Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rijssen verdeeld zijn.

1. Ik en mijn vriend hebben hier lekker gegeten voor een prima prijs. De bediening en de Chef zijn erg vriendelijk. Goed restaurant om een keer te gaan eten!

2. We hebben heerlijk gegeten gezellige avond gehad met de familie.
    Zeker een aanrader..

3. mariska dijk

Op 30 december hebben wij hier met ons zevenen gegeten. We hadden het limousine arrangement uitgekozen (gevonden via google als zoekopdracht: limousine met diner) vanwege de 40 jarige trouwdag van mijn ouders. We wilden iets speciaals doen vonden dat ze in het zonnetje gezet moesten worden. Nou, ik kan zeggen dat dit, dankzij de uitstekende zorgen van de leuke gastheren van het Schwarzwald (Walter en Remco) en de hele aardige chefkok (die superlekker kookt), erg goed gelukt is!! Mijn waardering hiervoor! Hoewel we het enige tafeltje waren ( nouja, zeg maar tafel/stamtafel), was het supergezellig en kregen we uitmuntende bediening! Aan iedereen bij het Schwarzwald: Petje af voor jullie goede zorgen, het heerlijke eten en niet te vergeten: de mooie entourage en de waanzinnig leuke limousine plus erg aardige blonde chauffeur! Ga zo door! En voor toekomstige gasten: Een absolute aanrader!

4. Chinees-Indisch Rijssen

In het restaurant eten is uitstekend, maar bestellen en afhalen gaat ook prima!

5. Goed eten maar behoorlijk lang op moeten wachten.

6. Wim & Marianne

Na de kerst hier wezen eten. Super genoten van een heerlijk 3-gangendiner. Leuke babbel gehad met de spontane chef kok. Mooi restaurant, smaakvol ingericht met gezellige bediening. Een absolute aanrader!
    Tot snel

7. Prima gegeten hier, en dat terwijl we vier verschillende 'keukens' gekozen hadden: lasagne, saté, gebakken vis, kip yaki. Knap van de keuken om zulke verschillende zaken toch allemaal goed te bereiden! Uitermate vriendelijke en gastvrije bediening. Mooi zaak.
    Twee waarschuwingen: met veel gasten is de ruimte erg gehorig en je moet hier niet gaan eten als je haast hebt. Maar nogmaals: dit weegt niet op tegen de prima kwaliteit!

8. Wij hebben vanavond hier gegeten met ons tweetjes, naar aanleiding van onze trouwdag, en wij zeggen doen! De kok komt naar de tafel toe om jullie wensen te bespreken en daarna word je heerlijk verast en verwend.
    Mensen wat een service, wat een leuke kwaliteit, en een onzettende leuke kok die goed kan koken, en dan het bedienend personeel echt super.
    Wij komen zeker nog eens terug en zullen het ook zeer zeker aan gaan raden.
    Wat wij wat later op de avond wel vervelend vonden, is dat de muziek harder werd gezet en wij eigenlijk best hard moesten praten om elkaar te kunnen verstaan, dat vonden wij het enige minpuntje.
    Chef kok en collega's bedankt!

9. Wij zijn eerste kerstdag ook naar het kerstbuffet geweest bij het Schwarzwald in Rijssen.
    Wat als eerste gezegd moet worden is, dat het eten van goede kwaliteit was.

Verder was de middag een aanfluiting!

Toen we onze tafel kregen aangewezen, bleek dat we zo kort aan de bar zaten, dat de gasten met hun achterwerk boven onze tafel stonden. Er stonden zoveel tafels in de zaal, dat er nergens ruimte over was. Omdat er een tafel verderop leeg bleef, mochten we daar gaan zitten.

De kinderen moesten over de parkeerplaats naar de speelruimte, omdat voor de officiele uitgang een tafel met gasten zat. Deze vonden het heel storend dat er continu kinderen van binnen naar buiten en andersom gingen, dus deze mensen hebben de uitgang "gebarricadeerd", wel een beetje terecht.

Er waren zoveel gasten, dat de keuken het buffet niet op tijd kon voorzien van alle gerechten.

Je moest je eigen bordje en bestek wegbrengen, zelf drinken halen, wat erg veel geloop veroorzaakte, waardoor het een chaotisch geheel was.
    Het personeel had de situatie niet onder controle, er was geen leiding en geen structuur. Toen het ijs kwam, stond de helft van het warm en koud buffet nog op de tafels!

Het interieur was netjes en nieuw, daar was niks op aan te merken.

We hadden ons echter wel wat anders voorgesteld van een kerstbuffet! Er is nog veel werk aan de winkel!

Succes!

5,1
  10. Wij hebben met kerst gegeten bij het Schwarzwald. Het kerstbuffet was van een uitstekende kwaliteit met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Voordat we hadden gereserveerd hadden we eerst de prijzen van verschillende restaurants bekeken en wat we daarvoor kregen, en wij vonden de prijs van het kerstbuffet én het eten het meest aantrekkelijk bij het Schwarzwald. Achteraf zijn wij daarom ook erg blij dat we voor het Schwarzwald hebben gekozen.

Aan het einde van de avond kwam er het ijsbuffet, en er ontstond een spontane staande ovatie voor de chef (en bediening), wat ik overigens geheel terecht vond. En dat is een klein impressie van de sfeer die avond.

De sfeer was al super en het restaurant was erg mooi aangekleed. We zijn jaren geleden ook al wezen eten bij het Schwarzwald maar je ziet duidelijk dat de volledige vernieuwing van het restaurant zijn effect heeft gehad. Het Schwarzwald in een modern jasje met een stijlvolle ambiance.

Daarnaast vind ik de locatie, midden in een bosrijk gebied, heerlijk. Het heeft mij voorkeur in ieder geval en het gaat ook om een stukje beleving vind ik.

Mijn vriendin en ik vinden het (nieuwe) Schwarzwald in ieder geval voor herhaling vatbaar!

11. Het is duidelijk een restaurant wat nog in de kinderschoenen staat. Mooie locatie op een geweldige plek! Erg veel enthousiasme onder leiding en personeel. Gisteren een kerstbuffet gehad, eten goed, hier en daar kon het organisatorisch wat beter, tips worden erg serieus ontvangen.
    Wat mij betreft een veelbelovende organisatie!

12. zaterdag heb ik er lekker gegeten, in het restaurant, het was heerlijk, mooie rook vrije ruimtes in restaurant. goede bediening. ik kom zeker terug.

13. Henk & Greta

Vorige week heerlijk genoten op topniveau bij dit nieuwe restaurant. Wat een geweldige culinaire ervaring. De chef kwam aan tafel en gaf als suggestie zijn verrassingsmenu, 4 gangen. Helemaal leuk, iedere gang was weer tongstrelend. Deze leuke chef vertelde dat hij ook vorig jaar was geslaagd als vinoloog en bracht ons de nieuwe wijnkaart. Prachtig in combinatie en dat met zijn leuke babbel en de rest van de spontane bediening. We hebben een heerlijk avond gehad, super eten, een schitterende gelegenheid, vrolijke bediening, we komen zeker weer. Deze ervaring is iedereen aan te raden.

14. Dianne Kruithof

We hadden een verjaardagscadeau gekregen om een keer uit eten tegaan bij schwarzwald in rissen . Het was geweldig lekker eten goeie bediening en complimenten aan de kok.

15. Top! Het eten is altijd goed warm als ze bezorgen & het personeel lacht altijd :) Kortom, een aanrader!!

16. Heel erg lekker eten,
    en goed personeel!
    Allemaal vriendelijk.

Tukkerinnetje

17. leny lokkerbol

8 dec.2011
    Met 9 personen hadden we van het werk een etentje en werden opgehaald voor het ziekenhuis door een limousine.
    Helemaal geweldig want we wisten van niets. Wel dat we "iets" gingen doen. De sfeer zat er al meteen goed in met twee flessen pro secco aan boord. Het eten was heerlijk en de bediening erg vriendelijk en gastvrij. Was dat overal maar zo. Ik zou zo zeggen, ga zo door en jullie zullen nog veel meer enthousiaste reacties gaan krijgen.

18. Nederlands Rijssen

Gisteravond heerlijk gegeten bij Molke. We waren met ons zessen als alternatief voor een sinterklaas avond. We gingen er naar toe om de binnenspeeltuin voor de kids. We troffen een mooie menukaart aan met daarbij een 3 ganganmenu die jezelf kunt kiezen uit deze kaart. Alles was boven verwachting, zeker een aanrader !!

19. Nederlands Rijssen

Dannenberg

Heel erg lang moeten wachten op de gerechten! Werden ook niet tegelijk opgediend. We hadden gereserveerd en waren zowat de enigen in het restaurant. Met onze kleine kinderen was dit erg vervelend! Ook geen excuses ontvangen of iets dergelijks.
    Voor mij nooit meer.

20. Afgelopen zondag zijn wij hier met een groep van 12 personen geweest. De dag was helemaal super! Eerst zijn we met de limousine opgehaald, daarna solex rijden en als afsluiter een drie-gangen menu. Alles was helemaal goed geregeld. Het eten was super lekker, de borden mooi opgemaakt en grote porties. Wij komen hier zeker nog een keer terug!

21. Zondag 30 oktober 2011

Voor de tweede keer terug bij Het Schwarzwald. De Chef kwam langs en gaf een aantal aanbevelingen maar wij wilden ons laten verrassen, met als enige voorwaarde iets met vlees. Biefstuk was formidabel. Ondanks dat we geen fan zijn van bloemkool bleek de ratatouille met o.a. bloemkool een schot in de roos. Het dessert was eveneens uitmuntend. Oude traditionele ingrediënten in een nieuw jasje. Echt geweldig. En met een klap op de vuurpijl hadden de kinderen ieder een leuk party fontein in het ijs. Echt top! Wij hebben een heerlijk diner gehad. Super bediening en wat een geweldige chef. Terug in de auto naar huis was de conclusie wie is de Chef? Dat is John Spruit!

Kortom een restaurant met zeer veel potentie die nog eens hoge ogen kan gaan gooien. Inrichting service en bediening van deze tijd. Helemaal super dat zo'n jonge ondernemer als M. Hoogland zulke risico's in de horeca durft en kan nemen. Binnenkort maar weer eens checken. Chapeau!

22. Wij zijn afgelopen zondagavond bij Schwarzwald geweest. Onze keuze viel op de proeverij van de chef (prijs 34,50 p.p.). Het was heerlijk! Dus een goede keuze. Wijn (wit, zoet) was ook lekker. De service prima, de chef kwam persoonlijk langs om te vragen wat we wel of niet lustten. Voorgerecht, eerst vlees (ganzelever, eend en speciaal varkensvlees) daarna vis (heilbot, gamba's), tussendoor een spoom, hoofdgerecht (Iers rundvlees met heerlijke saus, ik geloof dat het roquefort was). En tot slot, een overdadig dessert (proeverij van van alles), er lag zeer veel op het bord: kokosijs, chocoladecake, bonbons (ook truffel), schuim, teveel om op te noemen en om op te eten, er bleef dus wat liggen. Maar complimenten, zeker de moeite waard en waar voor je geld. We vonden alleen de verlichting van het restaurant iets te fel en misschien kan er nog iets van raambekleding komen? Het was nog een beetje kaal, maar dit komt waarschijnlijk door de verbouwing die net achter de rug is. Alles wel modern en fris.

23. Op vrijdagmiddag hebben we met 6 volwassenen en 4 kleine kinderen bij de Markies gegeten. Onze tafel was i.v.m. de kinderen speciaal klaargezet bij de kinderhoek, erg goed! De porties zijn groot, kwaliteit is prima. En dat alles voor een prima prijs, niet ontzettend goedkoop, maar ook absoluut niet duur. Aanrader!

24. Gisteren als bedrijfsuitje bij het Schwarzwald geweest. Ik zal een ieder de details besparen, maar het was helemaal briljant. Eerst anderhalf uur buggy rijden, waarbij je de gehele omgeving bekijkt. Daarna een lopend buffet, wat ook uitstekend verzorgd was. Bediening was goed en ik geef het ze te doen om zo'n grote groep (25 man) tevreden te houden. Al met al was het een prachtige dag en iedereen ging met een grote glimlach naar huis. Een echte aanrader!!!

25. Ja wat moet ik zeggen, kom er geregeld en altijd goed, lekker verse producten die met heel veel zorg bereid zijn. Het beste nieuws is ook nog dat de smaakpolitie er is geweest en dat ze met gemak de sticker hebben gekregen, een fantastisch compliment toch. En terecht ook. Henk en je team, ga zo door en tot binnenkort maar weer.

26. Schwaldwald is volledig in een nieuw jasje gestoken. De sfeer is perfect, het personeel is vriendelijk en behulpzaam. De kok levert goed werk en de prijs/kwaliteitverhouding van het restaurant is goed te noemen. De bereiding van het vlees, name de T-bone, kan nog beter. Indien de kok de temperatuur van de gril hoger krijgt, wordt de geserveerde kwaliteit van het vlees nog verbeterd. Het nieuwe restaurant dient nog wel op de laatste details te letten b.v. spiegel boven wasbak in de wc, verwijzing naar het toilet, nog geen pinautomaat, onduidelijke rekening/menukaart m.a.w. er zijn nog wat aanloopproblemen maar die zullen in de nabije toekomst wel worden opgelost aangezien we hier met een ambitieuze, creatieve en jonge ondernemer te maken hebben, die e.e.a. voortvarend lijkt aan te pakken. We wensen hem dan ook verder veel succes met dit bedrijf.

27. Louise janssen

Echt een top tent, vriendelijk peroneel, heerlijk gegeten. Kom zeker een keer terug !!

28. Fam.Ulfman

Het eten op zichzelf was goed.
    Maar als je om half zeven gereserveerd hebt en ze komen pas na drie kwartier vragen wat je wil drinken dan is er toch iets fout. De bediening was ronduit slecht, moesten zelf elke keer vragen of we te drinken konden krijgen.
    Dan de wc : toiletten vies. Bij drukte vaker schoonmaken + handdoeken aanvullen. En duidelijk aangeven
    waar dames en heren toilet is.
    We hopen dat er iets mee gedaan wordt.

5,3
  29. Op aanraden van vrienden hier maar eens gaan kijken. We zijn met z'n vieren op een voortreffelijke wijze culinair verwend. Echte toppertjes daar. Doen we zeker nog weer.

Super en ga vooral zo door!!!!!!!!!!!!

30. Op 16 september hebben wij een heerlijke wandeling gemaakt in de bossen van Rijssen.
    Onderweg kwamen wij restaurant het Schwarzwald tegen.
    Hier hebben wij heerlijk genoten van het eten, ook was de gastvrijheid top !
    We zijn er achter gekomen, via de eigenaar waar we even een praatje mee maakte, dat er ook feesten worden gehouden.
    Ook waren ze nog bezig met de verbouwing, Want er wil een prachtig hotel in komen.
    De conclusie is dus dat wij zeker gaan terug komen en het lijkt ons super als het hotel af is.
    Dan kunnen we er een heerlijk weekend genieten.

Dank voor dit heerlijke avondje en dit is zeker aan te raden !

Groet en tot snel.