1. Eerste Kerstdag wederom gedineerd bij Restaurant Atelier in Gulpen. We blijven een grote fan van het geserveerde eten, dit was namelijk ook nu weer erg lekker, smaakvol en geraffineerd. Echter liep het organisatorisch en logistiek deze avond voor geen meter. Te weinig personeel in de bediening en te lange wachttijden tussen de gangen. We betaalden deze kerstdag 30 euro meer voor een menu inclusief wijnen, in vergelijking met de prijs van het meest uitgebreide menu op een normale dag bij Atelier. Voor een menuprijs (incl. wijnen) van 140 euro mag je ook met de Kerst absolute topservice verwachten, maar daar was geen sprake van.

Bij binnenkomst werd al een eerste fout gemaakt, die gewoonweg niet thuishoort op dit niveau. We hebben enkele minuten moeten wachten voordat we ontvangen werden en naar onze tafel werden geleid. De gastvrouw had ons wel gezien, maar dacht dat iemand anders ons al had welkom gegeten. We gingen om 18:45 aan tafel en om 23:45 kregen we uiteindelijk onze laatste gang geserveerd. Aan alles merkte je deze avond dat het niet gestroomlijnd liep. Tafels werden niet in een vaste volgorde bediend en de wachttijden tussen de gangen liepen soms erg hoog op.

Nogmaals, het eten was wederom zalig, maar met dergelijke prijzen moet het totaalplaatje kloppen en mag je ook met de Kerstdagen verwachten dat alles gestroomlijnd verloopt. Te meer nog omdat alle tafels in het restaurant hetzelfde menu geserveerd kregen.