang moeten wachten op het eten. Van tevoren aangegeven wat de dieetwensen waren en hier was ter plekke geen rekening mee gehouden. Het eten was erg karig. Daarnaast heb ik erom moeten vragen om de thee bij te laten vullen terwijl bij een high tea volgens mij thee in overvloed hoort te zijn. Met ons werd totaal niet gecommuniceerd. Netjes aangegeven dat het tempo wel iets vlugger mocht. Hier werd geen gehoor aan gegeven. Erg jammer.

Zeer creatieve, oogstrelende en heerlijke gerechten met goed bijpassende wijnen. Voor ons was het een verrassend avondje uit.

Aloisia

Ik ben al in veel sushi restaurants geweest maar hier kom ik echt nooit meer. Door elk gerecht zit een smaakje, niks is naturel.

In twee woorden: Heerlijk en sfeervol.

Dit is de tweede keer in mijn leven dat ik een pizza niet opeet. Pizza margarita was verbrand aan de kortsen, en bedekt met duimdikke laag olie die ik er eerst af moest laten druipen. Verder erg smakeloos. Er zou basilicum en oregano inzitten, maar heb ik niet geproefd. Mijn vriendin had een niet zo verse salade, ook met veel teveel olie. De sfeer is wel goed en aardige bediening (hoewel pas bij het afrekenen werd gevraagd of alles naar wens was) maar vanwege het eten zou ik nooit teruggaan.

Erg lekkere pizza gegeten ! en lekkere koffie gedronken. de service is ook niks om aan te merken ! sfeer is lekker knus en gezellig . en de prijs is top . ik vroeg het zelfs nog na of het ik klopte omdat ik het niet kon geloven hoe goedkoop het was !

adriaan

19380 punten

Niven is een beetje een eigenzinnige chef. Hij voert het 80/20 principe, is te vinden op vrijwel iedere aanbiedingssite, voert een officiële dresscode (casual chique) en betalingen liefst met pin anders contant, creditcard 2% toeslag. Ondanks dat ik minder een groente liefhebber ben wilde ik het toch eens meebeleven.
    De ligging van het restaurant is mooi, Langs het water en het groen van de golfclub. De eigen parkeerplaats is handig en groot genoeg.
    De deur zwiepte open en we werden begeleid naar een tafel centraal in de ruimte. Een redelijk grote ruimte die door de wat hogere banken een wordt gebroken, links een serre die als werkruimte gebruikt word. Balken plafond, moderne kunst aan de wand. Houten ronde tafels en aan de banken bistrotafels, met linnen servetten. De zwart bekleedde armstoelen zaten goed.

De menukaart lag op tafel met allerlei uitbreidingsmogelijkheden. We vonden tien gangen eigenlijk wel voldoende. Als aperitief een Duitse Silvaner 2015 Thörle die goed beviel. Er kwam gelijk een marmer blaadje met aardappelchips gekruid met tomaat en een dip van basilicum op tafel, lekker. Gevolgd door een amuse trio, mooi gepresenteerd. Luchtig balletje van pizzadeeg met paprika poeder en toefje geitenyoghurt. Krokantje met toefjes witte frisse crème en schaafsel van comté, erg lekker. Het tarteletje gevuld met pompoenstructuren met toefje zure room was de minste van de drie.
    Als laatste nog een bapao broodje gevuld met fris gekruide kool en met alg gekruid, apart.

De eerste begeleider werd keurig door de sommelier gepresenteerd, een Pecorino Terre di Chieti heerlijk mineralig en fruitig. Uit de keuken een strakke presentatie, tartaar van makreel met plakjes mini komkommer afgewerkt met kleine toefjes zure room waarin stukjes peterselieblad. De tartaar was delicaat, vleugje olijfolie en subtiel aangezuurd, de delicate komkommerschijfje verzorgden een aangename bite. De wijn sloot naadloos aan, keurig. (9.3)

Over naar een Spaanse witte Grenache van Espelt die ietsje kruidiger was met een bittertje in de afdronk. Uit de keuken tomaat structuren, geplisseerd, gedroogd, toefjes crème en aan tafel afgewerkt met een heldere bouillon. Een goede smakencombinatie waarnaast de wijn behoorlijk op de voorgrond kwam. (8.8)

Verder met een Duitse Feinherb Piespoorter Riesling 2015 van het huis Hain, klassiek gemaakt redelijk eenvoudig. Uit de keuken een roos van rode biet in een crème van rode biet met een vleugje rozenwater. Ernaast nog een krokantje van roos met toefjes crème van rode biet en grijze garnaaltjes. De presentatie was mooi de beleving erg eenvoudig. Het krokantje was duidelijk lekkerder. De wijn paste maar kon het gerecht niet op niveau brengen. (7.5)

De Riesling werd doorgezet bij de gemarineerde gele groetjes waartussen toefjes gel van duindoornbes, taartje van foie, afgewerkt met een poeder van koffie. De foie was erg lekker de groentjes vond ik niet echt goed combineren, de koffie verzorgde een aangenaam bittertje. De wijn combineerde in mijn beleving wat minder. (8.5)

Verder met een Roussanne 2014 uit de Languedoc van Felines Jourdan, die in mijn beleving redelijk zwaar was met een overheersende hout toets, wel een aangenaam aroma. Op het bord een strakke presentatie. Twee buideltjes van koolrabi gevuld met noordzeekrab naast een spiegel van schuimige schaaldieren bisque. Helaas nog een stukje pantser in mijn krab bij een van de buideltjes. Smaak was goed, vooral de bisque was mooi op smaak. De wijn sloot aromatisch mooi aan maar in de mond vond ik hem te overheersend. (8)

De wijn werd doorgezet voor bij de langzaam gegaarde mosselen met plakjes raap, aan tafel afgewerkt met een bouillon van kombu. Apart uitgeserveerd nog een brioche met algen. De mosselen waren perfect gegaard, de raap gaf een bite en de bouillon combineerde erg goed. De wijn was wederom aromatisch een ondersteuner hoewel hij in de mond ietsje beter ging. (9.3)
    Toch even de sympathieke sommelier gevraagd waarom deze keuze, zijn verhaal klonk overtuigend.

Verder met een spoom van tomaat, kaneel en gin tonic met erin een grote brok karamel gevuld met olijf. Daar moet je van houden. (6)

Voor het pièce een Australische Wirra Wirra Chardonnay 2015 “The 12th man”, heerlijk fris en romig. Op het bord een stukje gegaarde rogvleugel, schuim van beurre noisette, stukje schorseneer, gefrituurde gnocchi, zilver uitjes en een tarteletje gevuld met compote van witte ui afgewerkt met groene kruiden. Mooie bereidingen en goede smaakjes die door de heerlijke wijn werden gecompleteerd. (9.4)

De dessertwijn werd een kersen likeur speciaal voor Niven gemaakt, niet zo mijn ding vanwege het hoge alcohol gehalte. Ernaast chocolade mousse met erop een quenelle ijs van aardpeer afgewerkt met krokantjes van aardpeer. De mousse was mooi hoog op smaak, ijs duidelijk wat minder hoog en de krokantjes gaven een aangename bite. De kersen in de likeur zouden mooi aansluiten als de alcohol niet zo branderig zou zijn geweest. Daar heb ik toch maar iets van gezegd tegen de “hulp” sommelier en die kon er blijkbaar niks aan veranderen, helaas. (9)

Dus voor straf verder drinken (knipoog). Citroencake met toefjes frisse gel en merengue van citroen. Goed uitgevoerd. (8) Het was inmiddels vier uur en we besloten weer terug te reizen.

Bediening was gemêleerd van matig tot zeer goed. De sympathieke sommelier was voor mij degene die de meeste credit in ontvangst mag nemen. Hij schonk toevallig ook de lekkerste wijnen uit.

Prijs-kwaliteitverhouding vind ik moeilijk te beoordelen. Op zich neig ik naar toch naar gewoon goed hoewel de kwaliteit over de gehele linie niet echt constant was. De proportionering is voor de gezonde eter, ondanks de 10 gangen, krap.

Deze beleving is eigenlijk het meest geschikt voor de wat minder verwende eter die een uitgebreide eet beleving wil met allerlei liflafjes.

m. Onderwater

Gezellig intieme sfeer, heerlijk eten.

Met 3 oud-collegae op hun verzoek ook dit jaar weer bij Gran Sasso gegeten vanwege het heerlijke eten en goede, bijpassende wijnen. Fijne bediening en goed advies zonder opdringerig te zijn. Buiten de kaart 3 fantastische gerechten gegeten. We gaan er een traditie van maken! Ik kom hier vaker, maar de fijnproevers in het gezelschap waren ook nu weer onder de indruk van eten en ambiance. Chapeau voor Angelo en personeel!

Jammer, hadden er veel meer van verwacht. Het was koud omdat de verwarming het niet deed. Entrecote was doorbakken, terwijl er heel duidelijk aangegeven was dat het medium/rare moest zijn. De nieuwe die werd gebracht was ijskoud van binnen. Ongeduldig, onaardig personeel. Drankjes kwamen dubbel, borden werden aangegeven ipv netjes neergezet voor je neus.

Nu plusminus 12 keer gegeten met verschillende vrienden. Maar tot onze verbazing kan het zeer vriendelijk personeel je het gevoel geven dat je thuis komt. Daarbij komt ook nog eens dat het eten telkens weer voor een verrassing zorgt. Zeer goed van smaak, goed op temperatuur, verzorgd. Kortom een pluim voor de eigenaar en kok. Een super aanrader. Maar wel reserveren, is altijd vol vanwege de kwaliteit.

Jasper van Santen

Erg vriendelijke bediening. Het geforceerde Italiaanse taalgebruik was storend. En uiteraard het meest belangrijke: Het eten had niets van doen met Italiaans. Verder was bij de Penne alla Arrabiata de tomatensaus flauw met plotselinge niet meegebakken stukjes rode peper. Pasta te ver doorgekookt. Lasagne was melkerig en vet en verder smakeloos. Insalata Caprese was met waterige Hollandse tomaten en oversprenkeld met droge kruiden. De kok had bij moeders thuis moeten blijven.

Komt er een andere kok, komen wij het weer het eens proberen.

Heerlijk gegeten. Ik kom hier al sinds dat ik klein was, en nu met m'n eigen kinderen. Gezellige sfeer, lekker eten, vriendelijke bediening.

Jos Ferdinand Bos

We hebben hier met vier personen zeer prettig gegeten. De groenten waren knapperig en vers. De pizza had een mooie dunne bodem en was niet taai en de pasta was beetgaar. De wijn was goed. Het personeel is zeer vriendelijk, attent en snel ter plekke. Met bijzondere wensen, zoals een aangepaste samenstelling van de pizza of een andere samenstelling van de ijscoupe, waren geen probleem. De menukaart is niet uitgebreid maar wel smaakvol samengesteld. De ruimte is zeer groot en wat kaal, maar dat is een kwestie van smaak en wij kwamen ook vrij vroeg. Ik kom hier zeker terug, ook gezien de prijsstelling.

30. Chinees-Indisch Rijswijk zh

Loempia's afgehaald op 30 dec. Smaakte oud en zurig. Zelfs de hongerige kinderen hadden na 2 happen genoeg en verkozen een opgewarmd restje eten v.d. vorige dag. Wat een afknapper!