1. Henk Boelens

Als vaste klant willen afhalen, dan ineens voor een verassing staan en geen eten krijgen, omdat het "geld vals zou zijn" is zeer een koude douche. Voor de zekerheid het geld nog laten testen bij de Hema tegenover. Niets mee aan de hand. Het restaurant bleek echter onverbiddelijk. Zeer slechte service dus, een hongerig gezin thuis en dan met lege handen thuiskomen. Hier halen wij nooit meer eten. Vraag me af hoe ze dat hadden opgelost als we binnen gegeten hadden en na het eten afrekenen.

1. Hallo "Henk" wij hadden uw briefje van 50 vergeleken met andere 50 euro biljet, die van u is iets kleiner en papier voelt heel zacht aan. Wij hadden u vriendelijk gevraagd of u misschien met andere briefje willen betalen gezien 20 euro meer dan genoeg is. Maar u weigert dat en ging snel vandoor terwijl wij uw bestelling die telefonisch aan ons was door gegeven al klaar had staan.

Wij deed tevens aangifte bij de politie.

2. Het was geen 50 euro, maar een écht 20 euro biljet. Leugen 1. We hebben geen eten besteld, leugen 2. Er snel vandoor gaan, leugen 3. Uw reactie zegt meer dan voldoende over uw "service en klantvriendelijkheid". Wij zullen ook aangifte doen bij de politie. U schrijft smaad en laster, dat accepteren wij niet.

3. Het blijkt een misverstand van mij, u heeft 20 euro biljet betaald en u heeft in het restaurant eten besteld. Maar het sluit niet uit dat uw 20 euro biljet erg afwijkt van de echte 20 euro biljet. Politie is er geweest en wij hebben onze verhaal gedaan. Wij hebben geen reden om klant geld te weigeren als hij/zij doet wat hij/zij hoort te doen. En u werkte ook niet mee toen wij vroeg of wij de biljet goed mocht bekijken, in plaats daarvan loopt u weg. ik neem aan dat u vast andere 20 euro biljet heb of misschien een pinpas.

Van politie hoorde ik dat uw 20 euro biljet in de wasmahine was gekomen, of dat waar is weet uzelf. Ik hoop dat u ergens anders meer geluk heb.

4. Nogmaals, het biljet was geldig, behalve lichte slijtage (mogelijk van een wasmachine, of de vorige houder had het buiten een portefeuille in zijn broekzak) waren er géén verdere afwijkingen aanwezig. De slijtage was zo minimaal dat mijn vrouw er geen erg in had totdat in uw zaak er zo'n drama van gemaakt werd. U handelde de kwestie zowel in de zaak als in de nasleep zeer onprofessioneel af. Het enige wat de consument hoort te doen is betalen voor het gewenste eten met een wettig betaalmiddel. U mag niet zomaar geld weigeren als u dat niet duidelijk aangeeft. Mijn vrouw was notabene een vaste klant bij u, we wonen hier in een klein dorp dan behoort u niet iemand publiekelijk voor schut te zetten, u bent hier niet meer in Arnhem, mijn vrouw was geen onbekende van u, ze kwam zeker twee keer per maand eten halen. U kunt als ondernemer meer dan 101 methoden toepassen om twijfelgevallen naar beider tevredenheid op te lossen, u koos uitgerekend voor die ene onjuiste weg. U maakte de kwestie nadien nog erger door hier (eet.nu) te blijven volhouden dat het geld "erg afwijkt" zonder dat u daar enig bewijs van heeft. U mag er in elk geval gerust van uitgaan dat als het vals was geweest een mogelijke dader zich stil zou hebben gehouden, geen recentie over uw "service" had geplaatst, zeker niet naar de politie was gegaan met dit verhaal. Ga er dan gerust vanuit dat het goed geld was, het biljet werd probleemloos aangenomen bij een andere winkel, die wél over een detector beschikten.

Mijn tip voor u is dan ook: schaf zo'n geld detector aan, een bedrijf kan tegenwoordig niet zonder. Dan kunt u in de toekomst op diplomatieke wijze een biljet weigeren zonder een klant voor schut te laten gaan mocht er inderdaad met "vals geld" betaald zou worden. Mijn vrouw liep pas weg ná alle overbodige commotie rondom dat biljet. Wat denkt u zelf, als iemand u tussen de andere klanten zou worden behandeld als een soort van valsmunter? Dan zou (ieder normaal mens) ook voor die "eer bedankt hebben"... Als goed ondernemer heeft u een bepaalde verantwoording jegens de consument. U ontrekt zich volledig aan deze verantwoordig. Het zou u hebben gesierd deze kwestie op een diplomatieke wijze op te lossen, andere ondernemers bieden bijvoorbeeld de klant een kop koffie aan, u had bijvoorbeeld kunnen voorstellen om even naar de bank op de hoek kunnen lopen met het biljet om het daar te laten controleren. Als u huiverig bent van papier geld neem het dan helemaal niet aan, uitsluitend pinnen. U toont in elk geval geen enkel begrip voor uw klanten, u had ook excuses kunnen aanbieden, maar daarentegen weet u nog te vermelden "of dat waar is weet uzelf" waarmee u in mijn ogen blijft volhouden dat het geld vals is. Koester de klagende klant, leer van klachten. Neem iedere klacht serieus, los klachten op. Dat is pas goed ondernemerschap.

5. ik vind het rondom schandalig hoe mevrouw behandeld is,zeer slecht gang van zaken

6. Ja vind ik ook, looll Ik heb de beste restaurant in de wereld jonge! Jij kan alleen zeuren op internet lol, account aangemaakt allen even bij mijn restaurant komt zeuren xD wat eigenlijk niet mijn restaurant is hahaha. damm die reactie is 4 maanden oud....