Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rhenen verdeeld zijn.

1. Nederlands Rhenen

2. Midden-Oosters Rhenen

3. Internationaal Rhenen

Dave de Koster

Wij zijn vriendelijk ontvangen. Medewerkers zijn gastvriendelijk en vakbekwaam. De sfeer is bijzonder, juist ook door de houding van de medewerkers en wordt niet alleen bepaald door de inrichting en meubilair. De gerechten, Chinese rijsttafel voor 2 personen, zag er verzorgd uit en de smaak was bijzonder goed. De prijskwaliteitverhouding is prima. Voor het eerst sinds jaren een Chinees restaurant gevonden, waar je naar terug wilt… jammer dat we in de kop van Noord Holland wonen!

5. Internationaal Rhenen

Leuke locatie en goede lunch. Aangezien het een eind rijden voor ons is (45 minuten). Gevraagd of we voor een week later konden reserveren voor een diner met 5 man. Dat kan pas vanaf 6 personen en uitzonderingen maakt men niet. Wel heel duidelijk, maar erg klant onvriendelijk! Dus voor ons de laatste keer bij deze zaak, maar eerlijk is eerlijk niet vanwege het eten of de locatie. De service door de bediening was wel goed voordat men denkt dat de teleurstellende service daarop slaat.

jet van vessem

Erg lekker gegeten prima bediening.

8. Internationaal Rhenen

Erg massaal. Lange rijen bij tepanyaki grill. Kregen tot 3x toe niet wat we de kok gaven. Verbrand en vet eten. Weinig keuze bij de 'al eerder bereide gerechten'. Vloeren bezaaid met etensresten. Wel goedkope alcohol. Bier/ wijn 1 euro en likeuren 3 euro maar dit zie je ook aan het publiek, grote groepen jongeren.

Na de dierentuin in Rhenen terrasje opgezocht met een groep mensen om wat te eten. Uiteindelijk hier gekomen waar we een uiterst slechte ervaring hebben meegemaakt. Het eten wat pas na 40 minuten klaar, in die 40 minuten 3x gevraagd om drinken. Toen het eten kwam kregen we rare biefstuk terwijl we medium hadden gevraagd. Dus gevraagd of deze biefstuk nog eventjes op de plaat kon waarna de bediening met tegennzin het deed en heel onaardig reageerde. Sfeer was dood zonder muziek ofs. En eten was ook nog eens duur. Mijn cola was oke.

Goede cafetaria, kwaliteit en gezelligheid.

11. Internationaal Rhenen

Leo

​Prachtig gelegen aan de Rijn, met parkeerruimte naast de deur, maar ook op loopafstand van het centrum (waar parkeren ook gratis is!): Moeke. Wat een leuk adres! Allervriendelijkste bediening, attent maar niet opdringerig. We kwamen zonder te reserveren op een zomerse zaterdagavond met vier personen​ en vonden een fijn plekje op het terras. De stoelen werden na onze komst voorzien van een aangenaam kussen, waardoor we prima zaten. En wat hebben we lekker gegeten! Ik had de vissalade, eigenlijk een voorgerecht, maar voor 5 euro extra maken ze er een maaltijdsalade van: het voorgerecht wordt dan extra groot én vegezeld van friet of brood. Het was heerlijk, én 't was véél! Ik kreeg het niet helemaal op… De tafelgenoten aten respectievelijk de bavette, een biefstuk en de salade van Moeke, en ook van hen hoorde ik zeer positieve geluiden. Ik had er een witbiertje van brouwerij het IJ bij, een IJwit zogezegd, en die smaakte me ook méér dan voortreffelijk. Al met al: een sublieme kennismaking, mede dankzij de vriendelijke tafelbrigade.

12. Pannenkoekenhuis Rhenen

Dunne pannenkoeken met een harde rand. Spekblokjes ipv plakjes. Slechte bediening, drinken duurt lang of wordt vergeten... Dun belegde Panda pannenkoek.

Mix grill bleek uiteindelijk 2 euro duurder dan op de website. Spare Rips waren inderdaad zo mals dat deze van het bot gleden, maar de lekkerste ? Dat niet. Duvel was 4 euro. Qua aankleding van de muren en sfeer, was er weinig aan. Leuk restaurant, maar ik ken leukere....

14. Internationaal Rhenen

Zoals altijd was het weer lekker en gezellig!

Fantastisch restaurant ..... Een beter restaurant bestaat er gewoon niet. Eten is gewoonweg zalig.

17. Internationaal Rhenen

Vandaag geluncht bij Moeke. Bediening was geweldig ook het eten was top.

18. Shoarma Rhenen

Erg klantvriendelijk en lekker eten.

19. Internationaal Rhenen

Jet

Gegeten bij Moeke met vrienden. Moeke heeft een mooi terras waar je heerlijk over de Nederrijn kunt uitkijken.
    Prijs / kwaliteit is niet in balans ; 16.50 euro voor één stukje saté is buitenproportioneel.
    Vegetarische lasagne leek en smaakte niet naar lasagne en was daarnaast in minimale hoeveelheid. En dat voor de prijs van 15.10 euro.

Als dessert kreeg ik crème brûlée met een bolletje ijs en een dot slagroom. In de slagroom trof ik een scherp stukje hard plastic aan.
    Ik heb dit benoemd naar de bediening. Er werden geen excuses gemaakt.
    Daarnaast werd er geen aanstalte gemaakt om andere slagroom aan te bieden. Ik heb hier zelf om moeten vragen.

Cappuccino is van goede kwaliteit!

De rekening betaald , maar geen fooi gegeven.

20. Internationaal Rhenen

ReVe

Nodige ervaringen met wok restaurants en Wereldpaleis was eens en niet meer. Onbehoorlijke ontvangst, drong aan op half uur langer want ze vond het vervelend als we dit later wilde beslissen/wijzigen. Ongeïnteresseerd personeel. Geldt ook voor de koks. Kan geen woord vanaf. Wordt slecht bijgehouden wie wat heeft ingeleverd met als gevolg dat de helft van je vlees bij een ander op zijn bord wordt gemikt. Bij vleessoorten staat niet wat het is en dat geldt ook voor merendeel van het overige eten. Matige en onduidelijke presentatie zonder benamingen. Vooraf betalen kan nog begrip voor zijn, maar dat er bij vertrek (20:00 uur) niemand meer bij een receptie staat om je te bedanken en prettige avond te wensen geeft overall voor gastheerschap een dikke onvoldoende. Eten redelijk, inrichting/uitstraling een onvoldoende.

21. Internationaal Rhenen

Afgelopen 29 mei samen met mijn vriend en een vriendin bij Moeke wezen eten, dit op aanraden van vrienden die een positieve ervaring hebben gehad. Dit hebben wij absoluut niet zo ervaren! Extreem lang wachten op drankjes terwijl er bijna niemand in het restaurant was, mijn verse jus 'd orange niet eens gekregen, voor drie personen kregen wij maar twee menukaarten. Prijs/kwaliteit ben ik ook niet tevreden mee, biefstuk besteld die overigens ontzettend mals en lekker was, helaas met 5 kleine happen al op en mijn tafelgenoten hadden nog een bord vol.

Uitstraling van het restaurant is erg mooi, maar het personeel, vooral de wat oudere man kon nog geen glimlachje kwijt. Jammer dat het zo tegengevallen is, het leek mij namelijk een erg leuk restaurant!

22. Midden-Oosters Rhenen

Gabriel

Heerlijk gegeten . Prima bediening die weet wat er op tafel wordt gezet , goede ,duidelijke uitleg over wat ze serveren. Goede service en sfeer. En mocht je iets beslist niet lusten of ergens allergisch voor zijn , geef het aan want daar houden ze rekening mee en wordt er goed overlegd met de keuken en de klant...Top!!!
    Voor iedereen die van lekker eten houdt en van het uit proberen van alle keukens is Al Orzaal een aanraden. Gastvrije kok/eigenaar en bediening!

Het was vandaag erg druk en de bediening was erg gestrest.
    Wat ik erg jammer vond, was dat de bolletjes zo klein waren
    Verkeerde zuinigheid!!

Bacchus67

2e paasdag gegeten bij ’t Kalkoentje in Rhenen. Het restaurant stond al langer op ons lijstje.

Bij het uitstappen stond er al een dame op ons te wachten en we werden hartelijk welkom geheten. We kregen een bruisend aperitief aangeboden en omdat het passen was een Clack-eitje en aspergesoepje. Toen de tafel klaar was werden we naar het restaurantgedeelte gebracht.

Het restaurant heeft een gezellige huiskamersfeer, zonder dat het oubollig is en waar je je gelijk thuis voelt. Wij zaten bij het raam met mooi uitzicht op de rivier. We hebben gekozen voor een 5 gangen diner met begeleidende wijnen. De bediening was erg vriendelijk en de gerechtjes kwamen op een rustig tempo door. Bij het hoofdgerecht vroeg men zelfs of we nog even wilde wachten… en hebben toen eerst nog even rustig van onze wijn genoten. Het leuke is dat de keukenbrigade zelf ook aan tafel komt om de gerechten te serveren en uitleg te geven. Leuk de finishing touch die dan aan tafel gedaan wordt. Ook de eigenaar, Nico Klaver, kwam bij het zelf ook persoonlijk aan tafel om de truffel over het gerecht te schaven. Gerechtjes waren allemaal even smaakvol, creatief en prachtig opgemaakt. Ik hoorde dat een tafeltje naast ons aan de ober vroeg of ’t Kalkoentje een ster had. Dat gevoel hadden wij ook.

Bij het wegrijden werden we netjes en veilig de weg opgeleid. Top restaurant met veel oog voor detail en persoonlijke touch. Van aankomst tot wegrijden.

Een klein puntje van kritiek waren de ongemakkelijke stoelen en de tafels waar je, als je lang bent, steeds met je knieën tegen het schot onder het tafelblad aanstoot. En dat schilderij met die dikke dames boven de open haard. Hangt overal en is weinig origineel. Weg ermee :-)

25. Internationaal Rhenen

Op 5 april in het kader van de restaurantweek met 6 personen gegeten. De smaak van het eten was goed maar de hoeveelheden waren bijzonder karig. Voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar.

26. Internationaal Rhenen

Ik zie heel veel positieve recensies. Vraag me echt af waarom. Ben hier afgelopen weekend geweest, net als de vorige keer een mindere ervaring. Vooral kip is niet vers, net als verkleurd vlees en vis. Aangezien ze voor ons achteraf een verkeerde prijs hadden gerekend ivm een feestdag, werd aan tafel nog even gevraagd om 2 euro pp bij te betalen... dat doe je niet!
    Het is en blijft een vreetschuur, helaas met slechte kwaliteit vlees en vis. Ik kom hier sowieso nooit meer!

Heerlijk gedineerd bij De Koning. Snelle en vriendelijke bediening. De nieuwe kaart ziet er veelbelovend uit.
    Zowel voorgerecht, hoofdgerecht als het dessert van uitstekende kwaliteit.
    Was top.

28. Nederlands Rhenen

De kwaliteit van de gerechten is erg hoog bij de 3 Zussen. Zo waren de dorade en de rode mul perfect gegaard en ook de eend was sappig en vol van smaak. Bij elke gang werd er gevraagd of we al door wilden met de volgende gang, erg prettig. Jammer was dat er dan niet meteen de lege glazen werden meegenomen, waardoor de tafel wat opgeruimder werd. Maar dit is misschien bijzaak met zulk lekker eten.

29. Internationaal Rhenen

ada van hemert

Het eten was heerlijk ondanks dat het behoorlijk druk was. Goede service. Toetjes waren lekker en nog een lekkere kop koffie. Ik ga zeker weten hier nog een keer naar toe

30. Pannenkoekenhuis Rhenen

Wij gaan zeker een keer per 2 maanden met z`n vieren bij de Grebbeberg pannenkoeken eten vanuit Veenendaal en dat blijven we doen, omdat alles klopt daar. Fijn personeel, goed eten en betaalbaar.