Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rekem verdeeld zijn.

1. Snackbar Rekem

An

Dit is echt een super goede frituur! We zijn eind 2016 naar Rekem verhuisd en hebben een aantal frituren in de buurt geprobeerd, maar Peper & Zout steekt er voor mij met kop en schouders boven uit. Binnen is het heel netjes en er is achter de frituur (dus niet aan de kant van de Rijksweg) een kleine parking. Het personeel is vriendelijk en het gaat er altijd snel vooruit, ook als het druk is!
    De frietjes, snacks en broodjes zijn dik in orde. Een keer (tijdens onze verhuis) ben ik 's middags broodjes gaan halen, waarbij ik graag een broodje met eiersalade wou. De eiersalade was op, maar dat betekende niet dat ik iets anders moest bestellen. Zonder problemen werd verse eiersalade voor me gemaakt en dat heeft gesmaakt! Qua prijs zijn ze niet duur, maar ook niet goedkoop.
    Kortom: ik heb deze frituur graag en zal die zeker aanraden aan anderen!

Super lekker gegeten! Zeer vriendelijk personeel, de prijs kwaliteit is ook goed. Je krijgt wat je betaalt! Een echte aanrader! Mij zien ze daar meer terug.

Super goede bediening, eten en drinken!

albert cremers

Gisteren wilde ik met mijn zoon en dochter na een stevige wandeling iets drinken in Onder de Linden. Voor we het terras konden betreden kwam een wild uit haar ogen kijkende gastvrouw ons tegemoet en deelde ons op een onfatsoenlijke wijze mede dat er alleen gegeten kon worden en niet alleen gedronken. De wijze waarop zij dit meende te moeten doen was zo onvriendelijk, onprofessioneel en onfatsoenlijk dat de aanwezige gasten verschrikt opkeken en meewarig het hoofd schudden.
    Zo een wanvertoning heb ik in mijn hele leven waarin ik vanwege mijn beroep toch honderden restaurants heb bezocht nog nooit meegemaakt.
    Bij Onder de Linden zal ik dus nooit meer komen en ik zal dat aan ieder die het horen wil toelichten.
    Gelukkig troffen wij na enkele minuten verder gelopen te hebben een terras waar onze hond gelijk water kreeg, wij uiterst vriendelijk behandeld werden en waar wij onze nare ervaring bij onder de Linden reeds konden vertellen aan andere aanwezige gasten.
    Wat een afgang Onder de Linden!!

Bianca Hamaekers

Dit was echt top! De gerechten waren geweldig, de wijn super en de sfeer... amai!!

Heerlijk Valentijnsmenu gegeten in gezellige ambiance met gastvrije onthaal en prima service! Aanrader!

7. Belgisch Rekem

M. v. Maarseveen

Op 28 augustus heb ik een klacht geplaatst omdat mijn cadeaubon die wij met Kerstmis van onze kleinzonen hadden gekregen niet meer geldig was. Na wat telefoontjes werd de bon toch geaccepteerd en hebben wij afgelopen woensdag geluncht en het is ons weer goed bevallen. Het was voortreffelijk, de bediening was uitstekend en de lunch voortreffelijk dus heeft Choko als vanouds een dikke tien verdiend

8. Belgisch Rekem

van maarseveen

Mijn ervaring met het lunchen bij Shoko is prima, maar wat mij nu is overkomen vind ik niet leuk... Met de Kerstmis hebben wij van onze twee kleinzonen een lunchbon gekregen van vijfentwintig euro. Dat is leuk gaan we die van de zomer tijdens een fietstocht inwisselen, verder niet op de datum gelet. Wat schetst onze verbazing, de bon is maar een half jaar geldig en dus eind Juni verlopen, nou ja op internet gelezen dat cadeaubonnen minstens een jaar geldig moeten zijn dus contact opgenomen met Shoko, maar omdat zij de zaak hebben overgenomen gaan zij daar dus niet op in. Shoko hebben jullie nooit gehoord van zoiets als coulance of klantvriendelijkheid??

anita de bock.

Zondag jl heeft zijn man zeer slecht gegeten bij jullie. Zoutige paprika schnitzel met pepersaus. Vlees was aan een kant zwart aan andere kant aangesneden voor het verbrande te camoufleren. Voor 13,60 € excl saus van 2,70€ een complete aanfluiting. Een dunne kleine leren lap, waar iets aan geknabbelt had, zo zag het eruit.

Dit was met de nieuwe eigenaar de tweede en laatste keer dat we daar gegeten hebben. De groeten!

Vertaal van English naar Nederlands

Afgelopen vrijdag gaan eten bij Floc. Niet al te grote menukaart maar alles was lekker en goed op smaak gebracht. Vriendelijk ontvangen, ons zien ze zeker terug.
    Dank voor de fijne avond.

Wij hadden op zaterdagavond met il fiori Maasmechelen gereserveerd maar door een fout van de reservering konden wij er niet aan tafel. Enkele kilometers verder op dan maar binnen met Flock en tot onze grote verbazing zat er niemand en was de zaak voor ons alleen! Gezellig en rustig was het zeker en het interieur viel wel in onze smaak. Op de achtergrond rustige muziek. Wij hadden geen vermoeden dat het een frans restaurant was maar de kaart was niet groot. Maar alles was wel supervers en de smaken zaten goed. Op de wijnkaart enkel franse wijnen en zelfs een fles van 50 euro kon ons niet bekoren, wij zijn enorme liefhebbers van Italiaanse wijnen en wat ons betreft kunnen de franse wijnen hier niet meer tegenop, maar dit is uiteraard een kwestie van smaak.

De gastvrouw viel ook mee en was erg vriendelijk. Wie zegt dat het eten hier niet goed is, is echt niks gewoon en kan beter thuis blijven, het enige minpuntje was als afsluiter de Irish Coffee, ik vermoed dat het 2 soeplepels koffie waren en het glas half vol gevuld met room. Veel geld voor wat de room betreft. We vonden het een fijne en gezellige avond en misschien komen we nog wel eens terug.

12. Belgisch Rekem

Vanluchene Chantal

Prijs-kwaliteit heel goed. Vlotte en vriendelijke bediening, honden zijn welkom.

Wat een slechte kwaliteit eten, alles komt uit potjes en zakjes. Totaal geen eigen inbreng, bah!

14. Eetcafé Rekem

Super gegeten, leuke bediening, gezellig. Aanrader!

Voor de eerste keer bij Floc. Wat was dat een teleurstelling. Het eten was niet slecht, maar de service was gewoon ver beneden de maat. De gastvrouw wist eigenlijk niet hoe het hoorde. Sowieso beklets je je klanten niet. Grote fout. Jammer ook dat de muziek niet wat vrolijker was. Je viel erbij in slaap. Nee, gaan we nooit meer naar toe.

Op een mooie zomerdag zijn we er met vrienden gaan eten, nadat we een bezoekje aan Oud Rekem brachten. We werden vriendelijk ontvangen ondanks de drukte.

We hebben eventjes moeten wachten op ons hoofdgerecht maar het was het wachten waard. Zowel de sliptongen als de entrecote waren verfijnd gemaakt.

Wij komen graag terug naar dit dorp om opnieuw hier te kunnen dineren.

17. Eetcafé Rekem

Een grill menu gegeten bij Ge Gri. Bij aankomst viel ons al de smerige ventilatie roosters op... vol stof en smerige drap die erin zit. Deze roosters zijn precies boven de tafels.

Het dessert was al verkleurd en oud. Vlees was niet goed doorbakken.

Echt een afrader... hier nooit gaan eten!

Vanmiddag willen lunchen in deze uitspanning. Ze hanteren kennelijk geen lunch/menukaart. Desgevraagd werd gemeld dat er enkel broodjes en salades waren. 2 Salades besteld. Moesten lang wachten op levering. Bestelling kennelijk niet doorgegeven aan de keuken. Kan gebeuren. Op de factuur werd €15,00 gerekend voor een niet bijzondere salade. Dat bedrag staat werkelijk niet in verhouding tot de kwaliteit. Dat noem ik afzetterij met name gericht op kennelijk de veelvuldig passerende fietsers en dagjesmensen. Je bestelt iets, weet niet wat het kost (stom natuurlijk om het niet vooraf te vragen) en krijgt een rekening voor een wereldsalade die uitzonderlijk duur was voor het gebodene. Advies: niet meer accepteren en weggaan.

Patrice Delchambre

We zijn nu twee keer gekomen: met onze kritische knowledgeable Italiaanse schoonzoon, dochter en kleinzoon Massimiliano en nu met man en broer.

Het was fantastisch en authentiek Italiaans! We zullen het onze vrienden zeker aanbevelen. En dat zijn er veel: van Vlaanderen tot Noord Nederland en tot in en buiten Zimbabwe. De anti pasti erg professioneel, de Wilde Raapjes pizza erg fris en origineel. Ik wil dit keer ook weer Zora erg bedanken voor haar vrolijke, sterke en professionele service en het feit dat er altijd tijd is om mijn beginnend Italiaans te oefenen 💥🍸🍰. Toetjes subliem.

Doe zo voort. Grazie mille per ieri, chi vediamo la prossima volta sicuramente. Siamo felice di fare la conoscenza con tutti voi!

Patrice Delchambre. Auteur/ kunstenaar "Zimbabwe. Een bijzondere passie." Amazon.com 2015.

Prijs/kwaliteit is ok, prettige bediening.

Esther Longo

Heb meerdere malen heerlijk gegeten, heel goede service en een perfecte Italiaanse sfeer. Wij gaan zeker terug.

We waren verrast dat er nog een goeie eetgelegenheid te vinden is langs de baan in Lanaken/Rekem. We werden gastvrij onthaald en de sfeer was direct warm. Een familiale aanpak, waar liefde van koken nog daadwerkelijk is terug te vinden op je bord. We bestelden het menu van 37 euro op aanraden van de gastvrouw. Ik nam de carpaccio van Wagyu rosbief en mijn man de scampi's diabolique. Als hoofdgerecht namen we beide de rundersteak Bleu Blanc Belge ( 250gram ) met warme groenten ( raapjes, verschillende worteltjes ) + Franse salade.... nou, en toen kwam het nagerecht... die dochter kan er echt wat van.... van koekjes tot ijs, alles werd zelf gemaakt en vol trots liet ze ons haar Facebookpagina zien. Wij komen zeker terug en hopen dat hun inzet beloond zal worden!!! Zij verdienen het!

23. Eetcafé Rekem

Bedankt voor het lekkere grillen!! Maar er is fout gegaan! Jullie hebben ons dessert niet aangeboden, daar hebben we toch recht op??

24. Eetcafé Rekem

Jan Melman

Wij wilden in de buurt van ons huis gaan eten en zodoende kwamen we bij Floc uit. Leuk, warm interieur, 2 tafeltjes bezet (voor een zaterdagavond) wij waren de 3de gasten. Helaas viel alles tegen. Prijs/kwaliteit vonden wij het veel te duur. Het diamandhaasje bleek amper 5 kleine stukjes vlees (wij wilden onze voorkeur van bakken doorgeven aan de gastvrouw, maar zij zei dat haar man dat wel kon bepalen, met als gevolg dat het vlees naar onze smaak te rauw was) te zijn met frietjes en wat warme groentjes voor 25€. Voor ons had er nog een salade bij gemogen en op zijn Frans een karafje kraanwater. Goed prijs/kwaliteit was de rode huiswijn en de heerlijk sherry aanbevolen door de gastvrouw. Gastvrouw deed haar best maar was overdone. Besteedde te veel aandacht aan een speciale tafel (hadden nochtans haar aandacht willen trekken) waardoor we vroeger van tafel gingen en zodoende geen dessert of koffie meer wilde nuttigen!! Jammer, wij komen hier niet meer.

Na er al vele malen langs gereden te zijn gisteren eens gestopt en er gedineerd. Het was een belevenis, tongstrelend. Een mooie kaart en voor deze eerste keer het aanbevolen menu maar eens gekozen. Dat was helemaal top! Partner gekozen voor kabeljauw als hoofdgerecht en ik voor Wagyu beef. Zowel de kabeljauw als de Wagyu beef waren een streling voor en op de tong. Echtpaar en dochter is er alles aan gelegen om het verblijf tot een culinaire belevenis te maken en daar zijn zij in bijzondere mate in geslaagd. Een TOP restaurant waar wij nog vele malen zullen komen!

Wij komen nu ongeveer 5 jaar bij De Wissel. Het is onze favoriet als wij weer eens geen zin hebben om te koken!
    Meestal start de een met een carpaccio van ossehaas en de ander met dun gesneden zalm met grote kappertjes en rucola. Voorgerechten worden geserveerd met wit en bruin brood vers uit de oven. Heerlijk om te starten!
    Ga daarna voor een spaghetti carbonara (spek en room). Of voor de tagliatelle met kip. Voor een lichte kost hebben ze een heerlijke (maaltijd) salade met brie en spekjes of salade "de wissel". Gegarandeerd succes!!
    De vriendelijkheid van personeel en eigenaren voel je. De zaak heeft een modern jasje die gezelligheid uitstraald.
    Probeer 't eens! En ook u bent verknocht!

Frank Swinkels

29. Belgisch Rekem

Kort bezoek, maar zeer goed bevallen.
    Vriendelijk, leuk gezellig terras, goed en verrassend eten, prijs kwaliteit goed.
    Alles naar wens, werd vaker gevraagd.
    Gaan zeker hier nog terug komen!

30. Belgisch Rekem

de herdt