De Koning van Denemarken in Rhenen

U kunt aan de overzijde op de veerweg parkeren alwaar voldoende parkeerplaatsen aanwezig zijn.

Op loopafstand van het station en bus halte.

Uitzonderingen

• 31 dec t/m 1 jan

1204137876 69
1241988042 84
1380771985 75

1. Heerlijk gedineerd bij De Koning. Snelle en vriendelijke bediening. De nieuwe kaart ziet er veelbelovend uit.
    Zowel voorgerecht, hoofdgerecht als het dessert van uitstekende kwaliteit.
    Was top.

2. Lang wachten op de kaart. Omdat ik alleen ben? Anderen worden eerder geholpen en krijgen brood. Na vragen krijg ik ook uiteindelijk de kaart en brood.

3. Heerlijk gegeten, leuke sfeer, super aardig personeel, we komen zeker terug. (Al is het alleen maar voor de Deense Soes).

4. Wim en Elly

De Koning van Denemarken heeft er weer een paar fans bij dankzij de goede verhouding van: lekker eten, vriendelijk en gastvrij personeel en de kwaliteit van eten in verhouding met de prijs. Wij gaan graag nog eens eten bij dit restaurant.

5. Christa

We hebben heerlijk op het terras gezeten. Het vers gebakken broodje vooraf was heerlijk. Het eten was ook erg lekker. Alleen het verkeer langs het terras was een beetje jammer.

7. Reinaer Bron

8. Wij gaan hier vaker eten en wij zijn tot op heden altijd enthousiast. Prijs/kwaliteit verhouding okee, wij vinden het voor een eetcafe prima. Qua ambiance: het restaurant oogt erg donker vanwege het vele zwart; dat zou wat mij betreft lichter en vrolijker mogen (wel met kleur; niet alles zwart-wit-bruin- grijs graag!). Bediening erg vriendelijk en correct.

9. Vriendelijk personeel. Het restaurant begint een beetje oubollig te worden en erg donker.

Het eten was niet geweldig. De doradefilet dreef in het vet en de vetsmaak was overheersend. Slechte zaak om groente met bijbetaling te moeten bestellen, dan mis je uitstraling als restaurant en is het meer een eetschuur aan het worden. Jammer, men had in de omgeving altijd een goede naam maar er zal meer aan uitstraling en kwaliteit gewerkt moeten worden. Slechte smoes om te zeggen "anders moeten we altijd veel groente weggooien".

Een kwast met lichte verf en die antieke rode gordijnen eruit zou al een hele verbetering zijn. Bediening was goed en correct, glazen werden op tijd gevuld zoals het hoort.

Blijven werken aan goede vooruitgang anders kost dit klanten. Het eten van mijn vrouw was wel goed, maar waarom zonder groente??

10. R. Gortworst

Aardig personeel, bediening goed, prijs goed maar erg veel mensen in de ruimte, daardoor erg dicht op elkaar... Dat laatste stoort in de privacy.

11. Luc Onink

12. Een heerlijk en gezellig restaurant, lieve bediening en erg mooi ingericht.

De wachttijd op het eten was wel erg lang. Eén uur en een kwartier. Heel jammer.

Maar we komen zeker nog een keer terug.

13. Wij wilden aan het begin van de middag met 9 personen komen lunchen, maar hadden niet gereserveerd.
    Achterin de zaak waren de tafels allemaal vrij. Wij konden helaas alleen gebruik maken van de bank en een paar stoelen in een ongezellige hoek van het restaurant. Op onze vraag of wij achterin konden zitten werd bot gereageerd. Wij moesten genoegen nemen met het aanschuiven van stoelen en opgepropt zitten in een donkere hoek. Wij zijn maar vertrokken naar een anderelocatie aan de overzijde van de straat. Zo loop je toch inkomsten van 9 personen mis.

14. Zeer gezellig restaurant. Goede lunch kaart, zeer uitgebreid. Diner ook veel keuze, dieetwensen worden snel en kundig verwerkt. Eten is lekker en ruim voldoende, de nagerechten zijn super. Vriendelijk en gastvrij personeel. Zeker de moeite waard.

15. Ervaring op het terras buiten is goed vandaar dat we gereserveerd hadden, online, voor binnen eens te eten. "Je reservering op 10 augustus 2014 bij De Koning van Denemarken is door het restaurant bevestigd. Hierbij de gegevens van de reservering, het kan dat je deze nodig hebt in het restaurant".
    Daar aangekomen blijkt er geen tafel gereserveerd te zijn volgens de bediening. Vreemd, had een bevestiging gehad van het restaurant. Gelukkig was er een tafel vrij waar wij mochten gaan zitten. Prima plaats hoor. Wij hadden een keuze gemaakt waarvan 3 personen een drie gangen menu en ikzelf 4 gangen met soep. Nu bekijk ik zojuist de rekening en is er gerekend met 2 x 3 gangen menu 2 x voorgerecht 1 x soep en 2 x hoofdgerecht etc. Door zo te tellen hebben wij € 14,00 meer betaald dan dat het eigenlijk zou moet gekost hebben. Ik vind dit heel erg slordig en zal de volgende keer mocht ik besluiten om nogmaals te gaan de rekening daar maar goed te controleren, eigenlijk mag je er toch vanuit gaan dat het niet nodig zou moeten zijn maar dat heb ik dus verkeerd in geschat helaas.
    Maar last but not least, het personeel is vriendelijk en behulpzaam en dat mag ook gezegd worden.

16. Kees Marcelis

Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant! Personeel was vriendelijk en gezellig. Bediening was prima.

17. Uurtje van tevoren gereserveerd via Eet.nu, perfect in het systeem. Netjes ontvangen, prima eten en vriendelijke bediening. Een aanrader!!

18. Erg vriendelijk ontvangen, en heerlijk gegeten. Echt een aanrader.

19. Heerlijk gegeten hier. Vlotte bediening. Mooi interieur. Een aanrader dus.

20. Héhé, een café-restaurant waar ze gewoon weten hoe het hoort. Personeel met een lach, biertje met je etiket naar voren, heerlijk gastvrij en lekker ongedwongen. Top gegeten en de koffie met een limoncellootje na is zeker een aanrader.

21. We hebben een heerlijke avond gehad op het terras. Aan de zijkant hebben ze een mooi en verwarmd terras. Het personeel is zeer attent en vriendelijk. Het eten is van een goede kwaliteit. Heerlijke bavet steak gegeten. Echt een aanrader. Wij komen graag weer terug!

22. I van den Brandhof

Slecht. Nadat we de bestelling hadden gedaan kregen we het voorgerecht. De soep leek te komen uit een unoxverpakking niet echt smakelijk . Oké dan het hoofdgerecht . We hadden 19.00 uur gereserveerd en om 20.50 uur kregen we ons hoofdgerecht. Nadat we de vraag hadden gesteld of ze ons misschien vergeten waren? Al die tijd zat mijn man nog steeds met een leeg glas . 1 glas hadden we gehad. De ober liep steeds langs , maar vond het kennelijk niet belangrijk om te vragen of we nog iets te drinken wilde. De varkenshaas met stroganofsaus was redelijk, maar het pakketje met vis zat geen smaak aan. Jammer

23. janneke

Het diner: beetje een tegenvaller, wel erg vriendelijke personeel, prijs kwaliteit niet in balans. Ga de volgende keer gewoon weer voor lunch en dan lekker buiten zitten. Binnen is het een groot kippenhok. (maar dit is dan ook echt mijn mening en niet van mijn partner!)

24. B. Verkruissen

Wij komen heel graag bij De Koning, wat een goede sfeer! Met mooi weer is het terras echt een heerlijke plek om lekker te lunchen, dineren of een borrel te doen. Lekker veel keus van bier op de tap! De prijs/kwaliteit is zeer goed in verhouding en dat is ook niet onbelangrijk. Ze hebben een goede kaart die regelmatig wisselt per seizoen.
    Echt een aanrader!
    Tip : voor zekerheid van een plek binnen wel even reserveren

25. Super lekker gegeten , gezellige sfeer. Eten was top en prijs kwaliteit is absoluut in balans ... Vriendelijk persoon . Een aanrader ! Ons zie je zeker terug ...

26. Prijs kwaliteit verhouding is niet in balans met elkaar.
    Zowel de drankjes als het eten is te duur voor hetgeen je krijgt!

27. Wij komen hier al jaren met veel plezier en ervaren zowel het eten als de bediening als goed en vriendelijk. De laatste keren bekroop ons sterk het gevoeld dat de eigenaar toch echt een keer te vaak naar Herman den Blijker heeft gekeken. De serveerster stond iedere 10 minuten aan onze tafel met de vraag of wij te drinken wilden, een mini bakje met olie/zout dip voor het broodje vooraf. Het bakje frieten is marginaal. Kortom het gevoel dat e.e.a. wel erg is afgepast en voelt voor ons niet meer prettig.

28. Interieur en sfeer prima. Heb alleen hoofdgerecht gegeten met daarbij een salade. Hoofdgerecht was pasta met garnalen. Saus had en wat waterige smaak. Salade was niet heel fris. Bediening weinig vriendelijk.

29. Geweldig leuk restaurant waar wij maandelijks komen! Top bediening die altijd bereid zijn om voor je te lopen, prima bittergarnituren, en de voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten zijn perfect!

Ik raad vooral de Carpaccio aan als voorgerecht, Pasta met Gamba's als hoofdgerecht en als nagerecht de Arretjescake!

30. Na onze ondertrouw naar De Koning van Denemarken geweest. Zoals altijd alerte bediening, gastvrij en vriendelijk. Tot nu toe alles wat we hebben genomen daar is lekker. Of het nu een tosti is, een belegde bol, de wrap, kipsate of borrelgarnituur. Alles smakelijk, vers, nette presentatie.

31. Geweldig goed restaurant. Wij komen hier geregeld, (lees, 3 á 4 keer per maand) voor een hapje en drankje, of een uitgebreid diner. Het enige wat nogal prijzig is zijn de hapjesplateau's.

32. Goed gegeten en wensen gerespecteerd, we waren zoveel jaar getrouwd en met de kinderen in het achterste deel gegeten. Het eten was erg goed.
    Als laatste nog dat een avondje uit in de koning ook gezellig is met de kleine kaart, alleen jammer dat het rookvrije na 12:00 uur vervalt, voor ons dan het einde van de avond vanwege astma.

33. Voor mij zijn jullie een dikke 10 waard!
    Het is er altijd gezellig en het eten is echt lekker!

34. Annabel

Voor een drankje en een hapje gaan wij vaak naar De Koning van Denemarken. Wij komen hier al enkele jaren zeker 3x per maand. De ene keer is het eten niet zo goed als de andere keer, maar 9 van de 10 keer is het verrukkelijk! De sfeer, de bediening en de gastvrijdeid die je er gratis bij krijgt maakt het voor ons 1 van de betere restaurants in de omgeving.

35. Wat een geweldige avond hebben we hier gehad onlangs.

Het eten was prima en de bediening niet minder.

Het was lang geleden dat we zo gezellig en lekker hebben gegeten.

36. Helaas beviel ons de hoofdmaaltijd de tweede keer in het geheel niet!( in maart 2011 hadden we namelijk voortreffelijk gegeten).

Van de "surf en turf" waren de ossehaas stukjes zo taai dat deze met moeite waren te eten, het leek wel of er stoofvlees voor gebruikt was.

Het voorgerecht was mosterdsoep die voor ons alledrie een goede indruk achterliet.

37. Vandaag na een dagje dierentuin terecht gekomen in het centrum van Rhenen, op zoek naar een adres om te dineren. Gekozen voor de Koning van Denemarken, het terras zag er uitnodigend uit. Het zat goed vol en dat deed een goede keuken vermoeden. Maar wat een afgang en teleurstelling. Het gekozen hoofdgerecht bestond uit tongrolletjes gevuld met paprika en een botersausje. Maar wat een uitermate smerig gerecht, de smaak van vis was voor de eerste hap al zeer aanwezig en deed het ergste vermoeden. En inderdaad de smaak was zeer sterk en ronduit vies. Zo hoort tong niet te smaken. Het was erger dan de lucht die uit een pas geopend blikje kattenvoer komt. Heb het kenbaar gemaakt aan de uiterst vriendelijke serveerster. Zij heeft het volle bord meegenomen om het de kok te laten beoordelen. Na enkele ogenblikken kwam zij terug met de mededeling dat de kok niets rook en dat het volgens hem een prima gerecht was. Ik heb haar gezegd dat dit een oneerlijke reactie van de kok was. Zo laat je duidelijk blijken dat je je gast/klant niet serieus neemt. Als mosterd na de niet genoten maaltijd kregen mijn man en ik een gratis drankje. Voor de rest moesten wij het volle pond betalen. Een zeer slechte ervaring en een restaurant om héél snel te vergeten!

38. Zijn er geweest met 6 man. Eten was half gaar en lauw. Dit was de eerste en laatste keer dat we hiervoor veel en veel te veel betaald hebben.

1,7
  39. Vr. 21 jan. 2011 hier gegeten. Gezellig en leuk restaurant. Hangt een goede sfeer. Lekkere salades als voorgerecht, zeer ruime portie. Vond zelf alleen de basilicumolie bij het hoofdgerecht niet zo lekker. Werd er een beetje misselijk van en had het gevoel dat het gerecht in de olie dreef. Varkenshaas was flauw (moet echt zout erop doen). Lag niet helemaal aan mij, tafelgenoot deelde mijn mening. Bediening gaf daarna ook aan dat je op verzoek altijd een ander sausje erbij kan krijgen. Het lekkere dessert van appelcake met stoofperen/anijs-ijs maakte een hoop goed. Omdat ik het hoofdgerecht niet zo lekker vond, werd als compensatie een koffie met likeurtje niet op de rekening gezet. Dat vonden wij wel heel netjes (we hadden er niet om gevraagd). Al met al wel een restaurant om naar terug te keren.

40. In een gezellige ambiance netjes ontvangen. I.v.m. de tijd namen we alleen een hoofdgerecht. De bereiding van het wild en de ossehaas was uitstekend. Mooie saus bij het wild.

De wijn was prima en de bediening zeer vriendelijk. Minpuntje: een tafeltje snel afnemen ok, maar met z'n tweeën de tafels echt schoonmaken terwijl er nog gasten eten en drinken hoort niet.

41. Echt super! Heel erg mooi restaurant, goede serive maar vooral het eten was heerlijk! We hebben een heerlijk avondje gehad in De Koning van Denemarken.

42. Een aanrader! Voorin een terras en bar waar je gezellig wat kan drinken. Achterin sfeervol restaurant. Goede kaart. Altijd heerlijk gegeten voor prima prijs. Bediening erg vriendelijk! Ik kom hier graag.

43. Gezellig restaurant en heerlijk eten. De zalm met mosterd-dille ijs is echt bijzonder. Zelden zo'n mals stukje vlees gegeten. We komen zeker terug!

44. Altijd een prettig restaurant om te eten. Zeer ruime porties en best smakelijk eten. Bediening helemaal top. Voor herhaling vatbaar. Evengoed qua verfijning niet helemaal top.

45. Goed eten.

Goede service.

Goede keuken.

Gezellig eten en drinken, alle dagen van de week.

46. Blijft een van mijn favorieten.

Prima restaurant. Een aanrader.

47. Wij hebben ontzettend genoten van het heerlijke eten! Verder was elk gerecht een plaatje om naar te kijken. Ook de bediening was top. En de prijs - kwaliteit is goed.
    Dit restaurant is een echte aanrader dus.

48. Tournedos gegeten met pate, vlees was perfect bereid, de lamsfilet ook overheerlijk maar het bedje van groenten, tuinbonen en sperziebonen, was absloluut niet vers, en er zaten bruine punten aan. verder niets dan lof!