Vandeijck in Riethoven

do lunch vanaf 12:00 diner tot 21:30
vr lunch vanaf 12:00 diner tot 21:30
za lunch vanaf 12:00 diner tot 21:30
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 21:30

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1361199297 89
1406442089 90
1431119975 92
1447571900 91

1. Met mooi nazomerweer richting Riethoven. Toen we aankwamen was het terras al deels gevuld. We besloten binnen te gaan zitten om de kans op sigarettenrook te elimineren. We werden opgevangen door Marielle die we kennen van verschillende andere restaurants, leuk. Ze had voor ons een plaatsje aan het raam in het grotere restaurantgedeelte uitgekozen, fijn. De inrichting was aangepast en duidelijk wat huiselijker en knusser. Extra lampen, kast, bloempot en grote afleg tafel met besteklade, gezellig.
    Als aperitief een Argentijnse Circus Maximus Sauvignon 2017 van Escorihuela, die goed beviel. Ernaast een hapjes trio. In een berkenstam krokantjes gekruid met komijn, erop een toef humus en poeder van groene kruiden.
    Verder met een stukje groene tijgertomaat waarop gel van olijf, afgewerkt met plakjes rettich en takje venkel.
    Het lekkerst vond ik het blokje kweepeer in een jasje van zwarte sesam afgewerkt met een toefje gel van steranijs, jammie.

Inmiddels hadden we van de uitgebreide kaart ons menu samengesteld, het leek welhaast a la carte, prima!

Een amuse kwam in een schaaltje. Stukje groene wortel in een crunch van wasabi nootjes, waarop ravigote en gefrituurde uienringen. Milde smaakjes.

Duidelijk uitbundiger was het balletje ossenworst in krokantjes van roodlof met toef pikante abrikozenketchup, wow.

Bij het brood een walnotenolie uit de kempen, mooi op smaak en een boter met kimchi die eveneens erg lekker was.

De eerste begeleider werd keurig door Marielle gepresenteerd, een Siciliaanse Sensale Grillo 2017 van Sibiliana, verrassend fris met tonen van limoen en groene appel. Op het bord een platte cilinder van pompoen, erop stukken onder de salamander gegaarde Deense zalmforel, een geschroeide langoustine, toefjes crème van pompoen gekruid met tandoori, frisse duindoornbessen en kroepoekjes van pompoen met ernaast nog wat tandoori poeder. De smaak van de pompoen kwam duidelijk op de voorgrond, de zalmforel was zeer delicaat en zacht van textuur, de bessen zorgde voor frisse accenten en een koppeling naar de frisse wijn. Langoustine is altijd een traktatie, die we los geproefd hebben. (9)

De enthousiaste Ronald presenteerde de tweede begeleider. Een Bulgaarse blend van Sauvignon Blanc en Pinot Gris van het huis Mezzek, in de hoofdrol de Pinot Gris, tikje rond met subtiele kruidigheid. Uit de keuken een tweetraps gerecht. Rolletjes van dunne plakjes borstfilet, waartussen toefjes crème van de lever, girolles en verschillende bereidingen van groene appel, aan tafel afgewerkt met een saus van groene appel. Ernaast een partje little gem met frisse dressing. Een goede smaken combinatie, de toefjes lever waren hoog op smaak, erg lekker. De wijn sloot keurig aan. (9,3)

Het hoogtepuntje van de middag was de bereiding van Zeeuwse mossel, tweetraps uitgevoerd. In een bordje van zwarte natuursteen verschillende sappige mosselen op een bedje van saffraan paella, erop bereidingen van gele biet, aan tafel afgewerkt met een heerlijk sausje van biet en mossel. Ernaast een luchtig krokant toastje met sashimi van coquille, om de gang smaakvol af te sluiten, heerlijk. De Australische Semillon met Chardonnay 2017 van het huis Lantana werd door de saus nog wat lekkerder, prima. (9,6)

Het pièce bestond uit twee bereidingen van het Ibérico varken. Mooie medaillon van de haas uitgeserveerd op een bedje van eekhoorntjesbrood. Tussen het dungesneden witlof vinden we een stukje ribfinger op een mousseline van aardappel, ernaast structuren van knolselderie, aan tafel afgewerkt met een heerlijke eigen jus. De cuisson van de haas was top, de smaak verfijnd. Voldoende afwisseling met het garnituur. De Fruitige Spaanse Laya 2015 sloot aromatisch prima aan maar was vanwege de branderige afdronk voor mij iets te krachtig. (9,4)

Een inmiddels bekende dessertwijn, de “H” Tokaji van chateau Pajzos gemaakt van Hárslevelű 2015. Aangename tonen van wit fruit, in de mond een prima zoet zuur balans. De dessert amuse was een pruim gevuld met een crème van citrus, in een jasje van pistache crumble. Lekker fris.

Het dessert was tweetraps uitgevoerd. Op de deksel een kletskop met toefjes crème van ananas en zoethout. In het schaaltje als basis stukjes gekarameliseerde ananas, erop koekcrumble met pinda en toefjes crème van ananas met zoethout, afgedekt met een schuim en sorbet van yoghurt, afgewerkt met blaadjes van de goudsbloem. Een hele goede originele smakencombinatie, niet te zoet maar wel relatief machtig en ietsje te royaal geproportioneerd. De wijn sloot naadloos aan. (9,4)

Als afsluiter alleen nog maar een krachtige espresso want de buikjes waren verzadigd.

Bediening was zeer goed verzorgd, Marielle in de hoofdrol.

Samengevat was het wederom een geslaagde bourgondische lunch met verfijnde gerechten in een gezellige ambiance.

2. Ruim 3 jaar komen we hier regelmatig eten, ook al is het voor ons best wel een afstand. Waarom we dit blijven doen? Voor de bijzonder verfijnde en verrassende gerechten, steeds vergezeld van de, bij het gerecht perfect passende wijn. Voor de kundige en vooral aardige medewerkers die vol passie en enthousiasme hun werk doen. Voor de leuke sfeer. Als iemand nog niet overtuigd zou zijn om dit restaurant zeker uit te proberen, dan is een betaalbare prijs voor wat je op je bord en in je glas krijgt misschien het laatste duwtje in de rug. Vaak met ons 2 hier geweest en al enkele keren met verschillende vrienden die ook enthousiast zijn. Die komen intussen ook weer met hun vrienden. Dat zegt toch genoeg :)

3. Frank en Claire

Een fantastische avond gehad met groep van 25! Super eten en service. Avondvullend diner gehad waarbij de bediening oog had voor ieders persoonlijke wensen. Echt een aanrader ook voor een grote groep omdat Vandeijck een sfeervolle aparte ruimte heeft voor grotere groepen. Onze verwachtingen meer dan waargemaakt: absoluut ons favoriete restaurant in de omgeving!

4. tom

5. Wat een mooie zaak is dit! Nette ontvangst waar je meteen een blik in de keuken kan werpen en het is een leuke ruimte om te beginnen met een aperitiefje.
    We hebben genoten van een 9 gangen diner en dit was een aangename kennismaking met dit restaurant. De gerechten waren smaakvol en een lust voor het oog en werden goed begeleidt door de geselecteerde wijnen. Jammer dat het deze avond wat rustiger was, maar door de indeling van het restaurant blijft het toch aangenaam gezellig.

6. Vanavond hier gedineerd. Prachtig pand, professioneel en aardig personeel. Top keuken brigade. Zo genoten. Niet te veel maar zeker niet te weinig. Prachtige wijnen bij de gerechten. Dit moet je geprobeerd hebben in Riethoven. familie van Nunspeet

7. Vanavond heerlijk gegeten bij Vandeijck! Dit restaurant stond al een tijdje op mijn lijstje... Mijn verwachtingen waren hoog, maar deze zijn dubbel en dwars waargemaakt.

We werden vriendelijk ontvangen en ondanks dat we niet gereserveerd hadden, kregen we een mooi plekje in de serre toegewezen.

Na een smakelijk aperitief kregen we de menukaart en een aantal lekkere amuses. We hebben gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Het menu was voortreffelijk en we hebben dan ook alles met smaak opgegeten. Kleine kanttekening die ik hierbij wil maken is dat de porties aan de kleinere kant zijn. Voor grote eters is het wellicht niet voldoende, al hadden mijn man en ik aan het eind van de avond voldoende gegeten.

Samenvattend: heerlijk gegeten, top bediening en hier komen we zeker terug.

8. Marc 861 punten

Hier kan ik kort over zijn. Zeer de moeite waard om te gaan eten. Alles klopt. Uitstraling, smaken, wijnen. Aanrader. Enige overlast door grote luidruchtige groep die aan 't borrelen was aan de bar. Was misschien beter geweest deze elders in 't pand te bedienen. Mag de pret absoluut niet drukken. Meer dan keurige bediening, ontspannen en zeer correct. Zeker voor herhaling vatbaar.

9. Met een grote groep in dit prachtige restaurant een Walking Diner gehad. Voortreffelijk. Het gaat om een monumentaal pand wat omgeturnd is in een restaurant. Omdat er aan een aantal eisen voldaan moet worden, wat de indeling betreft, bestaat het restaurant uit verschillende open kamers. De indeling van de vroegere boerderij/stallen is gehandhaafd. Er staan overal kunstwerken wat ook de ambiance beïnvloed, met name het kunstwerk met de lepels en de vorken vond ik wel iets hebben. (zie foto)
    We kregen eerst een welkomstdrankje, aangezien ik nog terug moest rijden heb ik dit overgeslagen en gekozen voor een jus d'orange. Deze was al heerlijk, vers geperst.
    We kregen verder zes gerechtjes, kleine hoeveelheden. zie o.a. de foto's. Een soort tartaar met eidooier (65 graden); kabeljauw; eend; varkens; en rundersucade. nagerechtje van ijs met chocomousse. Allemaal heerlijk en mooi gegarneerd. Over het algemeen ook romig, ik denk dat er voor de bereiding (veel) roomboter is gebruikt. Bijv. de risotto was erg romig, lekker natuurlijk, maar naar al die feestdagen minder in trek...
    De gerechtjes waren mooi gegarneerd, er werd o.a. rode biet gebruikt, dit alles in bolletjes of staafjes, een frappant geheel met mooie kleurencombinaties.
    De service was erg goed, het personeel vriendelijk en de bediening keurig. Het eten en drinken werd netjes geserveerd en er werden voor zover ik weet geen fouten gemaakt. Bij de ingang werd je al keurig welkom geheten en ook bij vertrek werden de jassen gehaald.
    Over de prijs kan ik niets zeggen want we kregen het aangeboden.

10. Christel

11. Ook nu weer fantastisch gegeten in dit leuke restaurant! Het 5 gangen verrassingskeuze menu met o.a. pastinaak, wolva, weckpot bbq en coquille was heerlijk. Ook de bediening en ambiance is prettig hier. Riethoven heeft een topper met dit restaurant!

12. Dion en Roos

Voor de tweede keer heerlijk gegeten en verwend.
    Deze keer waren onze vrienden uit Canada met ons mee.
    Ook deze keer het 3 gangen menu gekozen,het was weer heerlijk,een plaatje om te zien,en lekkere wijnen erbij.
    Jullie bewijzen dat je ook culinair kunt genieten voor deze zeer betaalbare prijzen.
    Ook onze vrienden waren zeer aangenaam verrast,en wij kregen complimentjes dat we ze mee naar jullie hebben genomen.
    Dus complimenten voor de keuken,bediening,en gastvrijheid.
    Tot een volgende keer.

13. Met 6 personen gegeten bij restaurant VanDeijck. Mijn vrouw en ik waren iets eerder dan onze tafelgenoten. We werden hartelijk welkom geheten door gastheer Tim. Nadat er een aperitiefje was ingeschonken hebben we korte rondleiding door het pand gehad. Een monumentale boerderij die schitterend is verbouwd tot een modern restaurant. Het gekozen 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement was fantastisch. Het was deze avond niet zo druk maar doordat het restaurant in 3 sfeervolle kleinere ruimtes is opgesplitst was het toch niet storend. Riethoven ligt misschien voor veel mensen een beetje uit de route maar we kunnen zeggen dat het de moeite waard is om een stukje om te rijden. De enthousiaste keukenbrigade, de uitstekende bediening en de heerlijke gerechten in combinatie met de bijpassende wijnen hebben er voor gezorgd dat we een fantastische avond hebben gehad.

14. Wat is dit restaurant toch fantastisch! De eerste keer dat we er aten was de verbouwing nog niet afgerond, maar inmiddels is al het grote werk gedaan en het resultaat is prachtig. Strak en modern worden afgewisseld met de originele muren en balken van de oude boerderij. Zeer smaakvol! Met hier en daar een mooi kunstwerk aan de muur zou het helemaal af zijn.

Hetzelfde geldt overigens voor het eten: zeer smaakvol! Wij hebben deze keer genoten van het 9 gangen diner. Het gaat te ver om alle gerechten te noemen, maar ik denk dat het waardevol is om de uitschieters te noemen: het gemarineerde uitje bij de zoutjes, de tartaar van zeebaars in combinatie met de wijn, de gazpacho van rode kool (mijn persoonlijke favoriet en zeker niet zuur!), kreeft met augurkijs, de heilbot met saus van ras el hanout (ik moest me inhouden om het kommetje niet leeg te lepelen), de belangrijke rol van de rode biet in het hoofdgerecht van eend was verrassend om te ervaren en bij het pre-dessert van rode bietenijs was dat hetzelfde met de crumble. Het menu was inclusief wijnen. Omdat er gemiddeld per 2 gangen 1 wijn werd geschonken zal je merken dat de wijn niet altijd bij elk gerecht even goed past. Aan de andere kant maakt deze keuze het wel mogelijk om voor 99,- 9 gangen te eten. Desondanks een dikke 10 voor de keuze van de witte wijn bij de heilbot en de snoekbaars en voor de muskaatwijn bij de kaas en de flexibele chocolade.

Nu zeg ik wel iets over kunst aan de muur, maar de echte kunststukjes in dit restaurant bevinden zich op de borden. Elk gerecht wordt met veel zorg opgemaakt met een zinnen prikkelend resultaat. En laten we de borden zelf vooral ook niet vergeten; bijzonder en origineel (ons medeleven gaat uit naar de bediening die ermee moeten werken, want mooi is niet altijd handig). Al met al voldoet Vandeijck zeker aan de spreuk 'Het oog wil ook wat'!

Wij hebben wederom heerlijk gegeten en het heeft ons aan niets ontbroken. Wat ons betreft was ook de grootte van de porties helemaal in orde, want niets is zo vreselijk als overvol naar huis gaan. Wij waren allemaal goed gevuld.

15. Geweldig gegeten !

Wij hebben ons al meerdere malen laten verwennen in dit schitterende restaurant.
    Echter was er nog nooit van gekomen om een goede recensie achter te laten die het hele team echt verdiend.
    Zowel het eten als de service zijn van hoog niveau te noemen en het is dan ook een kwestie van wachten op Michellin.
    Wij kunnen in ieder geval nu al niet meer wachten...tot een volgende keer!

16. Wij hadden een eetbon gekregen van dit restaurant en ik moet zeggen het was in een woord geweldig.
    Geweldig menu ,met bijpassende wijnen echt super, en geweldig mooi opgediend. Elk bord was een feest voor het oog en de tong.
    Wij komen beslist nog weer terug

17. Bart 1138 punten

Net na de opening heb ik hier met een gezelschap van zes personen gegeten, maar een recensie schrijven was er nog niet van gekomen.

Het restaurant is gevestigd in een monumentale langgevel boerderij. Het is schitterend ingericht met overwegend ronde tafeltjes. Gezellig, zeker als je met een groter gezelschap gaat dineren.

Waarin dit restaurant zich onderscheidde, waren de rauwe bereidingswijzen van groente bij onder andere de parelhoen. Dit gaf de gerechten een fris en zeer Hollands karakter met net een extra dimensie in de smaak.

Het is belangrijk om onderscheidend te zijn in deze markt en dat heeft men hier begrepen.
    De producten waarmee werd gewerkt waren niet altijd even bijzonder, dit werd echter ruimschoots gecompenseerd met complexe en mooie bereidingswijzen. Zoals het zadelstuk met langzaam gegaard buikspek.
    Dit alles wordt prachtig geserveerd op een mooi servies. De portionering zou echter wat ons betreft iets ruimer mogen.

Dit restaurant is een mooie aanwinst voor Riethoven en haar omgeving. Er wordt met veel passie gekookt en dat is ook te proeven.

18. We hebben een fantastische avond gehad bij restaurant Vandeijck. Met een heerlijke 9-gangen proeverij met wijnarrangement hebben we de hele avond plezier gehad. Prachtig pand waar een zeer relaxte sfeer is gecreeerd. Het eten was erg lekker en er zaten een paar prachtige juweeltjes bij. Al met al lekker ongedwongen dineren met net dat beetje extra aandacht wat een avonje uit echt speciaal maakt

19. Marleen de Waal

We hebben hier 2keer geweldig lekker gegeten. Een menu vol verrassende smaken, veel afwisseling, op mooi opgemaakte borden.
    Goede prijs-kwaliteitsverhouding.
    Het restaurant is smaakvol ingericht, mooie, zachte kleuren.
    Een aanrader!

20. Tijdje geleden met 6 personen heerlijk gegeten!
    Voor die tijd al een paar keer diverse lunchgerechten geprobeerd.
    De wijnen zijn top, ook de info over de wijn en streek zijn altijd leuk.
    Alle gerechten waren super, nieuwe smaken en prachtige looks maken Vandeijck tot iets wat nog lange tijd zal blijven.

21. Een super leuk jong restaurant waar de sterren van de hemel wordt gekookt. Mooie smaken, mooie plaatjes op het bord. De wijn wordt er uitstekend bij gekozen. Gewoon een must om daar eens te gaan eten.

22. Cees

23. willemien

het was in alle opzichten een bijzondere ervaring dineren bij dit nieuwe restaurant in Riethoven. we twijfelde of het een goede keuze zou zijn om onze geliefde chinese vrienden uit te nodigen voor een diner in een restaurant waar we nog niet eerder waren geweest .. maar meteen bij aankomst in dit supermooie restaurant en bij de eerste entree hapjes, was alle twijfel weg.

alle gerechten waren top : heel smaakvol en bijzonder mooi gepresenteerd. wat een geweldig mooi sfeervol restaurant is dit !!! echt super om daar te dineren.

t is wel echt een restaurant voor fijnproevers , de vrouwen in ons gezelschap waren blij dat ze geen grote borden eten voorgeschoteld kregen, onze mannen vonden het wel wel heel erg lekker allemaal ,maar krap aan. Niet dat ze nog echt honger hadden , maar die hadden best wat meer eten aangekund

tot slot prijs/kwaliteit: de rekening viel mij enorm mee totaal inclusief eten & drinken ongeveer 52 euro pp

een aanrader dus ! ik ga zeker nog vaker terug

24. Mark van Kreij

25. Bas 862 punten

Op de derde dag dat dit restaurant geopend is, zijn wij als nieuwsgierigen een hapje gaan eten. Vandeijck is gevestigd in een prachtig monumentaal pand wat geheel gerestaureerd is. In de omgeving is voldoende parkeergelegenheid en samen met het pas vernieuwde dorpsplein van Riethoven is het een mooi geheel.

Doordat Vandeijck een monumentaal pand is, is het restaurant opgedeeld in verschillende ruimten welke door middel van open doorgangen met elkaar verbonden zijn. Dat sfeer gecreëerd kan worden in deze verschillende ruimten bewijst dit restaurant, daar je nergens echt het gevoel hebt in een "verloren ruimte" te zitten. In het hele pand komen authentieke elementen terug welke op een veelal mooie manier verwerkt zijn. De vast wel noodzakelijke metalen balk die in het plafond zit doet helaas een beetje afbreuk, maar voor de rest is en en ander prachtig opgebouwd. Bij binnenkomst kun je direct een kijkje in de keuken nemen, daar deze met slechts een glaswand gescheiden is van de entree. Dat creëert direct een hele open sfeer en het is natuurlijk mooi om te zien hoe anderen voor je aan het werk zijn.

Blijft dat Vandeijck een restaurant is en we dus uiteindelijk kwamen om het eten eens te proberen. Ondanks dat er een erg aantrekkelijk negen gangen diner op de kaart staat hebben wij toch gekozen om eens te beginnen met vier gangen. De menu's en de kaart zijn aantrekkelijk geprijsd. Vier gangen heb je voor €59,50, en dat is inclusief wijn, water & koffie. Heel erg redelijk dus. De kwaliteit van de gerechten is uitstekend te noemen. De amuses waren erg smaakvol en we waren direct benieuwd naar de door ons bestelde gerechten. Hierin werden wij ook absoluut niet teleur gesteld. De keuken wist te verrassen met toegankelijke gerechten welke uitstekend op smaak gebracht waren. De gastheren zorgden voor een mooie bijpassende wijn en prettige sfeer, hierin hebben ook zij ons zeker niet teleurgesteld. Enige puntje van kritiek is dat de porties voor mij wat groter gemogen hadden met de geserveerde aardappelgarnituur, maar dat is voor een ieder verschillend.

Al met al heeft Riethoven, en met name de regio, er een uitstekende zaak bij. Gezien het feit dat deze zaak op het moment dat wij er waren pas drie dagen open was en voor ons gevoel de keuken en bediening al heel goed liepen, belooft alleen maar meer voor als alle puntjes op de I gezet zijn. Dus dat negen gangen menu zullen we vast en zeker nog wel eens gaan proberen.