Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Retranchement verdeeld zijn.

S.

Restaurant onwaardig!
    Hadden een ander restaurant willen bezoeken, maar helaas dinsdag gesloten. Via Google maps in de omgeving een restaurant gezocht, restaurant de Zeemeeuw was in de directe omgeving.

Na wat hindernissen te hebben genomen om de ingang te bereiken, plaatsgenomen aan een tafel, het tafelblad plakte aan alle kanten.
    Bediening was een smoezelige jongeman, welke wel zijn best deed, maar geen visitekaartje voor een restaurant is!
    Rood huiswijntje besteld a raison van € 4,15, hiervoor werd een hoeveelheid geserveerd van < 100 cc.
    Mijn vrouw heeft een opmerking hierover gemaakt, met als antwoord "zo schenken wij al onze wijntjes"
    Wij hadden een steak v/d grill en een schnitzel, beide met pepersaus, hiervoor werd bijna € 45 in rekening gebracht,
    De garnering was een kwakje verlepte sla (donkerbruin uitgeslagen)
    De extra salade was een zompig potje, wat wij niet gegeten hebben.
    De schnitzel had een geschat gewicht van ca. 125 gram, veel te lang gebakken en daardoor niet lekker.
    Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de "steak" redelijk was, maar niet medium, maar "rare" geserveerd werd.
    Kortom, een restaurant welke wij nooit meer zullen bezoeken.
    Voor het gebodene, veel te duur en zelfs een frietkot onwaardig!

S.

3. Internationaal Retranchement

Heel erg leuk restaurant!! Erg gast vriendelijk!!!

Jan

Uitstekend gegeten; vriendelijke bediening en een mooie locatie. Alles klopt hier!

Jan

Kristof

Ik heb daar enkel een Cola besteld en dat was precies niet naar de zin van die uitbater. Hij moest precies op mij zich afreageren dat er geen volk in zijn frituur zat op een zonnige zaterdag. Spelde mij arrogant de les omdat ik zogezegd geen danku of alsjeblieft had gezegd. 1 keer en NOOIT meer. Los van de arrogante en gefrustreerde uitbater was de stank er niet de harden.
    Ga naar deze frituur als je uitgekafferd wilt worden in een stinkende omgeving.
    Ga niet naar deze frituur als je bediend wil worden door een vriendelijke uitbater en lekker wilt eten in een aangename omgeving.

DEBIE Michel

Waren donderdagavond met de familie te gast in de "wijnkelder". Zeer lekker gegeten! Prachtige wijnen! Maar in de wijnkelder ben ik mijn fototoestelzakje vergeten. Moet ergens in de wijnnissen liggen.
    Zou u eens willen kijken en indien gevonden mij dit melden (zie emailadres).
    Bedankt op voorhand.
    Michel Debie Mechelen tel 00 32 15 210923 of email.

[Redactie Eet.nu: bij reactie ontvangt de recensent automatisch een e-mail ter notificatie]

Na een behoorlijke fietstocht hier neergestreken. Lunch besteld en 2 glazen witte wijn en 2 glazen rosé. Prijs 59.00 Euro. Bingo. Voor een glas wijn 7 euro en rosé 8 euro. Schandalig. Hoewel de lunch goed was komen wij hier niet meer. Dit gaat alle perken te buiten.

DeClercq Louis

Zeer hoge kwaliteit en zeer gast en kindvriendelijke sfeer met zeer lekkere gerechten.
    Zo blijven verder doen.

Chris van der linden

Wat een aan fluiting was onze ervaring in dit restaurant. Tafels zo dicht op elkaar dat er van enige privacy geen sprake was. Mijn vrouw een beefstuk, zelf zeebaars. Kosten ieder 36,00 euro. Sausje 3,60 extra. Gebakken aardappeltjes niet te bespreken omdat ze maar 4 pitten hebben. De frites die we kregen waren gewoon afval stukjes. Onenigheid tussen personeel over zaken die misgaan, achter de balie, duidelijk merkbaar. Na afloop dit laten weten. Jammer was de reactie. Eens maar nooit meer.

Gerie miedema

Gastvrijheid is hier nog niet aan de orde. Toen wij om 16.30 uur een kopje koffie wilden drinken werd dat geweigerd , omdat men met opdekken bezig was. Erg jammer.

Dirk en José
    Na een dagje heerlijk fietsen in de omgeving hebben we na afloop gegeten bij Ria en haar team.
    José een geweldige Tarbot en ik de Mosselen naturel.
    Het was smullen en genieten van begin tot eind!
    Voldoende vis en mosselen, goed en proper klaargemaakt en geserveerd!
    Gezellige Zeeuws-Vlaamse sfeer die huiselijk aanvoelt!
    Een aanrader eerste klas voor een zeer betaalbare prijs/kwaliteit verhouding! Komen beslist nog een keer fietsen om af te sluiten bij de parlevinker!!!!!!

Gisteren heerlijk gegeten. Gezellige en prima sfeer! Er werd niet moeilijk gedaan over mijn aangepast menu door mijn maagverkleining.
    Lekkerste eigengemaakte tapenade ooit geproefd!!
    Aanrader!!

Yvonne de Winter - de Lobel

Gisteren met een groep van 29 personen wezen eten. De bediening was goed en het eten en drinken was perfect. We hebben met bewondering gezien dat alle 29 personen te gelijk hun eten kregen. Deze zaak is zeker een aanrader om heerlijk te eten in een zeer goede sfeer.

Altijd heerlijk eten bij Grenzeloos, heerlijke vlees en visgerechten, gezellige en ongedwongen sfeer.

Een tijdje geleden hier gegeten met een vriendin. Mooi weer, dus 's avonds nog lekker buiten kunnen eten. Restaurant en terras hebben een gezellige sfeer. Eten was voortreffelijk. Heerlijke speciale ham met gekarameliseerde appeltjes en salade vooraf. Ik had een heerlijk ribstuk als hoofdgerecht, mijn vriendin een tournedos. Bereiding is subliem en porties zijn groot. Prijzen zijn wat hoog, maar je krijgt er wel de hoogste kwaliteit vlees voor. Ikzelf heb de huiswijn gedronken en die was ook heerlijk. Als je een geweldig stuk vlees wilt eten en eens iets speciaals wilt moet je hier zijn!

Vanmiddag hebben mijn man en ikzelf genoten van een high lunch in het restaurant van Hotel Restaurant Sincfal in Retranchement. Toen ik telefonisch reserveerde werd ik er al op attent gemaakt dat we er rekening moesten houden dat de high lunch ongeveer twee uur zou duren. Dat maakt benieuwd natuurlijk en vanmiddag gingen we onder een heerlijk nazomerzonnetje op weg naar Retranchement. We werden hartelijk ontvangen door Marleen, die voor ons een mooie tafel gereserveerd had aan het raam. De high lunch bestond uit hartige, zoete en warme gerechtjes o.a. hartige muffin, toast met kruidenkaas en zalm, omelet met spinazie en paprika, basilicum en tomaat, ciabatta met tonijnsalade, ciabatta met carpaccio, vol au vent, soepje, scampispiesje, geitenkaas, mirenque met citroen, appelcreatie, scones en macarons. Koffie en/of thee waren in de prijs inbegrepen. Als nagerecht een 'Moelleux au chocolat'.

Chef- kok Peter kwam aan onze tafel informeren of alles naar wens was geweest en gaf aan dat al deze gerechtjes bij een volgend bezoek iets kunnen afwijken, maar er wordt dan voor een lekkere vervanging gezorgd. De wijn was heerlijk bij de gerechten, maar dat is geen toeval. De wijnen worden aanbevolen door Petra de Boevere, de tweelingzus van Peter en eigenaresse van Slijterij de Vuurtoren, Sluis.

Het was zeker geen straf om deze twee uur aan tafel te genieten van al het voorgeschotelde 'comfort food' zoals ik het genoemd heb. Dit is een ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is. Marleen en Peter, hartelijk dank voor de gastvrijheid en de heerlijke high lunch!

Van de week gegeten bij Grenzeloos. We werden uiterst vriendelijk ontvangen. Je voelt gelijk dat er een ongedwongen, relaxte sfeer hangt. Het was druk maar daar merk je niks van. Personeel geeft je veel aandacht en houdt alles goed in de gaten. Het eten, in een woord geweldig. Dankjewel voor deze heerlijke avond. Wij komen zeker terug.

Wij hebben heerlijk gegeten: lekkere tournedos op de houtskool gebakken.

Goede bediening die steeds kwamen vragen of alles naar wens was.

Ook lekkere wijn erbij, en daarna nog koffie met super lekkere chocolade.

Wij komen zeker nog eens terug. Een geweldige avond in een gezellig restaurant.

martin

Deze week gegeten in restaurant grenzeloos. Wij werden bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen en naar een gezellig plekje in het restaurant gebracht. Onder het genot van een geweldige gin tonic en een sfeervol muziekje hadden wij al snel onze keuze gemaakt. Ons super mals vlees werd in een open keuken op een houtskool grill bereid. Het eten was super en de bediening was zeer vriendelijk en attent. Kortom een aanrader. We gaan zeker terug.

Gisteravond met vrienden hier gegeten. We werden zeer vriendelijk ontvangen en hadden een gezellig plekje op het terras. Het eten was heerlijk. Zelf had ik de gerijpte entrecote en het was de lekkerste die ik ooit gegeten had. Prijs kwaliteit is dik in orde! Zodra het donker werd werden er overal kaarsjes en twee vuurkolven aangestoken. Wij hebben een geweldige avond gehad en het is dan ook zeker een aanrader!

tjeu claase

Ondanks het feit dat wij meerdere malen hebben gevraagd waar het eten "bleef", moesten wij belachelijk lang wachten. De service was erg slecht en de prijzen veel, veel te hoog.

Het eten was goed maar de bediening was erg slecht. Liepen bijna 50x langs onze tafel maar hebben niet één keer gevraagd of het smaakte, of alles voldoende was óf even (de stevig geprijsde) wijn uit de koeler bijgeschonken. Vervolgens werd ook nog ons nagerecht vergeten.
    Wél de hoofdprijs vragen voor gerechten maar een bedieningsniveau van MacDonald; dat gaat niet samen.
    Eigenaar was ook erg druk met vaste gasten begroeten maar kan beter eens informeren bij nieuwe gasten of alles naar wens is. Dat is klantenbinding waar je iets van kunt leren en verbeteren!

Gezellige lokatie, vriendelijke bediening en lekker eten!

Voor de eerste keer bij jullie geweest samen met mijn gezin. Het eten en de bediening was perfect. Voor 100% zeker we komen terug. Succes verder.

Een heerlijk weekend gehad, heel erg gastvrije eigenaren, een ontspannen ambiance met een voortreffelijke keuken. De patron kookt. Hotelkamers schoon, goede bedden. Ontbijt prima! Prijs kwaliteit prima in orde.

Al met al aan te bevelen.

28. Internationaal Retranchement

Even met de kinderen glutenvrije patat bestellen, waarbij er allemaal zwarte kruimeltjes op de patat zat.

En we ons afvragen of er toch snacks in de frituurpan gebakken zijn of dat het gewoon ontzettend smerig vet is geweest (zie foto's).

Het antwoord weten alleen jullie en doe er je voordeel mee voor je toekomstige klanten.

Wel een beetje jammer dat zowel aan de deur als op de website geen prijzen staan aangegeven. Eenmaal binnen kom je op harde stoelen van oude steigerplanken terecht en op de kaart zie je dan pas de stevige prijzen. B.v. € 18 voor een kaasplankje!

Toch heerlijk gegeten !

Fam. Simons

Nadat we gehoord hadden op de camping dat er een nieuwe uitbater in de frituur zat zijn we er weer eens gaan eten (de vorige was echt vies). Na dat eerste bezoek hebben er nog vele gevolgd. Ik ben helemaal weg van de patat stoverij (de uitbater noemt dat patat zoeervlees, op zijn limburgs zegt hij dan). En mijn man mag je nu wakker maken voor een portie sate van hem. Als de kleinkinderen op bezoek komen dan is het van "oma gaan we patat eten bij die man met de vlaggen?". Ze eten hun bakje patat leeg en dan nog een ijsje. Een aanwinst voor retranchement. Het lijkt net een stukje limburgse gezelligheid in Zeeuws-Vlaanderen.