Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rhenen verdeeld zijn.

Ontzettend vriendelijk ontvangen, jassen netjes aangenomen, naar tafel gebracht ... het zijn de kleine dingen ...
    Hele verrassende amuse ... cappuccino-soep van kropsla en bosui .. verzin het maar ?! Echt heerlijk! Dan vers broodje met boter die ook smeerbaar is ... de kleine details ...
    wij hadden als hoofdgerecht de Toma Hawk .. nog nooit zoiets lekkers gegeten ... een aanrader! Dessert was ook een tractatie en toen nog als afsluiter een kopje koffie met hierbij onverwachts heerlijke zelfgebakken koekjes/soesjes ... het zijn de kleine dingen die het een grootse avond hebben gemaakt.. we komen graag een keer terug!

T Kalkoentje was al vaker getipt en na de ontmoeting met chef Nico Klaver moest het er toch echt van komen. De ligging is fantastisch, direct aan de oever van de Rijn met eigen parkeerplaatsen. We waren iets te vroeg dus verbleven we nog even in de tuin om van het zonnetje en het uitzicht te genieten. De klepperende ooievaars waren al aan het nestelen, leuk. Even later kwam de chef met een fles champagne naar buiten, wat een super ontvangst. Na wat bijkletsen streken we neer in het lounge gedeelte op een comfortabele bank voor de hout gestookte open haard, gezellig.

Daar de schuur vroeger werd gebruikt voor het drogen van tabaksbladeren kwam de eerste amuse in een sigarenkistje. Toen het klepje open ging werd de ruimte gevuld met een aangename rookgeur. Het lauwwarme zalmburgertje in crème fraise smaakte prima.

Het tweede hapje kwam in een glazen bol. Gekarameliseerde witlof in Hollandaise met plakje rettich afgewerkt met krokantjes van boerenkool, erg smaakvol.

Het menu werd doorgesproken waarna we naar het romantisch ingerichte restaurantgedeelte verhuisde. We kregen een tafel aan het raam met uitzicht over de Rijn, prima. De laatste amuse was een stukje langzaam gegaard buikspek, erop een krokant gebakken langoustine, beide hoog op smaak met zachte textuur.

Het eerste gerecht was een variatie op de frikandel speciaal, je hebt er wel wat fantasie voor nodig. Een gebakken langouste staart gelakt met een siroop van langoustine op een bedje van wakame, aardappelsalade, tomaat en zoetzure komkommer balletjes. Ernaast nog kroepoek van rijstpapier afgekruid met ras-el-hanout. De langouste was heerlijk, veel afwisseling met het garnituur. De Macabeo combineerde wat minder vanwege een bittertje. (9,0)

Verder met de langzaam gegaarde dorade afgelakt met hoisinsaus waarop sesam en stukjes noot, ernaast zwarte rijst en gebakken beukenzwammen. Aan tafel afgewerkt met een beurreblanc en een vinaigrette van sesam. Een sappig visje met lekkere exotische toetsen. De frisse Spaanse chardonnay werkte als smaakversterker, keurig. (9,3)

Het extra tussengerecht was een Kalkoen klassieker. Sukade van Angus rund die in dunne plakjes op de mousseline van knolselderie was gedresseerd, erop een plak ganzenlever dun kletskopje. Het geheel was afgewerkt met een heerlijke truffelsaus. Aan tafel afgewerkt met geschaafde bianchetti truffel wat zorgde voor een heerlijk aroma. Mooie volle smaken, het hapje met de lever was top. De Oostenrijkse Merlot, fris, elegant en kruidig, combineerde uitstekend. (9,5)

Een amuse van appelsorbet met granaatappelpitten zorgde voor verfrissing.

Het pièce was damhert geschoten in het natuurgebied om de hoek. Dit komt zelfs warm binnen, vertelde de jonge man van de zwarte brigade. Kebab gemaakt van de bout kwam het eerst op tafel, aan een spies op een gril boven rokend houtskool met rozemarijn, leuk. Op een speciaal bord filet van de rug keurig getrancheerd op een bedje van rodekool, ernaast poffertjes van aardappel, sojaboontjes, meloeskes en gebakken champignons, aan tafel afgewerkt met een rodewijnsaus. Het vlees was wat te ver,hierdoor wat droog, de poffertjes van aardappel versterkte dit helaas. Smaak was goed, de Italiaanse Passimento 2015 van Pasqua, beetje geconcentreerd met toets van vanille en zijde zachte afdronk, was keurig in balans. (8)

De dessert amuse was ijs van yoghurt met crème van witte chocolade op een bedje van gemarineerde ananas blokjes. Lekker zoet zuur.

Het dessert bestond uit twee delen. We starten met een vanillesoufflé waarin een lepel met roze peperijs werd geplaatst. Normaal ben ik niet zo van de soufflé maar deze was verrassend lekker zo met de toets van peper.
    Het tweede deel werd gepresenteerd in een glazen schaaltje. Gegrilde mango, mascarpone, schuim van kardemom, afgewerkt met anijs-cressjes. Eveneens erg smaakvol waarin de kardemom keurig gedoceerd was. De Zuid Afrikaanse White Muscat, in de stijl van een stille Asti was een passende begeleider. (9,5)

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een viertal lekkere friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. De enthousiaste gezellige chef Nico was vandaag de hoofdrolspeler. Ook leuk dat het keukenteam de gerechten presenteerde. We waren deze middag de enige gasten dus aandacht kwamen we zeker niet te kort. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Kortom een adres waar het goed toeven is. In een gezellige huiskamersfeer met mooi uitzicht genieten van de klassiekers van chef Nico Klaver.

3. Internationaal Rhenen

Lekker gegeten bij Moeke. Prima bediening, snel, vriendelijk, meedenkend. Gezellige sfeer. Van de zomer komen we zeker terug om ook nog te genieten van het mooie uitzicht op het terras.

4. Shoarma Rhenen

mohammed

mohammed

gerrit

7. Internationaal Rhenen

Heerlijk gegeten met de vrienden. Het was rustig en elkaar goed te verstaan. Zag er schoon uit en vriendelijk personeel. We komen hier graag weer terug. Stuk overzichtelijker dan Elst en ook zaten we niet zo dicht bij een ander tafeltje.

Een restaurant waar je heerlijk kunt eten. Leuke sfeer. Aardig personeel. Uitstekende kok. En super aardige eigenaresse..

Warme ontvangst en heerlijk eten in sfeervolle ambiance.

11. Internationaal Rhenen

Lekker eten en met meer dan genoeg opties. Het wokken is onze favoriet en chocolade uit de fontein met verse aardbeien en slagroom blijft relaxte afsluiting.

Het enige is dat er doordeweeks iemand bij de grilplaat staat die niet goed getraind lijkt te zijn. De laatste 2 keer dat we er gegeten hebben ging het ongeveer zo: alles op de grillplaat was al omgedraaid en bijna klaar toen er nog wat van iemand bij kwam, waar alles weer op moest wachten. Het resultaat was zwartgeblakerde groente en kurkdroge zalm. Om deze reden eten we geen zalm meer bij het Wereldpaleis, zeker niet als die gast daar staat. Iets als een lekkerbekje kan veel meer hebben en blijft wel lekker.

12. Internationaal Rhenen

Goede ontvangst, vlotte bediening en value for money

13. Internationaal Rhenen

Wij hebben met z'n vieren heerlijk gegeten.
    Er werd goed uitgelegd wat we konden doen of de kaart of kiezen uit verrassingsmenu.
    Wij kozen voor verrassing.
    Hierbij onze wensen uitgesproken en daar werd heel goed rekening mee gehouden.
    Als we een verrassing kregen werd er goed verteld door het personeel wat er allemaal op tafel kwam.

‘Toen was gelukt heel gewoon’-cafetaria zowel de inrichting als de goede ouderwetse kwaliteit. Aanrader

15. Nederlands Rhenen

16. Midden-Oosters Rhenen

17. Internationaal Rhenen

Dave de Koster

Wij zijn vriendelijk ontvangen. Medewerkers zijn gastvriendelijk en vakbekwaam. De sfeer is bijzonder, juist ook door de houding van de medewerkers en wordt niet alleen bepaald door de inrichting en meubilair. De gerechten, Chinese rijsttafel voor 2 personen, zag er verzorgd uit en de smaak was bijzonder goed. De prijskwaliteitverhouding is prima. Voor het eerst sinds jaren een Chinees restaurant gevonden, waar je naar terug wilt… jammer dat we in de kop van Noord Holland wonen!

19. Internationaal Rhenen

Leuke locatie en goede lunch. Aangezien het een eind rijden voor ons is (45 minuten). Gevraagd of we voor een week later konden reserveren voor een diner met 5 man. Dat kan pas vanaf 6 personen en uitzonderingen maakt men niet. Wel heel duidelijk, maar erg klant onvriendelijk! Dus voor ons de laatste keer bij deze zaak, maar eerlijk is eerlijk niet vanwege het eten of de locatie. De service door de bediening was wel goed voordat men denkt dat de teleurstellende service daarop slaat.

jet van vessem

Erg lekker gegeten prima bediening.

22. Internationaal Rhenen

Erg massaal. Lange rijen bij tepanyaki grill. Kregen tot 3x toe niet wat we de kok gaven. Verbrand en vet eten. Weinig keuze bij de 'al eerder bereide gerechten'. Vloeren bezaaid met etensresten. Wel goedkope alcohol. Bier/ wijn 1 euro en likeuren 3 euro maar dit zie je ook aan het publiek, grote groepen jongeren.

Na de dierentuin in Rhenen terrasje opgezocht met een groep mensen om wat te eten. Uiteindelijk hier gekomen waar we een uiterst slechte ervaring hebben meegemaakt. Het eten wat pas na 40 minuten klaar, in die 40 minuten 3x gevraagd om drinken. Toen het eten kwam kregen we rare biefstuk terwijl we medium hadden gevraagd. Dus gevraagd of deze biefstuk nog eventjes op de plaat kon waarna de bediening met tegennzin het deed en heel onaardig reageerde. Sfeer was dood zonder muziek ofs. En eten was ook nog eens duur. Mijn cola was oke.

Goede cafetaria, kwaliteit en gezelligheid.

25. Internationaal Rhenen

Leo

​Prachtig gelegen aan de Rijn, met parkeerruimte naast de deur, maar ook op loopafstand van het centrum (waar parkeren ook gratis is!): Moeke. Wat een leuk adres! Allervriendelijkste bediening, attent maar niet opdringerig. We kwamen zonder te reserveren op een zomerse zaterdagavond met vier personen​ en vonden een fijn plekje op het terras. De stoelen werden na onze komst voorzien van een aangenaam kussen, waardoor we prima zaten. En wat hebben we lekker gegeten! Ik had de vissalade, eigenlijk een voorgerecht, maar voor 5 euro extra maken ze er een maaltijdsalade van: het voorgerecht wordt dan extra groot én vegezeld van friet of brood. Het was heerlijk, én 't was véél! Ik kreeg het niet helemaal op… De tafelgenoten aten respectievelijk de bavette, een biefstuk en de salade van Moeke, en ook van hen hoorde ik zeer positieve geluiden. Ik had er een witbiertje van brouwerij het IJ bij, een IJwit zogezegd, en die smaakte me ook méér dan voortreffelijk. Al met al: een sublieme kennismaking, mede dankzij de vriendelijke tafelbrigade.

26. Pannenkoekenhuis Rhenen

Dunne pannenkoeken met een harde rand. Spekblokjes ipv plakjes. Slechte bediening, drinken duurt lang of wordt vergeten... Dun belegde Panda pannenkoek.

Mix grill bleek uiteindelijk 2 euro duurder dan op de website. Spare Rips waren inderdaad zo mals dat deze van het bot gleden, maar de lekkerste ? Dat niet. Duvel was 4 euro. Qua aankleding van de muren en sfeer, was er weinig aan. Leuk restaurant, maar ik ken leukere....

28. Internationaal Rhenen

Zoals altijd was het weer lekker en gezellig!

Fantastisch restaurant ..... Een beter restaurant bestaat er gewoon niet. Eten is gewoonweg zalig.