Deal Ultiem genieten van een culinair 4-gangenmenu met bruisend aperitief, nu voor maar 45,50!

't Kalkoentje ligt op een idyllische plek aan de Neder-rijn in het stadje Rhenen. Dit is een plek waar het leven even heerlijk tot rust kan komen, maar waar je ook dynamisch geïnspireerd kan raken. Hier is het genieten ten top en wordt gastvrijheid geboden die vanzelfsprekend zou moeten zijn.
't Kalkoentje heeft niet alleen in de zomer een 'fairytale'-ambiance, maar ook wanneer het Nederlandse weer het overneemt, is het goed vertoeven bij het haardvuur en in de enkel door kaarsen verlichtte huiskamer.

Naast deze sfeervolle ambiance, neemt chef-kok Nico Klaver je mee in zijn culinaire beleving en kook-filosofie. Deze filosofie resulteert in verrassende creaties en overheerlijke gerechten.

Laat je nu in de watten leggen en reserveer deze deal, een culinair 4-gangenmenu met bruisend aperitief, nu voor maar 45,50!

67,50 45,50 -32%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-10-2018

Hartelijk welkom in restaurant 't Kalkoentje. Waar het leven even heerlijk tot rust kan komen. Alleen of samen met goede vrienden genieten in een sfeervolle ambiance. Geniet van ons knapperend haardvuur in de winter en ons weergaloos terras aan het water in de zomer. Wij doen er alles aan om u telkens weer te kunnen verrassen met bijzondere en overheerlijke lekkernijen. Wij hopen u dan ook binnenkort te mogen verwelkomen voor een heerlijke kennismaking vol culinaire hoogtepunten. Mocht u een speciale wens hebben dan kunt u deze zowel per telefoon als via de email aan ons melden, wij zullen er alles aan doen om uw verblijf in 't Kalkoentje een memorabele beleving te maken, Nico Klaver

1192549703 96
1364520760 91
1392036129 91
1419551498 94
1502097605 94

1. T Kalkoentje was al vaker getipt en na de ontmoeting met chef Nico Klaver moest het er toch echt van komen. De ligging is fantastisch, direct aan de oever van de Rijn met eigen parkeerplaatsen. We waren iets te vroeg dus verbleven we nog even in de tuin om van het zonnetje en het uitzicht te genieten. De klepperende ooievaars waren al aan het nestelen, leuk. Even later kwam de chef met een fles champagne naar buiten, wat een super ontvangst. Na wat bijkletsen streken we neer in het lounge gedeelte op een comfortabele bank voor de hout gestookte open haard, gezellig.

Daar de schuur vroeger werd gebruikt voor het drogen van tabaksbladeren kwam de eerste amuse in een sigarenkistje. Toen het klepje open ging werd de ruimte gevuld met een aangename rookgeur. Het lauwwarme zalmburgertje in crème fraise smaakte prima.

Het tweede hapje kwam in een glazen bol. Gekarameliseerde witlof in Hollandaise met plakje rettich afgewerkt met krokantjes van boerenkool, erg smaakvol.

Het menu werd doorgesproken waarna we naar het romantisch ingerichte restaurantgedeelte verhuisde. We kregen een tafel aan het raam met uitzicht over de Rijn, prima. De laatste amuse was een stukje langzaam gegaard buikspek, erop een krokant gebakken langoustine, beide hoog op smaak met zachte textuur.

Het eerste gerecht was een variatie op de frikandel speciaal, je hebt er wel wat fantasie voor nodig. Een gebakken langouste staart gelakt met een siroop van langoustine op een bedje van wakame, aardappelsalade, tomaat en zoetzure komkommer balletjes. Ernaast nog kroepoek van rijstpapier afgekruid met ras-el-hanout. De langouste was heerlijk, veel afwisseling met het garnituur. De Macabeo combineerde wat minder vanwege een bittertje. (9,0)

Verder met de langzaam gegaarde dorade afgelakt met hoisinsaus waarop sesam en stukjes noot, ernaast zwarte rijst en gebakken beukenzwammen. Aan tafel afgewerkt met een beurreblanc en een vinaigrette van sesam. Een sappig visje met lekkere exotische toetsen. De frisse Spaanse chardonnay werkte als smaakversterker, keurig. (9,3)

Het extra tussengerecht was een Kalkoen klassieker. Sukade van Angus rund die in dunne plakjes op de mousseline van knolselderie was gedresseerd, erop een plak ganzenlever dun kletskopje. Het geheel was afgewerkt met een heerlijke truffelsaus. Aan tafel afgewerkt met geschaafde bianchetti truffel wat zorgde voor een heerlijk aroma. Mooie volle smaken, het hapje met de lever was top. De Oostenrijkse Merlot, fris, elegant en kruidig, combineerde uitstekend. (9,5)

Een amuse van appelsorbet met granaatappelpitten zorgde voor verfrissing.

Het pièce was damhert geschoten in het natuurgebied om de hoek. Dit komt zelfs warm binnen, vertelde de jonge man van de zwarte brigade. Kebab gemaakt van de bout kwam het eerst op tafel, aan een spies op een gril boven rokend houtskool met rozemarijn, leuk. Op een speciaal bord filet van de rug keurig getrancheerd op een bedje van rodekool, ernaast poffertjes van aardappel, sojaboontjes, meloeskes en gebakken champignons, aan tafel afgewerkt met een rodewijnsaus. Het vlees was wat te ver,hierdoor wat droog, de poffertjes van aardappel versterkte dit helaas. Smaak was goed, de Italiaanse Passimento 2015 van Pasqua, beetje geconcentreerd met toets van vanille en zijde zachte afdronk, was keurig in balans. (8)

De dessert amuse was ijs van yoghurt met crème van witte chocolade op een bedje van gemarineerde ananas blokjes. Lekker zoet zuur.

Het dessert bestond uit twee delen. We starten met een vanillesoufflé waarin een lepel met roze peperijs werd geplaatst. Normaal ben ik niet zo van de soufflé maar deze was verrassend lekker zo met de toets van peper.
    Het tweede deel werd gepresenteerd in een glazen schaaltje. Gegrilde mango, mascarpone, schuim van kardemom, afgewerkt met anijs-cressjes. Eveneens erg smaakvol waarin de kardemom keurig gedoceerd was. De Zuid Afrikaanse White Muscat, in de stijl van een stille Asti was een passende begeleider. (9,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. De enthousiaste gezellige chef Nico was vandaag de hoofdrolspeler. Ook leuk dat het keukenteam de gerechten presenteerde. We waren deze middag de enige gasten dus aandacht kwamen we zeker niet te kort. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Kortom een adres waar het goed toeven is. In een gezellige huiskamersfeer met mooi uitzicht genieten van de klassiekers van chef Nico Klaver.

2. Warme ontvangst en heerlijk eten in sfeervolle ambiance.

3. Bacchus67

2e paasdag gegeten bij ’t Kalkoentje in Rhenen. Het restaurant stond al langer op ons lijstje.

Bij het uitstappen stond er al een dame op ons te wachten en we werden hartelijk welkom geheten. We kregen een bruisend aperitief aangeboden en omdat het passen was een Clack-eitje en aspergesoepje. Toen de tafel klaar was werden we naar het restaurantgedeelte gebracht.

Het restaurant heeft een gezellige huiskamersfeer, zonder dat het oubollig is en waar je je gelijk thuis voelt. Wij zaten bij het raam met mooi uitzicht op de rivier. We hebben gekozen voor een 5 gangen diner met begeleidende wijnen. De bediening was erg vriendelijk en de gerechtjes kwamen op een rustig tempo door. Bij het hoofdgerecht vroeg men zelfs of we nog even wilde wachten… en hebben toen eerst nog even rustig van onze wijn genoten. Het leuke is dat de keukenbrigade zelf ook aan tafel komt om de gerechten te serveren en uitleg te geven. Leuk de finishing touch die dan aan tafel gedaan wordt. Ook de eigenaar, Nico Klaver, kwam bij het zelf ook persoonlijk aan tafel om de truffel over het gerecht te schaven. Gerechtjes waren allemaal even smaakvol, creatief en prachtig opgemaakt. Ik hoorde dat een tafeltje naast ons aan de ober vroeg of ’t Kalkoentje een ster had. Dat gevoel hadden wij ook.

Bij het wegrijden werden we netjes en veilig de weg opgeleid. Top restaurant met veel oog voor detail en persoonlijke touch. Van aankomst tot wegrijden.

Een klein puntje van kritiek waren de ongemakkelijke stoelen en de tafels waar je, als je lang bent, steeds met je knieën tegen het schot onder het tafelblad aanstoot. En dat schilderij met die dikke dames boven de open haard. Hangt overal en is weinig origineel. Weg ermee :-)

4. Altijd een heerlijk avondje uit. Menu altijd een verrassing. En zeer smaakvol. Eigenaar erg hard werkend, altijd vrolijk en gedreven. Personeel ook altijd erg enthousiast!

5. Sander en Marianne

Vanavond bij het kalkoentje in Rhenen ons 25 jarig huwelijks diner gevierd. Wat een locatie, de gastvrijheid echt geweldig, een dikke 10+ En dan het eten: fantastisch!

Bedankt voor een onvergetelijke avond!

6. Geweldige service, uitmuntend gegeten. Met recht een absolute aanrader!!!

7. dini

8. dini

9. Robbie

10. Jantine

11. Van moment van ontvangst tot aan wegrijden is elk detail uitstekend.
    Romantisch dineren in de tuin of binnen met kaarslicht.
    Van amuse tot dessert, alle gerechten zijn met veel zorg bereidt en worden aan tafel leuk uitgeserveerd door o.a. de koks.
    De smaak van elk gerecht is alsof een engeltje over je tong...
    Een aanrader!!

12. Wij werden bij aanrijden direct opgemerkt en gastvrij ontvangen. Een culinaire verwennerij. met een verrassende wijnkeuze, in een sfeervolle ambiance aan de uiterwaarden. De eigenaar wist op een enthousiaste wijze de gerechten te presenteren.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

13. Hartog 144 punten

De oude boerderij aan de Neder-Rijn die met z'n achterkant naar de weg ligt doet niet verwachten wat er zich aan de andere kant afspeelt. Op het binnenterrein worden de gasten opgewacht door bedienend- of keukenpersoneel om persoonlijk welkom geheten te worden en naar binnen te worden begeleid voor een aperitief en een amuse.

De sfeer is vriendelijk en het interieur smaakvol ingericht met uitsluitend kaarslicht, uitzicht over het water.

Gekozen voor een verrassingsmenu, dit was een 5-gangen menu afgewisseld met diverse amuses, van voorgerecht tot en met de koffie alles perfect van smaak en mooi opgediend.

Prijs is aan de hoge kant maar de goede verzorging en het lekkere eten doen je dat snel vergeten.

Jan en Marieke

14. Samantha

15. Hier is maar 1 woord voor: geweldig! Zo gastvrij, zo vriendelijk en heerlijk gegeten. Extra leuk: alleen maar kaarslicht (op 1 spotje na). Absoluut voor herhaling vatbaar.

16. Dave van Noort

Helemaal top! 5 gangen menu: wat een verwennerij. Uitstekende uitleg van de gerechten en begeleidende wijn door een enthousiaste chef kok en sommelier. Echte aanrader voor een heerlijke avond uit!

17. Zaterdag 3 December romantisch met mijn vrouw daar gegeten. Het was fantastisch!

18. geertje van Soelen

wat een genot om hier te lunchen. Heerlijk bij de openhaard, daarna aan een tafeltje met uitzicht op het water. Op de parkeerplaats al opgewacht en uiteindelijk een 2 gangen lunch gegeten... maar wel 7 hapjes ;-) Bij weggaan konden we mooi de weg op draaien.. erg handig. En een extra service.

19. Vandaag heerlijk verwend in dit restaurant tijdens de lunch. Vanaf de parkeerplaats opgewacht door de gastvrouw en we hebben in de tuin kunnen eten. Prachtige omgeving. Eten was zeer goed, bediening zorgt echt voor je. Bij het vertrek helpen ze je zelfs nog even om de weg weer op te kunnen. Ik kom hier zeker nog een keer terug.

20. frits schoenmaker

Wederom een feest om hier te eten.

21. eva

22. Onlangs voor het eerst hier gegeten en het was een uitstekende ervaring. We hadden de kok de vrije hand gegeven en ook de wijnen sloten hier prima bij aan. Op een gegeven moment werden de desserts zelfs buiten geserveerd, bij -5 graden en het houtvuur.

23. De eerste keer heb ik hier zakelijk gegeten met de lunch. Het uitzicht op de Neder-Rijn was geweldig, de bediening erg attent en het eten een feest.

Daarna een keer met partner gegeten. Weer was het personeel in staat om ons op ongedwongen wijze zeer attent te bedienen.

Onze gerechten waren perfect bereid en het wijnarangement uitstekend. De combinaties zijn klassiek te noemen maar een recept voor succes en aan het eind van de avond na 5 gangen ben je aangenaam verzadigd en niet volgepropt. Tussen de gerechten door krijgt men een amuse van het huis wat altijd een verrassend, tongstrelend en soms spannende hap is. (aspergesorbetijs? bijvoorbeeld)

Vanaf de aankomst op het parkeerterrein tot aan het vertrek naar de provinciale weg zijn we als VIP behandeld. Zeker de moeite en geld waard.

24. Ik had dit restaurant uitgekozen n.a.v. het hoge recensie-cijfer en... de hoge verwachting werd overtroffen.
    Heerlijke (Michelin-ster waardige!) gerechten en uitzonderlijk dienstbaar personeel. Schitterende lokatie aan de Neder-Rijn. Helaas hadden we niet de tijd om lang te tafelen en daar speelde men prima op in.
    Bij aankomst op parkeerplaats al hartelijke ontvangst en we werden uitgeleide gedaan als VIP's (incl. 'verkeersregelaar'). Helemaal top! Hier komen we zeker terug!

25. Zoals altijd weer heerlijk, ik kom hier al meer dan 15 jaar en de kwaliteit blijft perfect. Prettige sfeer, leuke chefkok en duidelijk aandacht voor het eten.

Blijft mijn favoriete restaurant!

26. We zijn hier zaterdagavond voor de eerste geweest en zeker niet voor de laatste keer.

Prima ontvangst waardoor je je direct comfortabel en zeer welkom
    voelt. Gedurende de hele avond genoten van goed gastheerschap.

Het vijfgangendiner werd een prettig tempo geserveerd met een mooi passend wijnarrangement. Iets meer uitleg over de wijn mag. Het eten is van goed nivo, al worden er veel smaken gecombineerd per gang waardoor het soms lastig proeven is.

Al met al een aanrader om heerlijk te eten in een ontspannen en warme ambiance.

27. Ik was er met mijn vriendin en het was een hele fijne avond uit.
    Lekker eten, gezellig, goede mensen in de bediening..
    Genoten hebben we,
    complimenten voor het team.

28. super. voor herhaling vatbaar!!

29. geweldig gegeten. Je wordt van begin tot eind super verwend.