Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Reusel verdeeld zijn.

Met 9 personen gaan eten. Heerlijke gerechtjes van het Easy menu met veel keuze! Keurige, vriendelijke en vlotte bediening. Leuke ambiance.
    Kleine kater bij afrekenen. De bij binnenkomst aangeboden 'kan ik u als welkom een aperatief van het huis aanbieden? ' Was door de gehele groep fout geïnterpreteerd : Daar moest dus stevig voor worden betaald! Net als voor een karaf kraantjes water (geen afgesloten fles met dop). Jammer, ook dat de dame er niet echt mee bleek te zitten. De klant informeren scheelt problemen. Nu zou je er zo maar niet voor terug komen. Terwijl het eten heerlijk was.

2. Tapas Reusel

Helemaal geweldig, bediening top en eten ook.

Vanavond gereserveerd voor een Tasty Dinner, super gegeten. Dit is echt een aanrader.

Annelies HELSEN

Het is zalig om te kunnen kiezen uit een lange lijst aan voorgerechtjes, soepen, hoofdschoteltjes en desserten, absoluut' voor elk wat wils'! In mijn gezelschap werd ook enorm geapprecieerd dat je meermaals hetzelfde kon bestellen'alles voor de favorieten'! De aperitief van het huis werd ook enorm gesmaakt! De kleine gerechtjes zorgden er voor dat je zowat alles kon proeven, de smaken zaten zeker goed en het assortiment was zeer gevarieerd! Iedereen had een zeer voldaan- maar geen overladen- gevoel na de desserten! Zeker en vast een aanrader voor wie houdt van variatie en voor wie geen nood heeft aan grote volle borden, gegarandeerd prima prijs-kwaliteit-balans!
    We hadden een perfecte ober, humoristisch, vlotte babbel, zeer bekwaam en handig, aandacht voor iedereen aan tafel, snelle service, oog voor detail, aandacht voor de bijna lege glazen… kortom : de beste ober die men zich kan wensen! Nooit opdringerig, wel alert! Pluim!
    De sfeer was zalig, bij momenten hilarisch, maar daar hebben we zelf ook mee voor gezorgd! De zaak was druk, vol maar de 'overall' sfeer was vrolijk, zonder franje, top!
    We zijn 'fan' en komen op 27 oktober nog eens terug!
    Persoonlijk vond ik het wel' te warm' in de zaak maar ik vermoed dat de uitbaters daaraan niets konden verhelpen, af en toe een vleugje 'airco' ware wel gekomen… maar ach… dat kan ook met mijn leeftijd te maken hebben gehad! Foto's kan ik niet aanbieden want in mijn gezelschap was fotograferen met mobieltjes niet toegelaten, en dat was misschien maar goed ook! (Grapje!)

Het was 3 jaar geleden dat we nog eens bij Lucas (easy) aten. Toen waren we één van hun beste klanten. Door andere omstandigheden kwamen we er tijdelijk niet. Vandaag was het eindelijk nog eens gelukt. Conclusie : Het loont echt nog wel de moeite… Maar toch net iets minder sterk dan in een vroeger leven… De presentaties waren nog steeds in orde, maar toch minder bijzonder… De smaken waren nog steeds even perfect. De vroegere gastvrouw Kelly had de touwtjes stevig in handen en gaf je een zeer welkom thuis-gevoel, bewaarde een correcte afstand maar had uiteindelijk elke klant toch kort persoonlijk gesproken… Het huidige personeel is zeker zeer vriendelijk, maar toch leek de inhoudelijke nadruk meer te liggen op "Wat bestelt u zeker nog bij om te drinken? " Met als gevolg dat we mínder drank besteld hebben dan vroeger… Dus : nog steeds zeer goed, maar de bijna vanzelfsprekende wauw-ervaring van weleer was toch iets verder weg. Voor alle duidelijkheid : wij gaan zeker nog terug, maar misschien wel iets minder frequent.

Super!!! Heerlijk gegeten en een hartelijke ontvangst!

7. Pannenkoekenhuis Reusel

Vanavond na een heerlijk dagje Brabant in Reusel gegeten. Het was er druk maar bestelling eten en drank liep gesmeerd. De spareribs waren verrukkelijk. Ook een + punt was de toiletvoorziening voor mindervalide waarvoor onze dank. We komen zeker nog eens terug.

8. Nederlands Reusel

Een heerlijk avond gehad afgelopen weekend, lekker gegeten en daarna nog even heerlijk geborreld.
    Lekker en veel keus aan speciaal biertjes en cocktails. Kortom zeker vatbaar voor een herhaling.

9. Pannenkoekenhuis Reusel

Vandaag er wezen eten.
    Eten was top.
    Maar er ging tot 5× toe iets fout.
    Me vriend vroeg om een schnitzel en kreeg stoofvlees.
    Hij vroeg om een asbak en heeft niks gekregen.
    We hadden 2 cola besteld en kwartier later hadden we hem nog niet.
    Toen riepen we naar de ober en wij zeiden waar blijven onze cola.
    Ooo sorry mevrouw.
    Toen kregen we maar 1 cola ik had weer geroepen en toen ging de ober in discussie uiteindelijk kregen we nog 1 cola der bij.
    Er ging te veel fout om volgende keer weer te komen nee dankje.

De drank is er wel heel prijzig.

Susanne

Erg gezellig gegeten. Niet zo dicht op elkaar gepakt als bij andere restaurants. Snelle service. Goed eten.

Bas van limpt

Goed eten voor een betaalbare prijs

13. Kleine eetwaren Reusel

Clint Soffner

Dit is niet eens een 2 waard! Eten is opgewarmd in een magnetron (ik moest naar de wc maar die werd schoongemaakt en dus moest ik naar de wc achter de 'keuken' er stonden eigenlijk alleen koelkasten, vriezers en ovens/magnetrons.) ik raad aan hier niet te komen wegens de slechte sfeer en de service. de service was zo slecht als weet ik wat. wij hadden een klacht in gediend maar die was niet goed volgens hun, de bediening heeft echter geen ervaring en stonden maar een beetje tegen elkaar te schreeuwen, zo hard dat we elkaar nauwelijks konden verstaan. ook hebben we 3 kwartier moeten wachten voordat we ons eten kregen terwijl mensen die na ons kwamen veel eerder werden geholpen. ik hoop dat je me begrijpt en zorgt dat je hier nooit komt!

Met groep van 12 wezen eten. Locatie ziet er goed uit. Eten was naar mijn smaak minder. Plastic bloemen op tafel, stukje van bord af, bestek niet zuiver. Door de grotere groep duurde het even voordat alle kleine bakjes met eten op de tafels stonden. Dat was dus inmiddels al redelijk afgekoeld. Het warmhoudplaatje op tafel was op stroom, die was dus ook zo koud. Kwaliteit was redelijk en eenvoudig. Vriendelijke bediening, die regelmatig kwam vragen of het voldoende was. Gelukkig was de groep gezellig en was eten meer bijzaak.

De lunch mogelijkheden zijn vanwege gebrek aan belangstelling helaas verdwenen dus ditmaal geboekt voor het diner bij onze favoriet in Reusel. Het mooie weer maakte het mogelijk om op het terras achter het restaurant plaats te nemen. Wel ietsje minder luxe en geen uitzicht naar buiten, wel gezellig met een aangenaam briesje.
    Als aperitief een Zuid Afrikaanse Chenin Blanc 2016 van Blaashoek die goed beviel. Ernaast bladerdeeg stengels met een dip van yoghurt en citroen, lekker. Broodgarnituur bestond uit drie verschillende soorten, fijn.

De eerste amuse met Mediterrane smaakjes verscheen op een mooi bordje. Semifreddo van zwarte olijf met crunch van zwarte olijf dressing van tomaat met een krokantje van parmezaan, een goede smaken combinatie waarin de zwarte olijf goed te proeven was.

De tweede amuse was mooi gepresenteerd. Een zwart schaaltje met ernaast een speciaal lepeltje op een aluminium balkje waarin de naam van het restaurant was gegraveerd. Tonijn tartaar met kapertjes en aardappel krokantjes, delicaat van smaak met aangename fruitigheid en prima textuur.

De eerste begeleider werd keurig, redelijk uitgebreid gepresenteerd door Anouk Castelijns. Een Spaanse Garnatxa Blanca van het huis Via Terra, bloemig aroma, in de mond tonen van geel fruit met een elegante mineralige afdronk. In de schaal dunne plakken carpaccio van gemarineerde ganzenborst met erop cilinders van gekonfijte eendenbout, mousseje van eendenlever, schijfjes rode biet, partjes zoet zure radijs en afgewerkt met toefjes dressing van witte truffel. Een complex gerecht met hele mooie luxe smaken, alles keurig in balans met veel afwisseling, genieten! De wijn bleef hiernaast keurig overeind. (9.6)

Verder met een Chileense Pedro Ximenez 2016 van het huis Achuma. Rijk aroma met hints van amandel en sinaasappel, complex in de mond met een elegante afdronk. Uit de keuken een vis trio. Gestoomde heilbot en stukje dorade waarop een open ravioli gevuld met gerookte meerval. Het geheel was afgewerkt met lamsoren, peultjes, stukjes macadamia en een beurre blanc. Complex en verfijnd met hele mooie smaken. De rooktoets was keurig gedoceerd en de macadamia zorgde voor een bite. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (9.6)

Uit Italië een Oropasso gemaakt van Chardonnay en Garganega, fruitig aroma, soepel in de mond met botertje en beetje ronde afdronk. Chef Luke presenteerde zelf het gerecht. Twee gebakken coquilles, blokje farce van baars met spinazie, crème van knolselder, rolletjes zoetzure wortel, toefjes gel van groene thee en bloemetjes uit eigen tuin, aan tafel afgewerkt met een heerlijke kreeftensaus. Keurige bereidingen en mooie pure smaken. (9.4)

Over naar Spaans rood met een Mestizaje gemaakt van Bobal, donkere kleur, rijp zwart fruit, kruidigheid en een toets van hout. Op het bord een mooie presentatie. Lams medaillons, stronkje bloemkool van de barbecue, stukjes witte asperge, bitterbal gevuld met couscous en kerrie, compote van aubergine, stronkje gebakken witlof, toefjes bearnaise en gel van abrikoos. Aan tafel afgewerkt met een heerlijk rozemarijn jus, kannetje bleef op tafel. Het bijgerecht was zacht gegaarde lamsnek met Marokkaanse kruiden en aardappelkaantjes. Cuisson van de medaillons was top. Veel afwisseling met de prima smaken van het garnituur, met op de voorgrond de bloemkool, bearnaise, abrikoos en rozemarijn. De nek was ook heerlijk, mooi hoog op smaak en super met de rozemarijn saus. De wijn vulde het gerecht met zijn mooie zuren keurig aan. (9.7)

De dessertwijn kwam uit Zuid Afrika, een versterkte rode Muskadel 2015 van Rietvallei, mooi aroma met toets van aardbei en rozijn, in de mond een beetje jammig.
    Eerst nog een pre dessertje. Cakeje met semifreddo en dotje jam, lekker.
    Het dessert werd door de patissier uitgeserveerd, een mooie strakke presentatie. Als basis een taartje van kwark met erop een ring gelei van framboos waarin compote van rabarber, stukjes verse aardbei, praline van vlierbloesem en toefjes lemon curd. Erop nog een krokantje met toefjes lemon curd en verse frambozen. Een heerlijk fris en fruitig dessert met goede texturen. De wijn was keurig in balans. (9.5)

Bediening was uitstekend verzorgd met een hoofdrol voor Anouk Castelijns ondersteund door Luke en de patissier. Ditmaal een compleet uitverkocht terras.

Prijs-kwaliteitsverhouding vond ik zeer goed tot uitstekend.

Kortom een beleving dik volgens verwachting. De complexe gerechten van de chef zijn in mijn beleving zijn specialiteit. Weliswaar gedurfd maar altijd perfect in balans. Aan de wijnkeuzes is ook serieus aandacht geschonken. Aanrader voor de smaak avonturier, fijnproever en levensgenieter.

17. Chinees-Indisch Reusel

Zeer goede afhaal chinees met snelle service.

Jossie

Al verschillende keren gegeten bij Lucas, maar het wordt er niet beter op. Met een groep van 14 personen, worden op elkaar gepropt, de drank wordt duur betaald, bijna net zo duur als het eten zelf. Te gek voor woorden, daarom van mij een dikke onvoldoende. Dus echt niet aan te raden!!

Heerlijke verse pizza, ik blijf ervan genieten. Wel liever meer saus gehad.

Deze ervaring is nog toen ze een filiaal in Reusel hadden.

Ijs en wafels waren lekker, maar de eigenaar (Joost) weet niet hoe je vaste klanten behandeld.
    Ik kwam daar minimaal 2 keer per week, maar toen ik een keer om 12.50 binnenliep (de deur stond open), wilde hij me niet helpen, omdat ze pas om 13.00 uur open gingen. Het ijs lag ook al in de vitrine.
    Sindsdien ben ik er niet 1 keer meer geweest.

Alida Unger

Wij aten voor de vierde keer bij "Lucas". Een vierde super goede ervaring met top kwaliteit eten. Zeer aan te raden.

22. Nederlands Reusel

Vanmiddag een tostie besteld bij t,torentje.wat ik kreeg was een bruine boterham met een plak kaas en ham die even onder de grill was geweest.
    Ik heb nog geinformeerd of ik wel de juiste bestelling had gekregen en dat was dus het geval.
    Als ik een tostie bestel verwacht ik ook een tostie(2sneetjes brood op elkaar met daartussen een plak ham en plak kaas.)
    Helaas kwam ik dus bedrogen uit

23. Internationaal Reusel

Toine

Wij hebben hier slechte ervaringen mee.
    Ondermaatse gerechten, te gaar of rauw, koud, noem maar op.
    Bediening ook niet wat het moet zijn.
    Nu het fletcher is, is het lang niet meer zoals het was.
    Zoek in de regio iets anders, als je lekker en gezellig wilt eten.

Het eten was heerlijk! En zeer goeie bediening. Altijd een leuk babbeltje en ook al kunnen ze niet zo goed Nederlands, erg vriendelijke mensen. Kom zeker!!

Op carnavalszondag hebben mijn partner en ik een 4 -en 3 gangenmenu gekozen bij de Wekker. Alle gangen waren erg lekker en de bediening was perfect, ondanks het feit dat het hele restaurant vol zat. De nieuwe stoelen zaten voortreffelijk en we komen zeker nog een keer terug.

26. Nederlands Reusel

We hebben er pas een high tea gehad maar dat vond ik echt geen high tea. Je verwacht dan van die etagères, die was er maar daarop een glaasje met een groente salade dat kan en verder oerbrood was lekker maar dat was al besmeerd. Wat er op zat ging ook wel maar je wil het er zelf op doen.

Er was veel bruin brood en 2 stuks wit in totaal, ieder 3 sneetjes dan werd het zoet op een langwerpig bordje bij elkaar gezet is veel mooier op een kleine etagère. 2 glaasjes een met chocolade moes en een met hangop? Was lekker een stukje brauni en iets van appel taart en een bonbon uit de supermarkt dat was niet echt aantrekkelijk.

Dan nog dit: we moesten alles met de hand eten, er was geen bestek; ja wel een lepel voor de glaasjes. Ook het sfeer kaarsje was niet aangemaakt.

Ik heb het gekregen van mijn man maar het viel mij echt tegen dit was voor mij geen high tea en de prijs was voor samen toch iets van 42.00 euro en ze noemen het een uitgebreide high tea, nee.

Het eten was zeer lekker en genoeg keuze. De bediening is vriendelijk en attent. Was gisteren de derde keer in anderhalve maand dat wij daar waren.

Duur, koud eten met deeg dat veel te dik is. Kraanwater is €1,- euro. En eergisteren weinig voor de prijs.

Afzetterij. De werknemer vond de pizza stinken, maar gaf de pizza toch mee. Moest 11 euro betalen, maar op thuisbezorgd stond voor deze pizza 10 euro. Bel de pizzeria en word behandeld als een malloot. 0 sterren.

Appie van Vuurden

Het complete plaatje klopte we hebben ons door Lucas laten verrassen, alles tot in de puntjes verzorgt.
    De bediening is ook heel leuk en gezellig.
    We gaan zeker teug.