Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Reusel verdeeld zijn.

1. Kleine eetwaren Reusel

Clint Soffner

2. Dit is niet eens een 2 waard! Eten is opgewarmd in een magnetron (ik moest naar de wc maar die werd schoongemaakt en dus moest ik naar de wc achter de 'keuken' er stonden eigenlijk alleen koelkasten, vriezers en ovens/magnetrons.) ik raad aan hier niet te komen wegens de slechte sfeer en de service. de service was zo slecht als weet ik wat. wij hadden een klacht in gediend maar die was niet goed volgens hun, de bediening heeft echter geen ervaring en stonden maar een beetje tegen elkaar te schreeuwen, zo hard dat we elkaar nauwelijks konden verstaan. ook hebben we 3 kwartier moeten wachten voordat we ons eten kregen terwijl mensen die na ons kwamen veel eerder werden geholpen. ik hoop dat je me begrijpt en zorgt dat je hier nooit komt!

2,2
  3. Met groep van 12 wezen eten. Locatie ziet er goed uit. Eten was naar mijn smaak minder. Plastic bloemen op tafel, stukje van bord af, bestek niet zuiver. Door de grotere groep duurde het even voordat alle kleine bakjes met eten op de tafels stonden. Dat was dus inmiddels al redelijk afgekoeld. Het warmhoudplaatje op tafel was op stroom, die was dus ook zo koud. Kwaliteit was redelijk en eenvoudig. Vriendelijke bediening, die regelmatig kwam vragen of het voldoende was. Gelukkig was de groep gezellig en was eten meer bijzaak.

4. adriaan

De lunch mogelijkheden zijn vanwege gebrek aan belangstelling helaas verdwenen dus ditmaal geboekt voor het diner bij onze favoriet in Reusel. Het mooie weer maakte het mogelijk om op het terras achter het restaurant plaats te nemen. Wel ietsje minder luxe en geen uitzicht naar buiten, wel gezellig met een aangenaam briesje.
    Als aperitief een Zuid Afrikaanse Chenin Blanc 2016 van Blaashoek die goed beviel. Ernaast bladerdeeg stengels met een dip van yoghurt en citroen, lekker. Broodgarnituur bestond uit drie verschillende soorten, fijn.

De eerste amuse met Mediterrane smaakjes verscheen op een mooi bordje. Semifreddo van zwarte olijf met crunch van zwarte olijf dressing van tomaat met een krokantje van parmezaan, een goede smaken combinatie waarin de zwarte olijf goed te proeven was.

De tweede amuse was mooi gepresenteerd. Een zwart schaaltje met ernaast een speciaal lepeltje op een aluminium balkje waarin de naam van het restaurant was gegraveerd. Tonijn tartaar met kapertjes en aardappel krokantjes, delicaat van smaak met aangename fruitigheid en prima textuur.

De eerste begeleider werd keurig, redelijk uitgebreid gepresenteerd door Anouk Castelijns. Een Spaanse Garnatxa Blanca van het huis Via Terra, bloemig aroma, in de mond tonen van geel fruit met een elegante mineralige afdronk. In de schaal dunne plakken carpaccio van gemarineerde ganzenborst met erop cilinders van gekonfijte eendenbout, mousseje van eendenlever, schijfjes rode biet, partjes zoet zure radijs en afgewerkt met toefjes dressing van witte truffel. Een complex gerecht met hele mooie luxe smaken, alles keurig in balans met veel afwisseling, genieten! De wijn bleef hiernaast keurig overeind. (9.6)

Verder met een Chileense Pedro Ximenez 2016 van het huis Achuma. Rijk aroma met hints van amandel en sinaasappel, complex in de mond met een elegante afdronk. Uit de keuken een vis trio. Gestoomde heilbot en stukje dorade waarop een open ravioli gevuld met gerookte meerval. Het geheel was afgewerkt met lamsoren, peultjes, stukjes macadamia en een beurre blanc. Complex en verfijnd met hele mooie smaken. De rooktoets was keurig gedoceerd en de macadamia zorgde voor een bite. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (9.6)

Uit Italië een Oropasso gemaakt van Chardonnay en Garganega, fruitig aroma, soepel in de mond met botertje en beetje ronde afdronk. Chef Luke presenteerde zelf het gerecht. Twee gebakken coquilles, blokje farce van baars met spinazie, crème van knolselder, rolletjes zoetzure wortel, toefjes gel van groene thee en bloemetjes uit eigen tuin, aan tafel afgewerkt met een heerlijke kreeftensaus. Keurige bereidingen en mooie pure smaken. (9.4)

Over naar Spaans rood met een Mestizaje gemaakt van Bobal, donkere kleur, rijp zwart fruit, kruidigheid en een toets van hout. Op het bord een mooie presentatie. Lams medaillons, stronkje bloemkool van de barbecue, stukjes witte asperge, bitterbal gevuld met couscous en kerrie, compote van aubergine, stronkje gebakken witlof, toefjes bearnaise en gel van abrikoos. Aan tafel afgewerkt met een heerlijk rozemarijn jus, kannetje bleef op tafel. Het bijgerecht was zacht gegaarde lamsnek met Marokkaanse kruiden en aardappelkaantjes. Cuisson van de medaillons was top. Veel afwisseling met de prima smaken van het garnituur, met op de voorgrond de bloemkool, bearnaise, abrikoos en rozemarijn. De nek was ook heerlijk, mooi hoog op smaak en super met de rozemarijn saus. De wijn vulde het gerecht met zijn mooie zuren keurig aan. (9.7)

De dessertwijn kwam uit Zuid Afrika, een versterkte rode Muskadel 2015 van Rietvallei, mooi aroma met toets van aardbei en rozijn, in de mond een beetje jammig.
    Eerst nog een pre dessertje. Cakeje met semifreddo en dotje jam, lekker.
    Het dessert werd door de patissier uitgeserveerd, een mooie strakke presentatie. Als basis een taartje van kwark met erop een ring gelei van framboos waarin compote van rabarber, stukjes verse aardbei, praline van vlierbloesem en toefjes lemon curd. Erop nog een krokantje met toefjes lemon curd en verse frambozen. Een heerlijk fris en fruitig dessert met goede texturen. De wijn was keurig in balans. (9.5)

Bediening was uitstekend verzorgd met een hoofdrol voor Anouk Castelijns ondersteund door Luke en de patissier. Ditmaal een compleet uitverkocht terras.

Prijs-kwaliteitsverhouding vond ik zeer goed tot uitstekend.

Kortom een beleving dik volgens verwachting. De complexe gerechten van de chef zijn in mijn beleving zijn specialiteit. Weliswaar gedurfd maar altijd perfect in balans. Aan de wijnkeuzes is ook serieus aandacht geschonken. Aanrader voor de smaak avonturier, fijnproever en levensgenieter.

5. Jossie

Al verschillende keren gegeten bij Lucas, maar het wordt er niet beter op. Met een groep van 14 personen, worden op elkaar gepropt, de drank wordt duur betaald, bijna net zo duur als het eten zelf. Te gek voor woorden, daarom van mij een dikke onvoldoende. Dus echt niet aan te raden!!

1,4
  6. Heerlijke verse pizza, ik blijf ervan genieten. Wel liever meer saus gehad.

7. Deze ervaring is nog toen ze een filiaal in Reusel hadden.

Ijs en wafels waren lekker, maar de eigenaar (Joost) weet niet hoe je vaste klanten behandeld.
    Ik kwam daar minimaal 2 keer per week, maar toen ik een keer om 12.50 binnenliep (de deur stond open), wilde hij me niet helpen, omdat ze pas om 13.00 uur open gingen. Het ijs lag ook al in de vitrine.
    Sindsdien ben ik er niet 1 keer meer geweest.

8. Alida Unger

Wij aten voor de vierde keer bij "Lucas". Een vierde super goede ervaring met top kwaliteit eten. Zeer aan te raden.

9. Vanmiddag een tostie besteld bij t,torentje.wat ik kreeg was een bruine boterham met een plak kaas en ham die even onder de grill was geweest.
    Ik heb nog geinformeerd of ik wel de juiste bestelling had gekregen en dat was dus het geval.
    Als ik een tostie bestel verwacht ik ook een tostie(2sneetjes brood op elkaar met daartussen een plak ham en plak kaas.)
    Helaas kwam ik dus bedrogen uit

6,3
  10. Internationaal Reusel

Toine

Wij hebben hier slechte ervaringen mee.
    Ondermaatse gerechten, te gaar of rauw, koud, noem maar op.
    Bediening ook niet wat het moet zijn.
    Nu het fletcher is, is het lang niet meer zoals het was.
    Zoek in de regio iets anders, als je lekker en gezellig wilt eten.

11. Het eten was heerlijk! En zeer goeie bediening. Altijd een leuk babbeltje en ook al kunnen ze niet zo goed Nederlands, erg vriendelijke mensen. Kom zeker!!

12. Op carnavalszondag hebben mijn partner en ik een 4 -en 3 gangenmenu gekozen bij de Wekker. Alle gangen waren erg lekker en de bediening was perfect, ondanks het feit dat het hele restaurant vol zat. De nieuwe stoelen zaten voortreffelijk en we komen zeker nog een keer terug.

13. We hebben er pas een high tea gehad maar dat vond ik echt geen high tea. Je verwacht dan van die etagères, die was er maar daarop een glaasje met een groente salade dat kan en verder oerbrood was lekker maar dat was al besmeerd. Wat er op zat ging ook wel maar je wil het er zelf op doen.

Er was veel bruin brood en 2 stuks wit in totaal, ieder 3 sneetjes dan werd het zoet op een langwerpig bordje bij elkaar gezet is veel mooier op een kleine etagère. 2 glaasjes een met chocolade moes en een met hangop? Was lekker een stukje brauni en iets van appel taart en een bonbon uit de supermarkt dat was niet echt aantrekkelijk.

Dan nog dit: we moesten alles met de hand eten, er was geen bestek; ja wel een lepel voor de glaasjes. Ook het sfeer kaarsje was niet aangemaakt.

Ik heb het gekregen van mijn man maar het viel mij echt tegen dit was voor mij geen high tea en de prijs was voor samen toch iets van 42.00 euro en ze noemen het een uitgebreide high tea, nee.

14. Het eten was zeer lekker en genoeg keuze. De bediening is vriendelijk en attent. Was gisteren de derde keer in anderhalve maand dat wij daar waren.

15. Duur, koud eten met deeg dat veel te dik is. Kraanwater is €1,- euro. En eergisteren weinig voor de prijs.

1,4
  16. Afzetterij. De werknemer vond de pizza stinken, maar gaf de pizza toch mee. Moest 11 euro betalen, maar op thuisbezorgd stond voor deze pizza 10 euro. Bel de pizzeria en word behandeld als een malloot. 0 sterren.

17. Appie van Vuurden

Het complete plaatje klopte we hebben ons door Lucas laten verrassen, alles tot in de puntjes verzorgt.
    De bediening is ook heel leuk en gezellig.
    We gaan zeker teug.

18. Internationaal Reusel

Smakeloos en erg kleine gerechten. Schaaltjes moeilijk om uit te eten.

3,2
  19. We hadden gekozen voor het 3-gangenmenu. Het eten was heel lekker. Fijne bediening.

20. Chinees-Indisch Reusel

Marana brouwer

Wij vonden jullie erg onvriendelijk. Bijna onbeschoft. Wij waren met een groep verstandelijk gehandicapten die niet eens een goede avond kregen bij binnenkomst. Het eten werd letterlijk op tafel gesmeten. Kregen ook niet alles tegelijk. Tevens hadden ze veel frisdrank niet net als cappuccino. Maar 1 soort koffie. Er werd niet gevraagd of alles naar wens was. Ze was verbaast dat wij kinderijsjes bestelden.

Voor ons geen tweede keer. Er kon ook niet gepint worden. Geen deur openhouden zodat wij er met de rolstoel door konden.

Wat een slechte onvriendelijke tent.

21. Corry van der Made Gerrits

Zijn er al vele malen geweest. Het is er altijd zeer goed. Zeker prijs/kwaliteit. Altijd vriendelijk.

22. Zeer slecht eten koud opnieuw opgewarmd in magnetron vlees droog en hard als beton.
    Wilde wel dat we de volle prijs zouden betalen.
    Wij komen hier niet weer. Eigenaar niet voor reden vatbaar.

1,4
  23. Geweldige avond gehad! Super bediening en heerlijk gegeten. Klant is koning wordt zeker goed gebruikt. Een aanrader!

24. Luc Cuijpers

Twee maanden geleden voor het eerst gegeten, in een woord geweldig, goede smaakcombi's schitterende presentatie! Sterwaardig!! Super personeel zonder kapsones, maar wel gastvriendelijk.

Vanavond opnieuw, ben benieuwd of het net zo goed is als vorige keer... zin in!

25. Vanavond wezen eten, lang wachten, onprofessioneel personeel. Bij 1serveerster was kennelijk alles te veel. Praten erg hard tegen elkaar. Ontvanst laat veel te wensen over. Ze werden over hun gedrag al eerder op de avond door klant aangesproken. Kortom een hopeloze ballentent

26. Trude Vollebregt

Wij gaan geregeld eten bij 't Torentje. We komen er graag omdat we ons er zeer welkom voelen, het eten is goed en met die prijzen komen we zeker terug!

27. Wederom een goeie ervaring gehad bij 't Torentje in Reusel!

Een aanrader voor iedereen zijn de spareribs met alles erop en eraan! Heerlijk! Flinke porties en goed klaar gemaakt. Verder goed toeven met een Trappistje op het mooie terras. Een goede, snelle en vriendelijke bediening door het personeel zorgt er zeker voor dat ik hier nog wel vaker zal komen!

28. Het voorgerecht was top, toen kwamen we toe aan het hoofdgerecht . Wat een drama, tussen het hoofdgerecht en het nagerecht zat 1 uur wat tamelijk lang was. Maar als het eten dan perfect is dan maakt dat alles goed. Toen kwam het eten op tafel 😥 Kipsate uit de frituur, ossenhaaspuntjes zo taai als een zemen lap en de friet sloeg helemaal alles . De gastvrouw heeft de friet meegenomen naar de keuken en kwam 1 minuut later weer terug om te zeggen dat het goede friet was. Ik voeg een foto toe en oordeelt u zelf. De gastvrouw vond dat we eigenlijk niet moesten klagen want ze hoorde nooit klachten. Uiteindelijk weggegaan zonder toetje want we waren er flink klaar mee, met het eten en met de gastvrouw. BAH

2,2
  29. adriaan

Lucas is alweer even geopend met de lunch. Normaliter wordt dit in het easy gedeelte verzorgd. Daar we voor het verrassingsmenu kwamen (niet op de lunchkaart) kregen we een plaatsje in de hoek aan het raam in het net wat luxer Lucas gedeelte, fijn.
    Anouk Castelijns stelde de selectie van maar liefst vijf huiswijnen voor. Het werd de Spaanse Malvasia van La Flauta de Bartolo die goed beviel. Ernaast twee soorten krokantjes met een drietal dipjes, waarvan de twee met mayonaise toch het meest in de smaak vielen.

De amuse was een gazpacho van tomaat en bleekselderij met erop een crostini met blokjes feta, dunne plakjes zwarte olijf en toefjes truffel mayonaise. Erg lekker met een aangename bite.

De laatste amuse was twee plakjes huisgerookte eendenborst, een specialiteit van de chef, heel puur met mooie rooktoets.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Een bianco di Morgante gemaakt van de Nero d’avola (verrassend), aangenaam fris met tonen van citrus fruit en een subtiel, lekker bittertje dat aan de rode druif deed denken. Op het bord een stuk rauwe roodbaars (netjes in stukjes gesneden), stukjes tonijn, couscous en gewelde quinoa voor de textuur, structuren van zoetzure komkommer en aan tafel afgewerkt met een limoen vinaigrette met sesamolie. Mooie delicate smaakje en fijne textuur waarnaast de wijn keurig in balans was en het gerecht met zijn frisse zuren ondersteunde.

Verder met een biologisch gemaakte Colombard van Domaine de Maels, aangenaam fris met tonen van geel fruit. De sous (Dejan Gavic) presenteerde zelf het gerecht, leuk. Als basis een stuk sappige schol met eromheen gegaarde mosselen, stukjes zalm en gefrituurde gnocchi, het geheel was afgewerkt met blaadjes van de Indische kers, borage en aan tafel aangevuld met een beurre blanc saus. Een heerlijke smaakcombinatie waarin de gnocchi, waar ik normaliter minder weg van ben, verrassend lekker was.

Over op een houtgelagerde Chardonnay 2014 van het huis Leyda, een alleman vriend. Op het bord een klassieke combinatie voor dit seizoen, kreeft met asperges. Een stuk van de staart en een schaar en een stukje gekarameliseerde kreeft, verder heerlijk bruin gebakken coquilles, aspergekoppen, plakjes cantaloupe meloen en stukje gele courgette, afgewerkt met groene kruidentakjes. Ernaast een heerlijke kreeften bisque naar smaak te doceren. Genieten weer.

Ook bij het pre dessert een begeleider, lekker. Een Monbazillac 2010 van Chateau Bellevue, mooi edelzoet met tonen van abrikoos en ananas. In een cocktailglas als basis een Griekse yoghurt met erop een luchtige crème van karamel afgewerkt met krokantjes en een ijspastille. De yoghurt en karamel vulde elkaar prima aan, erg lekker.

De dessertwijn was een Brachetto van Grapolli Rossi, licht mousserend met tonen van framboos en roos. Uit de keuken een hele mooie presentatie. Allemaal losse onderdelen naast elkaar. Bolletje ijs op een koekcrumble, stukje gemarineerde rabarber, hiernaast bloeide de wijn helemaal op. Cilinder van witte chocolade gevuld met mousse en framboos, (dit was voor de wijn wat minder). Verse framboos, frambozen gelei en nog een stukje gemarineerde rabarber waarnaast de wijn weer in zijn element was.

Als afsluiter een krachtige espresso van Miko met een sortering friandises waaruit je kon kiezen.

Bediening was uitstekend verzorgd door Anouk Castelijns die op het gebied van wijn al veel heeft bijgeleerd. Leuk om te horen dat er serieus werk wordt gemaakt van de selectie van de wijnen bij de gerechten, prima. We waren deze middag de enige gasten en het was toch gezellig, knap gedaan.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend, huiswijn € 3,95. vier gangen verrassingsmenu € 42,50, wijnarrangement € 22,50, koffiearrangement was van het huis, super bedankt nog.

Het was wederom een hele fijne beleving. Het wordt tijd dat de zakenwereld Lucas leert kennen, nu ze met de lunch geopend zijn.

30. Pannenkoekenhuis Reusel

Jozo

De locatie is erg leuk. Je zit er op een gezellig terras, terwijl je uitkijkt op de speeltuin en de dieren. De lunchkaart is helaas beperkt en ze vragen voor een croque monsieur zelfs €6,95 wat echt belachelijk duur is voor een simpele tostie. Dat is is erg jammer, want anders is het zeker de moeite waard om daar eens naar toe te gaan.

4,9