Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rheden verdeeld zijn.

Waar moet je beginnen? Bij binnenkomst een werkelijk onbeschoft welkom van de eigenaar.
    Glutenvrije pannenkoek moet je 0,50 cent voor bijbetalen. Dat is je boete voor dat je iets medisch mankeert. Nog nooit meegemaakt en werkelijk te achterlijk voor woorden! Dit wordt bij het bestellen van de pannenkoek ook niet aan je vertelt, en is de verrassing op je rekening!
    De nooduitgang was geblokkeerd door een lange tafel met 10 gasten eraan.
    Zoveel troep aan tierelantijntjes in een restaurant heb ik nog nooit gezien. Op zich is dat niet erg maar dan moet het wel schoon zijn. Wc’s waren smerig.....overal lag wc papier en de spiegels waren vies, urine op de wc brillen.
    Wij kwamen hier vroeger erg vaak maar nu zeg ik echt NOOIT meer weer! Wat een enorme afknapper!

van der Wal

Wat een verwennerij. We hebben 2 nachten in het hotel geslapen en tweemaal gegeten in de Bistro. Echt klasse, zowel het eten als de super vriendelijke bediening. Voor ons een dik verdiende 10 op alle fronten.

3. Nederlands Rheden

10-11-2017. Heerlijk gegeten, sfeervol, uitstekende bediening. Een aanrader.

Jammer dat er geen fijne, intieme veluwe-achtige sfeer heerst in dit restaurant; het 3-gangen dagmenu was goed.

5. Nederlands Rheden

Onvriendelijke bediening, karige maaltijden waar we lang op moesten wachten en koude koffie voor ons zessen. Ik vond het erg lastig om hier iets over te zeggen, maar heb het heel voorzichtig wel gedaan (eigenlijk neem ik de moeite, ga een enorme drempel over en geef het restaurant hiermee een tip) maar de reactie was bot en daarna kwam de serveerster niet meer.
    Ik had een optie voor mijn verjaardag, maar die ga ik elders vieren.
    Top locatie, maar meer ook niet.

Gewoon een deurtje verder gaan… en rij door naar arnhem.

Pfff waar moet ik beginnen. Onvriendelijk was het niet maar gezellig is anders. Allemaal aanwijzingen met wat vooral niet kan en mag.
    Pannenkoek met kaas, die word meegebakken ipv gesmolten.
    In de tomatensoep zaten ballen waar de kinderen mee konden stuiteren.
    Pannenkoek met ragout (was dagmenu) was dik en net plastic.
    En er staat geen ui op de menukaart! In geen enkele pannenkoek een ui te vinden.
    Ijs was wel stevig roomijs maar zat nog geen vruchtje of saus bij. Alleen slagroom. Dit zat bij het menu.
    Prijs/kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Ben nog nooit zoveel geld kwijt geweest bij een pannenkoekenhuis.

Was vroeger erg goed maar nu vergane glorie.

7. Nederlands Rheden

A. de Jong

Vier personen en vier uitsmijters. Snel op tafel (het was vrij rustig in het restaurant). Uitsmijters smaakten goed, het enige dat volgens ons voor verbetering vatbaar is betreft de garnering. Deze was minimaal. Benadering was niet onvriendelijk, maar had best wat hartelijker gemogen. Het kwam wat plichtmatig over.

Na een prachtige wandeling over de paarse heide op de Posbank zijn we in middels voor de 7e keer letterlijk en figuurlijk afgezakt naar het voor ons bekende Pannenkoeken restaurant Strijlandin Rheden.
    Wederom heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant.

Na fietstocht met vrienden aangeland op het terras van De Ruif. Het was vrij druk met gasten. Eerste contact met de bediening na ongeveer 20 minuten. Tegelijkertijd met de drank ook de de lunch besteld. Drank werd vrij snel geserveerd. De lunch (hamburgers ) na ongeveer 3 kwartier. Het eten was op zichzelf prima. Jammer dat er bij drukte de bediening, maar ook de keuken in de knel komen en er te lang op het eten gewacht moet worden. De bediening was erg vriendelijk en correct.

Ik kwam met een bon uit de krant voor het Gelders pannekoekmenu. Uit de toelichting van de serveerster bleek dat er slechts een zeer beperkte keuze aan pannekoeken was. Dat stelde mij zeer teleur. Ik heb de bon dan ook niet gebruikt. Vraag mij wel af waarom daar zo bekrompen in is gedaan. Erg jammer. Als er een actie geldt, doe het dan ruimhartig.

Op een heerlijke zomermiddag genoten van de high tea. Lekkere versgeperste sinaasappelsap. Daarna een hartig gedeelte met heerlijke paprikasoep en een plank met broodjes, brie, rookvlees, zalm, aubergine pastaatje en roomboter. Het zoete gedeelte was ook heerlijk met allerliefste lekkere baksels. En altijd keus uit wel twintig lekkere theesoorten. Aan te bevelen!

12. Nederlands Rheden

Vandaag zijn wij bij de Houtplaats wezen eten, omdat mijn Opa 86 geworden is.
    Op het moment dat het hoofdgerecht werd uitgeserveerd, moesten we 15 min wachten voordat iedereen had.
    Met als resultaat dat er een aantal mensen koud eten hadden. Wij vroegen de mevrouw in het zwart gekleed waarom nog niet iedereen zijn eten had en er werd snauwerig en geïrriteerd gereageerd. Dit was helaas niet de eerste keer dat dit gebeurde, voor ons een reden om niet meer terug te gaan.
    Ook betreft het drinken daar moesten we continu om vragen terwijl er genoeg personeel liep.

Heel jammer gezien het feit dat het een mooie locatie is met een mooi interieur!

13. Chinees-Indisch Rheden

Op zondagavond telefonisch eten besteld, bij het ophalen de bestelling meegekregen, was erg druk en om te pinnen moet je eerst door het restaurant lopen omdat dit niet bij de afhaallocatie mogelijk is. De domper kwam thuis, de haaievinnensoep was veel te zoet en smaakte verder nergens naar, de loempia's waren baggervet en niet te eten. Saté had geen smaak, de pindasaus had een vreemde kleur, het enige wat te eten was is de kroepoek. Ook pisang goreng bijbesteld, maar deze is er niet bij geleverd maar wel betaald. Het enige positieve was dat het voedsel warm was, maar geen smaak en drijvend in het vet hebben we meer dan de helft van het voedsel maar weggegooid in de vuilnisbak. kortom hier komen we nooit meer.

h.lenderink

Geen fijne ervaring.De pannekoek was goed;
    Wat ik zeer onbeschoft van de bediening vond is, dat ze naar onze tafel toe kwam met de vraag of we wilden afrekenen.
    We hadden net de koffie op. Ze wilde ons duidelijk maken dat we konden vertrekken want de volgende klant stond te wachten.
    Hier kom ik nooit meer.

Ingrediënten die gewoon op de kaart staan kunnen niet samen worden gebakken in een pannenkoek. Geen behulpzame bediening.

16. Nederlands Rheden

Henk Tito

Even gezellig iets drinken ? Dat kan hier alleen als je binnen 10 minuten weggaat kregen we letterlijk bij de ingang te horen... kortzichtiger kan niet... feitelijk jaag je gewoon je klanten weg door tegen ze te zeggen dat ze niet interessant genoeg voor je zijn. walgelijk! Een adres om met een grote boog omheen te lopen!

Nico en Peter

Na al het lezen van vele kritieken... wij hebben hier de afgelopen 6 dagen gegeten tijdens onze vakantie. Wat een vriendelijk personeel! We zijn ook vol lof over de plateservice. De schnitzel en vis is zeker een aanrader. Ruim voldoende eten met een supersalade.
    Ga vooral zo door!

19. Nederlands Rheden

Van Loon

Vanmiddag een lunch genomen waaronder friet en brood met steak en parmezaanse kaas. Het oerbrood met gegrilde steak dat je krijgt is letterlijk wat er op het menu staat. Niets meer, niets minder. Smaakt nergens naar, superdroog. Nadat de bediening vroeg of het heeft gesmaakt hebben we dit eerlijk aangegeven. Helaas leek de man hier niet van gediend want de reactie was ronduit onvriendelijk. De vraag die daarna nog restte: "U hoeft toch niets meer te drinken." Absoluut een no go.

Dylano

Het is goed eten

Ze rekenen voor snacks hogere prijzen dan op de borden staat aangegeven!! Kwaliteit van de friet en snacks is slecht. Het vet is vaak oud en dat merk je in de smaak.

Nog nooit zo'n zoute pizza gehad.

(Let op: op dinsdag alle pizza's 7,50 euro geldt blijkbaar niet als je ze laat bezorgen)

23. Chinees-Indisch Rheden

Heerlijk gegeten!!

24. Nederlands Rheden

Slechte ervaring. Wij komen niet terug. Ik woon in de buurt en was benieuwd naar dit nieuwe restaurant. Op Groupon zag ik een leuke kennismakingsaanbieding voor dit restaurant. Zo'n aanbieding is een goede manier om een restaurant te introduceren en nieuwe vaste klanten te krijgen. Echter onze eerste ervaring was niet goed en beiden zeiden wij na afloop: nee hier komen we niet meer terug. Dan kunnen wij beter een stukje verder lopen waar het eten beter en goedkoper is.
    Waarom zijn wij niet tevreden? Ten eerste: er moest een toeslag worden betaald voor diverse gerechten, de huiswijn die geschonken werd, kost maar liefst 5,50 per glas. Het restaurant is niet echt gezellig om te zitten en de bediening was ook niet dat wat je verwacht bij de prijzen die op de menukaart staan. Heel jammer want het was een kans om weer een nieuwe vaste klant te krijgen, daar wij minsten 1 per week uit eten gaan.
    Nee sorry nooit meer. We gingen met een kater (figuurlijk dan) naar huis. De rekening van de drankjes plus toeslagen was nog hoger dan van het menu. Als met al kwamen wij uit op een rekening van ongeveer 70 euro in totaal voor 2 personen met een Groupon bon. Voor die prijs kan je in heel veel prima restaurants eten zonder korting.

Een tip: Probeer niet meer omzet te krijgen van klanten die komen met kortingsbonnen door ineens allerlei toeslagen te berekenen of dure huiswijnen aan te smeren (normaliter is huiswijn altijd het goedkoopst maar in dit geval niet). Geef deze klanten hetzelfde als andere klanten. Wedden dat ze dan weer eens terug komen.

ongezellige plek, afschuwelijke verlichting, veel te volgepropt, sfeerloos en oubollig. Wij schrokken ervan toen we binnenkwamen. Daarna: pannenkoek appel en kaas kan niet, 'want ze kunnen niet tegelijk meegebakken worden'... Dat kunnen wij zelf thuis nog, waarom niet in een pannenkoekenhuis? Maar kaas-banaan kon wel. Alleen was de kaas wel meegebakken maar de banaan niet, die was liefdeloos, koud en ongebakken op de pannenkoek gesmeten. De ananas werd ook niet meegebakken, zagen we. Dat is toch een doodzonde, als je een pannenkoekenhuis hebt? Een goeie kok kan toch gewoon appel of banaan meebakken met een pannenkoek? Toetje was lekker, al kunnen wij ons wel vinden in eerdere kritieken hier, dat het geen echt ijs lijkt maar een of ander vaag softijs goedje. Alles bij elkaar: bedroevende ervaring. Ze noemen zichzelf in incorrect Nederlands pannEkoekenhuis, ipv panneNkoekenhuis, zoals het eigenlijk zou moeten. Panne betekent pech. En pech was wat wij vanavond hadden met de keuze van dit restaurant, ik kan er niks meer van 'bakken'.

26. Nederlands Rheden

Heerlijk gegeten en gezellig gezeten bij de Houtplaats. Sommige mensen in de bediening kunnen wel een training gebruiken om de klant welkom te laten voelen. Zo liep er een dame tegen mijn gezelschap aan en zonder blikken liep ze door met haar dienblad. Ook is er bij sommige mensen in de bediening te kort aan kennis van producten. Verder is het goed zitten bij de Houtplaats. Een aanrader!

27. Nederlands Rheden

Simone Brandt

Heerlijk gegeten na een nieuwjaarswandeling. Stamppotbuffet was heerlijk en voor de wandeling hadden we een koffie met een heerlijke apfelstrudel. Perfecte bediening! Een echte aanrader.

n.m.heimans

Tweede kerstdag 2016. Geluncht à la carte met vier personen en twee honden...
    Volle bak, maar super relaxed en sfeervol.
    Bijzonder aardige bediening en heerlijke gerechten. Een aanrader na de wandeling.op de Posbank!

29. Nederlands Rheden

Na een ervaring waarbij we 1 uur en 10 minuten hebben gewacht op het hoofdgerecht (als reden werd doodleuk opgegeven dat andere tafels hadden gevraagd eerder geserveerd te worden!), besloten we toch om (achteraf vraag je je af waarom) het Kerstdiner hier te houden; het kon tenslotte niet tweemaal zo dramatisch gaan.
    Nou... Twee man personeel voor naar ik schat 30 mensen. Drankjes waren op; fles ondersteboven in de koeler, maar pas na 40 minuten iemand die zich daar wat van aantrekt. En het hoofdgerecht liet weer absurd lang op zich wachten, waarbij er bovendien iemand aan tafel werd vergeten. Als goedmakertje een "gratis" drankje dat we konden wegstrepen tegen de extra bestelde friet die wel op de bon stond, maar niet gebracht was.
    We hebben er in het verleden wel eens leuk en lekker gegeten, maar het heeft nu meer weg van een ordinaire vreetschuur waar er bezuinigd wordt op (aantallen) personeel en er met mooie praatjes nog een schijn wordt opgehouden van kwaliteit.
    Voor ons nooit meer.

Prima, goed eten en gezellige sfeer. Misschien vragen of mensen water ernaast willen.