Parkeergelegenheid 'Transferium'.

1408520844 81
1426822009 77
1582381914 79

1. mw. c reemst

Zaterdag 13 juni mosselen gegeten bij visrestaurant Helder.
    De mosselen werden opgediend zonder borden en bestek. Met excuses werden de borden het bestek geleverd. De mosselen waren zeer klein. Ik had me verheugd om in Zeeland echt goede mosselen te eten. Dat viel dus echt tegen. Het kleine bakje sla was niet aangemaakt en het geserveerde brood was droog.
    Na het bestellen van het dessert hebben wij na 25 minuten gevraagd of het dessert nog kwam. Men was vergeten het dessert door te geven.
    Vorige jaren hebben wij hier diverse keren goed gegeten. Dit jaar krijgt het beslist een onvoldoende.

2. Vorig jaar diverse malen naar volle tevredenheid gegeten in dit restaurant.
    Nu met ons gezin mosselen wezen eten. De kwaliteit was hiervan was zeer matig en teleurstellend. Erg jammer voor dit mooie restaurant met vriendelijk personeel. De bijlagen bij de mosselen waren wel op niveau.

3. P v d Veeke

Prima gegeten.
    Fijne plek en mooi weer.
    Groetjes.

4. Al vele malen zijn we hier voorbij gereden en uiteindelijk hebben we het dan toch eens toegevoegd op onze lijst. De reservatie was vlot en aangenaam en we hadden al aangegeven een discrete tafel te willen omwille van de hondjes. Dus bij aankomst stond een leuke tafel klaar - een kleine attentie voor de honden en een drinkbak op de grond. Dat hadden we nooit eerder meegemaakt. We worden over het algemeen overal goed ontvangen maar dit was toch nog specialer. Zeker een leuke geste.
    Het pand ziet er véél beter uit dan je aan de buitenkant zou verwachten en dus waren we echt aangenaam verrast. Het is een echt pareltje vanbinnen en het heeft een leuk terras ook. Helaas was het weer ons minder gunstig gestemd.
    Het eten was ook top, ruime keuze, goede porties en met een zéér enthousiaste & vlotte bediening. We kunnen dan ook enkel zeggen dat we spijt hebben dat we hier altijd voorbij gereden zijn. We komen zeker terug en willen jullie allen danken voor de super leuke avond.
    Absolute top hier en een zéér mooi kader. CU soon...

5. Fam Hollemans

Jaarlijks etentje met de volwassen kinderen bij Helder om het einde van de vakantie te "vieren".

6. Een warm onthaal met een aperitiefje aan de open haard. Een vlotte bediening zonder lang te moeten wachten. Het vlees was gebakken zoals het gevraagd was (complimenten aan de chef). Met het doorgaan mijn pet vergeten, maar dat is een reden te meer om terug langs te gaan.

7. Angelique Wiedmann

Hadden kindje met gluten allergie.. Alles was mogelijk! Goed gegeten, goede sfeer, personeel super aardig. Gaan zeker nog terug!

8. Wij wilden hier gaan eten met de restaurantactie van AH, 2de menu gratis. Maar dan krijg je een apart menukaartje om uit te kiezen met allemaal armoedige gerechten waardoor je nog steeds veel betaald voor wat je krijgt. Daarom gewoon van de kaart gegeten. Op zich niet verkeerd, maar ook niets bijzonders. Net als veel restaurants in Renesse is het allemaal erg rechttoe rechtaan en wordt daar flink voor gerekend omdat er veel toeristen zijn. Wel leuk om met kinderen te gaan eten omdat er een klein speeltoestel staat waar ze allemaal te vinden zijn.

9. Al vaak gegeten bij Grand Café Helder en iedere keer zeer tevreden! Afgelopen weekend een middag lang bij de openhaard gezeten en genoten van een high wine. Drie rondes heerlijke hapjes (landbroden met smeersels, charcuterie en kazen, bruschetta's, vis/vlees etc.) begeleid door drie passende wijnen. We hadden een vegetarier in ons midden maar dat was geen probleem! Ook zeer attente maar niet opdringerige service!!

10. Dave en Nanny

Al meerdere keren gegeten en alle keren goed bevallen. Eigenaar en eigenaresse doen erg hun best om het iedereen naar de zin te maken. Altijd lekker vers voedsel en alles zelf gemaakt. Sinds kort ook saladebar waarvan je onbeperkt mag scheppen. De bbq is ook een aanrader.
    Wij blijven zeker terugkomen!

11. Op 4 oktober hier gegeten. Het ging al mis bij het plankje brood: niet vers en daardoor behoorlijk taai. De kruidenboter smaakte naar een koude klont roomboter, kruiden heb ik er niet in geproefd. De pepersteak was redelijk, maar erg klein. Toen ik vroeg om steakmes kreeg ik eerst te horen dat dat niet nodig was... Mag ik dat alsjeblieft zelf bepalen? Het schaaltje frietjes zou ik normaal gesproken terug gestuurd hebben, maar ik had toen de moed al opgegeven. Maar 1 tafel verder werd het bakje omschreven als: "dat bakske friet slaat nergens op". Kleine harde stukjes die minstens 3 keer gebakken zijn. Nog slechter was het schaaltje aardappels, vet en koud.

Een nagerecht durfden we niet meer aan. De bestelde koffie kwam na een kwartier. De rekening in een vies doosje, we hebben de pepermuntjes maar laten liggen. Wij zullen wel pech hebben gehad, want ik lees alleen maar positieve reacties. Maar een tweede keer Helder zit er waarschijnlijk niet meer in.

4,3
  12. Frank en marlous

De eerste keer vonden we dit restaurant een verademing in Renesse. Nu viel het tegen. Het ontbrak aan leiding in de bediening. De lamsschenkel was niet gaar genoeg en de vongolen in de pasta kapot gekookt.
    Bij het voorgerecht waren de messchelpen heerlijk, de Gamba's ok, maar de kreeftjes veel te lang doorgegaard. De prijzen zijn relatief laag, maar toch moet het ook dan kloppen.

13. Erg leuk restaurant om te gaan eten. Mooie locatie en bediening is erg vriendelijk en professioneel. Zeer leuke en gezellige avond gehad!

14. Ingrid Bijkerk

15. Wat een sfeervol restaurant! Aan tafel kun je zelf BBQ-en door het vlees/vis eerst aan een spies te rijgen, erg hygiënisch en makkelijk schoon te maken! De bediening is erg vriendelijk en hulpvaardig. Daarnaast schenken ze erg goede wijnen tegen acceptabele prijzen! De kwaliteit en het aanbod aan vlees/vis is meer dan voldoende en wordt regelmatig aangevuld. Het eten is onbeperkt maar na een of twee spiesen heb je al meer dan voldoende gegeten. Tip: een keuze van een voorgerecht zoals soep of een salade zou het helemaal afmaken.

16. Heel vriendelijke bediening. Lekker eten en uitgebreide drankkaart. Op wandelafstand van het transferium.

17. Marc en Monique

Toevallig hier gaan eten tijdens onze eerste avond van een weekendje Zeeland en alle andere avonden teruggekomen. Eten van goede kwaliteit en zeer gastvrij en vriendelijk personeel. Echt een aanrader!

18. Op 27 december gegeten bij Helder. Wat een genot!
    Ondanks dat het niet druk was die avond. Heerlijk eten, welkom gevoel, gezellig en correct personeel. Voldoende keuze in alle gangen. Wij wilden ander ijs bij ons warme chocoladetaartje, dat was geen probleem. Dus: een aanrader. Het hert wat langsliep was nog een extraatje voor ons. Hoezo mooie lokatie...

19. Ik had de Black Angus tournedos besteld , die was lekker , maar de 3 peultjes die er bij lagen dat was wel heel erg weinig. Dan het bakje sla dat was zeer grof gesneden, en aan sommige stukken zaten wel hele grote stronken aan.
    Die eet je normaal ook niet op.
    Qua nagerecht was er weinig keus.
    Nee de BBQ afdeling is prima maar naar het Grand Cafe daar ga ik niet meer.
    De bediening was vriendelijk.

5,7
  20. Imca jansen

Wij hebben een heerlijke avond gehad!! Goede bediening en ontzettend gezellig, romantisch en kind vriendelijk, maar vooral lekker gegeten. Heel sfeervol restaurant, daar hebben ze echt oog voor detail gehad!

21. Vandaag lekker gegeten in het BBQ-restaurant met onze twee kinderen van 2 en 5 jaar oud. De kwaliteit van het eten is erg goed. De bediening was top en erg kindvriendelijk. Er was een kinderspeelhoek en speeltoestel buiten. Een aanrader!

22. Het eten was heerlijk. De bediening super en heel vriendelijk zonder overdrevenheid. Het chocoladetaartje (Moelleux) was perfect gelukt en vergezeld van ijs van super kwaliteit.

In het kort: Zeker de moeite om voor een eerste keer te eten, maar ook voor de volgende keren!

23. Dennis Schijff

Heerlijk gegeten, tijdens de Puur Restaurant Week. We waren voor het eerst uit eten met onze kleine! :) Personeel was geweldig! Lekker kaasje als nagerecht bij de open haard.

24. Wij hebben onze bruiloft gevierd in grand cafe Helder, het was super geregeld, goede service en super vriendelijk. En het eten was ook top en van goede kwaliteit. Het is echt een aanrader om je bruiloft te vieren bij dit restaurant.

25. 4/8 met gezin met twee kinderen 3 en 6 jaar wezen eten. Het is ons goed bevallen. Eten smaakte erg goed en bediening was zeer vriendelijk. Een zeer gezellig restaurant en super vriendelijk voor de kids. Het bbq-en op de eerste etage zag er zo gezellig uit dat we dit zeker nog eens willen doen.

26. Ben niet zo een Renesse fan, maar had besloten toch eens bij Helder te gaan eten. Ik moet zeggen was verbaasd, leuke tent, leuke bediening en heb echt lekker gegeten: een mac Helder. Super hamburgertje.

Zulke zaken halen het niveau van Renesse zeker op!. Ga op een warme zomerdag zeker nog eens terug.

27. Het komt niet vaak voor dat ik een recensie schrijf over een restaurant waar ik heb gegeten. Maar dit keer ga ik dat toch doen. Waarom? Omdat restaurants die het goed doen het ook verdienen.

FAfgelopen zaterdag hebben we heerlijk gegeten in Helder. Het eten is van prima kwaliteit. De bediening en vriendelijk en attent. Er heerst een ongedwongen sfeer.

Dat we graag buiten wilde eten, en toen we het koud kregen naar binnen wilden, was geen enkel probleem. Alles werd goed geregeld en het eten: errug goed. Hulde!

Stelletjes, gezinnen, groepen. Ze waren er allemaal. Renesse, maar dan anders, goed. Hier kom ik zeker nog een keer terug.

28. Jaap 156 punten

Deze week gegeten bij Helder; leuke, vriendelijke bediening.

Erg lekker en niet duur.

Ook voor (kleine) kinderen goed geschikt. Er is bij het terras een leuke speelplek voor de kinderen.

Komen zeer zeker nog eens terug als we in Renesse zijn!

29. Afgelopen vrijdag gegeten met familie. Bediening erg vriendelijk, Restaurant waar je de ruimte hebt, ligt leuk bij een rotonde. Eten is goed. Wij komen er zeker nog een keer terug.

30. Afgelopen zaterdag in het grand cafe gegeten met z'n vieren. Gezellige drukte voor januari met jong en oud. Vooraf wat tapas besteld welke prima van kwaliteit waren (geen frituur of kant en klare rommel) en ook de hoofdgerechten uitstekend! Het is goed eten voor een prima prijs, ze onderscheiden zich van veel andere in Renesse.

Volgende keer gaan we voor het barbecue-restaurant!

31. Erg lekker gegeten, goede en vriendelijke bediening.

Zeker een aanrader!

32. Leuk restaurant, weinig gasten. Aaan de deur ontvangen, prima.

Enthousiaste bediening, Alle wijnen per glas. Goed idee, bij elk gerecht een andere wijn proeven.

Voorgerecht carpaccio, heerlijk.

Kreeftenbisque wat minder, flauw.

Catch of the day: mosselen op zijn bretons met spekjes in de wok, moet je van houden.

Als je een echte vis eter bent moet je dit niet bestellen, houd je van spekjes, dan is dit een goede keuze.

Dorade heerlijk bereid. Frieten, aardappeltjes goed, salade te veel radijs.

33. Mooie zaak aan de rand van het drukke centrum, betaalbare gerechten van prima kwaliteit.

Rustig en zonnig terras welke is ruim opgezet, geen massa publiek maar mensen die komen waarvoor vakantie bedoelt is; genieten en ontspannen!

We komen zeker terug om ook het BBQ-restaurant uit te proberen.

34. Frank 116 punten

Gegeten in het BBQ-gedeelte van dit restaurant. Een goed concept. Zeer vriendelijk personeel en de keuze in soorten vlees en vis is ruim voldoende. De prijs van circa 20,- is goedkoop te noemen. Helemaal tevreden en nooit gedacht dat in het Renesse van de jongeren een dergelijk goed restaurant zou bestaan.

35. Prima eten, mooie entourage.. Ook het bbq gedeelte, leuk idee!

36. Wij zijn eerste Paasdag geweest in de samenstelling van 2 volwassenen en 1 kind. Werden blij van ontvangst: stralende gastvrouw, kinderstoel stond klaar met kleurtjes en kleurplaat. Leuke serveerster bevestigde ons dat het mogelijk was eerst een mandje brood te bestellen en dat ons kind zijn hoofdgerecht bij ons voorgerecht kon krijgen. We kregen het mandje brood tegelijk met het voorgerecht (waar ook 2 mandjes brood bij zaten, dus 3 mandjes brood op tafel). Kind had geen bestek, maar toen dit kwam heerlijk gegeten. Voorgerecht "visproeverij" vonden we erg summier. Wij hadden het idee dat er gewoon 3 pakjes (garnalen, gerookte zalm en gerookte forel) waren neergelegd op ons bord, wel van goede kwaliteit, maar totaal niet spannend, zelfs de garnalen niet. We waren nog bezig met het voorgerecht en ons hoofdgerecht werd al geserveerd. In de haast van het weghalen van de voorgerechten was ons bestek ook meegenomen en het duurde even voordat dat na vragen kwam. De kreeft was heerlijk, maar de rosé biefstuk was rauw en koud van binnen (teruggestuurd en daarna ok), net als de aardappelpartjes in schil. De sla was zo uit een zakje gehaald en matig versierd met 2 blokjes feta, een beetje zongedroogde tomaat en wat azijn. Al met al vinden wij de bediening wel erg vriendelijk, maar 2 geen bestek...! En van de communicatie met de keuken begrijpen we helemaal niets. Erg jammer, we hadden ons inderdaad verheugd op een tijdje vertoeven in Helder, maar we hadden het gevoel aan ons lot te zijn overgelaten en dat we deur uitgewerkt werden. Voor een PR die zo hoog van de toren blaast moet Helder toch echt nog heel wat beteren om dit waar te kunnen maken.

37. Heerlijk eten, ik ben vegetarisch en René (de kok) zorgt altijd voor een verrassend menu, met biologische groenten waar je je vingers bij opeet. Er is altijd een zeer uitgebreide wijnkaart aanwezig en zeer veel keuze wijnen per glas. Kortom een aanrader van de bovenste plank.

38. Geweldig! Helder heeft de beste zitplaatsen van Renesse, je kunt hier heerlijk zitten, terwijl je luistert naar de muziek. Jammer dat het nooit zo druk is overdag.

En, niet te vergeten, er lopen hier heel wat mooie leuke jonge meiden rond ^^