Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rijssen verdeeld zijn.

1. Ik ben samen met een vriendin op woensdag 5 december onbeperkt spare ribs gaan eten. Erg gezellig en lekker, super snelle bediening; Bedankt Ricardo! Om de complimenten aan de kok door te geven werd geregeld dat Omar aan tafel persoonlijk de complimenten in ontvangst kon nemen, de cheesecake bleef helaas liggen op het bord omdat zowel mijn vriendin als ik geen cheesecake liefhebbers zijn, dat lag echt niet aan de cheesecake Omar! Ik vond hem bijna lekker...:) Op onze reactie dat wij als toetje wel iets warms met borsthaar wilde hebben werd de eigenaar van het restaurant aangesleept; leuke reactie jongens goed gevoel voor humor we hebben de hele avond ook heerlijk kunnen lachen. En een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Bedankt voor een super gezellige en lekker sinterklaasavond!

2. Hallo, afgelopen zondag zijn we bij jullie geweest voor een buggyarrangement met een limousine voor de heen en de terugweg. Mijn man was in november 50 jaar geworden en dit was mijn cadeau voor hem, het was ook een verrassing, hij wist dat we weggingen maar niet waar heen.
    De limousine was keurig op tijd en de verrassing was groot bij mijn man.
    Toen op weg, hij bleef raden maar kwam er niet achter.
    Bij jullie restaurant aangekomen, zag hij de borden en toen raadde hij het.
    Bij aankomst kregen we ipv koffie met krentewegge, koffie met warme appeltaart, heerlijk.
    Iets voor vieren zijn we met Mark, de chauffeur/instructeur op pad gegaan met de buggys, mijn man en ik reden aangezien de kinderen geen rijbewijs hebben.We kregen handschoenen en mutsen mee en dat was ook wel nodig want ohh wat was het koud. Maar oohh wat was het gaaf, door bospaadjes met modder, autowegen, parallelwegen enz.. Halverwege wij we even gestopt om warm te worden. Toen we weer verder gingen, waren we ook weer wat warmer. Toen weer verder, het was zo weer koud. En weer verder, er waren paden waar we 70 km pu gereden hebben, prachtig. Na een uur ongeveer waren we weer terug, verkleumd, vies, maar voldaan.
    Toen aan tafel met de grill, alles pico bello voor elkaar, of we nog wat misten, mayonaise, ketchup misschien? Satesaus, dan maken we dat. Echt top. Toen het toetje, een koffie compleet. Het ijs voor de zoon, de koffie voor Abraham, en het likeurtje voor de dochter en een creme brulee voor moeders (iedereen zat te vol voor een eigen toetje). Het likeurtje voor de dochter werd met veel ceremonie aan tafel aangestoken en moest ze direct opdrinken. Het rietje smolt direct. Het was een b52. Mooi. Toen was iedereen zat en voldaan en gingen we met de limousine naar huis. Onze gastheer maakte nog wat foto"s in de limo, hij keek tevens of het dak open kon voor een foto, maar dat ging helaas niet.

Ik wil iedereen bedanken voor deze dag, alles is perfect verlopen, Iedereen was zeer welwillend en meewerkend en gewoon leuk en vriendelijk. Dank jullie voor deze perfecte dag, mijn man vond het ook top.

3. Hebben hier gisterenavond lekker gegeten en het was lekker maar als je een echte Italiaanse kaart wenst is dit restaurant toch niet helemaal datgene wat je kunt verwachten vandaar maar een 6 maar nogmaals het eten was wel lekker
    Pizzas,pasta ed voldoende maar iets van vlees,vis ed niet echt Italiaans.
    Wil het eten graag afsluiten met een cafe coretto(espresso+grappa) maar ze hadden geen Grappa.
    Desalniettemin een fijne en gezellige avond gehad met een prettige bediening en lekker eten(pizza dus)
    O ja ....de toilletten wel schoon maar die verlichting ..pfff ben kleurenblind !

4. Marieke & Henk-Jan

Afgelopen zaterdagavond lekker uit eten geweest in de gezellige brasserie De Poort van Twente. Een fijn ontspannen sfeer, uitstekende bediening en het heerlijke eten hebben gezorgd voor een topavond. We komen zeker nog eens terug, absoluut een aanrader!

5. Prima eten. Beschaafde porties op mooi opgemaakte borden. Allemaal prima kwaliteit. Bediening opvallend correct, adequaat en vriendelijk. Leuk, dat geeft je een welkom gevoel. Cheesecake als dessert is een aanrader. Entree een beetje rommelig, maar dat mocht de pret niet drukken. We gaan er zeker nog eens eten!

6. We hebben inmiddels voor 8e keer mogen genieten van het 3-gangenmenu. We werden ook nu weer direct door de gastsvrouw herkend, misschien wel doordat we niet uit het "oosten" komen maar uit het "westen". Dit gold ook voor het overige personeel. Dit duidt zeker op een goede betrokkenheid bij de zaak; dus de gasten !! We hebben kunnen konstateren dat de kwaliteit goed blijft, hetgeen ook blijkt uit het aantal gasten; het wordt steeds drukker, maar de kwaliteit van het eten en de snelheid van bediening lijdt hier niet onder. Top!!
    Dus weer zijn we voldaan huiswaarts gegaan; Tot de volgende keer !!

7. Dit is een super restaurant!
    #service is perfect en klantvriendelijk.
    #heerlijk en veel gegeten voor weinig geld!
    #bent u in de buurt,neem een kijkje in dit heerlijke restaurant!

8. Jan,Marian de Jong

We hebben gisteren, 15 november 2012 heerlijk gegeten
    We hadden een bon voor een 3 gangen menu via vakantieveillingen
    Vooral de tomatensoep was erg lekker
    Ze kende ons nog van de vorige keer dat is toch wel erg bijzonder als je zoveel gasten krijgt. Wij werden geholpen door Ricardo, een leuke vriendelijke ober(gastheer) ga zo door .
    Groeten van Jan,Marian de Jong uit Apeldoorn

9. Het eten smaakte hartstikke lekker, miste alleen wat sausjes! Het personeel was erg vriendelijk en werkte mooi door.
    Verder ziet het restaurant er mooi uit en allemaal netjes (sanitair ook!)

10. Hier afgelopen week gegeten met een groep van 12 personen. Ik heb zelden zo beroerd gegeten in een hotel. Om te beginnen was de carpaccio veel te dik gesneden en zat er wat knoflookmayo op en wat rucola, maar de pijnboompitten en parmezaan waren maar weg gelaten. Het hoofdgerecht was erg klein en bijna geen groenten. We kregen voor 12 personen 2 2-persoonsbakjes met aardappeltjes. Dit bleek toch wel genoeg gezien niemand ze wilde eten omdat ze niet gaar waren.....Ik heb normaal gesproken voldoende aan alleen een hoofdgerecht want ben een kleine eter, maar nu met een voor en hoofdgerecht had ik echt nog grote trek. Het dessert was best lekker, alleen het was niet de beloofde parfait, maar ijs. Eigenlijk was elke prijs te hoog voor deze troep maar dit was nog echt duur ook......Zeker geen aanrader!

4,3
  11. Toprestaurant. Heerlijk eten en goede service. Er word echt aandacht besteed aan het eten en aan de gasten.

12. Wim en Diny

Op 7 oktober met 2 personen een drie gangen diner gegeten. Er was een grote groep personen, die aan het steengrillen was. Het was luidruchtig en er hing een vette cafetaria-lucht van het steengrillen. Wij hadden ons een romantisch etentje anders voorgesteld. De carpaccio was vlak van smaak. Als hoofdgerecht had de een een biefstuk met pepersaus besteld. Er kwam een stukje vlees dat was aangebrand en er was geen pepersaus bij. Toen we dit meldden werd er doodleuk gezegd dat de kok had besloten er een rodewijnsaus bij te doen. Maar er was helemaal geen saus bij het vlees. De ober ondernam verder geen actie. De ander had een ribeye besteld, wat geen ribeye was. Ook deze had een onbestemd korstje dat een aangebrande smaak had. Als nagerecht bestelde een van ons een kopje koffie met likeur, maar kreeg toch een grand dessert voorgeschoteld. Toen we hierover een opmerking maakten, was het antwoord: "het is niet zo veel en het is toch zo lekker." Wij komen hier niet weer.

13. Lia

Vriendelijk en beschaafd personeel! Ze maken het de gast naar de zin. Gegeten met bon Vakveiling, kun je niet vd hele kaart kiezen, keuze uit telkens 2 gerechten, anders moet je bijbetalen (jammer). Tomatensoep is vers gemaakt, heerlijk met een zoetje (toefje slagroom zou nog meer doen voor deze soep)! Hoofdgerecht schnitzel, gewoon met champ, ui en vleugje spek, toetje dame blanche gewoon goed. Frietjes standaard geen verse (is minder), witlof en salade. Men houdt goed rekening met dieet wensen.
    Geen exclusief eten, gewoon lekker. Heb je pech zoals wij dat er mensen zitten te steengrillen dan stinkt het erg, zou in aparte zaal moeten.

14. Per ongeluk geboekt voor 2 uur onbeperkt eten voor fijnproevers met een grote maag. Het verwachtingspatroon was laag. Het werd een genoegelijk, lekker etentje in een mooie entourage met bijzonder aardig en attent personeel. Het eten was goed bereid doch voor ons veel teveel. Helaas verloor het aan kwaliteit omdat er overdadig veel in één keer werd geserveerd, waardoor de smaak door temperatuurverlies terug liep. Beter was geweest een kleinere startportie te serveren met aanvulling naar wens. Wij vonden het zonde dat er door de grote hoeveelheid zoveel lekker vlees terug ging, zonder dat er van werd genoten. Het toetje wat ons werd aanbevolen was met recht heerlijk. We hebben genoten en komen graag nog een keer terug.

15. Wij hebben gebruik gemaakt van de Twentse tafel.
    Slecht georganiseerd, te veel mensen in een kleine ruimte met uitzicht op, rommel en een oude feesttent, en een hels lawaai daarbij moesten we meer als een uur wachten, totdat er eten op de tafel kwam, om daarna in lange ongeorganiseerde rijen aan te sluiten om na een half uur te staan een hap eten te bemachtigen, om daarna met je bord door de mensenmenigte te manouvreren om weer bij de tafel te komen. De groente was al erg snel op en werd niet aangevult, de sate had harde stukken vlees en de gehaktballen waren niet warm. Verder was het niet duidelijk wat er het allemaal in de schalen zat. Erg onvolledig en niet voor herhaling vatbaar.

16. We zijn van de week met vrienden ( 4 personen ) wezen eten bij Het Schwarzwald. Dit is de 3e keer dat we hier komen en zeker niet de laatste. We hadden gekozen voor 2 uur onbeperkt dineren. Wat hebben we met ons allen genoten. We werden vriendelijk ontvangen door de gastheer en gastvrouw. We kregen meteen al een mandje stokbrood. Daarna hadden we de keus uit 2 soorten soep. We waren eensgezind en kozen allemaal de broccoli cremesoep. Overheerlijk was die, met stukjes zalm er in. Daarna kregen we geweldig grote schotels op tafel met een overdaad aan vlees. Snitsel, kip, spareribs en ook nog wat vis. Erbij werden frietjes geserveerd met salade. Er werd ons nog gevraagd of er voldoende was en of we ergens nog wat meer van wilden hebben. Er was ruim voldoende en alles is lang niet op gegaan. Het overheerlijke ijs kon er nog net in. En ook de bediening is super aardig en correct, helemaal geweldig. Aan tafel werden we bediend door Ricardo, wat een leuke jongeman. Een hele vriendelijke lach en erg netjes. Je ziet zo aan hem dat hij het heel graag doet. Een hele dikke 10 voor dit restaurant en nogmaals bedankt voor de geslaagde avond.

Jan, Jeannette, Jan & Annie.

17. We hebben genoten van een heerlijk buffet. Allereerst werd een mandje met stokbrood en kruidenboter op tafel gezet, daarna konden we kiezen uit twee lekkere soepjes.
    Wij vonden het buffet uitgebreid. Een schotel met koud vlees en koude vis. De zalm-, aardappel- en rauwkostsalade waren lekker en ik vermoed dat alles zelf gemaakt wordt. Het warme buffet was prima verzorgd met veel soorten vlees. Zelf ben ik dol op kip en vond deze erg lekker. Het was op verschillende manieren bereid en zeer smaakvol! Mijn man en kinderen waren ook zeer tevreden over het eten.
    Het personeel vonden we erg vriendelijk en behulpzaam. We hebben genoten van de bon van Vakantieveilingen. Zeker voor herhaling vatbaar.

18. Wij hebben een heel gezellige avond gehad met echt lekker eten. De bediening was goed en erg vriendelijk. Wij gaan nog een keer.

19. Na onze eerdere ervaring met Schwarzwald via vakantieveilingen (3-gangendiner) waren wij zeer sceptisch om er nu voor het 4-gangen verrassingsmenu naar toe te gaan. Het boeken ging al wat problematisch. Vorige keer waren alle komende woens- en donderdagen al bezet, dus hebben wij in het weekend geboekt (20 euro extra), en nu wilden wij om die reden op tijd boeken voor oktober. Laatste week september kon je nog steeds niet boeken voor oktober, dus toch maar even gebeld met het Schwarzwald. Zeer onvriendelijk te woord gestaan. De reactie was dat oktober dan al wel vol geboekt zou zijn. Ik vertelde dat er heel september geen mogelijkheid was geweest om in oktober te boeken, wij hadden al meerdere keren gekeken. Nou, dan moest ik volgende week nog maar eens kijken. Huh? Vervolgens maar een mail aan Vakantieveilingen gestuurd, tenslotte is het hun site via welke je de boeking maakt. Binnen 1 dag was oktober online, ook netjes een mail hierover gehad van vakantieveilingen. Dus wij onze boeking maken, blijkt dat je uiterlijk om 18:00 uur kunt boeken. Niet echt klantvriendelijk en praktisch met 2 kleine kinderen waarvoor je oppas moet regelen, maar goed. Met knikkende knieen op naar het Schwarzwald, we waren er om half 7, hebben ons best gedaan, maar konden het echt niet eerder redden. Keurige ontvangst, er werd niets over het te laat komen gezegd. Zeer vriendelijke serveerster/gastvrouw aan tafel die ook een keurige toelichting bij alle gerechten gaf. De wachttijd tussen de gerechten was ook prima. Voorgerecht was carpaccio, misschien wat minder dan gemiddeld qua hoeveelheid, maar prima van smaak. Daarna een spoom van prosecco met een bol ijs. De uitleg van het kalmeren van je maag en het opwekken van je eetlust was leuk. Het smaakte ook prima (ik houd helemaal niet van wijn en wijnsoorten, maar dit vond ik zelfs lekker). Vervolgens varkenshaas met brie. Heerlijk gebakken. 1 iemand van ons had hem doorbakken besteld, dit leek de ober niet te weten. Was wel gebeurd, maar het was de ober niet verteld, zodat het vlees in eerste instantie willekeurig werd neergezet. Werd keurig opgelost toen wij hier naar vroegen. Er lag wat weinig garnering op het bord (2 soorten kiemgroentes). De begeleidende gerechten waren smaakvolle aardappelpartjes, rauwkost, en wat helaas wat tegenviel, witlof met ham en kaas: 2 kleine stronkjes voor 4 personen. Geef er dan gelijk 4 of vul het aan, wat niet gebeurde. Later nog een bakje aardappels met mayonaise bijgevraagd, werd keurig geregeld, grote hoeveelheid mayo, en later niet terug te vinden op de bon, netjes. Nagerecht een variatie van verschillende zoetigheden: chocomousse, kleine petit four, ijs, bonbon. Heel mooi opgemaakt, maar de hoeveelheid werd vooral bepaald door de flinke toef slagroom. Persoonlijk had het hapje chocomousse van mij iets groter mogen zijn (2 hapjes zou ook aardig zijn, wij hebben 2 weken geleden elders bij een verrassingsmenu een soortgelijk nagerecht gehad, als ik daarmee vergelijk was dat een flinke hoeveelheid meer). Al met al smaakte het eten prima, was de service perfekt en hebben wij het restaurant zeer tevreden verlaten. Ik denk dat ze, gezien een aantal van de laatste recenties, zich toch achter de oren hebben gekrabt omdat ze toch een beetje op de verkeerde weg zaten. Als ze op deze manier verdergaan, komt het wel goed met Schwarzwald.

20. Net rest. waar je rustig kunt eten in een bosrijke omgeving en waar de bediening op een hoog pijl staat

21. Rob Vergeer

We hebben geboekt via vakantieveilingen voor een 4gangen diner. Het eten was erg lekker. De ambiance en bediening heel keurig. Het tempo van opdienen was ook prima. Al met al een plezierige ervaring

22. Roel en Wilma Woltinge

Wij hebben vandaag uitstekend gegeten. Het vooraf (tomaten pompoensoep) was uitstekend, het hoofdmenu (vegetarisch) kunnen wij van harte aanbevelen, is voor ons een terugkomen. Het nagerecht was na al het lekkers te groot (de helft was voor ons voldoende geweest). Ontvangst: Hartelijk en vriendelijk. Bediening: enthousiast liefde voor het werk en voor de zaak straalt eraf.

23. Jaap

Met een bon van vv naar Rijssen gereisd voor het 4 gangen verrassingsmenu.
    Bij binnenkomst ziet de entourage er prima uit.
    Voorgerecht; carpaccio, redelijke uitvoering, beetje vlak van smaak, de smaak van vlees komt niet over.
    Tussengerecht; spoom, moet je van houden, vond het meer een drankje dan een tussengerecht.
    Hoofdgerecht; varkenshaas met brie uit de oven, helaas bleek het stuk vlees van tafelgenote dikker dan normaal (goede kok ziet dit van te voren) en was daardoor rauw.
    Onder begeleiding van vele excuses werd een nieuwe gebracht, deze was ook nog erg rose maar dit was oke volgens de zaak, echter was de eetlust na de 1e uitvoering weg dus niet verder opgegeten.
    Bijlagen; aardappelwedges waren oke, 2 wiltlofjes uit de oven, beetgaar waren ze geweest als ze iets langer waren gekookt. Salade van diverse soorten sla, tomaat, paprika en komkommer, beetje smaakloos, bleek achteraf te komen door de ontbrekende dressing.
    Nagerecht, grand dessert, bol ijs/parfait, mouse, puntje cheesecake en 2 bonbons, normaal is voor ons het dessert een heerlijke afsluiting van het diner, deze uitvoering zorgde niet voor dat gevoel.
    Al met al geen bijzondere avond, voor de normale prijs veeeel te duur, voor de vv-prijs (ongeveer de helft) gaan we niet nog een keer. Camping/vakantiepark kwaliteit.
    De jongeman van de bediening was erg vriendelijk en oprecht, zijn "meerdere" kwam ons na de fout van het hoofdgerecht een kopje koffie aanbieden, maar echt gastheerschap moet bij hem nog rijpen. De bedoeling was misschien goed maar het kwam nu over; kopje koffie, zand erover, opgelost.
    Hier wordt eten klaargemaakt, echt koken zou ik het niet willen noemen.
    Met een redelijk onvoldaan gevoel naar huis, via vv betere restaurants getroffen, waar we later ook zonder bon naar toe zijn geweest. Niet voor herhaling vatbaar, ook veel mensen met bonnen die niet lang aan tafel zitten waardoor je om 21.15 uur de laatste gast bent op een door de weekse dag terwijl wij normaliter wat meer de tijd nemen.
    Misschien te veel bonnen uit gegeven waardoor veel mensen weinig betalen en daardoor erg op de kosten gelet moet worden, geen goede reclame wat wel de bedoeling is van de bonnen.
    Hier moet echt iets veranderen, misschien het best met kennis van buitenaf en een frisse wind door de keuken.

24. We zijn afgelopen week 2 dagen achtereen geweest met de bon van vak.veiling voor t 3 gangen menu.
    Personeel is vriendelijk,we hadden weinig voor de bon betaald,gelukkig maar.
    Beetje ala van der valk,maar dan zoals 30 jaar geleden'
    Soepje viel mee,de tweede dag kregen we stokbrood de eerste dag niet. De vis lag eerste dag op pasta met groenten,die was de 2e dag spoorloos.Flauw stukje vis niks mee gedaan,leek of ie gestoomd uit de magnetron kwam.
    Schnitsel beetje vettige laag paneer.
    Bakje witlof, bakje sla en wat taaie gefrituurde? aardappels.
    Toetje was vooral veel!! 2 bollen aardbeienijs 1 bol vanille en slagroom,en zoete saus.
    Gelukkig hadden we geen weekendtoeslag en/of bijbetaald.

4,9
  25. Via vv geboekt, Schwarzwald toafel, lekker gegeten. Eten is warm en werd prima bijgevuld. Je kunt geen culinaire hoogstandjes verwachten bij buffet

26. We waren in de buurt vanwege een weekeindje weg, dus we gingen eens deze plek midden in de natuur testen met een vv-voucher.
    Na lezen van recensies op eet.nu gingen we met zwaar-kaliber lood in onze schoenen op weg naar het restaurant.

Weekendreserveringstoeslag:
    10 euro p.p. moest al betaald worden, omdat we een reservering hadden in het weekend, wat op zich al niet echt gastvriendelijk is. Zoals ik ook bij recensies voor sommige eerdere, restaurants schreef, vv is een promotiemiddel voor het promoten van je restaurant bij nieuwe klanten en geen strafmiddel.
    Zet anders in je veiling ma t/m do of nog beter, laat de mensen lekker beslissen wanneer ze komen.
    Toen wij er zaterdag jl. waren, was de zaak totaal niet vol en zei de oberin ook, dat het niet full-house was.
    We kunnen naar genoeg andere vv promo-plekken, die in het weekeinde geen toeslag vragen.

We hadden onze drankjes besteld (biertje en grote fles water) en voordat we onze gerechten hadden uitgekozen, werd al meteen een poging gewaagd om ons een fles wijn te 'slijten'. Dat sloegen we beleefd af, aangezien ik al een biertje had, geen wijndrinker ben en mijn vrouw hoogzwanger is (iets wat iedereen kan zien momenteel van meters afstand).
    OK, dacht ik, weer eens een plek waarin aan de geldboom wordt geschud.

In tegenstelling tot wat in de veiling stond, konden we slechts kiezen uit vlees (schnitzel) of vis (pangasius). Vegetarisch was niet mogelijk, maar daar was een oplossing voor: 5 euro p.p. bijbetalen om van de kaart te kiezen. Ja, dat loopt dan snel in de papieren: 20 euro weekendtoeslag voor twee personen en 10 euro toeslag om a la carte te mogen kiezen, dus totaal al 30 euro er bovenop. Alleen de tweede toeslag kan ik begrijpen (redelijk), maar zoals eerder gezegd vind ik de eerste toeslag (weekendbelasting, terwijl de zaak niet vol is) buiten alle redelijkheid.
    We kozen maar voor a la carte (schnitzel kan je in elk western- of bowlingrestaurant in het land eten, daarvoor hoef je niet perse naar Rijssen & pangasius en tilapia zijn vissoorten, die hun eigen faeces eten, dus dat viel ook af).

Voorgerecht was een broccoli-soep voor mijn vrouw en een garnalentaartje voor mij.
    Soep was goed, niet te waterig, maar ook niet te cremig, dus goed.
    Garnalentaartje was lekker, wel iets te uienfris, kennelijk houden de jonge 20+ koks binnen van veel uien, maar viel mij goed, omdat ik ook van uien houd (onion is good for your blood), dus bij mij viel 't goed.

Toen het hoofdgerecht; we verheugden on allebei op een lekkere viswok.
    Ik zag het grote platte bord met lekkere gewokte verse vis met verschillende krakende groenten al voor me, waarbij ik lekker de frietjes of aardappeltjes ernaast kon leggen.

Wat we kregen, was echter een grote teleurstelling. Wel royale hoeveelheden vis, maar in een soepbord, zoals van de broccolisoep, drijvend in een hoeveelheid 'soep', wiens smaak overheerst werd door -daar heb je 'm weer- het zoet van de uien + een voor ons onbekende saus (oester ?!).
    De frietjes (droog) aten we maar uit de bak op (wilden er geen papje van maken door het in het bord te gooien, de witlof met kaas was overcooked/totaal stuk/grijsgekookt.
    De visstukken smaakten neutraal en aangezien wij uit een visgebied komen, weten we hoe verse vis smaakt. De vis was niet vers, maar op het randje.

Het nagerecht hebben we maar overgeslagen (kop koffie slechts genomen), omdat er op dat moment niets meer er boven op kan na de rijk gevulde vissoep.

Aanbevelingen:
    1 - Zorg ervoor, dat de jongens in de keuken begeleid worden. Investering in een chef, die de jonge staf corrigeert en begeleidt, is hard nodig m.i.

2 - Schoenmaker, houd je bij de leest. Concentreer je op zaken, waar je goed in bent. Deze plek is uitermate geschikt om lekker te carnivoren (spareribs, kip, friet etc; dat moeten die jongens wel kunnen denk ik) na een potje buggyen/crossen in het bos met grote gemeenschappen, maar voor een restaurantwaardige maaltijd geldt dus punt 1 - boven.

Ik zie net op moment van schrijven, dat Schwarzwald het 3-gangen menu op vv website er vanaf heeft gehaald. Dat noem ik prijzenswaardig, hand in eigen boezem steken en conclusies trekken.

Wel positief is de omgeving en het decor van het restaurant: bosrijk en interieur heeft smaak met mooie spotverlichting + de enorm grote designkraan van de wasbak van de toiletten.
    Nu nog investeren in de begeleiding van de jonge koks en alles komt goed

27. J. Raamsman

28. A. Van Benthem

Via vakantieveiling gaan eten bij schwarzwald. Wat bleek dat je voor 10 euro p.p. Een keuze van de kaart kon maken. Dit was niet bekend van te voren. Wat over bleef was een keus tussen 2 gerechten: schnitzel of pangasius files.
    De schitzels waren belegd met 2 champignons en een paar verdwaalde uiensnippers. Kortom een flop.
    Heb een klacht bij vakantieveiling ingediend ook om de veilingtekst aan te passen zodat het duidelijk is wat je krijgt.
    Eens maar nooit weer...

29. Janny den Dulk

In onze vakantie in Enter, dit restaurant ontdekt.
    Wat een gezellig en heerlijk restaurant, Wij hebben 2 verschillende dagen hier gegeten, maar super.
    Het is voor het herhaling vatbaar. En ons we in de buurt zijn gaan we zeker nog een keer terug
    Succes verder met jullie bedrijf.

30. Dit was de eerste keer dat we hier met zijn vieren hebben gegeten (tafel grill arrangement) van vakantieveilingen !!
    Eten was erg lekker en goed vlees,goede bediening kortom een heerlijk avondje uit..