gratis parkeren

5 minuten op loop afstand met de trein
    bus stop voor de deur

De Markies is een gezellig bistro restaurant met ongeveer 100 zitplaatsen in het centrum van Rijssen.
Lekker eten, gezellig borrelen en een goede sfeer is ons doel. In de zomer hebben wij een prachtig terras waar u onder het genot van een drankje, lunch of diner heerlijk kunt genieten. De keuken is elke dag geopend vanaf 10.00 uur. Onze kaart is gevarieerd van tosti’s tot maaltijdsalades en van een klein hapje tot een driegangenmenu.

Wij heten u graag welkom in onze zaak.

• Buffet: € 10,00

• Romantisch
  6. Omgeving
    • In het centrum
  8. Betalen Master Card Visa pin

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1411198880 79
1470520682 76
1515012033 65
1552088159 71

1. Jan scharink

2. Op 29 oktober een Belgie's biertje gedronken, vroeg of ik daar wat siroop in kon krijgen, wat schets mij verbazing toen ik op de rekening zag dat daar 2,20 voor berekend was.
    Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt en vraag dat toch meestal, dus kwestie van service verlening, dus voor ons geen bezoek meer aan deze zaak!

3. Mirjam

4. Helaas geen goed gevoel hier aan over gehouden. We hadden gereserveerd via de Albert heijn om 18.30 uur. Toen wij aankwamen was er geen plek en werden we ‘gedumpt’ aan een andere tafel. 20 min later werd er pas gevraagd wat we wouden drinken... en pas nog eens 10 min later kregen we het pas..

Toen er een tafel leeg was werden we hier na toe gebracht. Het voorgerecht en hoofdgerecht kwamen redelijk snel en smaakte prima. Via de bonnen van de Albert Heijn kon je kiezen als nagerecht uit een sorbet of koffie.
    Nu kregen we van 2 werknemers de normale ijskaart. We hadden alle 4 wat lekkers uitgekozen,1 was er nog aan jet kijken. Komt er een dame aan met se opmerking ; nee hier mogen jullie niet uitkiezen. We hadden dessert genomen doe goedkoper waren dam de sorbet. Dus alleen maar gunstig voor hen. Maar helaas..

Toen we dit zeiden bij het afrekenen zeiden ze: sorry. Dat was het!!

Geen leuke avond gehad en komen er niet weer!

5. Henk en Jannie Broekmaat

Heerlijk gegeten. Leuke sfeer. Gewoon gezellig. Personeel vriendelijk en ter zake kundig.

6. Menukaart geeft geen duidelijk beeld van de kostprijs. Een broodje beenham staat op de kaart aangegeven voor €6.25 Bij de kassa moest ik nog €1.25 extra betalen voor het broodje. Dit stond niet op de menukaart bij het betreffende item. Zal elders gestaan hebben. Zet een zgn. sterretje als verwijzing naar die extra kosten. Mensen die voor mij afrekenden hadden hetzelfde probleem. En waren ook verontwaardigd.

7. Zoooo smerig!! Niet hygiënisch, geen high tea te noemen.

8. Goede sfeer, lekker en goedkoop eten! Ik ga hier graag naartoe!

9. Ap van de Voort

Eten was voortreffelijk. De bediening was eveneens erg goed. De porties zijn dermate groot dat het advies werd gegeven een kleinere portie te nemen. Zelf deze portie was meer dan voldoende. Prijs is gewoon zeer aantrekkelijk.
    Echte aanrader.

10. Twaalfuurtje besteld. De soep, het ei en het broodje kroket wordt tegelijk geserveerd. Toen de soep op was, is het ei en de kroket koud. Geklaagd, en na wat gemopper "we zullen nieuwe bezorgen". Even later blijkt dat ze het ei weer in de pan hadden gedaan, en de kroket weer in de frituur, want die was errrg donker. Niet tevreden. Hier kom ik voorlopig niet meer terug.

11. Eten was goed. maar om nu voor kopje verse muntthee met welgeteld 5 blaadjes munt 3,75 euro moet betalen. Drinken was naar mijn mening hier erg te duur. Gewoon fris uit een goedje 2,30. Voor ons was dit eenmalig. Sfeer is ook niet bijzonder erg simpel.

12. Voor 2 weken geleden heerlijk gegeten bij De Markies, je wordt prettig ontvangen en de bediening en de keuken was top! Zeker een aanrader.

13. Van alle zaken in Rijssen steekt hier de klantvriendelijkheid er met kop en schouders bovenuit. Waar brasserie het wint met zijn royale broodjes kom ik toch negen van de tien keer weer bij de markies terecht. De prijs/kwaliteit verhouding is hier goed, ruime keuze en goede smaakvolle gerechten. Het personeel maakt dat je echt een ontspannen en gezellige sfeer in de zaak voelt die de ervaring nog beter maakt.

Aanrader!

14. Voorgerecht slecht naar prijs verhouding. Hoofdgerecht voor 3 personen: 3 eetlepels aardappels, 6 blaadjes sla en een bakje rijst voor 1 persoon. Wij hebben nog nooit zo slecht gegeten, dus niet aan te raden.

15. Henk 30 punten

Beste restaurant in de omgeving. Mooi terras, heerlijk eten en vlotte/aardige medewerkers!

17. Annelies van Steen

We hebben hier zaterdagavond 14-03 heerlijk grieks gegeten. Vriendelijk en attent personeel. Een echte aanrader.

18. Van het weekend gegeten bij de markies. Wij komen hier al een aantal jaar van tijd tot tijd en het blijft top. Het eten is het afgelopen zelfs beter geworden dan het was. Soms jonge bediening, maar ze doen erg hun best en niks te klagen.Altijd genoeg, al kan het zijn dat het bij drukte iets te vol geplaatst wordt.
    Samengevat, heerlijk eten, gezellige bediening en een goede sfeer.

19. Heerlijk gegeten voor een goede prijs. De hoeveelheden zijn ruim voldoende en als je een driegangen maaltijd kiest ben je afgeladen. Zeker een plaats om terug te komen of anderen er op te wijzen.

De eenvoudige inrichting doet niets af aan de kwaliteit van het eten en de vriendelijkheid van de bediening.

Eén vorige recensie
  20. Annelon

21. Bediening zeer matig (te weinig personeel) en totaal geen aandacht voor klachten. Eten lauw, reactie van kok: is 't in Griekenland ook. Nagerecht verkeerd, geen excuus. Andere tafel verkeerd voorgerecht; werd niets op uitgedaan (dus maar gegeten wat niet was besteld..). Smaak van 't eten wel oké en inrichting ook. Maar zo niet voor herhaling vatbaar..

22. Tot twee maal toe moesten we in rijssen zijn, en allebei de keren bij jullie cappucino, koffie en appelgebak genuttigd. Een hele prettige ervaring, lekkere koffie met het glaasje likeur, heerlijk appelgebak. Spontane gezellige bediening, en een ontspannen sfeer.
    In 2012 nergens meer zo meegemaakt. De complimenten van de familie Beeking uit Winterswijk.

23. Super eten bij de Markies! Souvlaki was geweldig, alles perfekt en gezellige sfeer. Ruime keuze, voor iedereen wat.
    Gaan binnenkort weer!

24. Met 2e paasdag hebben wij bij de markies gegeten.
    We hadden gereserveerd, maar moesten door de drukte wel even wachten op een tafeltje. We zaten hierdoor ook redelijk dicht op andere mensen, ondanks de drukte hebben we wel heerlijk gegeten en was de service ook prima.

25. We zijn hier afgelopen zaterdag geweest en nog net een plekje op het terras kunnen bemachtigen. Daar was de zon nog lang en je kon er goed zitten! De kaart geeft veel keus en we hebben lekker gegeten. De dames van de bediening waren gezellig.

26. Op vrijdagmiddag hebben we met 6 volwassenen en 4 kleine kinderen bij de Markies gegeten. Onze tafel was i.v.m. de kinderen speciaal klaargezet bij de kinderhoek, erg goed! De porties zijn groot, kwaliteit is prima. En dat alles voor een prima prijs, niet ontzettend goedkoop, maar ook absoluut niet duur. Aanrader!

27. Heel lekker gegeten bij dit restaurant. ruime porties, heel aardige bediening. Kortom een aanrader.

28. We aten hier een dikke week terug tijdens onze vakantie.

Buiten de kwaliteit van het eten heeft ons vooral de liefde voor het vak van deze mensen ons getroffen. Passie, gedrevenheid, alertheid, meelevendheid niet opdringerig maar oprecht fascinated people. Daar zouden meer restaurants mee bevolkt moeten zijn. Gauw tot ziens!

29. 2 dagen achter elkaar hier gegeten. Zegt eigenlijk genoeg. Eten was prima, heerlijk op terras buiten gezeten. Alleen eten was zoveel dat halverwege het toch echt wel koud is. Warmhoudplaat of voorverwarmde borden zouden op het terras wel nodig zijn. Schnitzel en griekse gerechten prima. Saladebar was beter dan andere mensen noemden, niet erg uitgebreid, maar......het kost ook niks extra, dus snap niet waar de mensen over klagen. Verse ananas, watermeloen, druiven, sla enz.

Diverse griekse gerechten gehad, allemaal prima. Zitten soort gebakken aardappels bij met paprikapoeder en knoflook. Bij mij waren ze het bolletje rijst vergeten, de moeite van het klagen niet waard. Kortom zeer goed geprijst voor 62 (dag1) en 65 (dag2) euro met 3 grote eters prima gegeten en gedronken.(2 consump.p.p.). Bediening prima en vriendelijk. Kortom wat ons betreft een aanrader.

30. Het is zeer goed vertoeven bij de Markies.

Enorm goede prijs kwaliteit verhouding: 3 gangenmenu 17,95 met lekker soepje (goed warm, niet overdreven gezout) en royale hoofdmaaltijd. Zelfs voor mij als grote eter was er meer dan genoeg en ook nog een heerlijk ijsje.

Ook niet verkeerd het zoete huiswijntje: erg lekker wijntje.

Bediening is erg vriendelijk en ik zou liegen als mij niet was opgevallen dat de dames die je bedienen écht leuk zijn!

Niet alleen leuk om bij de Markies te eten als je toevallig in de buurt bent, maar ook als je op doorreis bent van NL naar DE of viceversa, dat is die paar kilometer extra rijden meer dan waard.

31. Ina

32. Erg gezellig! En het eten is ook erg lekker!

33. Komen hier al enkele jaren. Het eten gaat erg achteruit.

Blijft wel erg gezellig en laag drempelig voor de kids.

De salade bar is bar slecht, het eten lijkt erg op elkaar. Had aubergine besteld, kreeg courgette in overvloed met erg veel tomaat.

Nee dit was de laatste keer.

34. Leuk bedrijf, alleen jammer dat het personeel net doet alsof het een speeltuin is, een beetje meer professionaliteit is wel aan de orde.

Verder het eten is aardig goed, alleen de saladebar mag wel iets beter bijgehouden worden!

35. Kom er geregeld om even met de kinderen wat te eten altijd vriendelijk personeel en een goede bediening. Het eten is er goed en vooral ruim voldoende. De bedienig gaat ook altijd leuk met kinderen om wat zeer zeker positief is,

Een zeer tevreden klant!

36. Zoals beloofd een "krabbel"... We hebben van begin tot eind genoten. Van de sfeer, de bediening en het eten. De gerechten die wij hadden uitgekozen waren prima op smaak en de bijgerechten ook heerlijk. De bediening kwam regelmatig even langs en was erg attent. Nam ook tijd voor een kort praatje. Ook kinderen kregen leuke aandacht. Een aanrader!

37. Eten is er prima en zeker waar voor je geld.

Zeker een aanrader.

Gezellige sfeer, kindvriendelijk en lekker!

38. Heel slecht, was beter geweest!

Bij de bestelling van een Markiesburger hoort een apart sausje erbij. Bij navraag wist de serveerster niet dat bij de Markiesburger een aparte sausje erbij hoorde.. Toen ik zei van het sausje, kreeg ik hiervoor in de plaats mayonaise met een klodder mosterd in een klein schaaltje. De joppe saus bij de Markiesburger was op. Vroeg hiervoor in de plaats mayonaise. Achteraf op de bon gelezen dat de serveerster 1 euro in rekening bracht voor het vervangende sausje cq de mayonaise.

39. Zeer goed!

40. Super goed!!