ma vanaf 18:00

za lunch 11:00 - 14:30 diner vanaf 12:00
zo lunch 11:00 - 14:30 diner vanaf 12:00

1319566494 80
1439819215 76

1. Afgelopen zondag voor de eerste keer gegeten bij Dames Pellens, ondanks goede verhalen zal het op basis van onze eerste indruk er bij blijven. Het restaurant, gelegen aan de doorgaande weg in Rijsbergen, had op deze druilerige regenachtige zondag een bezetting van 3 tafels. Na welkom geheten te zijn door de gastvrouw kozen we een tafeltje voorin de zaak. Een wijnkaart hebben ze niet, mede door de grote wisseling van het wijnassortiment, daarentegen liggen de wijnen uitgestald aan de zijkant van het restaurant zodat er sprake is van een levendige wijnkaart. De menukaart is creatief gedrukt op wijnkist panelen. Men hanteerd een kleine kaart maar voor elk wat wils en er zijn suggesties buiten de kaart om. Het surprise menu was uitverkocht. Dat geeft aan dat men alleen werkt met dagverse producten. De vriendelijke patron nam onze bestelling op waarbij ik ging voor de kalfsribeye met een zalf van ganzelever en mijn tafelgenoot ging voor de parelhoender met ganzelever. Zonder een vraag te stellen werd het mes van mijn tafelgenoot omgewisseld voor een steakmes. Bij navraag bleek deze voor mij bedoeld te zijn en legde ze de schuld neer bij haar echtgenoot, het was verkeerd doorgegeven.. De opmaak van de borden is eenvoudig van aard. De ingrediënten verraden dat je in een restaurant zit maar verder ziet het er homecooking uit. De ganzelever was vergeten en deze werd los nageleverd. Knap als je slechts 11 couverts bezet heb in je restaurant! Uiteraard werden er excuses gemaakt maar past dit wel bij een restaurant in het midden segment? Met de smaken was niets mis. Alles was op smaak gebracht. Je kan spreken over herkenbare gerechten. Weinig spanning. De enige spanning kwam van de bediening bij het nagerecht. Bij het uitserveren van het nagerecht viel, door het niet recht houden van het leistenen bord, een ijsbol op de grond. Dit was blijkbaar de schuld van een leerling in de keuken. We hebben niet gezien dat hij het bord scheef hield. De dame raapte het bolletje ijs met haar hand op en liet de rest liggen. Bij het verlaten van het restaurant lag er nog steeds gesmolten ijs op de houten vloer.
    De eigenaresse/gastvrouw had haar dag niet of hoort niet in een restaurant thuis. Ze toont geen interesse in haar gasten, neemt geen verantwoordelijkheid voor haar eigen fouten en haalt de kwaliteit van het restaurant fors omlaag. Bij gehanteerde prijzen hoort meer spanning op het bord. Een Van Der Valk opmaak past niet bij de gehanteerde prijzen. Rekening was dus niet in verhouding. Dankzij mijn tafelgenoot heb ik een prima avond beleefd!

2. van aken

Door recensie uit BN de stem hier terecht gekomen. In die recensie was geen woord teveel gezegd. Ontvangst door chef cq eigenaar top. Luisterd naar je en serveerd wat je bedoeld, echt geweldig. Ik kan geen min puntje bedenken. Heerlijk gegeten, prachtige wijnen en heel sfeervol.

3. Vrijdag 24 April dit restaurant bezocht in het kader van de dinerweek Couverts.nl. Altijd een prima gelegenheid voor een eerste kennismaking met een nog onbekend restaurant. Het speciale actie drie gangen € 25 pp menu was goed, niet bovenmatig maar gewoon goed. Alleen jammer van de prijs die we moesten betalen voor een fles witte huiswijn, € 28,50 !! Een glas wijn zou € 5,50 kosten. Nogmaals een goed restaurant hoor maar ook weer niet zo goed dat je voor een fles witte huiswijn € 28,50 zou moeten betalen. We voelde we ons gefopt, flauw hoor en jammer, wat ons betreft is hier de plank misgeslagen. Het restaurant had mogelijk ook een "actie" huiswijn kunnen inzetten. Ik veronderstel dat dit restaurant deelneemt aan deze actie om meer klandizie te krijgen, en dat wij als gast onze positieve kritiek delen in ons netwerk waardoor mogelijk meer (zaken)vrienden - kennissen en familie ook dit restaurant vereren met een bezoekje.

5. Hoge verwachtingen door de goede recensies maar die heeft Dames Pellens zeker niet waar gemaakt! Mijn biefstuk was veel te doorbakken, dit ook doorgegeven aan de keuken maar hier is niet op terug gekomen, de friet die was besteld was niet van verse aardappel, eerder van het goedkope diepvries euroshopper soort en ook geen vers gemaakte mayonaise maar van het remia-soort. Geen mooie opmaak van borden en onbekwame bediening. En dit alles voor volwaardige restaurantprijzen! Nooit meer dus! Wijn werd wel netjes en kundig gepresenteerd.

1,1
  6. Met onze buren hier met een Grouponvoucher bij Dames Pellens genoten van een 6-gangen lunchmenu met bijpassende wijnen. Gewoonweg fantastisch. Zeer vriendelijke ontvangst, sfeervolle inrichting, heerlijke hapjes en zalige wijnen. Op de heenweg (met de fiets) maakten we nog grapjes: "Als de hapjes erg klein zijn, kunnen we nog altijd een frietje ergens kopen". Niets bleek minder waar, hapjes om U tegen te zeggen, ook met de wijn werd niet zuinig gedaan, kortom, we hadden een fantastische middag, van 14.00 tot 17.30 uur.
    We hebben al afgesproken om hier met een groepje te komen eten. Chapeau.

7. Petra Lemmers

Vanmiddag genoten van een heerlijke zes-gangen-lunch met prima wijnen bij de Dames Pellens in Rijsbergen. Gezellige ambiance, persoonlijke bediening, zeer smakelijke gerechten, leuk opgemaakt, oog voor detail en goede wijnen vergezelden de gerechten. We hebben genoten!

8. Edwin van der Ham

Vandaag (2-6-2013) geweldige ervaring gehad bij Dames Pellens. Ik kan werkelijk niets bedenken om af te dingen op de opgetekende scores. Met name de samenstelling van de zes gangen spijs met doordachte wijnen verdient een compliment. Ook de toelichting op de gerechten en het karakter van de wijnen heeft het culinaire genoegen verhoogd.
    Zonder enig voorbehoud een absolute aanrader!

9. ineke 20 punten

Afgelopen zaterdag 25 mei genoten van het eten, de bijpassende wijn en de geweldige service van Dames Pellens. Met een groupon kregen wij een 6 gangen menu waar wereklijk echt niets aan mankeerde. Ik was vooral bijzonder gecharmeerd van de chateau preuillac medoc bij het hoofdgerecht. De eigenaar /bedrijfsleider heeft op mijn verzoek de wijnen nog opgeschreven waarna ik nog even heb kunnen nagenieten tijdens het googelen. Echt subliem. Hartelijk dank en voor iedereen een aanrader.

10. 17 maart via groupon naar Dames Pelles geweest. We hadden een 6 gangen menu inclusief wijn arrangement. Wat een feestje ! We hebben heerlijke gerechten gegeten en daarbij van heerlijke wijnen mogen genieten. Het eten was echt fantastisch. Allerlei heerlijke smaken en ook ruim voldoende. Echt een aanrader. Prettig de uitleg bij ieder gerecht en van de wijn. Jammer dat het net een graadje te koud was in het restaurant. Maar wat ons betreft komen we absoluut terug en kunnen we het iedereen aanbevelen de Dames Pelles te bezoeken.

11. C.N.Oomen

Geachte kok / eigenaar van Dames Pellens, vorige week donderdag de 10e januari mocht ik met 8 van mijn collega's en familie de finale afsluiting vieren van mijn loopbaan middels een diner in Uw restaurant.
    Ik- maar ook mijn 7 andere gasten - vonden het een voortreffelijk 3 gangen menu ( verrassing menu ).
    Nu , het was echt een verrassing en het smaakte voortreffelijk. Ook de persoonlijke uitleg door de kok / eigenaar viel in zeer goede aarde.
    Waarvoor mijn hartelijke dank.
    Ik een ieder van harte dit sfeervolle restaurant aan bevelen. Chapeau!!

12. Vanavond heerlijk gegeten, goede kwaliteit, vers, lekkere wijn en een gezellige ambiance!

13. Richard K

Ook wij hebben onze 5 gangen groupon diner hier gegeten. Het restaurant is sfeervol en de bediening vriendelijk en correct. Het diner was smakelijk maar bestond uit een paar gerechten die wij zelf ook wel eens maken. Een enorme tegenvaller was de "mosselsoep". Deze liet een enorme nasmaak achter. Wij denken dat er te veel kervel is gebruikt.

Al met al een goed restaurant met vriendelijk personeel en een keur aan goede wijn.

14. p beckers

Gisteren hier mijn groupon deal gegeten. 5 gangen diner. Was heerlijk, goede bediening en ongedwongen sfeer.

15. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.

16. heerlijk gegeten met prachtige prodcuten geweldige bediening,het is een kleine zaak met een pellens touch veel oude fotos aan de wand en wijnassortiment ,je kan het zo duur of goedkoop maken als jezelf wil wijn varieert van 4 tot 7,- per glas ,bedankt voor deze ervaring .

17. Wim Peltenburg

Buitengewoon lekker gegeten met prima verse producten in een ontspannen omgeving en prettige bediening. Een echte aanrader!

18. Wij hebben bij Dames Pellens te Rijsbergen een voortreffelijk 5-gangen verrassings-menu gehad. Alles klopte met elkaar.....de sfeer, de bediening, het diner. Complimenten aan het gehele team. Kortom wij hebben genoten en zullen hier zeker nog terugkomen.

19. Bij Dames Pellens heerst een relaxte en ongedwongen sfeer en ik kan wel zeggen dat ik er heel graag kom, juist vanwege die sfeer, maar zeker ook vanwege de kwaliteit van het eten, het heerlijke brood! Wat je vooraf krijgt en de zeer uitgebreide keus uit wijnen (per glas te bestellen).

Een absolute aanrader!

20. Ad Wensing

Een wijncafe! Als echte wijnliefhebbers gingen we naar binnen voor een goed glas Bordeaux. Na de bestelling opgegeven te hebben en de serveerster de fles wilde openen, verscheen uit het niets een man uit de keuken. Onze hond was plotseling een probleem hoewel er helemaal niets gebeurde! In bedekte taal kwam het erop neer dat we maar moesten vertrekken......

Er zaten slechts 4 mensen in de zaak, maar het zou spoedig volstromen! Naar ons idee in ieder geval niet met bezoekers en ook niet met wijn. Ongelooflijk dat huilende en schreeuwende kinderen die menig etentje verpesten wel getolereerd worden, maar vriendelijke en lieve honden niet!

Een absolute afrader!

21. Zowel in Breda als in Rijsbergen geluncht en beiden waren erg lekker! De ingrediënten zijn ontzettend puur en vers en dit proef je echt terug. Het personeel is ook erg vriendelijk en neemt echt de tijd voor je. Echt een aanrader!

22. Ik heb al vaker bij Dames Pellens in Rijsbergen gegeten en steeds werd ik aangenaam verrast door de kwaliteit van het eten, de wijn en de heerlijk, gemoedelijke sfeer. Ook is de bediening erg vriendelijk en professioneel. Probeer het zelf maar eens!