Op dit adres zit nu: Bochica

Restaurant Lucas in Reusel

1420432590 80
1482048663 87
1519018306 82

1. Annelies HELSEN

Het is zalig om te kunnen kiezen uit een lange lijst aan voorgerechtjes, soepen, hoofdschoteltjes en desserten, absoluut' voor elk wat wils'! In mijn gezelschap werd ook enorm geapprecieerd dat je meermaals hetzelfde kon bestellen'alles voor de favorieten'! De aperitief van het huis werd ook enorm gesmaakt! De kleine gerechtjes zorgden er voor dat je zowat alles kon proeven, de smaken zaten zeker goed en het assortiment was zeer gevarieerd! Iedereen had een zeer voldaan- maar geen overladen- gevoel na de desserten! Zeker en vast een aanrader voor wie houdt van variatie en voor wie geen nood heeft aan grote volle borden, gegarandeerd prima prijs-kwaliteit-balans!
    We hadden een perfecte ober, humoristisch, vlotte babbel, zeer bekwaam en handig, aandacht voor iedereen aan tafel, snelle service, oog voor detail, aandacht voor de bijna lege glazen… kortom : de beste ober die men zich kan wensen! Nooit opdringerig, wel alert! Pluim!
    De sfeer was zalig, bij momenten hilarisch, maar daar hebben we zelf ook mee voor gezorgd! De zaak was druk, vol maar de 'overall' sfeer was vrolijk, zonder franje, top!
    We zijn 'fan' en komen op 27 oktober nog eens terug!
    Persoonlijk vond ik het wel' te warm' in de zaak maar ik vermoed dat de uitbaters daaraan niets konden verhelpen, af en toe een vleugje 'airco' ware wel gekomen… maar ach… dat kan ook met mijn leeftijd te maken hebben gehad! Foto's kan ik niet aanbieden want in mijn gezelschap was fotograferen met mobieltjes niet toegelaten, en dat was misschien maar goed ook! (Grapje!)

2. Het was 3 jaar geleden dat we nog eens bij Lucas (easy) aten. Toen waren we één van hun beste klanten. Door andere omstandigheden kwamen we er tijdelijk niet. Vandaag was het eindelijk nog eens gelukt. Conclusie : Het loont echt nog wel de moeite… Maar toch net iets minder sterk dan in een vroeger leven… De presentaties waren nog steeds in orde, maar toch minder bijzonder… De smaken waren nog steeds even perfect. De vroegere gastvrouw Kelly had de touwtjes stevig in handen en gaf je een zeer welkom thuis-gevoel, bewaarde een correcte afstand maar had uiteindelijk elke klant toch kort persoonlijk gesproken… Het huidige personeel is zeker zeer vriendelijk, maar toch leek de inhoudelijke nadruk meer te liggen op "Wat bestelt u zeker nog bij om te drinken? " Met als gevolg dat we mínder drank besteld hebben dan vroeger… Dus : nog steeds zeer goed, maar de bijna vanzelfsprekende wauw-ervaring van weleer was toch iets verder weg. Voor alle duidelijkheid : wij gaan zeker nog terug, maar misschien wel iets minder frequent.

3. Super!!! Heerlijk gegeten en een hartelijke ontvangst!

4. De drank is er wel heel prijzig.

5. Susanne

Erg gezellig gegeten. Niet zo dicht op elkaar gepakt als bij andere restaurants. Snelle service. Goed eten.

6. De lunch mogelijkheden zijn vanwege gebrek aan belangstelling helaas verdwenen dus ditmaal geboekt voor het diner bij onze favoriet in Reusel. Het mooie weer maakte het mogelijk om op het terras achter het restaurant plaats te nemen. Wel ietsje minder luxe en geen uitzicht naar buiten, wel gezellig met een aangenaam briesje.
    Als aperitief een Zuid Afrikaanse Chenin Blanc 2016 van Blaashoek die goed beviel. Ernaast bladerdeeg stengels met een dip van yoghurt en citroen, lekker. Broodgarnituur bestond uit drie verschillende soorten, fijn.

De eerste amuse met Mediterrane smaakjes verscheen op een mooi bordje. Semifreddo van zwarte olijf met crunch van zwarte olijf dressing van tomaat met een krokantje van parmezaan, een goede smaken combinatie waarin de zwarte olijf goed te proeven was.

De tweede amuse was mooi gepresenteerd. Een zwart schaaltje met ernaast een speciaal lepeltje op een aluminium balkje waarin de naam van het restaurant was gegraveerd. Tonijn tartaar met kapertjes en aardappel krokantjes, delicaat van smaak met aangename fruitigheid en prima textuur.

De eerste begeleider werd keurig, redelijk uitgebreid gepresenteerd door Anouk Castelijns. Een Spaanse Garnatxa Blanca van het huis Via Terra, bloemig aroma, in de mond tonen van geel fruit met een elegante mineralige afdronk. In de schaal dunne plakken carpaccio van gemarineerde ganzenborst met erop cilinders van gekonfijte eendenbout, mousseje van eendenlever, schijfjes rode biet, partjes zoet zure radijs en afgewerkt met toefjes dressing van witte truffel. Een complex gerecht met hele mooie luxe smaken, alles keurig in balans met veel afwisseling, genieten! De wijn bleef hiernaast keurig overeind. (9.6)

Verder met een Chileense Pedro Ximenez 2016 van het huis Achuma. Rijk aroma met hints van amandel en sinaasappel, complex in de mond met een elegante afdronk. Uit de keuken een vis trio. Gestoomde heilbot en stukje dorade waarop een open ravioli gevuld met gerookte meerval. Het geheel was afgewerkt met lamsoren, peultjes, stukjes macadamia en een beurre blanc. Complex en verfijnd met hele mooie smaken. De rooktoets was keurig gedoceerd en de macadamia zorgde voor een bite. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (9.6)

Uit Italië een Oropasso gemaakt van Chardonnay en Garganega, fruitig aroma, soepel in de mond met botertje en beetje ronde afdronk. Chef Luke presenteerde zelf het gerecht. Twee gebakken coquilles, blokje farce van baars met spinazie, crème van knolselder, rolletjes zoetzure wortel, toefjes gel van groene thee en bloemetjes uit eigen tuin, aan tafel afgewerkt met een heerlijke kreeftensaus. Keurige bereidingen en mooie pure smaken. (9.4)

Over naar Spaans rood met een Mestizaje gemaakt van Bobal, donkere kleur, rijp zwart fruit, kruidigheid en een toets van hout. Op het bord een mooie presentatie. Lams medaillons, stronkje bloemkool van de barbecue, stukjes witte asperge, bitterbal gevuld met couscous en kerrie, compote van aubergine, stronkje gebakken witlof, toefjes bearnaise en gel van abrikoos. Aan tafel afgewerkt met een heerlijk rozemarijn jus, kannetje bleef op tafel. Het bijgerecht was zacht gegaarde lamsnek met Marokkaanse kruiden en aardappelkaantjes. Cuisson van de medaillons was top. Veel afwisseling met de prima smaken van het garnituur, met op de voorgrond de bloemkool, bearnaise, abrikoos en rozemarijn. De nek was ook heerlijk, mooi hoog op smaak en super met de rozemarijn saus. De wijn vulde het gerecht met zijn mooie zuren keurig aan. (9.7)

De dessertwijn kwam uit Zuid Afrika, een versterkte rode Muskadel 2015 van Rietvallei, mooi aroma met toets van aardbei en rozijn, in de mond een beetje jammig.
    Eerst nog een pre dessertje. Cakeje met semifreddo en dotje jam, lekker.
    Het dessert werd door de patissier uitgeserveerd, een mooie strakke presentatie. Als basis een taartje van kwark met erop een ring gelei van framboos waarin compote van rabarber, stukjes verse aardbei, praline van vlierbloesem en toefjes lemon curd. Erop nog een krokantje met toefjes lemon curd en verse frambozen. Een heerlijk fris en fruitig dessert met goede texturen. De wijn was keurig in balans. (9.5)

Bediening was uitstekend verzorgd met een hoofdrol voor Anouk Castelijns ondersteund door Luke en de patissier. Ditmaal een compleet uitverkocht terras.

Prijs-kwaliteitsverhouding vond ik zeer goed tot uitstekend.

Kortom een beleving dik volgens verwachting. De complexe gerechten van de chef zijn in mijn beleving zijn specialiteit. Weliswaar gedurfd maar altijd perfect in balans. Aan de wijnkeuzes is ook serieus aandacht geschonken. Aanrader voor de smaak avonturier, fijnproever en levensgenieter.

7. Jossie

Al verschillende keren gegeten bij Lucas, maar het wordt er niet beter op. Met een groep van 14 personen, worden op elkaar gepropt, de drank wordt duur betaald, bijna net zo duur als het eten zelf. Te gek voor woorden, daarom van mij een dikke onvoldoende. Dus echt niet aan te raden!!

8. Alida Unger

Wij aten voor de vierde keer bij "Lucas". Een vierde super goede ervaring met top kwaliteit eten. Zeer aan te raden.

9. Appie van Vuurden

Het complete plaatje klopte we hebben ons door Lucas laten verrassen, alles tot in de puntjes verzorgt.
    De bediening is ook heel leuk en gezellig.
    We gaan zeker teug.

10. Luc Cuijpers

Twee maanden geleden voor het eerst gegeten, in een woord geweldig, goede smaakcombi's schitterende presentatie! Sterwaardig!! Super personeel zonder kapsones, maar wel gastvriendelijk.

Vanavond opnieuw, ben benieuwd of het net zo goed is als vorige keer... zin in!

11. Dian 9 punten

We hebben absoluut lekker gegeten! Bediening was zeer vriendelijk, speciaal een jongen die vertelde dat hij er net een maand werkte. Groot compliment voor hem.

Alleen vonden wij dat het allemaal dicht op elkaar zit en erg rumoerig. Tapas kun je op meerdere plaatsen eten dus die drukte is voor ons dan een reden om niet alleen voor het eten terug te komen

12. We zijn met een groepje van 8 gaan eten. Zeer lekker, origineel vlotte vriendelijke bediening. Enig heel klein minpuntje: rumoerig.

13. Noud Kuijlaars

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ster-waardig. Kom zeker terug.

14. Afgelopen vrijdag in het a la carte gedeelte gegeten en dit was oprecht geweldig. Chefkok komt aan je tafel het menu overleggen, enorm klantgericht.

We hadden een 3 gangen menu met bijpassende wijnen maar dit was bijna een 6 gangen diner; 2 amuses, brood en een pre dessert zaten er allemaal bij in. Ook prettig dat ze gewoon kraanwater serveren en daar dus niet flauw over doen. Kaaswagen als dessert was indrukwekkend! Prijs/kwaliteit zeer goed.

15. Lekker eten. De bediening was niet echt vriendelijk (op 1 na). Wij aten met 6 en moesten heel hard praten om elkaar te verstaan in de rumoerige restauarantzaal.

16. U kunt er heerlijk eten, probeer zeker de pastinaak soep.

17. Marlies Liekens

Alweer een aangename ervaring! Het was één van de betere menu's. Zeer lekkere hapjes (soepen prima, kalfskroket lekker, vistournedos goed, lekkere pepersteak, goede desserts,...) + wederom goede bediening! Ons mag je nog eens terug verwachten.

18. Het eten was goed, jammer dat het personeel niet gastvrij en warm naar de klanten toe was. Een glimlach kan wonderen verrichten. Een restaurant leiden is niet alleen eten serveren.

20. Wij hebben op 25 januari 2015 heerlijk gegeten in het a la carte-gedeelte van dit restaurant.

21. Hanneke Timmers

22. Lekker eten, nagerecht minder, met name het kaasplankje zag er triest uit.

Maar dat je voor een karaf kraanwater nog moet betalen terwijl je een paar flessen wijn consumeert, getuigt van slechte klandizie.

23. De smaak van het eten is zeer goed. De kaart is beperkt en er staan weinig vleesgerechten op de kaart. Het menu is alleen per tafel te bestellen en staat niet duidelijk op de kaart vermeld. Ben je een behoorlijke eter, neem een ander Restaurant. Het hoofdmenu is erg weinig tot karig.
    De prijs van de dranken is aan de hoge kant en de bediening is zonder humor.

24. Ilse

25. Bart

26. ad en anneke laureijs

Wederom héérlijk gegeten!
    Lekkere amuses bij het voorgerecht én verrassend; óók bij het nagerecht!!

27. Erg lekker gegeten bij Lucas. Prima prijs/kwaliteitverhouding, sfeervolle omgeving en aanganame bediening. Een aanrader.

28. Jacqueline en Harrie

Heerlijk en genoeg gegeten, vlotte en vriendelijke bediening.
    We gaan zeker nog een keer terug. Aanrader.

29. A la carte restaurant: Enorme aanwinst voor Reusel. Ik neem hier met plezier en trots regelmatig vrienden mee naar toe. Prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend.

30. Uitstekende keuken die het qua logistiek niet voor elkaar heeft. Na 2,5 uur kwam pas het hoofdgerecht waarna wij het voor gezien hielden. Bedienend personeel werkt extreem hard maar door gebrekkige aanvoer en piekbelasting (restaurant zat vol) bleven veel tafels lang zonder eten. Jammer, want de kwaliteit is echt prima!

31. Familie Fiers

Op een zaterdagavond Lucas bezocht. Voor- tussen- en hoofdgerechten bovengemiddeld geprijsd. Wijnkaart niet bijzonder en erg duur. Was er druk, veel lawaai. Muziek op achtergrond was niet te horen. Bib Gourmand menu voor vier personen besteld met bijpassend wijnarrangement. Eten kwalitatief goed. Wijn arrangement 4 kleine/medium glazen voor 20 euro erg duur en niet bijzonder. Drie gangen waren heerlijk. Water bestellen gaat voor 4 a 5 euro per halve liter fles/karafje!! Waarom kun je nooit gewoon kraanwater bestellen ?? Twee personen wensten koffie in plaats van het vierde glas wijn maar dit kwam extra op de rekening. Slechte ervaring dus ....

32. Wij zijn voortaan vaste klant bij lucas, en hebben er al veel vrienden mee naar toe genomen, ze zijn er allemaal zeer over te spreken. Het is ons nog nooit tegen gevallen. Ook de bediening is altijd erg vriendelijk, nee Lucas is zeer zeker een aanrader

33. Gisterenavond een prima avond beleefd bij Rest Lucas. We hadden in het à la carte restaurant een tafel en waren met een best groot gezelschap. Presentatie,smaak,prijs kwaliteit waren prima op orde. Een terechte normering in de BIB. Kleine foutjes in bediening werden snel opgepikt en goed hersteld. Zeker een aanrader en komen ook zeker eens terug.

34. Wat een verwennerij! vorige week a la carte gegeten.

Heerlijke gerechtjes, schilderijtjes op je bord.
    Uitstekend van kwaliteit en prijs.

4 gerechtjes is voldoende, en ik ben echt een grote eter.
    Een aanrader.
    Moeite waard om even een stukje voor te rijden.

35. Het eten is super tegen een goede prijs. De wijn is echter veel te duur.

36. Weer van ouds bij Lucas. Het verrassingsmenu is geweldig, het is toch handig om eens geen keuzes te maken. Voorgerecht zacht gegaarde rosbief. Tussengerecht vis op de huid gebakken op risotto. Ander tussengerecht de bijna klassieker van Lucas: ravioli met sukade. Heerlijk. Het hoofdgerecht, het thema van het jaar: lam. Alle gerechten prima op orde, bediening vriendelijk en alert. En dat tegen een schappelijke prijs. Veruit de beste eetgelegenheid in de buurt van Reusel.

37. Niet erg te spreken over het eten en de sfeer is erg saai. Bediening door jonge meisjes die niets vertellen over hetgeen geserveerd wordt. De losse gerechtjes zijn duur voor hetgeen je ervoor terug krijgt. Al met al voor ons niet een reden om daar weer te gaan eten.

38. In alle eerlijkheid moet ik mijn vorige mening herzien...

De kwaliteit van de gerechten gestegen van zeer goed naar subliem. Zodoende is de af en toe hoge prijs meer dan gerechtvaardigd. In het nieuwe Easy-gedeelte kan je de prijs bovendien drukken dankzij een stijlvolle "eet zoveel je wil-formule"

39. charlotte

We hebben ons weer eens culinair laten verwennen door Lucas!

De gerechten op je bord zijn plaatjes en smaken verrukkeluk.

Je laten verrassen is een aanrader.

Daarna ben ik eigenlijk altijd wel goed gevuld maar niet overvuld, precies goed!

40. Ron 21 punten

Zeer goed concept!

Reken er wel op dat de gerechtjes kleine porties zijn.

De prijs van de gerechtjes vind ik vrij aan de prijs!

Een zeer goede service met vriendelijk personeel maken dit restaurant voor mij een blijvertje!

41. Berger

Een restaurant waar je heerlijk kunt eten. De kleine gerechtjes horen bij het idee van Spaanse tapa's. De bouillabaisse is verrukkelijk.

Een echte aanrader.

42. v.d. borne

Heerlijke avond gehad, met lekker eten. Ik had wat meer uitgesproken smaken verwacht, maar wij alle vier vonden de gerechtjes prima. Nadeel is wel de (echt) kleine gerechtjes, zodat je, als je met een goede eetlust binnenkomt, niet "bijgegeten" raakt.

Wel prima concept, lekker de hele avond lekkere gerechtjes uitzoeken!