Hier zie je hoe de meningen over de Het Schwarzwald verdeeld zijn.

1. We zijn van de week met vrienden ( 4 personen ) wezen eten bij Het Schwarzwald. Dit is de 3e keer dat we hier komen en zeker niet de laatste. We hadden gekozen voor 2 uur onbeperkt dineren. Wat hebben we met ons allen genoten. We werden vriendelijk ontvangen door de gastheer en gastvrouw. We kregen meteen al een mandje stokbrood. Daarna hadden we de keus uit 2 soorten soep. We waren eensgezind en kozen allemaal de broccoli cremesoep. Overheerlijk was die, met stukjes zalm er in. Daarna kregen we geweldig grote schotels op tafel met een overdaad aan vlees. Snitsel, kip, spareribs en ook nog wat vis. Erbij werden frietjes geserveerd met salade. Er werd ons nog gevraagd of er voldoende was en of we ergens nog wat meer van wilden hebben. Er was ruim voldoende en alles is lang niet op gegaan. Het overheerlijke ijs kon er nog net in. En ook de bediening is super aardig en correct, helemaal geweldig. Aan tafel werden we bediend door Ricardo, wat een leuke jongeman. Een hele vriendelijke lach en erg netjes. Je ziet zo aan hem dat hij het heel graag doet. Een hele dikke 10 voor dit restaurant en nogmaals bedankt voor de geslaagde avond.

Jan, Jeannette, Jan & Annie.

2. We hebben genoten van een heerlijk buffet. Allereerst werd een mandje met stokbrood en kruidenboter op tafel gezet, daarna konden we kiezen uit twee lekkere soepjes.
    Wij vonden het buffet uitgebreid. Een schotel met koud vlees en koude vis. De zalm-, aardappel- en rauwkostsalade waren lekker en ik vermoed dat alles zelf gemaakt wordt. Het warme buffet was prima verzorgd met veel soorten vlees. Zelf ben ik dol op kip en vond deze erg lekker. Het was op verschillende manieren bereid en zeer smaakvol! Mijn man en kinderen waren ook zeer tevreden over het eten.
    Het personeel vonden we erg vriendelijk en behulpzaam. We hebben genoten van de bon van Vakantieveilingen. Zeker voor herhaling vatbaar.

3. Wij hebben een heel gezellige avond gehad met echt lekker eten. De bediening was goed en erg vriendelijk. Wij gaan nog een keer.

4. Na onze eerdere ervaring met Schwarzwald via vakantieveilingen (3-gangendiner) waren wij zeer sceptisch om er nu voor het 4-gangen verrassingsmenu naar toe te gaan. Het boeken ging al wat problematisch. Vorige keer waren alle komende woens- en donderdagen al bezet, dus hebben wij in het weekend geboekt (20 euro extra), en nu wilden wij om die reden op tijd boeken voor oktober. Laatste week september kon je nog steeds niet boeken voor oktober, dus toch maar even gebeld met het Schwarzwald. Zeer onvriendelijk te woord gestaan. De reactie was dat oktober dan al wel vol geboekt zou zijn. Ik vertelde dat er heel september geen mogelijkheid was geweest om in oktober te boeken, wij hadden al meerdere keren gekeken. Nou, dan moest ik volgende week nog maar eens kijken. Huh? Vervolgens maar een mail aan Vakantieveilingen gestuurd, tenslotte is het hun site via welke je de boeking maakt. Binnen 1 dag was oktober online, ook netjes een mail hierover gehad van vakantieveilingen. Dus wij onze boeking maken, blijkt dat je uiterlijk om 18:00 uur kunt boeken. Niet echt klantvriendelijk en praktisch met 2 kleine kinderen waarvoor je oppas moet regelen, maar goed. Met knikkende knieen op naar het Schwarzwald, we waren er om half 7, hebben ons best gedaan, maar konden het echt niet eerder redden. Keurige ontvangst, er werd niets over het te laat komen gezegd. Zeer vriendelijke serveerster/gastvrouw aan tafel die ook een keurige toelichting bij alle gerechten gaf. De wachttijd tussen de gerechten was ook prima. Voorgerecht was carpaccio, misschien wat minder dan gemiddeld qua hoeveelheid, maar prima van smaak. Daarna een spoom van prosecco met een bol ijs. De uitleg van het kalmeren van je maag en het opwekken van je eetlust was leuk. Het smaakte ook prima (ik houd helemaal niet van wijn en wijnsoorten, maar dit vond ik zelfs lekker). Vervolgens varkenshaas met brie. Heerlijk gebakken. 1 iemand van ons had hem doorbakken besteld, dit leek de ober niet te weten. Was wel gebeurd, maar het was de ober niet verteld, zodat het vlees in eerste instantie willekeurig werd neergezet. Werd keurig opgelost toen wij hier naar vroegen. Er lag wat weinig garnering op het bord (2 soorten kiemgroentes). De begeleidende gerechten waren smaakvolle aardappelpartjes, rauwkost, en wat helaas wat tegenviel, witlof met ham en kaas: 2 kleine stronkjes voor 4 personen. Geef er dan gelijk 4 of vul het aan, wat niet gebeurde. Later nog een bakje aardappels met mayonaise bijgevraagd, werd keurig geregeld, grote hoeveelheid mayo, en later niet terug te vinden op de bon, netjes. Nagerecht een variatie van verschillende zoetigheden: chocomousse, kleine petit four, ijs, bonbon. Heel mooi opgemaakt, maar de hoeveelheid werd vooral bepaald door de flinke toef slagroom. Persoonlijk had het hapje chocomousse van mij iets groter mogen zijn (2 hapjes zou ook aardig zijn, wij hebben 2 weken geleden elders bij een verrassingsmenu een soortgelijk nagerecht gehad, als ik daarmee vergelijk was dat een flinke hoeveelheid meer). Al met al smaakte het eten prima, was de service perfekt en hebben wij het restaurant zeer tevreden verlaten. Ik denk dat ze, gezien een aantal van de laatste recenties, zich toch achter de oren hebben gekrabt omdat ze toch een beetje op de verkeerde weg zaten. Als ze op deze manier verdergaan, komt het wel goed met Schwarzwald.

5. Net rest. waar je rustig kunt eten in een bosrijke omgeving en waar de bediening op een hoog pijl staat

6. Rob Vergeer

We hebben geboekt via vakantieveilingen voor een 4gangen diner. Het eten was erg lekker. De ambiance en bediening heel keurig. Het tempo van opdienen was ook prima. Al met al een plezierige ervaring

7. Roel en Wilma Woltinge

Wij hebben vandaag uitstekend gegeten. Het vooraf (tomaten pompoensoep) was uitstekend, het hoofdmenu (vegetarisch) kunnen wij van harte aanbevelen, is voor ons een terugkomen. Het nagerecht was na al het lekkers te groot (de helft was voor ons voldoende geweest). Ontvangst: Hartelijk en vriendelijk. Bediening: enthousiast liefde voor het werk en voor de zaak straalt eraf.

8. Jaap

Met een bon van vv naar Rijssen gereisd voor het 4 gangen verrassingsmenu.
    Bij binnenkomst ziet de entourage er prima uit.
    Voorgerecht; carpaccio, redelijke uitvoering, beetje vlak van smaak, de smaak van vlees komt niet over.
    Tussengerecht; spoom, moet je van houden, vond het meer een drankje dan een tussengerecht.
    Hoofdgerecht; varkenshaas met brie uit de oven, helaas bleek het stuk vlees van tafelgenote dikker dan normaal (goede kok ziet dit van te voren) en was daardoor rauw.
    Onder begeleiding van vele excuses werd een nieuwe gebracht, deze was ook nog erg rose maar dit was oke volgens de zaak, echter was de eetlust na de 1e uitvoering weg dus niet verder opgegeten.
    Bijlagen; aardappelwedges waren oke, 2 wiltlofjes uit de oven, beetgaar waren ze geweest als ze iets langer waren gekookt. Salade van diverse soorten sla, tomaat, paprika en komkommer, beetje smaakloos, bleek achteraf te komen door de ontbrekende dressing.
    Nagerecht, grand dessert, bol ijs/parfait, mouse, puntje cheesecake en 2 bonbons, normaal is voor ons het dessert een heerlijke afsluiting van het diner, deze uitvoering zorgde niet voor dat gevoel.
    Al met al geen bijzondere avond, voor de normale prijs veeeel te duur, voor de vv-prijs (ongeveer de helft) gaan we niet nog een keer. Camping/vakantiepark kwaliteit.
    De jongeman van de bediening was erg vriendelijk en oprecht, zijn "meerdere" kwam ons na de fout van het hoofdgerecht een kopje koffie aanbieden, maar echt gastheerschap moet bij hem nog rijpen. De bedoeling was misschien goed maar het kwam nu over; kopje koffie, zand erover, opgelost.
    Hier wordt eten klaargemaakt, echt koken zou ik het niet willen noemen.
    Met een redelijk onvoldaan gevoel naar huis, via vv betere restaurants getroffen, waar we later ook zonder bon naar toe zijn geweest. Niet voor herhaling vatbaar, ook veel mensen met bonnen die niet lang aan tafel zitten waardoor je om 21.15 uur de laatste gast bent op een door de weekse dag terwijl wij normaliter wat meer de tijd nemen.
    Misschien te veel bonnen uit gegeven waardoor veel mensen weinig betalen en daardoor erg op de kosten gelet moet worden, geen goede reclame wat wel de bedoeling is van de bonnen.
    Hier moet echt iets veranderen, misschien het best met kennis van buitenaf en een frisse wind door de keuken.

9. We zijn afgelopen week 2 dagen achtereen geweest met de bon van vak.veiling voor t 3 gangen menu.
    Personeel is vriendelijk,we hadden weinig voor de bon betaald,gelukkig maar.
    Beetje ala van der valk,maar dan zoals 30 jaar geleden'
    Soepje viel mee,de tweede dag kregen we stokbrood de eerste dag niet. De vis lag eerste dag op pasta met groenten,die was de 2e dag spoorloos.Flauw stukje vis niks mee gedaan,leek of ie gestoomd uit de magnetron kwam.
    Schnitsel beetje vettige laag paneer.
    Bakje witlof, bakje sla en wat taaie gefrituurde? aardappels.
    Toetje was vooral veel!! 2 bollen aardbeienijs 1 bol vanille en slagroom,en zoete saus.
    Gelukkig hadden we geen weekendtoeslag en/of bijbetaald.

4,9
  10. Via vv geboekt, Schwarzwald toafel, lekker gegeten. Eten is warm en werd prima bijgevuld. Je kunt geen culinaire hoogstandjes verwachten bij buffet

11. We waren in de buurt vanwege een weekeindje weg, dus we gingen eens deze plek midden in de natuur testen met een vv-voucher.
    Na lezen van recensies op eet.nu gingen we met zwaar-kaliber lood in onze schoenen op weg naar het restaurant.

Weekendreserveringstoeslag:
    10 euro p.p. moest al betaald worden, omdat we een reservering hadden in het weekend, wat op zich al niet echt gastvriendelijk is. Zoals ik ook bij recensies voor sommige eerdere, restaurants schreef, vv is een promotiemiddel voor het promoten van je restaurant bij nieuwe klanten en geen strafmiddel.
    Zet anders in je veiling ma t/m do of nog beter, laat de mensen lekker beslissen wanneer ze komen.
    Toen wij er zaterdag jl. waren, was de zaak totaal niet vol en zei de oberin ook, dat het niet full-house was.
    We kunnen naar genoeg andere vv promo-plekken, die in het weekeinde geen toeslag vragen.

We hadden onze drankjes besteld (biertje en grote fles water) en voordat we onze gerechten hadden uitgekozen, werd al meteen een poging gewaagd om ons een fles wijn te 'slijten'. Dat sloegen we beleefd af, aangezien ik al een biertje had, geen wijndrinker ben en mijn vrouw hoogzwanger is (iets wat iedereen kan zien momenteel van meters afstand).
    OK, dacht ik, weer eens een plek waarin aan de geldboom wordt geschud.

In tegenstelling tot wat in de veiling stond, konden we slechts kiezen uit vlees (schnitzel) of vis (pangasius). Vegetarisch was niet mogelijk, maar daar was een oplossing voor: 5 euro p.p. bijbetalen om van de kaart te kiezen. Ja, dat loopt dan snel in de papieren: 20 euro weekendtoeslag voor twee personen en 10 euro toeslag om a la carte te mogen kiezen, dus totaal al 30 euro er bovenop. Alleen de tweede toeslag kan ik begrijpen (redelijk), maar zoals eerder gezegd vind ik de eerste toeslag (weekendbelasting, terwijl de zaak niet vol is) buiten alle redelijkheid.
    We kozen maar voor a la carte (schnitzel kan je in elk western- of bowlingrestaurant in het land eten, daarvoor hoef je niet perse naar Rijssen & pangasius en tilapia zijn vissoorten, die hun eigen faeces eten, dus dat viel ook af).

Voorgerecht was een broccoli-soep voor mijn vrouw en een garnalentaartje voor mij.
    Soep was goed, niet te waterig, maar ook niet te cremig, dus goed.
    Garnalentaartje was lekker, wel iets te uienfris, kennelijk houden de jonge 20+ koks binnen van veel uien, maar viel mij goed, omdat ik ook van uien houd (onion is good for your blood), dus bij mij viel 't goed.

Toen het hoofdgerecht; we verheugden on allebei op een lekkere viswok.
    Ik zag het grote platte bord met lekkere gewokte verse vis met verschillende krakende groenten al voor me, waarbij ik lekker de frietjes of aardappeltjes ernaast kon leggen.

Wat we kregen, was echter een grote teleurstelling. Wel royale hoeveelheden vis, maar in een soepbord, zoals van de broccolisoep, drijvend in een hoeveelheid 'soep', wiens smaak overheerst werd door -daar heb je 'm weer- het zoet van de uien + een voor ons onbekende saus (oester ?!).
    De frietjes (droog) aten we maar uit de bak op (wilden er geen papje van maken door het in het bord te gooien, de witlof met kaas was overcooked/totaal stuk/grijsgekookt.
    De visstukken smaakten neutraal en aangezien wij uit een visgebied komen, weten we hoe verse vis smaakt. De vis was niet vers, maar op het randje.

Het nagerecht hebben we maar overgeslagen (kop koffie slechts genomen), omdat er op dat moment niets meer er boven op kan na de rijk gevulde vissoep.

Aanbevelingen:
    1 - Zorg ervoor, dat de jongens in de keuken begeleid worden. Investering in een chef, die de jonge staf corrigeert en begeleidt, is hard nodig m.i.

2 - Schoenmaker, houd je bij de leest. Concentreer je op zaken, waar je goed in bent. Deze plek is uitermate geschikt om lekker te carnivoren (spareribs, kip, friet etc; dat moeten die jongens wel kunnen denk ik) na een potje buggyen/crossen in het bos met grote gemeenschappen, maar voor een restaurantwaardige maaltijd geldt dus punt 1 - boven.

Ik zie net op moment van schrijven, dat Schwarzwald het 3-gangen menu op vv website er vanaf heeft gehaald. Dat noem ik prijzenswaardig, hand in eigen boezem steken en conclusies trekken.

Wel positief is de omgeving en het decor van het restaurant: bosrijk en interieur heeft smaak met mooie spotverlichting + de enorm grote designkraan van de wasbak van de toiletten.
    Nu nog investeren in de begeleiding van de jonge koks en alles komt goed

12. A. Van Benthem

Via vakantieveiling gaan eten bij schwarzwald. Wat bleek dat je voor 10 euro p.p. Een keuze van de kaart kon maken. Dit was niet bekend van te voren. Wat over bleef was een keus tussen 2 gerechten: schnitzel of pangasius files.
    De schitzels waren belegd met 2 champignons en een paar verdwaalde uiensnippers. Kortom een flop.
    Heb een klacht bij vakantieveiling ingediend ook om de veilingtekst aan te passen zodat het duidelijk is wat je krijgt.
    Eens maar nooit weer...

13. Dit was de eerste keer dat we hier met zijn vieren hebben gegeten (tafel grill arrangement) van vakantieveilingen !!
    Eten was erg lekker en goed vlees,goede bediening kortom een heerlijk avondje uit..

14. Helene Menning

Wij hebben vanavond heerlijk gegeten en genoten bij het Schwarzwald in Rijssen, heerlijke verassingmenus waar uitgebreid de tijd genomen om een mens culinair te laten proeven van goede smaaksensatie, tegen een fantastische prijs/kwaliteitsverhouding, pluimpje voor het vriendelijke personeel, kortom zeker voor herhaling vatbaar!!!

15. Wij hebben met vakantie veiling een driegangen menu gewonnen of liever gezegt gewoon betaald. We hadden. Na veel heen en weer gebel kunnen reserveren op een Donderdag om acht uur. Het was ook maar goed dat we iets later waren, want er heerste een gespannen sfeer aan bijde kanten naast ons,en we zaten zo dicht op elkaar dat je ook alles kon mee horen wat er gaande was. Slechte bediening, lang erg lang wachten en na twee uur. Te hebben gewacht te hebben kregrn ze niet gare koude vis,en zo hebben we veel meer gehoord van de mensen naast ons dus wij hadden zoiets dat word nog wat.Maar goed we hadden dus een 3 gangen menu, maar we konden ook vrij kiezen van de kaart maar dan kwam er 10'00 p.p er bij op. Belachelijk veel geld dus dat hebben we mooi niet gedaan en we vonden achteraf het ook zeker niet het geld waard. Wand de tomatensoep was geen soep, maar tomatenwater met een paar stukjes tomaat uit blik. Al vrij snel kwam de snitsel met patat 2 stronkjes witlof en een bakje rauwkost. Het was wel goed warm maar qwa smaak gewoon, daarna een coupe ijs met een wat apparte ietwat zurige slagroom of zoiets.ook niets bijzonder we hebben de helft laten staan. En wat ik ook erg storend vond is toen ik om een glaasje water vroeg(kraanwater) dat je daarvoor moest betalen. Nou, ik ben maar naar de w.c gegdaan en heb daar mijn medicijnen ingenomen. Dus het Schwartzwald? We wilden het proberen (we wonen vlakbij en dit is de zoveelste nieuwe eigennaar) jullie gaan het zo niet redden, dan moet er veel veranderen.

16. We hebben via vakantieveiling bij het Schwarwald in Rijssen gegeten. We vonden de prijs/kwaliteitverhouding zeer goed!! Het voorgerecht dat we hadden gekozen: broccoli soep met zalmreepjes, was overheerlijk. De door ons gekozen schnitzel als hoofdgerecht was echt voortreffelijk en het verrassingstoetje was een grote coupe met ijs en dat was ook buiten verwachting. Kortom wij komen hier zeker terug!! Een grote pluim!!!

17. Ook via Vakantieveilingen hier gegeten.
    Tijdens het reserveren niet echt duidelijk dat er €20,- weekendtoeslag overheen kwam. "Als het eten zo is als de recenties doen beloven, maakt me dat nog niet zoveel uit", dacht ik. Achteraf zat er bijna niemand, dus waarom nou die toeslag, begrijp ik niet helemaal.
    Net als voorgaande recenties, viel de keuze uit twee menu's me tegen. Wij houden niet van vis, dus bleef er alleen schnitzel over. Pas na doorvragen werd duidelijk dat er voor €5,- normaal gekozen kon worden. En nogmaals vond ik dat geen probleem. De kwaliteit was immers super! (volgens sommige recenties hieronder).
    Wij bestelden carpaccio, eendeborst en een spies.
    De carpaccio in de supermarkt was stukken beter, kan ik u vertellen. Waar waren de zongedroogde tomaatjes, de pijnboompitjes en de Old Amsterdam kaas? Nee, de carpaccio volgens de kaart was het zeker niet! Bedroevend. Misschien was de kok op vakantie of kwam het omdat het tegen de 30C aanliep, wie het weet mag het zeggen.
    Hoofdgerecht was gewoon goed! Goed gekookte groente, goed gebakken vlees en lekkere aardappeltjes.
    Toen kwam het dessert. Een verassing van de chef.
    Helaas leek het heel wat, maar voor ons gevoel was het bereid met de restjes van de high-tea of zo. Een bonbonnetje, een mini petitfourtje en een miniscuul klein puntje cheesecake. Oh ja, er lag ook een klein beetje ijs bij. Het bordje was wel mooi versierd met siroop ..;).
    Als ik alle kosten bij elkaar optel (de €20,-extra voor weekendtoeslag terwijl er geen kip te bekennen was, de €5,- p.p. voor keuzemogelijkheid) dan had de kwaliteit gewoon stukken beter moeten zijn. Mijn man en ik hadden beiden het gevoel dat ze 'vakantieveiling' klanten niet als volwaardig betalende klanten zien, terwijl we dat dus na alle kosten bij elkaar opgeteld te hebben wel gewoon waren.
    Ik houd niet van zeuren, maar hier klopt gewoon niets van. Helaas.

18. Dick Rondhuis

We kwamen hier met 8 personen voor een familiedag.
    De barbecue en ijsbuffet waren super!
    Heerlijke vleessoorten en prima salades!
    De bediening was super, vriendelijk, gastvrij en spontaan!

19. Heb ook via vakantieveilingen een 3-gangen menu "gewonnen".
    Ik moet me aansluiten bij de laatste twee recensies, vond het menu wat werd aangeboden erg tegenvallen en had eerlijk gezegd ook beter verwacht gezien de allure die ze proberen uit te stralen.

4,7
  20. Wij hebben via vakantieveillingen het vier-gangen verrassings-menu gegeten, en wat een verrassing was het.... ik vond de smaken allemaal onverwacht lekker, gerechten die ik eigenlijk al wel dacht te kennen waren echt lekkerder dan ik ze ooit eerder gehad had, overal was een verrassende draai aan gegeven. Daarnaast hadden we gevraagd om een bijpassende wijn per gerecht, en ook dat was echt een aanrader. Elke wijn voegde echt wat toe aan die gang, zeker de rode wijn bij het hoofd-gerecht en de dessert wijn waren bijzonder lekker en voegden een hele verdieping aan smaakt toe. De bediening was met alles heel attent zonder opdringerig te zijn, en legde elke gang en wijn even op een prettige manier toe. Jongens bedankt, we komen zeker nog een keer op herhaling....
    Hester en Natasja

21. Koos en Jolande

We hebben erg lekker en gezellig gegeten in het Schwarzwald restaurant.
    Ontvangst mag iets enthousiaster, met name of we zelf een tafeltje konden uitzoeken; uiteindelijk wel goed.
    De verdere service, gastvrijheid en vriendelijkheid van de medewerkers was uitstekend. Evenals de uitleg per gerecht.
    Wij hadden een 4 gangen verrassingsmenu wat per gang echt heerlijk was (zie andere recensies; we hadden hetzelfde menu). Men vroeg of we iets niet lusten. We werden aangenaam verrast door de kwaliteit van het eten.
    De rose was een beetje smaakloos, de rode wijn daarentegen was wel goed.
    Al met al een aanrader voor dit menu in dit restaurant.

22. Johan van der Linde

Min of meer per toeval terecht gekomen in het Schwarzwald. We dachten dat het wellicht een soort schnitzelresto zou zijn maar niets is minder waar.
    We hadden een 4 gangen menu, uitermate lekker, goede bediening, in tijden niet zo lekker gegeten. Aanrader!!

Lekkere koffie na. Prettig geprijsd !! We komen zeker terug,

Johan en Loes

23. Wij hebben van een driegangenmenu met een vakantieveilingbon genoten.
    Ontvangst was goed en het eten gewoon, niet echt culinair maar wel lekker en voldoende.
    Alleen dat water uit een geopende fles vonden wij een minpuntje.

24. Inmiddels hebben we met onze veilingen al aardig wat restaurants gehad. Vaak merk je dat dan aan de porties en de keuzemogelijkheden. Bij Schwarzwald hebben we daar niets van gemerkt.
    Het viergangen verrassingsmenu was van begin tot eind uitstekend verzorgd.
    We wonen niet echt in de buurt en dat is de enige reden om er niet regelmatig te gaan eten.

25. Wij hebben hier heerlijk gegeten.
    Wij hadden een verrassing menu, hierbij werd vooraf gevraagd of wij specifieke wensen hadden.
    De bediening is er heel vriendelijk.
    De uitleg per gerecht is ook duidelijk.
    Je krijgt hier echt waar voor je geld.

26. familie

Naar aanleiding van onze recensie van 1 juli j.l heeft het Schwartzwald contact met ons opgenomen.
    Op zich vonden we dat al erg netjes en nadat we nogmaals hebben uitgelegd hoe het die middag was gegaan, boden ze ons hun excuses aan en bovendien mochten we nogmaals een keertje met ons 8 komen eten.
    Onze eerste reactie was om dit niet te doen, omdat het echt niet goed was en we bijna niet konden geloven dat er zoveel zou kunnen veranderen.
    Vanmiddag zijn we toch maar gegaan, een beetje sceptisch waren we wel.
    De ontvangst was erg vriendelijk en alles leek al anders dan een paar weken geleden, het was ruimer opgezet en we kregen een leuke tafel toegewezen.

Het eten zag er goed uit en wat het belangrijkste was dat het nu echt lekker warm was en smaakvol.
    Onvoorstelbaar dat in een paar weken zoveel is veranderd.
    Goed om te zien dat de adviezen ter harte zijn genomen.
    Zeer vriendelijk personeel die alles voor je willen doen om het je naar de zin te maken.
    Bij deze onze complimenten.

27. greetje

Mooi en gezellig restaurant!Met personeel die echt z,n best voor je doet!
    Gegeten via vakantieveilingenbon en dan heb je al gauw een vooroordeel ... maar absoluut ongegrond!!!
    Heerlijke carpachio vooraf, En proseco drankje met meloensorbetijs erin, en omdat ikzelf geen alcohol gebruik werd mijne vervangen door alcoholvrije versie, heeerlijk!
    Hoofdgerecht van een gegrilde varkenshaas (apart en lekker gekruid) met gesmolten brie erin, salade en geb.aard erbij.
    Met witlof met kaas ( had er wel ham in lekkergevonden)
    Het toetje was perfecto, ijs met slagroom en huisgemaakt bonbons erom heen en prachtig opgemaakt!!
    Mooie omgeving, leuke personeel en heel goed eten!
    Wat wil je nog meer...

28. Ook wij zijn aangeschoven bij de Twentse Tafel en kunnen de meningen delen van andere gasten, echt best was het niet, koude en smaakloze gerechten.

De sfeer was wel gezellig, een mooi restaurant, leuke bediening maar het eten, waar je tenslotte ook voor komt laat te wensen over.

Volgens ons is er genoeg geinvesteerd door de eigenaar, het ziet er allemaal keurig uit, nu nog investeren in de keuken.

3,5
  29. andre en janneke de croos

Wij hebben erg genoten van het eten op datum 14-07-2012 omstreeks 18.00 uur. Ondanks de vrij gezellen feest en onze veilingbon, werden wij uitstekend verzorgt we hadden het gevoel dat we echt te gast waren. Wij komen hier zeker terug.

30. Wij zijn aangeschoven bij Twentse toafel. Bij aankomst hadden we grote verwachtingen. We hadden een leuke plek, zaal vonden we erg leuk.
    Toen we de keuze konden maken van soep maakten we beide dezelfde keuze qua soep, deze was wel warm maar zat weinig smaak aan, met een beetje peper kan je dan al snel de smaak iets verbeteren en hebben we dan ook gedaan.
    Toen het buffet dan geopend werd gingen wij vol verwachting erheen, het zag er netjes uit maar overal zat weinig smaak aan.
    Ik ben niet gek van vis salades maar mijn vriend wel, die zei dat dat niet echt optimaal was.
    We liepen door naar de "vlees"bakken. Vol verwachting legde we het 1 en ander op ons bord, balletjes, schnitzel, kippevleugeltjes, frikandelletje, patat, aardsppaleschijfjes. We dachten we proberen van alles wat.
    En echt sorry hoor maar overal zat weinig tot geen smaak aan, we hebben alles toch echt wel een beetje geproefd en kwamen ook tot de conclusie dat de patat van de Mac Donalds nog beter was.
    We dachten hier blijven we echt niet zitten en zijn weer gegaan, zonder een voldaan gevoel.
    De service was redelijk goed.
    Maar eten doen we hier toch echt niet meer!

3,4
  31. 6- tal (vervolg 27-08-2011)

Enige tijd geleden werden wij benaderd door het restaurant n.a.v. onze slechte recensie die wij hadden geplaatst. (27-08-2011)
    Ze wilden ons nog een keer uitnodigen op hun kosten. (Drinken voor eigen rekening)

We hebben ze het voordeel van de twijfel gegeven en zijn afgelopen zondag weer met zijn 6-en er wezen eten.

Bij binnenkomst was niet bekend dat we kwamen dus we dachten oh nee hé.

Maar de bediening (die inmiddels was veranderd in ander personeel dan de vorige keer) maakte er geen probleem van en bracht ons naar de tafel.

Het eten smaakte gelukkig dit keer een stuk beter. En de bediening was ook super. Complimenten.

Het enige minpuntje wat wij vonden was dat er geen verse vis was, maar ze gaf wel eerlijk aan dat het uit de vriezer kwam.

Voor iemand die voor een vaste prijs (geloof 30 of 35 euro) een heel menu wil is het zeker aan te raden.
    Ook de opmaak van de borden was goed verzorgd.

32. Koos Brandenburg

Met 5 volwassenen op een zaterdagavond gegeten.
    Voor- en hoofdgerechten met drankjes vooraf en wijn bij het eten. Tevens om een karafje kraanwater gevraagd.
    Nadat aanvankelijk de rekening € 100,- te hoog was (kreeg die niet te zien voordat ik gepind had, doch werd daarna wel gecorrigeerd en contant terug betaald) bleek dat een karafje kraanwater (ongekoeld, geen ijsblokjes) € 4,-- kostte!
    Er was bij de bestelling wel aangegeven dat kraanwater niet gratis was, maar zo'n bedrag voor 4 kleine glaasjes (dus we hebben 2 karafjes gehad, kosten € 8,--) is buiten alle proporties.
    Ik hoop dat de jongelui die hier opgeleid worden dit niet als een normale zaak gaan zien.
    Een vergoeding voor het kraanwater vind ik al -gelet op het overige verteer- buitensporig, maar dit doet de das om.

5,7
  33. Op zondag 27 mei hebben we (4 personen) een Twentsche toafel buffet gehad.

Helaas, moet ik u zeggen dat ik nog nooit zo slecht heb gegeten. Ik zal het u uitleggen.

We zouden om 14:00 uur beginnen. Het duurde even maar toen kwam de bediening ons melden dat de soep (als voorafje) nog niet warm was en dat het nog even duurde. Wel dat kan gebeuren.

De één had een crèmesoep met broccoli en zalm besteld en de ander een tomatensoepje.

Tegen 15 uur werden alle gasten (dat waren er best veel) toch wel een beetje ongeduldig (honger) maar gelukkig kwam de soep. Als eerste wil ik altijd van de geur genieten maar dacht hier is iets niet in orde. Mijn vrouw had al een lepel genomen van haar roomsoep en keek me vragend aan. Ik begon aan mijn soep en wist niet wat me overkwam, de soep was aangebrand! We begrepen direct waarom de soep zolang op zich had laten wachten. Welke kok zet deze soep dan nog op tafel? Er kan best eens wat mis gaan maar dan zeg je dat gewoon. We melden dit bij de bediening en die zou het in de keuken doorgeven, helaas verder niets meer over gehoord. Trouwens de tomatensoep was net soep met kleurstof, geen smaak!!! Ach dan maar aan het Twentsche toafel buffet.

Als visliefhebber viel mijn oog meteen op de vis. De salades waren prima. Maar nadat ik aan de “gekookte” vis begon werd ik toch wel erg verdrietig. Hoe krijg je het voor elkaar om vis zo droog te krijgen, het doorslikken was zelfs een opgave en soms bijna niet mogelijk. Dan maar de kip maar die was zo scherp dat je daar vanzelf wel van afbleef. (Hoorde later bij het afrekenen de kok in de keuken tegen een collega zeggen dat dit pittige chilikruiden waren en dat dit zo hoorde. Schijnbaar waren er meer die dit te scherp vonden en schijnbaar hadden geklaagd.)

Wel ik zal u de rest maar besparen. We hebben ons maar wat vol gegeten in gebakken aardappeltjes en frikadellen.

Bij het afrekenen werd me gevraag of het had gesmaakt. En omdat er nogal wat mensen om me heen stonden probeerde ik die vraag te ontwijken met als antwoord “vraag me dat maar niet” omdat degene die dat vroeg me aankeek en vroeg dat ze dat toch graag wilde weten heb ik haar bovenstaande gemeld.

Er viel een behoorlijke stilte en ik vond dat erg vervelend totdat er achter me een mevrouw tegen me zei meneer u heeft inderdaad helemaal gelijk de soep was inderdaad aangebrand en de vis was inderdaad ook heel erg droog . Nou ja toen kwamen de verhalen en de knikgebaren. Maar goed het was inderdaad niet anders.

Voor ons niet weer.
    Fam. van der Weide

2,1
  34. Riccardo

In dit restaurant ook heerlijk gegeten..
    Het was lekker weer die dag dus ging lekker buiten zitten.. We wisten niet wat ons te wachten stond aangezien de naam van ''het schwarzwald''. Alles is veranderd echt alles heel gezellig en mooi ingericht.. en zelfs de kwaliteit van het eten was voortreffelijk.. ik had vooral mosselen, heerlijk, en het hoofdgerecht was een rib eye ook verrukkelijk heb zoo lekker gegeten... Toen we afrekenden was ik bang voor het prijskaartje maar tot me schrik was de prijs zeer laag voor wat wij hebben gegeten en de kwaliteit wat er nog bij komt kijken.. Zodoende hebben we afgerekend en loopt de bediening die ons ie avond heeft geholpen netjes mee naar de deur en liet ons eruit. Heel veel respect en zeker aan te raden, wat een top tent.. We komen zeker snel weer terug.

35. Jean-Pierre Caers

Erg lekker gegeten! Speciaal een paar overnachtingen geboekt in Rijssen om in dit restaurant te kunnen dineren. Het was zeer de moeite om vanuit Belgie dit restaurant aan te doen. Een aanrader. We hadden dit verrassingsdiner gekocht via vakantie veilingen. Dus prijs kwaliteit lag eigenlijk niet in verhouding. Voor dit diner hebben we in feiten te weinig betaald.

36. Joanne ten Bolscher-Wessels

Afgelopen zaterdag, 2 juni 2012, met 23 personen een overheerlijke lunch gehad bij Restaurant Schwarzwald! Daarna met dezelfde groep een leuke ontspannen GPS-tocht door het Rijssense bos. De kinderen mochten een ritje meemaken in de witte limousine, wat ze natuurlijk een hele belevenis vonden! Zeker voor herhaling vatbaar!!!

37. Vorige week zaterdag heb ik met 8 personen een high tea gehad bij het Schwarzwald. Omdat de zon lekker scheen konden we gelukkig buiten plaats nemen! Het begon dus helemaal super! Maar.....
    Bij deze high tea kregen we niet zoals op de website staat:

De Hight Tea bestaat uit:

- Onbeperkt koffie en thee
    - Scones met jam en geslagen room
    - Diverse sandwiches belegd met o.a. zalm en kaas
    - Petit fours
    - Diverse hartige hapjes
    - Diverse soorten cake
    - Muffins
    - Verschillende soorten bonbons
    - Koekjes
    - Quiche

Maar kregen we:
    Geen broodjes met zalm, geen scones (dit hoort er natuurlijk bij), geen muffins, geen Quiche, geen koekjes.

We kregen echter wel een bittergarnituur, echter past dit totaal niet bij een high tea!!!
    De high tea was dus een totale deceptie.... Dus zorg ervoor dat je niet dezelfde teleurstelling krijgt, en reserveer je high tea ergens anders...

38. Na aanleiding van onze recensie heeft de eigenaar contact met ons gezocht. Op het moment dat we er aten hebben we onze opmerkingen ook gegeven, maar was de eigenaar zelf niet aanwezig.
    Hij heeft erkend dat er zaken niet correct zijn verlopen. Bij het uitserveren zijn er fouten gemaakt; men had ons voor 4 personen in het systeem gezet in plaats van 6.
    We hadden een extra portie patat en garnituur moeten krijgen gezien de grootte van ons gezelschap. Ook het stokbrood met kruidenboter had aanwezig moeten zijn. Dit had onze magen beter gevuld.
    Het is zeer te prijzen dat deze eigenaar de moeite neemt om de klant (na) te vragen wat er misgegaan is.

39. Iris de Groot

Donderdag 12 april met 2 personen gegeten bij restaurant Schwarzwald.

Prima ambiance, prettige bediening en heerlijk gegeten.

Wij vinden het voor herhaling vatbaar !!

Iris en Roel

40. Via een veilingsite hadden wij voor een zeer schappelijke prijs twee verrassingsmenu’s gekocht bij restaurant & partycentrum Het Nieuwe Schwarzwald in Rijssen. Het recentelijk smaakvol verbouwde en fraai gelegen restaurant in een bosrijke omgeving lag op loopafstand van ons hotel Sallandse Heuvelrug (Fletcher).

Zowel de eerste als de tweede avond werden wij verrast met een meer dan uitstekend 4 gangen diner waarvan de gangen erg goed op elkaar waren afgestemd. Het vriendelijke personeel heeft er op beide avonden alles aan gedaan om het mijn vrouw en mezelf naar ons zin te maken. De tweede avond hadden wij zelfs een nieuw hoofd- en nagerecht dan de eerste avond. Wij vinden dit restaurant erg gezellig en een absolute aanrader!

41. Jan en Marjodien

Ivm overnachting in een hotel een restaurant gezocht op loopafstand.
    Zo na een wandeling door het bos terecht gekomen bij Het Schwarzwald.
    Restaurant is zeer smaakvol ingericht en straalt gezelligheid uit, mede door de vriendelijke en attente bediening.
    Genoten van uitstekend 3 gangen diner voor een zeer schappelijke prijs. Bijzonder verrassende en stuk voor stuk heerlijke gerechten.
    Ook de op dat moment van kracht zijnde actie viel bij ons in goede aarde: bij aanschaf van een fles rode wijn werd gratis een fles bronwater geserveerd.
    Wij vinden dit restaurant een echte aanrader!

42. Hans Roozen

Via een bod op Vakantieveiling.nl zijn we met 4 personen vanmiddag aangeschoven aan de Twentsche Taefel.
    Ik heb het niet zo op buffet-diners en mijn verwachting was niet hoog gespannen.
    Maar ik was bijzonder verrast over wat werd geboden voor de prijs. Het buffet was meer dan voldoende voor iedereen, werd regelmatig aangevuld als iets dreigde op te raken, zowel de vis als vleesgerechten waren heerlijk en waar nodig op temperatuur. Helemaal Top.
    De bediening was erg vriendelijk en voorkomend.
    Kortom, ik heb mijn mening over buffet-diners in positieve zin bijgesteld en kan dit restaurant van harte aanbevelen. Verwacht geen 3 sterren maar een uitstekende prijs/prestatie verhouding.
    Wij zullen zeker nog eens terugkomen!.

43. Familie van Egten

Paasbrunch met de familie. We hebben gelukkig wat ervaring in Enschede, Gronau etc. (minimaal 1x per maand) waardoor we enige vergelijking hebben.
    Echter dit was dramatisch....; Broodjes alsof ze onder het plaatselijke smalspoor leemtreintje hadden gelegen, minimaal beleg; een salade waarvan een klein laagje was voorzien van versnipperde (?) zalm en garnalen.
    Brunch...; in een gemiddeld hotel is een ontbijt beter en de Aldi gehaktballetjes met Aardappel garnituur zou voor het Brunch gedeelte moeten doorgaan.
    Daarnaast toiletten zonder handdroogmogelijkheden.
    Vergane glorie en bezuinigingen hebben toegeslagen. We hebben nog fors betaald, maar omdat het pasen was en de meisjes vriendelijk waren, maar niets gezegd.

2,1
  44. Ook wij hadden een High-Tea via vakantieveilingen en wisten vantevoren dat het drinken niet inbegrepen was. Al het zoete lekkers was voor ons zelfs veel te veel en daarna kregen we ook nog warme hapjes! Kortom uitstekend gegeten, alhoewel het voor ons wel ietsjes minder mocht zijn.
    Het bediendend personeel was ronduit aardig en correct. De kinderen hebben zich uitstekend vermaakt op de skelters buiten. Wij komen hier zeker nog een keer terug met een groep vrienden om dan ook een Buggy tocht te maken en vervolgens heerlijk te gaan eten!

45. L.Scholten

Vandaag een Paasbrunch gehad.
    Jammergenoeg zat er bij deze brunch geen enkele consumptie, hierbij denken we dan aan melk of Jus d'Orange.
    Ook hebben wij de kleine desserts en lekkernijen niet gezien.
    Na geklaag van een andere tafel werd aan ons ook een dessert aangeboden, maar we stonden reeds op punt van vertrek.
    Spijtig is het ook dat je min of meer gebrandmerkt wordt als je je brunch via vakantieveilingen hebt verkregen.
    Voorbeeld: Oh, u hebt geboekt via vakantieveilingen, dan moet je de melk of Jus d'Orange erbij bestellen, toch vreemd.
    Op zich wel lekker gegeten, maar door alle omstandigheden,
    kreeg het een nare bijsmaak.

46. 2 echtparen

Hebben recentelijk met vier volwassenen genoten van het grill arrangement. Het eten was van prima kwaliteit en de sfeer was goed. Het bedienend personeel had aandacht voor de klanten. Binnenkort gaan we met een groep testen of de kwaliteit nog zo goed is!

47. Wij hebben hier zojuist een hele leuke avond doorgebracht. Het eten was heerlijk en het restaurant heeft een uitgebreide kaart, waar we veel lekkers op zagen. De zaak was zeer stijlvol en warm ingericht. Het personeel was zeer vriendelijk, had oog voor detail en er was leuke muziek op de achtergrond. Absoluut een aanrader! Mochten we weer eens in het oosten van het land zijn, dan komen we hier zeker terug!

48. van Toorenburg

Wij hebben op 14 maart gezellig een 4 gangen menu gegeten.
    Het personeel is correct en vriendelijk, we hebben genoten! Het eten was heerlijk en het toetje was leuk opgemaakt.
    Zeker een aanrader..

Bas en Edith uit Berkel en Rodenrijs.

49. Weijnie Schenk

Op 7 maart hebben wij gegeten in Restaurant Het Schwarzwald, in een woord GEWELDIG. De gastvrijheid - bediening - het eten - het aanzien van de verschillende gangen - schitterend opgediend.
    Wij komen graag nog eens terug, als u gaat kies dan Eendenbout heerlijk en alles wat erbij was.
    De ober was deed het heel goed!
    Lucie en Weijnie

50. Ellen & Marieke

We hebben enorm genoten in het restaurant, heerlijk gegeten voor een goede prijs. Vooral de extra service was prima!

51. Na 3 keer telefonisch contact te hebben gehad omdat er bij ons steeds iets veranderde qua tijd of samenstelling van het gezelschap en men daar helemaal niet moeilijk over deed, hebben we vanavond heerlijk gegeten en voor een goede prijs / kwatliteit. Het personeel was heeel vriendelijk en hielp ons erg goed. Ook aandacht voor kleine dingen. Dochter ( 6 jaar ) wou geen soep maar toen moeders aan het eten was wou ze steeds een hapje mee. Zonder erom te vragen werd als nog een klein kopje soep voor haar aangeboden. Helemaal top. Niets dan lof en ons zie je zeker nog eens terug.

52. Wij hebben vanavond heerlijk gegeten.
    Wij waren met z`n 7. Fijn aan een ronde tafel gezeten.
    Prettige bediening en heel gezellig.
    Ook voor de (kleine)2 kinderen was het heel leuk.
    Een mooie gelegenheid voor een betaalbare prijs.
    Aan te bevelen.

Wat helemaal geweldig is, is dat je gebracht en gehaald kunt worden met een limo.

53. Erika en Wim

Wij waren hier gisteren met zes volwassenen te gast en ondanks dat het niet erg druk was (nog 1 tafel meer bezet) hebben wij genoten van de gezellige en sfeervolle ambiance. Het eten was echt voortreffelijk en allemaal goed en lekker van smaak. We waren hier al heel erg lang niet meer geweest (zeker 10 jaar) maar we zullen niet nog eens 10 jaar wachten om nogmaals te gaan. Echt top.

54. fam schouten

Wij hebben een heerlijke avond gehad, alles was supppperrrr lekker, de smaak en opmaak van de gerechten. Deze chef kok weet echt wat genieten is en de gast vrouw die maakte de avond helemaal compleet. Nogmaals bedankt, wij komen zeker terug.

55. Wij hebben hier geweldig gezellig en lekker gegeten.
    Het interieur ziet er gezellig en warm uit.
    De bediening was vlot en correct en vriendelijk.
    Heel leuk was, dat de kok zelf kwam vragen of alles naar wens was.
    De kwaliteit van het geserveerde was goed.
    Zeker een aanrader voor een gezellig betaalbaar etentje.

56. Heerlijk gegeten met de kinderen in het vernieuwde restaurant, waar een gezellige sfeer heerst. Prettige en vriendelijke bediening en een menukaart met een keur aan kwalitatieve gerechten. Al met al een geslaagde avond en zeker een aanrader voor een volgende keer.

57. richard kohlenberg

Kwamen als 1e klanten die avond binnen, dus was leeg !!
    Maar eenmaal binnen was het wel een gezellig sfeertje.
    We werden vriendelijk ontvangen, helaas liep 1 hoofdgerecht mis, kreeg ik snitzel ipv spies.
    Maar dit werd zeer professioneel (en snel) opgelost !
    Er werd netjes door chef kok john excuus aangeboden (en rondje van de zaak) en hadden gelijk een zeer leuk gesprek.
    Bij nagerecht had mijn dochter (14jr) een kaasplankje wat hij zo leuk vond en gaf daar tekst en uitleg bij .
    Mijn vrouw genoot ook van een soort eigengemaakte roomtruffels, waarvan hij dan ook een vol zakje meegaf voor onderweg. Al met al een zeer geslaagde avond, bij dit restaurant met zeer veel potentie!!
    Helaas is dit restaurant een 1.5 uur rijden voor ons, dus voor john een reden om vlakbij Rotterdam (brabantse biesbos)
    ook een restaurant te beginnen .
    groeten fam kohlenberg

58. Familie Daanen uit Gassel en Cuijk Noord Brabant

Gisteravond gegeten in restaurant "Het Schwarzwald".
    We vonden het een goed en gezellig restaurant, waar we bij toeval terecht zijn gekomen.
    Eten en bediening waren prima, leuke persoonlijke benadering.
    Als we ooit weer in de buurt zijn gaan we zeker terug.

59. van Oosterwijk

18 februari j.l hebben wij een feest gegeven voor ons 25 jarig huwelijk & het was grandioos!!
    Vooraf zijn wij met 6 personen wezen eten, en dit heeft ons allen zeer goed gesmaakt! Het eten was voortreffelijk bereid door de Chef kok. Hij heeft er een echt feestje van gemaakt!

De bediening was super, vriendelijk, gastvrij en spontaan.
    De zaal was super mooi aangekleed, van de tafels tot de bar, tot de verdeling en opstelling van de tafels en stoelen.
    Ook het luxe hapjes buffet was voortreffelijk en viel bij iedereen in de smaak, complimenten aan de keuken!

Wij kregen van de mensen alleen maar positieve reacties, wat mede door het personeel, voor ons een onvergetelijke avond is geworden.

Namens ons allemaal: hartelijk bedankt voor deze grandioze avond!!

Marcel en Petra van Oosterwijk

ps. Jammer van de gevallen orchideeën......
    Gelukkig geen gewonde feestgangers!

60. Afgelopen weekend op vrijdagavond de 17e heb ik samen met mijn vriend bij jullie gegeten. Ik moet zeggen we kregen waar voor ons geld. Sinds de verbouwing ziet het er nu allemaal heel netjes en strak uit. En ook nog eens gezelllig!
    Vriendelijke kok en personeel. We vonden het ook wel aardig dat de kok even langs onze tafel kwam, om te vragen hoe het smaakte. Het was die avond vrij rustig dus daar had hij wel tijd voor. Voor de rest vinden wij het een heel mooi restaurant geworden. Er zit ook een hele gezellige zaal naast waar je feestjes kan houden die ook mooi en strak is ingericht.
    Onze complimenten!
    Groeten en ga zo door!

61. Wij hadden een limousine arrangement geregeld omdat mijn vader 70 jaar werd. We hebben het als fantastisch ervaren. Erg leuk zowiezo om eens in een limo te zitten. Bij aankomst wordt je nog echt ontvangen erg leuk. we hadden een hele gezellige zit. Het is een erg mooie gezellige zaak. Het eten was super goede smaak en je hoefde niet eens lang te wachten. De kok die nog aan tafel kwam om te vragen of alles naar wens was maak je ook niet overal mee.
    In 1 woord fantastisch.

62. Saskia Missler

Vandaag een buggy arrangement + eten gedaan bij Schwarzwald en het was echt fantastisch! Wat was het leuk en alles was top geregeld..!
    Ook het eten was geweldig. Onze complimenten voor de super service en de leuke dag!
    Groetjes Saskia, Saskia, Claudia, Marije en Leande..

63. Wij hebben hier afgelopen weekend heerlijk gegegeten, het verassingsmenu is echt een aanrader. De Chef Kok kwam bij ons aan tafel vragen wat we absoluut niet lusten en hield daar dan ook rekening mee. Tijdens de 4-gangen kwam hij ook iedere keer uitleggen wat het allemaal was. erg gezellige en verassende avond gehad. Personeel erg vriendelijk. We begrepen dat er sinds kort een nieuwe eigenaar op zit, over de vorige eigenaar hadden wij wat negatieve verhalen gehoord. Over het nieuwe team en eigenaar kunnen wij alleen maar positief zijn. Alles wordt onzettend leuk opgediend, het zijn kunstwerkjes op zich en het is allemaal meer dan genoeg. Echt een aanrader.
    Wij komen hier zeker terug.

Groetjes en ga zo door.

64. Monique Cobussen-van Rees

Wij hebben heerlijk gegeten in de dit restaurant!
    Zeer vriendelijk personeel en leuk dat de kok aan de tafel kwam vragen hoe wij het eten vonden.
    Porties waren voor ons te groot, maar daar klaag je natuurlijk niet over.
    Zeker een bezoek waard en wat ook leuk is: ze accepteren er VVV bonnen, een betere besteding van de bonnen is er naar onze mening niet!

65. Fam Warringa

We hebben heerlijk gegeten !
    De portie's waren ruim voldoende, de bediening was vriendelijk en op het juiste moment aanwezig.
    Wij komen zeker weer eten als we in de buurt zijn.

66. Marcel en Ria

Gisterenavond met zijn 4en gaan eten in het Schwarzwald.
    We hebben een heerlijke avond gehad! Wat leuk dat de chefkok (John Spruit) zich komt voorstellen en je diverse gerechten aanbeveelt! Het eten was voortreffelijk en de bediening (Julia en Remco) liet niets te wensen over!
    Eerdere ervaringen met Schwarzwald waren niet zo positief, maar sinds de metamorfose van het Schwarzwald en zeker ook mede door de nieuwe chefkok en enthousisaste bediening is voor mij het Schwarzwald een echte aanrader geworden!
    Wij komen zeker weer.

67. Jonnie Bosch

Zeer goed restaurant gezellige sfeer super lekker eten en een prima bediening.

Jonnie en Gerrie Bosch.

68. Na een hartelijke ontvangst hebben wij genoten van een heerlijke maaltijd. Als voorgerecht kozen wij het tonijntaartje, vergezeld van verrassende salade en remouladesaus, wat verfrissend verrukkelijk bleek.
    Als hoofdgerecht hadden we een heerlijke vegetarische ovenschotel met verschillende groenten en kazen, vergezeld van garnituren. De enthousiaste kok John kwam een praatje maken aan tafel. Hoewel we inmiddels genoeg gegeten hadden stelde de vriendelijke gastvrouw een bescheiden toetje voor. Nou, dat bleek een complete proeverij! Vooral de brownie en de creme brulee waren overheerlijk!
    U begrijpt het al, wij bevelen dit restaurant van harte aan!!!

69. Afgelopen vrijdag hebben wij een bezoekje gebracht aan dit restaurant. Puur toevallig omdat we een restaurant dicht bij het hotel zochten, we hadden net zo goed bij de buren kunnen aanschuiven.
    Gelukkig hebben we dat niet gedaan, want wat een toprestaurant is dit! We hebben heerlijk gegeten, werden zelfs nog verrast met een klein tussendoortje van de chef! Het eten overtrof al onze verwachtingen en ook de service was super, leuke gastvrouw en de chef bracht zelfs nog een bezoekje aan de tafel.
    Een ding is zeker, als het wat meer in de buurt lag, gingen we er zeker vaker eten!

70. Jullie hebben ons een heeeerlijke zaterdagavond bezorgd.
    De ontvangst, de sfeer, de vriendelijke bediening, de menukeuze van de Chef John zelf ( zal ik eens iets lekkers en verrassends voor jullie maken?),
    de kwaliteit, smaak en menu-opbouw van de verschillende gerechten, de wijn en de gehele atmosfeer. De prijs/kwaliteits verhouding was meer dan goed. Wij waren zeer enthousiast toen we aan het einde van een heerlijk diner huiswaarts keerden en samen hebben afgesproken, dat wij zeker in de toekomst Restaurant Nieuw Schwarzwald zeker vaker zullen bezoeken.

71. fam klunder

We hebben gisteren met 4 personen gegeten bij het Schwarzwald. Het was echt super, heel gezellig, het personeel is heel aardig en de eigenaar praat met passie over zijn zaak. Is zeker een aanrader, wij komen uit Zwolle, maar het was de moeite waard.

72. Van der voort

Heerlijk gegeten afgelopen vrijdag! Goede bediening en lekker eten. Het personeel, inclusief chefkok is erg enthousiast. Leuk dat de chef aan de tafel komt! We komen zeker nog eens terug!!

73. 8 januari hebben wij met een groep van 7 personen in de Stube gezeten bij dit restaurant.

De website zag er veelbelovend uit als ook de kaart, toch werden we positief verrast door het restaurant, de bediening en ook het eten.
    De gerechten werden allemaal erg netjes en mooi gepresenteerd en smaakten ook nog eens een keer formidabel. Zelf heb ik de spies gegeten en dit is echt een aanrader.
    Porties zijn goed...vrij fors zelfs, en dit tegen een zeer reeele prijs.
    De zeer spontane gastvrouw heeft ons goed verzorgd, drankjes werden netjes aangevuld waar nodig. En ook de gehele bediening was dik in orde!
    Eigenlijk niets aan te merken op dit restaurant dus! Een dikke aanrader!

74. Vorige week hier met vrienden wezen eten, heel erg goed, we komen zeker terug. Complimenten aan de bediening en de keuken, tot snel!

75. Auto Centrum Almelo

Gisteravond hier met dochters, aanhang en kennis wezen eten. Eten was echt top, Chef Kok is client van ons en had ons gevraagd van zijn kookkunsten te komen genieten. Niets overdreven, echt heerlijk gegeten. We komen snel terug voor een buggy arrangement met 3 gangen diner. De feestzaal was gisteren lekker druk maar restaurant was een beetje stil maar deed niets af aan het lekkere eten en de leuke bediening. Een aanrader!!!!

76. Cees & Miranda

Afgelopen vrijdag in deze trendy zaak heerlijk genoten van een 3 gangen diner.

In 1 woord geweldig, super gezellig, leuke spontane bediening en heerlijk eten, mooi opgemaakte borden, heerlijke porties, alles helemaal af.

De Chef kwam nog even een poosje bij ons aan tafel kletsen, heel gezellig, deze chef verstaat zijn vak en is zeer gast vriendelijk. De 3 sterren in zijn nek maakt hij helemaal waar, hahaha

Wij komen heel snel weer genieten van deze TOP zaak in Rijssen.

Een absolute aanrader.

77. Gister een geweildige avond gehad. Diner met limo-service.
    Service was goed, zelfs de kok kwam nog even aan tafel om te vragen of alles goed was.

78. A.DUURSMA

79. Ik en mijn vriend hebben hier lekker gegeten voor een prima prijs. De bediening en de Chef zijn erg vriendelijk. Goed restaurant om een keer te gaan eten!

80. We hebben heerlijk gegeten gezellige avond gehad met de familie.
    Zeker een aanrader..

81. mariska dijk

Op 30 december hebben wij hier met ons zevenen gegeten. We hadden het limousine arrangement uitgekozen (gevonden via google als zoekopdracht: limousine met diner) vanwege de 40 jarige trouwdag van mijn ouders. We wilden iets speciaals doen vonden dat ze in het zonnetje gezet moesten worden. Nou, ik kan zeggen dat dit, dankzij de uitstekende zorgen van de leuke gastheren van het Schwarzwald (Walter en Remco) en de hele aardige chefkok (die superlekker kookt), erg goed gelukt is!! Mijn waardering hiervoor! Hoewel we het enige tafeltje waren ( nouja, zeg maar tafel/stamtafel), was het supergezellig en kregen we uitmuntende bediening! Aan iedereen bij het Schwarzwald: Petje af voor jullie goede zorgen, het heerlijke eten en niet te vergeten: de mooie entourage en de waanzinnig leuke limousine plus erg aardige blonde chauffeur! Ga zo door! En voor toekomstige gasten: Een absolute aanrader!

82. Wim & Marianne

Na de kerst hier wezen eten. Super genoten van een heerlijk 3-gangendiner. Leuke babbel gehad met de spontane chef kok. Mooi restaurant, smaakvol ingericht met gezellige bediening. Een absolute aanrader!
    Tot snel

83. Wij hebben vanavond hier gegeten met ons tweetjes, naar aanleiding van onze trouwdag, en wij zeggen doen! De kok komt naar de tafel toe om jullie wensen te bespreken en daarna word je heerlijk verast en verwend.
    Mensen wat een service, wat een leuke kwaliteit, en een onzettende leuke kok die goed kan koken, en dan het bedienend personeel echt super.
    Wij komen zeker nog eens terug en zullen het ook zeer zeker aan gaan raden.
    Wat wij wat later op de avond wel vervelend vonden, is dat de muziek harder werd gezet en wij eigenlijk best hard moesten praten om elkaar te kunnen verstaan, dat vonden wij het enige minpuntje.
    Chef kok en collega's bedankt!

84. Wij zijn eerste kerstdag ook naar het kerstbuffet geweest bij het Schwarzwald in Rijssen.
    Wat als eerste gezegd moet worden is, dat het eten van goede kwaliteit was.

Verder was de middag een aanfluiting!

Toen we onze tafel kregen aangewezen, bleek dat we zo kort aan de bar zaten, dat de gasten met hun achterwerk boven onze tafel stonden. Er stonden zoveel tafels in de zaal, dat er nergens ruimte over was. Omdat er een tafel verderop leeg bleef, mochten we daar gaan zitten.

De kinderen moesten over de parkeerplaats naar de speelruimte, omdat voor de officiele uitgang een tafel met gasten zat. Deze vonden het heel storend dat er continu kinderen van binnen naar buiten en andersom gingen, dus deze mensen hebben de uitgang "gebarricadeerd", wel een beetje terecht.

Er waren zoveel gasten, dat de keuken het buffet niet op tijd kon voorzien van alle gerechten.

Je moest je eigen bordje en bestek wegbrengen, zelf drinken halen, wat erg veel geloop veroorzaakte, waardoor het een chaotisch geheel was.
    Het personeel had de situatie niet onder controle, er was geen leiding en geen structuur. Toen het ijs kwam, stond de helft van het warm en koud buffet nog op de tafels!

Het interieur was netjes en nieuw, daar was niks op aan te merken.

We hadden ons echter wel wat anders voorgesteld van een kerstbuffet! Er is nog veel werk aan de winkel!

Succes!

5,1
  85. Wij hebben met kerst gegeten bij het Schwarzwald. Het kerstbuffet was van een uitstekende kwaliteit met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Voordat we hadden gereserveerd hadden we eerst de prijzen van verschillende restaurants bekeken en wat we daarvoor kregen, en wij vonden de prijs van het kerstbuffet én het eten het meest aantrekkelijk bij het Schwarzwald. Achteraf zijn wij daarom ook erg blij dat we voor het Schwarzwald hebben gekozen.

Aan het einde van de avond kwam er het ijsbuffet, en er ontstond een spontane staande ovatie voor de chef (en bediening), wat ik overigens geheel terecht vond. En dat is een klein impressie van de sfeer die avond.

De sfeer was al super en het restaurant was erg mooi aangekleed. We zijn jaren geleden ook al wezen eten bij het Schwarzwald maar je ziet duidelijk dat de volledige vernieuwing van het restaurant zijn effect heeft gehad. Het Schwarzwald in een modern jasje met een stijlvolle ambiance.

Daarnaast vind ik de locatie, midden in een bosrijk gebied, heerlijk. Het heeft mij voorkeur in ieder geval en het gaat ook om een stukje beleving vind ik.

Mijn vriendin en ik vinden het (nieuwe) Schwarzwald in ieder geval voor herhaling vatbaar!

86. Het is duidelijk een restaurant wat nog in de kinderschoenen staat. Mooie locatie op een geweldige plek! Erg veel enthousiasme onder leiding en personeel. Gisteren een kerstbuffet gehad, eten goed, hier en daar kon het organisatorisch wat beter, tips worden erg serieus ontvangen.
    Wat mij betreft een veelbelovende organisatie!

87. Henk & Greta

Vorige week heerlijk genoten op topniveau bij dit nieuwe restaurant. Wat een geweldige culinaire ervaring. De chef kwam aan tafel en gaf als suggestie zijn verrassingsmenu, 4 gangen. Helemaal leuk, iedere gang was weer tongstrelend. Deze leuke chef vertelde dat hij ook vorig jaar was geslaagd als vinoloog en bracht ons de nieuwe wijnkaart. Prachtig in combinatie en dat met zijn leuke babbel en de rest van de spontane bediening. We hebben een heerlijk avond gehad, super eten, een schitterende gelegenheid, vrolijke bediening, we komen zeker weer. Deze ervaring is iedereen aan te raden.

88. Dianne Kruithof

We hadden een verjaardagscadeau gekregen om een keer uit eten tegaan bij schwarzwald in rissen . Het was geweldig lekker eten goeie bediening en complimenten aan de kok.

89. leny lokkerbol

8 dec.2011
    Met 9 personen hadden we van het werk een etentje en werden opgehaald voor het ziekenhuis door een limousine.
    Helemaal geweldig want we wisten van niets. Wel dat we "iets" gingen doen. De sfeer zat er al meteen goed in met twee flessen pro secco aan boord. Het eten was heerlijk en de bediening erg vriendelijk en gastvrij. Was dat overal maar zo. Ik zou zo zeggen, ga zo door en jullie zullen nog veel meer enthousiaste reacties gaan krijgen.

90. Afgelopen zondag zijn wij hier met een groep van 12 personen geweest. De dag was helemaal super! Eerst zijn we met de limousine opgehaald, daarna solex rijden en als afsluiter een drie-gangen menu. Alles was helemaal goed geregeld. Het eten was super lekker, de borden mooi opgemaakt en grote porties. Wij komen hier zeker nog een keer terug!

91. Zondag 30 oktober 2011

Voor de tweede keer terug bij Het Schwarzwald. De Chef kwam langs en gaf een aantal aanbevelingen maar wij wilden ons laten verrassen, met als enige voorwaarde iets met vlees. Biefstuk was formidabel. Ondanks dat we geen fan zijn van bloemkool bleek de ratatouille met o.a. bloemkool een schot in de roos. Het dessert was eveneens uitmuntend. Oude traditionele ingrediënten in een nieuw jasje. Echt geweldig. En met een klap op de vuurpijl hadden de kinderen ieder een leuk party fontein in het ijs. Echt top! Wij hebben een heerlijk diner gehad. Super bediening en wat een geweldige chef. Terug in de auto naar huis was de conclusie wie is de Chef? Dat is John Spruit!

Kortom een restaurant met zeer veel potentie die nog eens hoge ogen kan gaan gooien. Inrichting service en bediening van deze tijd. Helemaal super dat zo'n jonge ondernemer als M. Hoogland zulke risico's in de horeca durft en kan nemen. Binnenkort maar weer eens checken. Chapeau!

92. Wij zijn afgelopen zondagavond bij Schwarzwald geweest. Onze keuze viel op de proeverij van de chef (prijs 34,50 p.p.). Het was heerlijk! Dus een goede keuze. Wijn (wit, zoet) was ook lekker. De service prima, de chef kwam persoonlijk langs om te vragen wat we wel of niet lustten. Voorgerecht, eerst vlees (ganzelever, eend en speciaal varkensvlees) daarna vis (heilbot, gamba's), tussendoor een spoom, hoofdgerecht (Iers rundvlees met heerlijke saus, ik geloof dat het roquefort was). En tot slot, een overdadig dessert (proeverij van van alles), er lag zeer veel op het bord: kokosijs, chocoladecake, bonbons (ook truffel), schuim, teveel om op te noemen en om op te eten, er bleef dus wat liggen. Maar complimenten, zeker de moeite waard en waar voor je geld. We vonden alleen de verlichting van het restaurant iets te fel en misschien kan er nog iets van raambekleding komen? Het was nog een beetje kaal, maar dit komt waarschijnlijk door de verbouwing die net achter de rug is. Alles wel modern en fris.

93. Gisteren als bedrijfsuitje bij het Schwarzwald geweest. Ik zal een ieder de details besparen, maar het was helemaal briljant. Eerst anderhalf uur buggy rijden, waarbij je de gehele omgeving bekijkt. Daarna een lopend buffet, wat ook uitstekend verzorgd was. Bediening was goed en ik geef het ze te doen om zo'n grote groep (25 man) tevreden te houden. Al met al was het een prachtige dag en iedereen ging met een grote glimlach naar huis. Een echte aanrader!!!

94. Schwaldwald is volledig in een nieuw jasje gestoken. De sfeer is perfect, het personeel is vriendelijk en behulpzaam. De kok levert goed werk en de prijs/kwaliteitverhouding van het restaurant is goed te noemen. De bereiding van het vlees, name de T-bone, kan nog beter. Indien de kok de temperatuur van de gril hoger krijgt, wordt de geserveerde kwaliteit van het vlees nog verbeterd. Het nieuwe restaurant dient nog wel op de laatste details te letten b.v. spiegel boven wasbak in de wc, verwijzing naar het toilet, nog geen pinautomaat, onduidelijke rekening/menukaart m.a.w. er zijn nog wat aanloopproblemen maar die zullen in de nabije toekomst wel worden opgelost aangezien we hier met een ambitieuze, creatieve en jonge ondernemer te maken hebben, die e.e.a. voortvarend lijkt aan te pakken. We wensen hem dan ook verder veel succes met dit bedrijf.

95. Fam.Ulfman

Het eten op zichzelf was goed.
    Maar als je om half zeven gereserveerd hebt en ze komen pas na drie kwartier vragen wat je wil drinken dan is er toch iets fout. De bediening was ronduit slecht, moesten zelf elke keer vragen of we te drinken konden krijgen.
    Dan de wc : toiletten vies. Bij drukte vaker schoonmaken + handdoeken aanvullen. En duidelijk aangeven
    waar dames en heren toilet is.
    We hopen dat er iets mee gedaan wordt.

5,3
  96. Op aanraden van vrienden hier maar eens gaan kijken. We zijn met z'n vieren op een voortreffelijke wijze culinair verwend. Echte toppertjes daar. Doen we zeker nog weer.

Super en ga vooral zo door!!!!!!!!!!!!

97. Op 16 september hebben wij een heerlijke wandeling gemaakt in de bossen van Rijssen.
    Onderweg kwamen wij restaurant het Schwarzwald tegen.
    Hier hebben wij heerlijk genoten van het eten, ook was de gastvrijheid top !
    We zijn er achter gekomen, via de eigenaar waar we even een praatje mee maakte, dat er ook feesten worden gehouden.
    Ook waren ze nog bezig met de verbouwing, Want er wil een prachtig hotel in komen.
    De conclusie is dus dat wij zeker gaan terug komen en het lijkt ons super als het hotel af is.
    Dan kunnen we er een heerlijk weekend genieten.

Dank voor dit heerlijke avondje en dit is zeker aan te raden !

Groet en tot snel.

98. Afgelopen weekend hebben we gegeten bij restaurant "Het Schwarzwald" in Rijssen.
    De sfeer is hier super en de bediening is goed!
    Ook de keuken krijgt onze complimenten!
    We hebben heerlijk gegeten voor een zeer goede prijs.
    Wij zullen hier zeker terug komen!

Frits en Miep

99. Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij het vernieuwde Schwarzwald. Een aantal jaar geleden ook hier gegeten, maar het gehele bedrijf heeft een complete metamorfose ondergaan.. zowel in de keuken als het uiterlijk en de sfeer in het bedrijf. Het eten is heerlijk en het personeel is erg vriendelijk! Zeker de moeite waard om heen te gaan. wij gaan er ook zeker weer heen.

100. Voor het eerst zijn wij wezen eten bij het vernieuwde Schwarzwald in Rijssen. Wij komen zelf uit Amsterdam en waren een weekendje weg in het Oosten van het land en kwamen hier spontaan langs. Eigenlijk trokken de buggy's onze aandacht maar wat een toprestaurant. In Amsterdam zou zo'n restautant direct een ster krijgen, een schitterende inrichting en wat een eten, helemaal top, een ster waardig. Wij hebben een hele leuke avond gehad, vriendelijke bediening, een zeer spontane Chef Kok welke de kaart kwam toelichten aan tafel en ons wat suggesties deed ondanks dat het restaurant bomvol zat. We hebben heerlijk genoten van het eten, de sfeer en de persoonlijke aadacht en komen hier zeker nog een keer terug. Ga zo door, toppie!!!!!!

Vorige pagina

Volgende pagina