Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Riethoven verdeeld zijn.

Afgelopen zaterdag heerlijk wild gegeten, lekkere wijn, door een hele fijne gastvrouw werden we ontvangen, we zijn super bediend door het personeel en een super kok heeft staan te koken, alle complimenten aan deze zaak. helemaal top.
    We konden de weg niet goed vinden i.v.m. werkzaamheden aan de weg, we stonden op het kerkplein en de eigenaar kwam ons mooi ophalen, is toch super.

van winckel jules

Wij komen in veel restaurants. Anno 54 scoort voor ons 9,5 op prijs/ kwaliteit.

Wij zijn wel vaker gaan uiteten in betere restaurants, maar EEN UUR wachten op voorgerecht en dan WEER EEN UUR wachten op tussen gerecht is toch echt te lang!
    Toen we daar iets van hebben gezegd, ging het niet veel beter. (Naar mijn idee kon de keuken de drukte niet aan.)
    Bediening matig; voorlangs mijn vrouw werd bestek neergelegd en borden langs de verkeerde kant op tafel gezet.
    Kwaliteit eten, mede naar aanleiding van de recenties op deze site): matig, had meer verwacht van dit restaurant…

Ontvangst door een super gastvrouw, er hangt een lekker sfeertje beetje achtergrond muziek zou wel passend zijn, alles zeer goed onderhouden en schoon, heerlijk gegeten, 6 gangen surprise menu vergezeld door een mooie witte Sancerre wijn en een rode Margaux, alles mooi op elkaar afgestemd en niet te zwaar, super helemaal top, complimenten aan keuken brigade en het bedienend personeel.

5. Mediterraans Riethoven

Ria Bennenbroek

op rommelmarkt vaas met oude afbeelding restaurant gevonden deze in ruil voor een overheerlijke lunch aan Proef me nu geschonken groet Ria en Ingrid

6. Internationaal Riethoven

Het eerste lustrum zit er al weer op, restaurant Vandeijck is inmiddels een vaste waarde in de Kempen. Ronald Franken zou vandaag wat later starten maar hij had de ontvangst keurig voorbereid, leuk. Een jonge dame begeleide ons naar het tafeltje aan het raam in het kleine gedeelte van het restaurant vanwaar ik ook in de keuken kon kijken, prima. Aperitief was door Ronald geselecteerd, een lekkere frisse Gros Manseng met Sauvignon blanc van François Lurton die erg goed beviel. De eerste hapjes zagen er weer verzorgd uit. In een berkenstam krokantjes met toefjes humus. Een opgevouwen schijfje koolrabi met ertussen een crème van lavas en haringkuit. Verrassend was het aangezuurde tomaatje in een heerlijk jasje gepresenteerd op een stukje honingraat. Een fijne start.

De eerste amuse was een espuma van asperges op een gepocheerd kwarteleitje met voor de bite stukjes geschaafde asperge, afgewerkt met olie van peterselie en geraspte Mimolette. Mooie milde smaken, dit lepelde prima weg.

De laatste amuse was een gazpacho van snijbiet gevuld met stukjes winterpeen en brunoise van chorizo, lekker hartig met een mooie chorizo toets.

Tim Looijenga presenteerde op gezellige en kundige wijze de eerste begeleider. Uit Italië een Grechetto van Broccatelli Galli, aangenaam fris met in de afdronk een klein bittertje. Het eerste gerecht zag er zeer verzorgd uit. Tartaar van tonijn afgedekt met schijfjes tropisch fruit, ernaast een krokantje van zonnebloempit, afgewerkt met een dressing van gemberwortel met verse kruiden. De tartaar was delicaat waardoor de smaakjes van het tropisch fruit op de voorgrond kwamen. Ananas, papaja, mango en kurkuma wisselden elkaar af. De wijn sloot keurig aan en maakte het gerecht met zijn bittere toets nog ietsje spannender. (9,3)

Verder met een Riesling 2012 uit de Alsace van het huis Jean Sipp, vriendelijk met een ietsje ronde afdronk. In een uitgeholde steen (blijft lang warm) een kreeftenbereiding. Onderin de staart en stukjes schaar, erop paaltjes van aangezuurde rammenas, groene kruiden takjes, gele bloementjes en schaafsel van gist, aan tafel afgewerkt met een bisque Hollandaise (kannetje bleef op tafel, toppie). Een verrassend lekkere smakencombinatie, de groene takjes smaakte uitbundig (deed aan dennen denken), de rammenas had een lekkere bite en was behoorlijk fris. De Hollandaise had een lekkere kreeftentoets om de kreeft wat te ondersteunen en hij was keurig aangezuurd. De wijn was in balans maar kwam wat op de achtergrond naast de uitbundige smaken. (9,6)

Bij het pièce Spaans rood uit Tarragona de T Set Crianza 2012, ietsje belegen met tonen van zwart fruit, specerijen en vanille. Op het bord een stukje ribstuk van de big, keurig getrancheerd, langzaam gegaard en in de green egg geroosterd (lekkere houtskooltoets). Ernaast fondant aardappel, verschillende erwten structuren, heerlijke crème van Manchego en crispy snijboon, aan tafel afgewerkt met een eigen jus gekruid met foelie en schaafsel van gedroogde knolselderij (bereid zoals ham). Het vlees was lekker sappig, hieraan stukjes vet die vanwege de lichte smaak en de heerlijke houtskooltoets niet stoorde. Ruim voldoende afwisseling met de mooie smaken van het garnituur. De wijn vulde het gerecht keurig aan. (9,6)

De Dessertwijn werd een Muscat de Beaumes de Vernise 2014 van Pesquie, verrassend verfijnd. Het predessert was een bonbon. Een krokantje balletje van witte chocolade met een vulling van bataat met duindoornbes, mooi van textuur en lekker verfrissend.
    Het dessert was keurig gepresenteerd. Structuren van framboos, verse vrucht, quenelles sorbetijs, toefjes frisse toffee met hierin witte chocolade flikken gekruid met Szechuan peper en kleine toefjes gel. Het ijs was mooi hoog op smaak, de toffee was met rode wijnazijn aangezuurd, hierdoor heel fris wat mooi combinerende met het zoete van de chocolade. Het pepertje maakt het gerecht compleet, mooi gevonden. De wijn sloot keurig aan maar werd naast de frisse toffee wel ietsje zoeter.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd op een hele gezellige en soms zelfs joviale door de enthousiaste jonge dame en Tim Looijenga. Wijnen en gerechten werden met veel plezier en vakmanschap toegelicht.

Prijs kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom weer een hele mooie beleving met originele smakencombinaties die aan de favorietenrol voldeden, bedankt.

Gisteren de verjaardag van mijn moeder gevierd met 19 personen, in een woord geweldig, bediening en keuken een dikke pluim voor spijs en wijn!

8. Mediterraans Riethoven

johan koolen

De bediening perfect. Eten goed. Jammer van een kleine kaart. Mijn advies: kleinere gerechten, maar dan 2 gerechten bestellen per keer.
    Ik ben naar veel tapas restaurants geweest, er is nog geen restaurant geweest waar alles goed was.

9. Mediterraans Riethoven

Fijne avond gehad. Veel keuze. Het ene al lekkerder dan het anderen. We hebben echt genoten!

10. Mediterraans Riethoven

Wederom lekker gegeten. Snelle, vlotte en vriendelijke bediening!

11. Internationaal Riethoven

Ruim 3 jaar komen we hier regelmatig eten, ook al is het voor ons best wel een afstand. Waarom we dit blijven doen? Voor de bijzonder verfijnde en verrassende gerechten, steeds vergezeld van de, bij het gerecht perfect passende wijn. Voor de kundige en vooral aardige medewerkers die vol passie en enthousiasme hun werk doen. Voor de leuke sfeer. Als iemand nog niet overtuigd zou zijn om dit restaurant zeker uit te proberen, dan is een betaalbare prijs voor wat je op je bord en in je glas krijgt misschien het laatste duwtje in de rug. Vaak met ons 2 hier geweest en al enkele keren met verschillende vrienden die ook enthousiast zijn. Die komen intussen ook weer met hun vrienden. Dat zegt toch genoeg :)

12. Internationaal Riethoven

Rit Herrijgers

Op het terras muziek gemaakt met een orkest. Het is er altijd gezellig om aan te leggen. Vooral de Volmolen uitsmijter is een lekkernij.

15. Internationaal Riethoven

Een lunch bij onze topper in Riethoven stond natuurlijk ook weer op ons (drukke) programma. Gelukkig werkte het weer mee zodat we op de fiets konden gaan. Ontvangst was weer keurig geregeld door Ronald Franken. We mochten een tafel uitzoeken, het werd er een binnen in het kleinere gedeelte van het restaurant. Ronald wist mijn voorkeur voor het aperitief nog en had een Duitse Sauvignon Blanc 2013 van het huis Schönlaub geselecteerd, die goed beviel. Een trio aan hapjes verscheen. Een krokantje van witte sesam, lekker. Een marloeske gemarineerd in Merlot, erg mooi naast de Sauvignon. En op de schelp een ziltige mossel met een fijne brunoise van groentjes en krokante chorizo, erg lekker.

De eerste amuse was een rots van algen met ernaast toefjes gel van dashi en kaviaar van wasabi. Een verrassende smakencombinatie, aangenaam zalvend in de mond met een subtiele bite van de kaviaar. Erg origineel, heerlijk.

De tweede amuse was afgeleid van een klassieke smaken combinatie gestoken in een modern jasje. Espuma van asperge met erover schaafsel van het eigeel, ernaast, gepresenteerd in een stuk berkenstam, een krokantje van ham. Leuk, maar vooral ook erg lekker, genieten!

Tim Looijenga verscheen op t toneel en hij presenteerde op gezellige en kundige wijze de eerste begeleider. Een biologisch gemaakte Xarel-Lo 2014 van het huis Oniric, complex aroma, mineralig, met een herkenbare Cava toets, erg lekker. In het schaaltje, als basis een platte cilinder aardappel salade, gemaakt van een beetgare brunoise van operdoezer, erop keurig gegaarde scheermessen en toefjes crème van abrikoos, ernaast nog een pikant gekruid krokantje. Een originele, delicate smakencombinatie die mooi combineerde. In de mond een aangename textuur met mooie smaak overgangen. Met het krokantje kon je afwisselen. De heerlijke wijn maakt het gerecht compleet.

De tweede begeleider kwam uit Australië, gemaakt van Chardonnay en Semillon 2015 van het huis Lantana. In het aroma tonen van appel en perzik, fruitig in de mond met een volle afdronk. Op het witte bord een fijne brunoise van courgette met erop twee geschroeide langoustines, afgewerkt met een krul van groente. Dit werd aan tafel aangevuld met een lauwwarme gazpacho. Van de langoustines was het rauwe net af, zeer delicaat, de toets van het roosteren was goed aanwezig. De gazpacho combineerde prima en de courgette gaf het gerecht een kleine bite. De wijn kreeg van de kruiden in de gazpacho een klein bittertje in de afdronk (jammer) maar aromatisch vulde hij het gerecht prima aan. Een hele mooie ronde.

We schakelden over naar rood met een Chileense Aymara 2010 gemaakt van Cabernet Sauvignon , Carignan, Cinsault en Malbec. Diepe kleur met in het aroma tonen van zwarte bes, krachtig in de mond met een stevige afdronk. Uit de keuken drie bereidingen van duif. Twee stukken van de borstfilet met een uitstekende cuisson, een sappig gehaktballetje gekruid met mint en een super mals boutje. In het garnituur halve kersen, toefjes gel van kers, gewelde quinoa, rolletjes van gegaarde rode paprika en krokant van yoghurt. De jus was een bouillon van de duif, die met appel was aangezuurd. De duif was mooi hoog op smaak, dit maakte de wijn een stuk eleganter, een prima wijn spijs combi. Het garnituur bood volop afwisseling in smaak en textuur, genieten weer.

Het pre dessert bestond uit een toef mousse van bloemkool met erop een quenelle fruitig ijs afgewerkt met schaafsel van de bloemkool. Een leuke smakencombinatie, met de bloemkool in de hoofdrol.

De dessertwijn werd een bier, een voor mij onbekende. Struise XXX Rye Quad Bourbon Barrel Aged - Reserva 2014, donker rijk en vol met tonen van dadel en honing. Uit de keuken een speciaal gerecht. Mousse van mascarpone met koffie op smaak gebracht, waarin kogels van peer. Erop een quenelle ijs van boeren jongens, overgoten met karamel en afgewerkt met krokantjes en gepofte varkenshuid. Wat een smakencombinatie, geweldig. Het bier combineerde goed maar er werd ook nog een “wijn” naast geplaatst. Een Pineau des Charentes van Chainier die ondanks het hoge alcohol percentage toch een stuk lichter was dan het bier en het gerecht in mijn beleving nog iets mooier tot zijn recht deed komen. Een gerecht voor in mijn toplijst van desserts.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd op een hele gezellige en soms zelfs joviale wijze door Ronald Fran-ken en Tim Looijenga. Wijnen en gerechten werden met veel plezier en vakmanschap toegelicht.

Prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend, drie gangen lunchmenu €29,50, extra gerecht €8,-, begeleidende wijnen €6,- en koffiearrangement €5,50

Chef Gardy Joordens en zijn team hebben hun vakmanschap weer bewezen, originele smakencombinaties gecombineerd met uitstekende bereidingen. Dit was voor ons, hun beste optreden tot nu toe, complimenten. Ze zijn inmiddels al weer vier jaar geopend maar enkele gidsen hebben deze parel nog steeds niet op waarde getaxeerd, dat wordt zo stilaan tijd. Wij hebben er weer met volle teugen van mogen genieten. Aanrader voor fijnproevers en levensgenieters.

16. Mediterraans Riethoven

Een echte aanrader! Heb hier gister gegeten en het was echt super! Het eten was heerlijk en één ding is hier zeker je gaat met een overvolle maag naar huis. Ook de bediening is top en vriendelijk. Voor een donderdag avond was het ook nog gezellig druk, maar ondanks dat hoefden we tussendoor niet lang te wachten. Hier ga ik zeker nog eens terug!

Zondag met 24 personen gegeten. In een woord geweldig. Kan geen minpuntje ontdekken, alles even keurig. Vriendelijke gastvrouw en personeel.

Een aanrader.

18. Mediterraans Riethoven

ik was er voor de tweede keer, nu met 2 vriendinnen. Heerlijk gegeten. Veel keus. Het was er druk maar we hoefden niet lang te wachten tussendoor. Vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!

19. Mediterraans Riethoven

Bourgondiër

Op een zaterdag met 8 personen bij Proef Me Nu gegeten. We werden achterin de zaak in een donker hoekje weggemoffeld, de tafels stonden scheef, de lamp aan de muur was kapot (niet het peertje, maar het glaswerk was kapot en hing troosteloos aan de muur). We moesten erg lang wachten op ons eten, ongeveer een half uur/ uur per gang. Niet veel kunnen eten deze avond. Je merkt dat deze zaak wel wil, maar de kwaliteit van zowel eten als bediening niet haalt.

Garnalenkroketjes die niet naar garnaal smaken maar naar roux (de bediening geeft dit zelf ook aan, mocht je geen garnalen lusten... Ja, maar het smaakt echt niet naar garnalen). Een dun streepje aardappelpuree bij een biefstukje, terwijl tafelgenoten meer hadden gekregen. Ja het is op, kregen we als antwoord. Ook was het eten erg zout, ik krijg het gevoel dat de poeders van maggi flink zijn vertegenwoordigd en veel met pakjes wordt gekookt.

Nee dank u, eens maar nooit meer.

20. Mediterraans Riethoven

Els Schellekens

We hebben lekker gegeten en er is keus genoeg. Ook heerlijke toetjes die je tot 22.30 uur kunt bestellen. Dus gezellig avondvullend tafelen!

21. Internationaal Riethoven

Frank en Claire

Een fantastische avond gehad met groep van 25! Super eten en service. Avondvullend diner gehad waarbij de bediening oog had voor ieders persoonlijke wensen. Echt een aanrader ook voor een grote groep omdat Vandeijck een sfeervolle aparte ruimte heeft voor grotere groepen. Onze verwachtingen meer dan waargemaakt: absoluut ons favoriete restaurant in de omgeving!

22. Mediterraans Riethoven

Eten is goed, lekker en gevarieerd qua smaken. Maar wat een vreselijk slechte bediening, een grote ergernis!
    Het "doorgeef"systeem ondanks dat de tafel aan 2 kanten ruim te bereiken was ja ook de hete schaaltjes/borden terwijl het bedienend personeel handschoenen droegen tegen het verbranden. Heel onprofessioneel. Jammer, dat weerhoud mij ervan om er nogmaals heen te gaan of aan te bevelen bij familie en vrienden.

23. Internationaal Riethoven

tom

24. Internationaal Riethoven

Onze favoriet in Riethoven was door de gasten wederom verkozen tot een van de restaurantweek winnaars, een goede reden voor een herhalingsbezoek.
    We kregen ditmaal een tafel in het grotere restaurant waar we neerstreken in de luxe lederen fauteuils. De voorkeur voor het aperitief was onthouden, en een lekkere zuid Franse Sauvignon 2012 van het huis Negly werd keurig gepresenteerd. Ernaast een drietal hapjes. Op een groene kunststeen broodkrokant wat ietsje minder krokant was dan verwacht. Verder krokante kippenhuid, hartig. En op op een bundeltje van citroengras een rolletje van gezuurde koolrabi met een Tom Kha Kai vulling welke het lekkerst was van de drie.

Het vers gebakken brood met zonnebloem pitten en krokante korst is ook een vermelding waard zeker omdat het garnituur is uitgebreid met een crème van gebrande boter, heerlijk.

De eerste amuse was een gevulde passievrucht met op de bodem zoet vruchtensap met erop een espuma van passievrucht afgewerkt met gebrande, fijn gemalen chili. Een mooie combinatie, hoog in zijn zuren en een peperige nasmaak, erg lekker.

De laatste amuse werd gepresenteerd op de stelling van het bot, een praline van cacaoboter gevuld met ossenworst en erop een stukje krokante ui. Een verrassende combinatie met een zalvend mondgevoel, keurig.

De aperitiefwijn werd doorgezet bij de tartaar van dorade met erop gepikkelde groentes en krokant van savora mosterd. Met centraal een vinaigrette met kreeft, druppels gel van peterselie, en ernaast nog een gelei van tomaat met een royaal assortiment cressjes. De tartaar was delicaat kreeg een bite door een fijne brunoise van komkommer en ui. Het garnituur was complex en hiermee kon naar hartenlust worden afgewisseld. De wijn sloot naadloos aan. Een echt fijnproevers gerecht en mijn favoriet van deze middag.

De tweede begeleider was een Alvarino uit de Vinho Verde streek van het huis Toucas, heerlijk aroma met tonen van lentebloesem, rond in de mond met tonen van tropisch fruit. Uit de keuken een gewaagde combinatie. Als basis een plak ham van het Baskische varken. Erop een smeuïge eierdooier afgewerkt met een crumble van banaan, verder toefjes crème van pinda, gel van peterselie en verse druifjes. Een hele aparte combinatie waarnaast de wijn verrassend goed aansloot met zijn ronde toets.

De derde begeleider kwam uit de bourgogne gemaakt van de minder populaire Aligoté 2011 van het huis Henri Naudin-Ferrand, mooi complex aroma en mooie zuren in de mond, verrassend lekker. Uit de keuken een gerecht in klassieke stijl. Een mooi dik stuk uitstekend gegaarde zeeduivel met ernaast een crème van wortel en pompoen met erop verse sojabonen en een lint van gezuurde rabarber, aan tafel afgewerkt met een saus van piment en met schaafsel van de hand van Boeddha. Mooie pure smaken die elkaar aanvullen, waarnaast de wijn helemaal tot zijn recht komt. De favoriete ronde van partner.

We schakelden over op rood met een voor mij nog onbekende appellation, de Collioure van Abbe Rous, de Cuvée des Peintres. Mooi aroma met rood fruit en wat aardse tonen, in de mond verrassend soepel met een ronde afdronk. Uit de keuken, op een ambachtelijk gemaakt bord van de pottenbakster uit de buurt, een parelhoenderfilet met jasje, voor de smaak. Ernaast een sjalot gevuld met van de bout, crumble van violet aardappel, crème van rode kool en van knol selderij, gemarineerde witlof, schorseneer, schijfjes knolraap en in hooi gepofte knolselderij. Aan tafel afgewerkt met een saus van gevogelte. Veelal mooie pure smaken waarmee uitbundig kon worden afgewisseld. De hoender was keurig gegaard maar het huidje was op de dikke stukken een beetje taai. De sjalot met de bout was het lekkerste onderdeel op het bord, mooi hoog op smaak. De wijn vulde de smaken keurig aan.

Als pre dessert een stukje van de Riethovense rots gepresenteerd in een houten kistje. De rost werd aan tafel met hamer en beitel gekliefd om er hapklare stukjes van te maken, leuk. De rots was gemaakt van eiwitschuim met gebrande suiker, citrus fruit en gemalen noten en smaakte goed. Wel had ie een hele stevige bite.

De dessertwijn was een klassieke Monbazillac 2009 van Chateaux Bellevue, mooie diepe kleur, niet te zoet met in het aroma tonen van exotisch fruit, erg lekker. Op het bord een keurige presentatie van chocolade structuren met makarons van basilicum en eitjes met limoncello met crumble van koek afgewerkt met anijs cressjes. Mooie smaken waarbij de frisse tonen van de wijn het gerecht aanvulde.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd op een hele gezellige en soms zelfs joviale wijze door de twee “entertainers”. Wijnen en gerechten werden door beide heren keurig toegelicht. De wijnselectie vond ik ondanks de keuze uit klassieke streken toch origineel en verrassend.

Prijs kwaliteitsverhouding is zeer goed tot uitstekend, drie gangen menu €22,50, extra gerecht €8,-, begeleidende wijnen €6,- en koffiearrangement €5,50

Het was wederom een hele aangename middag in Riethoven, een aanrader voor de fijnproever en levensgenieter.

Dirk

26. Mediterraans Riethoven

Ans Franken

27. Mediterraans Riethoven

We hebben goed gegeten en er waren lekkere gerechten. Goede prijs/kwaliteit verhouding. En het is avond vullend. Zeker een aanrader. Leuk hoe de tafel gedekt is. En ook vernieuwend met het uitklap tafeltje om de gerechten te serveren.

We hebben daar met 8 personen heerlijk gegeten, we hadden met z'n alle verrassingsmenu, het was in een woord super. Alles was heerlijk, de jeugd was niet helemaal tevreden, vonden sommige dingen vreemd smaken. Complimenten aan de gastvrouw, het bedienend personeel, vriendelijk en vakkundig. Hier komen zeker terug.

Anja

30. Internationaal Riethoven

Wat een mooie zaak is dit! Nette ontvangst waar je meteen een blik in de keuken kan werpen en het is een leuke ruimte om te beginnen met een aperitiefje.
    We hebben genoten van een 9 gangen diner en dit was een aangename kennismaking met dit restaurant. De gerechten waren smaakvol en een lust voor het oog en werden goed begeleidt door de geselecteerde wijnen. Jammer dat het deze avond wat rustiger was, maar door de indeling van het restaurant blijft het toch aangenaam gezellig.