Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Reusel verdeeld zijn.

1. Wij hebben top avond gehad bij de Nieuwe Erven. We namen het Nieuwe Erven Menu (= 6 gangen voor € 39.50) en hebben echt lekker en absoluut genoeg gegeten.
    De bediening is kundig en vriendelijk en doet erg haar best om het alle gasten naar de zin te maken. Wij voelde ons enorm welkom en gaan zeker terug, want er staat genoeg op de kaart waar wij nieuwsgierig van werden!

2. Nederlands Reusel

Ik kan niet anders dan allemaal tienen geven, we zijn hier gisteren wezen eten omdat we een nachtje in Reusel verbleven. Vanwege de goede recensie's hier terecht gekomen. Alles klopt. Het is schoon, geen laag stof op de flessen wijn, geen etensresten op de menukaart ( dit komt zo vaak voor). Het eten was echt fantastisch. Mijn man had een tournedos die was zo ontzettend mals. Ik had het 3 gangenmenu met vooraf de salade brie, echt perfect, niet teveel en goed van smaak. De tijd tussen voor en hoofdgerecht klopte ook. Niet te snel zodat je met een uur weer buiten staat. De prijzen zijn gewoon goed, een droge witte wijn in een mooi sjiek glas voor 2.75. Goede wijn. Cola voor 1.90 euro. Spaanse koffie 5 euro. Bediening super vriendelijk. Letten op details, zoals de naam de arke, wat op het glas staat naar je toe draaien. Kortom. Perfect.

3. Nederlands Reusel

Ingrid Vervloet

4. Erg lekker gegeten bij Lucas. Prima prijs/kwaliteitverhouding, sfeervolle omgeving en aanganame bediening. Een aanrader.

5. Nederlands Reusel

Afgelopen week bij Eetcafé de Ark gegeten, dit op basis van de positieve recensies.
    Terecht; heerlijk gegeten, bijzonder vriendelijke bediening door 2 jongens (broers?) die er alles aan doen om de klant tot dienst te zijn en (ook niet onbelangrijk); betaalbaar. Wellicht 1 minpuntje; wij zaten op het (niet al te grote) terras hetgeen niet de meest ideale plek bleek te zijn; enkele gasten kwamen buiten roken en veroorzaakten hiermee toch wel wat hinder bij de mensen die op het terras zaten te eten. Verder werd het voorgerecht opgediend door iemand anders (de kok?) die door het ontbreken van nette bedrijfskleding wellicht beter in de keuken had kunnen blijven.
    Dit doet echter niets af aan de kwaliteit van het eten en de gastvrijheid van het bedienende personeel.
    Al met al; Top, een absolute aanrader!
    Tip; sluit af met de verrassingsthee/koffie...zalig!

6. Wij zijn in dit restaurant nu 5x gaan eten en staan nog steeds versteld van al het lekkers dat de kok bereid! Je wordt de hele avond echt verwend en niets is de bediening te veel, je word al warm onthaalt met een heerlijke amuse en gedurende de hele maaltijd krijg je, indien gewenst, gratis stokbrood en water. Echt top! Het geeft een sterk gevoel van: je bent bij ons te gast.
    Omdat het restaurant langs een drukke weg zit spreekt het niet direct iedereen aan, maar als je eenmaal binnen bent wordt je echt positief verrast!

Een echte aanrader voor mensen die houden van écht lekker eten en een avond in de watten gelegd willen worden!

7. Helaas geen sfeer. Er was geen muziek, want de installatie was al een tijd kapot. De kaarsen mochten niet aan, omdat het kaarsvet over de kandelaar smelten.

Het eten was wel lekker, maar niet bijzonder. De hoeveelheid was net genoeg. Tot verbazing van de serveerster hadden we meer opgegeten dan de meeste klanten doen. (een bordje rijst met wat vlees- wij hadden niet eens een voor- en nagerecht.) Dat zette ons aan het denken,waarom zegt een serveerster zoiets? Wil ze daarmee zeggen dat men 't eten niet lekker vindt of dat we veel eten?

De bediening kwam niet professioneel over, door de manier van praten achter de toonbank en de houding tegenover de collega's uit de keuken. Kwam op mij over dat ze daar niet graag werken.

De Maggi was over de datum.

Misschien zijn we verwend door de restaurants in onze woonplaats. Echter denk ik, dat als het personeel (iedereen! dus ook management) meer hun best zou doen, dat het een top plek kan worden! ( koop bijvoorbeeld andere kaarshouders of waxinelichtjes op batterijen)

Wat trouwens heel spectaculair was, is dat het vlees van onze buren, bij de tafel werd geflambeerd.

8. Internationaal Reusel

Ik heb nu meerdere malen bij Lucas in Reusel (Easy gedeelte) gegeten en ik ben echt iedere keer razend enthousiast. Ontzettende lekkere gerechtjes voor een goede prijs. TOP!!

9. Nederlands Reusel

Henk

We hebben met z'n drieën gegeten op zondag 1 juli 2012.
    Het was klasse en voortreffelijk eten, goede en vriendelijke bediening. En zeker in een huiselijke sfeer, waar je jezelf meteen thuis voelt.
    We waren het er met z'n drieën er unaniem over eens dat het zeker voor herhaling vatbaar is.
    Een perfecte aanrader in de Kempen.
    Bedankt.

Henk den Exter.

10. Jacqueline en Harrie

Heerlijk en genoeg gegeten, vlotte en vriendelijke bediening.
    We gaan zeker nog een keer terug. Aanrader.

11. A la carte restaurant: Enorme aanwinst voor Reusel. Ik neem hier met plezier en trots regelmatig vrienden mee naar toe. Prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend.

12. Nederlands Reusel

Waar kom je dat nog tegen, zo gastvrij, zo'n [h]eerlijk eten,met een geweldig team om je te bedienen,en dat allemaaltegen een zeer betaalbare prijs. Dit allemaal onder leiding van chef Jan en zijn team. Het was ons aanbevolen, maar heeft zijn verwachtingen meer dan waar gemaakt! Niks veranderen, houden zo!

13. Nederlands Reusel

Rinus en Louisa

Gewoon goed, lekker en betaalbaar eten met constante kwaliteit, een gevarieerd assortiment en heel net en correct personeel!, Ons advies, gewoon vasthouden aan dit concept!

14. Jack Renders

Als echte china-food liefbebbers hebben wij ons hart verpand aan deze zaak. De ervaring heeft ons geleerd dat tussen Eindhoven en Tilburg en omstreken, zijn gerechten het meest smaakvol zijn.
    De eigenaar staat dan ook bekend als een top kok op chinees gebied en is volledig horeca gediplomeerd.
    Ook het lopend buffet op zater- en zondagen is een aanradertje, door de steeds verse aanvuling en de grote diversiteit aan gerechten.
    Een 4 gangen menu tegen een spotprijs.

Kenmerkend is dat de eigenaar het bereiden van de gerechten niet aan ingehuurde koks overlaat, maar zelf alles van kop tot staart bereidt.

15. Nederlands Reusel
  16. Beyers

Als restaurant ronduit ongezellig te noemen, maar als afhaal veruit de beste uit de omgeving.

17. Beyers

Zeer toffe ligging voor warme zomerdagen. Op andere dagen - en op het vlak van culinair aanbod - eerder matig te noemen.

18. Beyers

Telkens we hier komen eten betere en betere ervaring. De à la carte-kant op zich blijf ik prijzig vinden, maar als je er een menu neemt of voor de easy-kant kiest, heb je voor een zeer redelijk budget fantastisch lekker gegeten. Met mij grootste felicitaties voor de keuken en de bediening. Dit restaurant verdient de grootste onderscheiding.

19. Uitstekende keuken die het qua logistiek niet voor elkaar heeft. Na 2,5 uur kwam pas het hoofdgerecht waarna wij het voor gezien hielden. Bedienend personeel werkt extreem hard maar door gebrekkige aanvoer en piekbelasting (restaurant zat vol) bleven veel tafels lang zonder eten. Jammer, want de kwaliteit is echt prima!

20. Monique

Heerlijk gegeten, en genoten van een lekker glas wijn. Personeel erg vriendelijk, en niet opdringerig. Hier kom ik zeker terug

21. Zaterdag 11 februari met z’n drieën in deze locatie gegeten. Sinds een paar jaar gaan we als een vriendin van ons jarig is bij haar in de buurt met haar een hapje eten.

In dit dorp heeft de familie Verhagen aan de westzijde van het dorp de Klok, een eetcafé met als eigenaresse Joke Verhagen en aan de oostzijde restaurant de Wekker met als eigenaar Jos Verhagen, een broer van Joke.
    Restaurant de Wekker heeft naast een restaurant onder andere ook een zalencentrum .
    Hiervoor is natuurlijk nogal wat parkeerruimte nodig dus we konden onze auto makkelijk kwijt.

We werden vriendelijk welkom geheten door een jongedame van het personeel en de echtgenote van de eigenaar. We kregen een tafel in een erker, waarbij je gedeeltelijk apart maar toch in het restaurant zit. Gezellig….

Nadat we de menukaart hadden bekeken besloten we voor het 4 gangenkeuzemenu te gaan van € 29,50 per persoon.

Vooraf kregen we smakelijk amuse van zalm met daarbij meer als voldoende lekker vers gesneden stokbrood met kruidenboter.

Als 1e gerecht kozen de dames voor de carpaccio. Hij zag er heel mooi uit maar proefde een beetje waterig, wat zou kunnen duiden op diepvriescarpaccio.

Ik schrok al want ik had voor vis gekozen maar deze smaakte prima: heerlijke mosselen met lekker fijn gesnipperde uitjes en kleine kappertjes, daarnaast smakelijke gerookte zalm en vooral de gemarineerde scampi’s waren heerlijk, daarbij decoratief wat rucolasla en cherrytomaatjes.

Als 2e voorgerecht hadden de dames gekozen voor een heldere runderbouillon met fijne verse groenten. Ze vonden de soep heel lekker en goed warm.
    Ik ging voor de witlofsoep, ook heel warm en lekker romig met wat bieslook en of course smakend naar witlof.

Als hoofdgerecht gingen de dames voor een stuk runderlende in truffelsaus met een puree van knolselderij. Ze waren heel tevreden en de borden waren zo leeg.

Ikzelf ging voor een stuk boerderijeend in een portsaus met wat puree van prei. De puree vond ik maar simpel maar de bijgerechten voor de dames en mijzelf waren lekker vers. Links op de bord een stronkje broccoli, kleine stukjes witte kool, aubergine en haricots verts in spek gerold, allen prima van smaak.
    Daarnaast waren de porties runderlende en eend prima en de eend had een fijne zachte smaak.

Als nagerecht gingen de dames voor een parfait van nougat en hazelnoot in een frangelicosaus. Van de saus had ik nog nooit gehoord maar deze wordt meerdere malen gebruikt in gerechten en wat belangrijker was de dames vonden het gehele nagerecht heerlijk.

Ikzelf ging voor een kaasplankje. Netjes op een houtenplaat met wat besjes en brood.
    Vijf verschillende stukken kaas, waaronder prima oude en belegen kaas, een paar stukjes brie, roquefort, ik kon het niet op.

Mijn vrouw zou deze avond rijden en ging voor 1 port en daarna water. Men bood op de menulijst een proeverij van port aan dus ik stelde onze vriendin voor om hier eens gebruik van te maken en het was heerlijk.

De port’s waren van Krohn.
    De 1e een mooie robijnrode port van Krohn Ambassadeur. Lekker zoet, licht van smaak met weinig tannine, onze vriendin was meteen verliefd op dit glaasje.
    Als 2e een 10 jaar oude Krohn Tawny. Kleur oranjerood, echt een taankleur, een mooie zoetige en ook wel pittige port. die voor mij en de dames lekker smaakte bij het hoofdgerecht.
    Als 3e een LBV van 2004 dus een blend van meerdere druiven uit 1 jaar. Een mooie donkerrode kruidige port. Een port met 4 jaar houtrijping en gebottled in 2008. Ook deze lekker bij zoet, zoals chocolade of later op de avond als borreltje. Kan wel een port zijn met wat droesem dus eventueel te decanteren. Hij smaakte prima.

De jongedame die ons de gehele avond hielp was heel correct en vriendelijk. Toen ik bij de kazen informeerde welke 5 kazen ik had gekregen wist ze de meeste niet. Toen ik later de eigenaresse hierop wees verontschuldigde zich hiervoor en zou de keuken instrueren om hier in het gevolg op te letten.

We hebben met ons drieën goed gegeten (een slippertje is de carpaccio) voor totaal € 115,00. Een goede fooi was op zijn plaats. Een kan water € 0,00 en de portproeverij ( 3 glaasjes) kostte € 8,50 per persoon.

22. adriaan

23. Op Twitter zagen we een aantrekkelijke aanbieding voorbij komen van een “thema avond” bij Lukas. Een vier gangen all in menu (zonder dessertwijn) voor slechts 49,50 en hiervoor hebben we meteen gereserveerd. Mijn schoonouders hadden nog wat te goed dus we hebben voor vier personen geboekt.

We waren lekker op tijd en konden de auto op de ruime parkeerplaats voor de deur makkelijk kwijt. Kelly de maître kwam ons tegemoet en we werden naar een fijne ronde tafel aan het raam geleid. Het aperitief was een prosecco die met een abrikozen likeur op smaak was gebracht. Niet helemaal mijn voorkeur, daar het wat op limonade lijkt, maar de andere drie waren er dik tevreden mee. Het borrelgarnituur kwam op tafel, in een glaasje kaas-stengels van bladerdeeg met een dipsaus van tomaten mayonaise. Erg krokant met een milde saus, lekker. Verder nog een schaaltje met een gemarineerde olijven mix.

De amuse gepresenteerd op een leiplaatje. Een kroket met een vulling van hazenpeper en een milde mosterd dressing, lekkere combinatie en de kroket was mooi op smaak. Op een klein bordje een roomkaas bolletje in een oranje jasje met eronder groene pesto en pijnboompitjes, een verrassend lekkere opwarmer.

De eerste begeleider wordt gepresenteerd, een Italiaanse Orvieto classico van het huis Bigi, een elegante wijn met bescheiden aroma’s en verfijnd in de mond. Uit de keuken een mooie presentatie, twee stukken op lage temperatuur gegaarde kreeft, gegaarde coquille, couscous, poeder van kerrie en druppels crème van pesto. In een apart schaaltje nog een garnaal in krokant jasje met een dip van aioli. De kreeft had een goede cuisson, was mooi op smaak en combineerde prima met de fruitige couscous, de wijn heeft een ondersteunende rol. Bij de coquille krijgt de wijn wat meer glans. Met de milde kerrie poeder en pesto kon je aangename accenten leggen. De gamba was heerlijk krokant en de aioli combineerde prima. We zijn al meteen onder de indruk van de eerste gang met zijn uitgebreide en verfijnde smakenpalet. (9.4)

Uit het zuiden van Frankrijk de tweede wijn, een chardonnay van het huis Domaine de Grezan, het aroma is subtiel als een lichte fruitige chardonnay. Uit de keuken een in olijfolie gegaarde heilbot ingepakt in een rijstvel, eronder snijboontjes en blokjes courgette en erlangs een roomboter saus gekruid met wat vadouvan. De heilbot is lekker sappig en het rijstvlies geeft een glibberig mondgevoel. De saus was erg lekker, de proportionering was voor mij persoonlijk net iets te bescheiden. De wijn was een goede begeleider en het was weer een prima gang. (9.3)

Voor het hoofdgerecht een allemansvriend, Rioja crianza 2008 van het huis Zinio. Uit de keuken een uitbundig vleesgerecht. Een halve cilinder rouleau van hoender met truffel, een cilinder van rund stoofvlees met hierop blokjes biet en appel, ernaast een stukje gebakken ganzenlever op een schijfje appel, ervoor drie schijfjes eendenborst met een prima saus op basis van PX sherry en een mousseline van doperwten. Voor de liefhebbers wordt er nog gebakken krielaardappels en rauwkost salade uitgeserveerd. Het saus kannetje bleef op tafel en daar heb ik natuurlijk weer tot op de bodem van genoten. De hoender was nog lekker sappig en heeft een volle smaak, de truffel is subtiel aanwezig. Bij het stoofvlees heb ik nogal wat heerlijke saus gebruikt, erg lekker. De ganzenlever was ook naar wens, hoe kan het ook anders. En de eend had een prima cuisson. Het leek wel een proef de kaart gerecht dat het hart van een Bourgondiër sneller doet slaan. De wijn was het mooist bij het rund en de eend maar combineerde ook nog aardig bij de gebakken lever en rouleau. (9.6)

Een dessert wijn wilde we wel, we mochten kiezen en daar het een chocolade dessert was werd het de PX sherry San Emilio van het huis Lustau, lekker stroperig rozijnensap. Op het bord twee bereidingen van valrhona chocolade met injectie van Baileys, vanille ijs en pistache nootjes. Mooie smaken die prima samensmelten met de sherry, genieten weer. (9.4)

Als afsluiter nog de espresso en hierbij nog een mooie presentatie van verfijnde friandises. In een glaasje Mousse van mango met een luchtige crème van vanille, een madeleine met een quenelle kersenijs, gekarameliseerde noot met amandel schaafsel, chocolaatje met kokos en bonbonnetje. We waren helemaal voldaan en waren onder de indruk van het gebodene, ten opzichte van de vorige keer is er een grote stap gemaakt, chapeau.

Kelly had de bediening prima onder controle, ondanks dat er zo’n 70 couverts bezet waren (inclusief het naastgelegen Easy gedeelte) liep het gesmeerd. Kelly heeft samen met een uitstekend functionerende hulp, die ook nog eens een vrolijke noot was, ons tot in de puntjes verzorgd, complimenten!

Prijs kwaliteit was uitstekend, de dessertwijn was 5,- en totaal waren we 54,50 pp. kwijt. De eerste twee wijnen waren gastronomisch niet helemaal toppie, maar dat mogen we voor deze prijs ook niet verwachten. Het eten daarentegen was boven onze zelfs hoge verwachting en schoonouders hebben de avond van hun leven beleeft. We hebben er een nieuwe favoriet bij.

24. Diep en diep triest! Anderhalf uur moeten wachten. Uiteindelijk na een keer gebeld te hebben, was het binnen 15 bezorgt. De kapsalon was doordrekt in het vet. En was lauw. De pizza was erg droog en smaakte nergens heen!

25. Familie Fiers

Op een zaterdagavond Lucas bezocht. Voor- tussen- en hoofdgerechten bovengemiddeld geprijsd. Wijnkaart niet bijzonder en erg duur. Was er druk, veel lawaai. Muziek op achtergrond was niet te horen. Bib Gourmand menu voor vier personen besteld met bijpassend wijnarrangement. Eten kwalitatief goed. Wijn arrangement 4 kleine/medium glazen voor 20 euro erg duur en niet bijzonder. Drie gangen waren heerlijk. Water bestellen gaat voor 4 a 5 euro per halve liter fles/karafje!! Waarom kun je nooit gewoon kraanwater bestellen ?? Twee personen wensten koffie in plaats van het vierde glas wijn maar dit kwam extra op de rekening. Slechte ervaring dus ....

5,9
  26. Wij zijn voortaan vaste klant bij lucas, en hebben er al veel vrienden mee naar toe genomen, ze zijn er allemaal zeer over te spreken. Het is ons nog nooit tegen gevallen. Ook de bediening is altijd erg vriendelijk, nee Lucas is zeer zeker een aanrader

27. Rianne Broos

28. Na een dag winkelen dachten we lekker uiteten te gaan. Nou nooit meer hier. Het was heel veel en niet lekker.

29. Wij hebben een hele fijne avond gehad. We zaten met een hele groep in de serre. De bediening was prima en het eten was werkelijk voortreffelijk.

30. Gisterenavond een prima avond beleefd bij Rest Lucas. We hadden in het à la carte restaurant een tafel en waren met een best groot gezelschap. Presentatie,smaak,prijs kwaliteit waren prima op orde. Een terechte normering in de BIB. Kleine foutjes in bediening werden snel opgepikt en goed hersteld. Zeker een aanrader en komen ook zeker eens terug.