1. Er zijn perioden dat de aardappels niet ideaal zijn voor fritures. Of dit momenteel zo'n periode is, durven we niet te zeggen. Wel weten we, dat we de afgelopen 14 dagen een duidelijk verschil proeven, maar ook in de vorm, en kwaliteit van de frites een duidelijk verschil zien. Laat dit nou net het kernproduct en dus meteen het meest strategische product zijn voor een frites bakker.

Je moet goed begrijpen dat mensen die, in eerste instantie zin in frites hebben, er op de tweede plaats dan snacks bij nemen. Snacks kun je overal krijgen. Maar goede frites? Is een heel ander verhaal. Mocht de nieuwe eigenaar aan het bezuinigen zijn op de inkoop van de frites? Dan prefereren wij de vroegere inkoop.

Wat snacks betreft is voor ons een ding heel belangrijk en dus ook voor anderen denken wij. Als je namelijk al een snack neemt, wil je ook een goed gevulde kwalitatieve "vette hap".

Bijv. een vleeskroket is te verkrijgen in tig varianten met verschillende % vlees. Zo kan een kroket 10% of 15% of 20% etc. etc. aan rundvlees beïnhouden. Aan u de keuze welke kroket u voor € 1,50 prefereert.

Het zijn zoals altijd de kleine veranderingen die het hem doen. Nooit bezuinigen op de wezenlijke verkoop producten. In marketing termen de zogenaamde melkkoeien. Ook een friture bezitter die een detailhandel opleiding heeft gedaan heeft dit met de paplepel d'r in gegoten gekregen. Voorlopig gaan we even uitwijken. Tenslotte is er in de omgeving keuze genoeg.