Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rhenen verdeeld zijn.

M soetendaal

Gisteren heerlijk gegeten bij het wokpaleis in Rhenen. Het restaurant heeft de uiterste best gedaan om ook verschillende dingen te bereiden voor mijn zoon met voedselallergie. De medewerkster was bereid om alles na te kijken en te bereiden! Top service, zeker voor herhaling vatbaar!

2. Internationaal Rhenen

Femke

Erg lekker gegeten hier! Veel keus en lege glazen waren snel opgeruimd, de koks weten wat ze doen en ze maken je wok groente snel klaar en de sfeer was gezellig. Het ijs was erg lekker en de sushi ook! Geen negatieve minpunten van mij.

3. Internationaal Rhenen

Femke

Erg lekker gegeten hier! veel keus en lege glazen waren snel opgeruimd, de koks weten wat ze doen en ze maken je wok groente snel klaar en de sfeer was gezellig. het ijs was erg lekker en de sushi ook! geen negatieve minpunten van mij

Saskia Dekkers

Lekker eten voor een prima prijsje!

Personeel is enigszins chaotisch in werkwijze, maar ontzettend vriendelijk! De vriendelijkheid van het personeel maakt de chaotische sfeer helemaal goed!

Ik zou zeker nog een keer teruggaan.

6. Internationaal Rhenen

Ellis

Bijzonder om te zien hoe de medewerkers kriskras door de zaak lopen zonder te zien wat er moet gebeuren.
    De een neemt de bestelling op, de ander zoekt zich suf waar een en ander geplaatst moet worden.
    Tafels worden tussendoor niet afgeruimd, lege glazen blijven staan.
    Onze koffie werd geserveerd zonder lepeltje, suiker, melk of koekje.
    Daar wat van gezegd, koffie werd mee terug genomen en na enige tijd kregen we de inmiddels afgekoelde koffie retour met bijbehoren.
    De bestelde uiensoep terug gegeven; leek op keukenstroop met een paar stukjes ui er in.
    Deze hoefde ook niet te worden betaald, we konden nadat waren uitgegeten daar nog een vervangend soepje voor krijgen…
    De medewerkers missen iemand die hen even uitlegt wat de bedoeling is in de horeca.
    Jammer, want de locatie is prima!

7. Internationaal Rhenen

Ellis

Bediening vriendelijk maar zeer ongeregeld.
    Toen ons eten kwam, na een behoorlijke wachttijd ( terwijl er in totaal maar maximaal 7 tafeltjes vol waren), moesten we nog wachten op de bijgerechten.
    5 minuten later kwam er een puntzak friet en een schaaltje “salade”, kale ijsbergsla met een schijfje komkommer en augurk, erg karig.
    De saus voor bij de snitzel werd niet meegeleverd, dus daar moesten we weer achteraan.
    Alles bij elkaar een zeer onprofessioneel boeltje.
    Verzorging van het interieur kan ook beter, vergane glorie!
    We zijn samen af gaan rekenen, misschien dat mijn gezicht al boekdelen sprak, maar de serveerster gaf ons direct de rekening zonder te vragen of alles naar wens is geweest.
    Jammer, ik snap wel waarom we op zondag om 17.30 maar zo een plaatje konden vinden.
    Eens maar niet weer.

Ontzettend vriendelijk ontvangen, jassen netjes aangenomen, naar tafel gebracht… het zijn de kleine dingen…
    Hele verrassende amuse… cappuccino-soep van kropsla en bosui. Verzin het maar?! Echt heerlijk! Dan vers broodje met boter die ook smeerbaar is… de kleine details…
    wij hadden als hoofdgerecht de Toma Hawk. Nog nooit zoiets lekkers gegeten… een aanrader! Dessert was ook een tractatie en toen nog als afsluiter een kopje koffie met hierbij onverwachts heerlijke zelfgebakken koekjes/soesjes… het zijn de kleine dingen die het een grootse avond hebben gemaakt. We komen graag een keer terug!

T Kalkoentje was al vaker getipt en na de ontmoeting met chef Nico Klaver moest het er toch echt van komen. De ligging is fantastisch, direct aan de oever van de Rijn met eigen parkeerplaatsen. We waren iets te vroeg dus verbleven we nog even in de tuin om van het zonnetje en het uitzicht te genieten. De klepperende ooievaars waren al aan het nestelen, leuk. Even later kwam de chef met een fles champagne naar buiten, wat een super ontvangst. Na wat bijkletsen streken we neer in het lounge gedeelte op een comfortabele bank voor de hout gestookte open haard, gezellig.

Daar de schuur vroeger werd gebruikt voor het drogen van tabaksbladeren kwam de eerste amuse in een sigarenkistje. Toen het klepje open ging werd de ruimte gevuld met een aangename rookgeur. Het lauwwarme zalmburgertje in crème fraise smaakte prima.

Het tweede hapje kwam in een glazen bol. Gekarameliseerde witlof in Hollandaise met plakje rettich afgewerkt met krokantjes van boerenkool, erg smaakvol.

Het menu werd doorgesproken waarna we naar het romantisch ingerichte restaurantgedeelte verhuisde. We kregen een tafel aan het raam met uitzicht over de Rijn, prima. De laatste amuse was een stukje langzaam gegaard buikspek, erop een krokant gebakken langoustine, beide hoog op smaak met zachte textuur.

Het eerste gerecht was een variatie op de frikandel speciaal, je hebt er wel wat fantasie voor nodig. Een gebakken langouste staart gelakt met een siroop van langoustine op een bedje van wakame, aardappelsalade, tomaat en zoetzure komkommer balletjes. Ernaast nog kroepoek van rijstpapier afgekruid met ras-el-hanout. De langouste was heerlijk, veel afwisseling met het garnituur. De Macabeo combineerde wat minder vanwege een bittertje. (9,0)

Verder met de langzaam gegaarde dorade afgelakt met hoisinsaus waarop sesam en stukjes noot, ernaast zwarte rijst en gebakken beukenzwammen. Aan tafel afgewerkt met een beurreblanc en een vinaigrette van sesam. Een sappig visje met lekkere exotische toetsen. De frisse Spaanse chardonnay werkte als smaakversterker, keurig. (9,3)

Het extra tussengerecht was een Kalkoen klassieker. Sukade van Angus rund die in dunne plakjes op de mousseline van knolselderie was gedresseerd, erop een plak ganzenlever dun kletskopje. Het geheel was afgewerkt met een heerlijke truffelsaus. Aan tafel afgewerkt met geschaafde bianchetti truffel wat zorgde voor een heerlijk aroma. Mooie volle smaken, het hapje met de lever was top. De Oostenrijkse Merlot, fris, elegant en kruidig, combineerde uitstekend. (9,5)

Een amuse van appelsorbet met granaatappelpitten zorgde voor verfrissing.

Het pièce was damhert geschoten in het natuurgebied om de hoek. Dit komt zelfs warm binnen, vertelde de jonge man van de zwarte brigade. Kebab gemaakt van de bout kwam het eerst op tafel, aan een spies op een gril boven rokend houtskool met rozemarijn, leuk. Op een speciaal bord filet van de rug keurig getrancheerd op een bedje van rodekool, ernaast poffertjes van aardappel, sojaboontjes, meloeskes en gebakken champignons, aan tafel afgewerkt met een rodewijnsaus. Het vlees was wat te ver,hierdoor wat droog, de poffertjes van aardappel versterkte dit helaas. Smaak was goed, de Italiaanse Passimento 2015 van Pasqua, beetje geconcentreerd met toets van vanille en zijde zachte afdronk, was keurig in balans. (8)

De dessert amuse was ijs van yoghurt met crème van witte chocolade op een bedje van gemarineerde ananas blokjes. Lekker zoet zuur.

Het dessert bestond uit twee delen. We starten met een vanillesoufflé waarin een lepel met roze peperijs werd geplaatst. Normaal ben ik niet zo van de soufflé maar deze was verrassend lekker zo met de toets van peper.
    Het tweede deel werd gepresenteerd in een glazen schaaltje. Gegrilde mango, mascarpone, schuim van kardemom, afgewerkt met anijs-cressjes. Eveneens erg smaakvol waarin de kardemom keurig gedoceerd was. De Zuid Afrikaanse White Muscat, in de stijl van een stille Asti was een passende begeleider. (9,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. De enthousiaste gezellige chef Nico was vandaag de hoofdrolspeler. Ook leuk dat het keukenteam de gerechten presenteerde. We waren deze middag de enige gasten dus aandacht kwamen we zeker niet te kort. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Kortom een adres waar het goed toeven is. In een gezellige huiskamersfeer met mooi uitzicht genieten van de klassiekers van chef Nico Klaver.

11. Internationaal Rhenen

Lekker gegeten bij Moeke. Prima bediening, snel, vriendelijk, meedenkend. Gezellige sfeer. Van de zomer komen we zeker terug om ook nog te genieten van het mooie uitzicht op het terras.

12. Shoarma Rhenen

mohammed

mohammed

gerrit

15. Internationaal Rhenen

Heerlijk gegeten met de vrienden. Het was rustig en elkaar goed te verstaan. Zag er schoon uit en vriendelijk personeel. We komen hier graag weer terug. Stuk overzichtelijker dan Elst en ook zaten we niet zo dicht bij een ander tafeltje.

Een restaurant waar je heerlijk kunt eten. Leuke sfeer. Aardig personeel. Uitstekende kok. En super aardige eigenaresse..

Warme ontvangst en heerlijk eten in sfeervolle ambiance.

19. Internationaal Rhenen

Lekker eten en met meer dan genoeg opties. Het wokken is onze favoriet en chocolade uit de fontein met verse aardbeien en slagroom blijft relaxte afsluiting.

Het enige is dat er doordeweeks iemand bij de grilplaat staat die niet goed getraind lijkt te zijn. De laatste 2 keer dat we er gegeten hebben ging het ongeveer zo: alles op de grillplaat was al omgedraaid en bijna klaar toen er nog wat van iemand bij kwam, waar alles weer op moest wachten. Het resultaat was zwartgeblakerde groente en kurkdroge zalm. Om deze reden eten we geen zalm meer bij het Wereldpaleis, zeker niet als die gast daar staat. Iets als een lekkerbekje kan veel meer hebben en blijft wel lekker.

20. Internationaal Rhenen

Goede ontvangst, vlotte bediening en value for money

21. Internationaal Rhenen

Wij hebben met z'n vieren heerlijk gegeten.
    Er werd goed uitgelegd wat we konden doen of de kaart of kiezen uit verrassingsmenu.
    Wij kozen voor verrassing.
    Hierbij onze wensen uitgesproken en daar werd heel goed rekening mee gehouden.
    Als we een verrassing kregen werd er goed verteld door het personeel wat er allemaal op tafel kwam.

‘Toen was gelukt heel gewoon’-cafetaria zowel de inrichting als de goede ouderwetse kwaliteit. Aanrader

23. Nederlands Rhenen

24. Midden-Oosters Rhenen

25. Internationaal Rhenen

Dave de Koster

Wij zijn vriendelijk ontvangen. Medewerkers zijn gastvriendelijk en vakbekwaam. De sfeer is bijzonder, juist ook door de houding van de medewerkers en wordt niet alleen bepaald door de inrichting en meubilair. De gerechten, Chinese rijsttafel voor 2 personen, zag er verzorgd uit en de smaak was bijzonder goed. De prijskwaliteitverhouding is prima. Voor het eerst sinds jaren een Chinees restaurant gevonden, waar je naar terug wilt… jammer dat we in de kop van Noord Holland wonen!

27. Internationaal Rhenen

Leuke locatie en goede lunch. Aangezien het een eind rijden voor ons is (45 minuten). Gevraagd of we voor een week later konden reserveren voor een diner met 5 man. Dat kan pas vanaf 6 personen en uitzonderingen maakt men niet. Wel heel duidelijk, maar erg klant onvriendelijk! Dus voor ons de laatste keer bij deze zaak, maar eerlijk is eerlijk niet vanwege het eten of de locatie. De service door de bediening was wel goed voordat men denkt dat de teleurstellende service daarop slaat.

jet van vessem

Erg lekker gegeten prima bediening.

30. Internationaal Rhenen

Erg massaal. Lange rijen bij tepanyaki grill. Kregen tot 3x toe niet wat we de kok gaven. Verbrand en vet eten. Weinig keuze bij de 'al eerder bereide gerechten'. Vloeren bezaaid met etensresten. Wel goedkope alcohol. Bier/ wijn 1 euro en likeuren 3 euro maar dit zie je ook aan het publiek, grote groepen jongeren.