BIGGO Restaurant in Rhoon

BIGGO restaurant in Het Kasteel van Rhoon is gemakkelijk bereikbaar per auto. Volg vanaf de A15 afslag 18+19 en neem direct daarna afslag 18 – Rhoon, rijd ca 2 kilometer de Groene Kruisweg op en volg de borden ‘Kasteel van Rhoon’. Bij het kasteel is ruim voldoende, gratis parkeergelegenheid.

Metrostation Rhoon ligt op ca 500 meter afstand van Het Kasteel van Rhoon.

ma lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00

zo lunch vanaf 17:00 diner tot 22:00

1220866599 71
1259622034 75
1291918231 74

1. Genoten van een 4 gangenmenu, vonden wel dat de prijs voor twee flessen water voor € 13,00 wel een beetje aan de hoge kant is!!

2. Afgelopen zaterdag (12-11-16) hebben mijn vrouw en ik genoten van een Heerlijk 10-daagse 3-gangen diner bij restaurant Biggo. Omdat wij ons totaal niet kunnen vinden in de negatieve recensies heb ik bij hoge uitzondering ook eens een recensie geschreven, want voor ons was dit van begin tot eind een geslaagde avond.

Bij aankomst valt direct het mooi verlichte kasteel op en bij binnenkomst worden we al netjes opgewacht door 2 vriendelijke jonge dames. Nadat de één onze jassen in ontvangst heeft genomen, worden we door de ander naar een nette, ruime tafel gebracht. Al vrij snel wordt er dan gevraagd wat we willen drinken en deze drankjes worden kort daarop al gebracht. Dan volgt ook de korte toelichting bij het menu en de bekende vraag of er nog ingrediënten zijn die wij niet mogen of willen eten. Toevallig was dat ditmaal het geval want een jus met o.a. zoethout bij het hoofdgerecht was niet onze eerste keus. Dit was totaal geen probleem en zou doorgegeven worden aan de keuken.

En toen kon het genieten gaan beginnen. Als 1e 3 amuses tegelijk en natuurlijk kunnen deze niet alle 3 even subliem zijn, maar smakelijk waren zij zeker. Ook het voorgerecht van koude eendenborst was wat ons betreft een voltreffer. Hierbij een mandje brood met boter, olijfolie en zout. Het hoofdgerecht bij dit vaste menu bestond uit hertenrugfilet op een bedje van pastinaak en rode kool. Botermals vlees, maar hierbij toch bijna de jus met zoethout. Dit werd gelukkig zeer snel hersteld en wij vonden de rode wijnjus een goed alternatief. Het nagerecht bestond uit een taartje met smaken van kastanjes en daarbij o.a. caramelijs. De mogelijkheid bestond nog om dit menu uit te breiden met een 4e gang, maar daar hebben wij niet voor gekozen. Overigens waren de bijbehorende wijnen bij de 3 gangen ook een goede keuze. Tenslotte eindigden wij met een potje verse muntthee met daarbij nog 3 friandises. Was dan alles even perfect deze avond ? Nee, ook hier waren er, zoals wel vaker, enkele kleine aandachtspunten: ook bij het voorgerecht graag eerst de wijn en pas daarna het gerecht uitserveren. En wat ons betreft kon de tijd tussen hoofd en nagerecht iets korter, maar daar zullen de meningen al weer over verschillen.

Tot slot nog een tip voor bij het vertrek. Nu werden de jassen alleen aangereikt, maar de dame in haar jas helpen maakt het helemaal af. Ook was het hier weer zoeken naar de jassen, terwijl er toch mogelijkheden zijn om een verband te leggen tussen tafelnummer en een bepaalde lokatie in de garderobe. Dit alles neemt niet weg dat wij een geweldige avond hebben gehad en dat de jarenlange vermelding in de Lekker gids te begrijpen is. Bedankt Biggo en graag tot een volgende keer.

3. nel van demen

Eten was slecht, ossehaas was veel te gaar, messen te bot heb het botermesje moeten gebruiken om mijn vlees te snijden. Veel te lange wachttijden (volgens personeel was het druk.) Kale ongezellige kamer.

Ben niet van plan om hier nog een keer te gaan eten.

4. marielle

Locatie is mooi, dus we hadden goede verwachtingen, maar mijn ervaring is slecht. De ontvangst ging rommelig, de ruimte was kaal met een grote tafel in het midden, geen zacht achtergrond muziekje. De tijd tussen de gerechten was vrij lang, soms een half uur.

Wel boter op tafel, geen broodjes. Uiteindelijk menu gevraagd; de zeetong lag op het bord, was aan een zijde gebakken vel, geen vis eronder graad en gelukkig aan 1 zijde een minuscuul stukje vis (2 hapjes). Daarnaast was de zoutpot uitgeschoten. Het 1,5 aardappel stukje was niet om over naar huis te schrijven. Crème brûlée na, daar het chocoladetaartje nog een kwartier moest bakken, wat achteraf geen probleem was aangezien het gerecht toch pas na 20 minuten kwam. Deze klacht wel doorgegeven aan de bediening, maar weinig respons. Mijn inziens ook vrij onervaren personeel.

Helaas is dit nu de eerste maar ook de laatste keer geweest dat ik hier kwam eten.

5. Hèlen van Oest

Topavond gehad bij Biggo. Heerlijke Sancerre. Als voorgerecht had mijn lief een Zalmfilet en ik een Runderlende, die smaakten beide zeer goed. Daarna als tussengerecht ik een Kwartelborstfilet en mijn vriend heeft er de lekkerste kreeftensoep gehad die hij ooit gegeten heeft. Als hoofdgerecht ik een Ossenhaas en hij een Griet, ook deze waren subliem. Nog een flesje Sancerre waarbij ik eerlijkheidshalve moet opmerken dat men niet altijd even attent was in het bijvullen van de glazen. Als nagerecht een kaasplankje met een zalige port en ik een Champagnetaartje die goddelijk smaakte. Maitre Joseph bracht als verrassing bij de koffie een plankje met wat zoetigheden. Het glaasje Limoncella maakte deze avond compleet. Wat een fijne avond, tot in de late uurtjes genoten van het heerlijke terras. Je gaat ons vaker zien. Ook de hand bij het afscheid nemen werd zeer gewaardeerd.

6. Magda en Ted

Wij waren bij het valentijn diner, het was heel lekker zoals we gewend zijn. Er was op het laatste moment nog een tafel voor ons klaar gemaakt na laat gebeld te hebben, daarvoor bedankt. Groetjes fam.Berkman.

7. Prachtige locatie, echter geluidsoverlast van aangrenzende feestzaal deed afbreuk aan de sfeervolle ambiance.
    Jonge, zeer onervaren, schuchtere doch vriendelijke bediening.
    De kwaliteit van de gerechten is zeer wisselend gebleken.
    Naar nu blijkt zijn de verwachtingen te hooggespannen geweest.
    Rest ons te vermelden dat de ervaring de moeite waard is gebleken, echter wat ons betreft helaas niet voor herhaling vatbaar.
    Jammer! De locatie en omgeving zijn zeker de moeite van het beleven waard.

8. Afgelopen zondag het easy sunday menu gegeten met 8 personen. Het eten was uitstekend en het is een leuk concept. Kiezen uit verschillende voor-, hoofd en nagerechtjes. De bediening was zeer slecht. De manager was druk met een "bevriende" tafel en had geen oog voor onze tafel. De obers voldeden ook niet aan de service die je bij zo'n zaak verwacht. De nagerechtjes werden niet allemaal uitgeserveerd, toen we vroegen waar de chocoladesaus was, werd pas verteld dat die op was en het notenbrood ook. Zeg dat als je de bestelling opneemt. Als klapstuk waren er op de rekening 3 flessen wijn berekend ipv 3 glazen. Nee ons zie je hier niet meer.

9. Theo Schop

10. martina niessink

Afgelopen donderdag gegeten in het Biggo restaurant. We hebben ons laten verrassen door de chef. Wat een smaaksensatie! Helemaal top. Nog nooit zo lekker gegeten. Ook de service was goed. Wij komen zeker nog eens terug.

11. Wat een topzaak. We hebben genoten van het easy chefs menu we kozen voor 5 gangetjes en kregen 10 culinaire hoogstandjes. Ook de vrouwelijke bediening was geweldig. We komen snel terug.

12. Easy chefs choice. Wat een leuke manier van eten. Lekkere gerechten voor een zeer betaalbare prijs. €4,75 per gerechtje. Komen snel terug.

13. Wij zaten onlangs in een pijpenlazaaltje, erg klein, te weinig sfeer en warmte in deze ruimte.

Het diner was niet bepaald een lust voor het oog en de smaakpapillen, weinig vernieuwend, verrassend, noch kleurrijk. De hoeveelheid van het eten was daarbij zeer minimaal. Men liet verschillende steekjes vallen.

De prijs/kwaliteitverhouding is niet goed.

Zeker geen aanrader.

14. Donderdag 17 december met een gezelschap van 12 personen wezen eten in restaurant Biggo. Ondanks de volledige bezetting van alle feestzalen en een goed gevuld restaurant, liet de keukenbrigade alle 5 gangen prima in elkaar overlopen. De vakkundige, attente en zeer vriendelijke bediening maakte het geheel af. In alle vormen was dit een geslaagde avond met culinair hoogstaande gerechten die goed in balans waren. Het enige minpuntje was de binnenkomst, waar we ons wat verloren voelden staan in de gang, simpelweg omdat geen van het bedienend personeel oog had voor dat stukje entree!

15. Een avond genieten, echt het gevoel hebben dat je eruit ben geweest. Zeker een aanrader en een prima kaart! Mijn man en de sommelier hebben samen een paar mooie wijnen uitgekozen.

16. Afgelopen weekend heerlijk gegeten in Biggo restaurant. Wat een geweldige avond. Heerlijk in de watten gelegd en genoten van een 6-gangendiner! Dit is echt een aanrader. Hier moet u geweest zijn!

Lindy.

17. We hebben vrijdag echt heerlijk gegeten in het Biggo restaurant.

De verbouwing is erg goed geslaagd in het restaurant. Het personeel was zeer vriendelijk en gastvrij. Wij komen zeker nog een keer terug om culinair te genieten.

18. We hebben geweldig gegeten in Biggo restaurant. De wijnen en de gerechten waren prima op elkaar afgestemd. Ook de verbouwing in het restaurant is zo sfeer volgedaan. Een prachtige zaak in het Kasteel van Rhoon.

19. Met een flink gezelschap, mannetje of 20, inmiddels bijna een jaar geleden (in oktober 2008) een afscheid van onze directeur gevierd. Zo'n afscheid kenmerkt zich door speeches en andere intermezzo's en moet dus voor het bedienend personeel en de keuken een absolute uitdaging zijn. Bij Biggo weten zij hier deskundig mee om te gaan. Als er een gang moest worden uitgeserveerd en er was een oponthoud, dan wist het team dit goed op te lossen, zonder dat de kwaliteit van de gerechten hier onder te lijden had. Over kwaliteit gesproken.... Triple A, maar dat mag ook wel, want het is en blijft een kostbare eetgelegenheid. Maar alle waar naar zijn geld.

Kortom; voor speciale gelegenheden een absolute aanrader. Maar niet voor even tussendoor. Eten is hier 'culinair verwend worden'. Dat kost veel tijd en ook best veel geld. Maar voor de liefhebber is dat geen probleem.

20. Van: Gerben vd Berg [mailto:g. Vd. Berg@hetkasteelvanrhoon. Nl]

Verzonden: donderdag 3 september 2009 16:28

Onderwerp: FW: Klacht diner Biggo restaurant 30 augustus 2009

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw reactie met betrekking tot uw bezoek aan Het kasteel van Rhoon, stuur ik u hierbij onze reactie.

Wij hebben uw e-mail besproken met de verantwoordelijke personen van Het Kasteel van Rhoon en onderstaand vindt u hun reactie:

De smaken van de gasten zullen ten alle tijden verschillen. U geeft aan dat u het voorgerecht koud vond, maar dit is ook een koud voorgerecht. De ‘slierten’ in de soep zijn het garnituur. Bij het serveren van het hoofdgerecht is door onze gastheer foutief doorgegeven aan de keuken. Hierdoor werden de verkeerde gerechten geserveerd. Het garnituur van dit gerecht bestond uit Chinese broccoli, snijbonen, knolselderijcrème en gebakken knolselderij.

Omdat onze gastheer zijn fout goed wilde maken heeft hij de keuken gevraagd om speciaal voor u een ander hoofdgerecht te maken. De chef heeft vervolgens een wilde zeebaarsfilet van onze kaart (geen zeeduivel) met een garnituur van gnochi, gedroogde tomaat en een blokje Parmezaanse kaas. Bij dit gerecht hoort geen saus geserveerd te worden, maar een compote, welke ook aanwezig was.

Wij betreuren ten zeerste dat u uw bezoek aan Het Kasteel van Rhoon anders heeft ervaren en wij zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen en de service van onze gastheren te verbeteren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Gerben van den Berg.

Sales en Reserveringen.

Het Kasteel van Rhoon / BIGGO restaurant.

Bezoekadres: Postadres:

Dorpsdijk 63 Postbus 858

3161 KD Rhoon 3160 AB Rhoon.

Tel. (010) 501 88 96

Fax (010) 506 72 59

Www. Hetkasteelvanrhoon. Nl.

Het Kasteel van Rhoon en BIGGO restaurant zijn een onderdeel van GasteRhoon Holding BV. Onder de groep vallen ook: Kookstudio Het Oude Regthuys, Het Wapen van Rhoon, Bellevue Groothoofd hotel culinair, Jeroen van der Graaf taartarchitect en Van JA tot Z weddingplanning & events.

Verzonden: maandag 31 augustus 2009 8:17

Aan: Het Kasteel van Rhoon.

Onderwerp: Klacht diner Biggo restaurant 30 augustus 2009

Geachte medewerker van Kasteel van Rhoon,

Gisteravond heb ik met 2 personen gedineerd in uw restaurant. Met deze email dien ik over de genoten service en met name de kwaliteit van het voedsel een klacht in.

Naast onvriendelijk personeel dat geen tijd had voor de gasten, was het eten bijzonder teleurstellend. Het voorgerecht tonijn met hummus was koud en smaakloos, de tussengang van kreeftensoep was vet en bovendien dreven er ondefinieerbare smaakloze 'slierten' in. Het hoofdgerecht werd verkeerd opgediend en zonder excuus weggehaald. Het visgerecht van slibtong miste elke creativiteit en had als garnituur 1 stronkje broccoli en 4 stukjes snijboon. Bij kritiek werd het gerecht zonder excuus weggehaald en werd er een stukje zeeduivel geserveerd. Hierbij geen enkele saus en de garnituur bestond uit 2 gepofte cherrytomaatjes en wat gnocci. Als afsluiter hebben wij een stukje bevroren boterkoek bij onze thee geserveerd gekregen.

De gerechten werden allen geserveerd waarbij de ober al weglopend in 1 woord vertelde wat er op ons bord lag. Er is geen enkele keer gevraagd of het eten ons smaakte ook is er ons geen smakelijke voortzetting of iets van dien aard toegewenst.

Bij thuiskomst waren zowel ik als mijn tafelgenoot misselijk en hebben de hele nacht last van onze buik gehad.

U begrijpt dat deze avond een enorme teleurstelling was en daarnaast vragen wij ons ernstig af of er naast de smaak van het eten nog andere dingen mis waren gezien onze buikklachten.

Ik hoop dat deze email de aanzet geeft tot het verbeteren van de kwaliteit van het voedsel en de service.

Hoogachtend,

1,1
  21. Barbara

Wij hebben heerlijk genoten van een amuseproeverij van meesterkok Ad Janssen. Culinair genieten van de bovenste plank met heerlijke bijpassende wijnen. De vriendelijke en proffessionele bediening maakte voor ons de avond helemaal af. Wij komen zeker nog een keer terug!

22. Ja hier is het erg goed eten. Duur, maar goed.

Drinken is perfecto! Niks aan op te merken. Breed scala aan wijnen overigens.

Het eten, hoewel in redelijk kleine hoeveelheden, tot op de millimeter nauwkeurig bereid, biefstuk is medium bij medium, well-done bij well-done, gewoon zoals het hoort!

De bediening oogt een beetje dood, maar ze doen hun werk uitmuntend, een beetje meer feedback naar de klanten had hier wel gemogen, maar ze doen wat ze moeten doen, en dat doen ze goed.

Sfeer in het restaurant is zoals de naam doet vermoeden; meesterlijk.

De prijs; tja, een kasteel als pand doet ook al het een en ander vermoeden, deze is dus niet echt naar huis over te schrijven, maar toch zou ik het er wel voor over hebben.