Op dit adres zit nu: Manzo's

1. Relatief kort na mijn 2 eerdere, niet zo positief verlopen bezoeken aan Blends, ben ik na een zinvolle mailuitwisseling met de eigenaar er gisteren opnieuw wezen eten.

Het bezoek verliep dit keer veel positiever.

Dit keer was niet alleen de presentatie goed, maar ook dekte de inhoud (gerechten) de lading.

Als voorgerechten hadden we de carpaccio en de garnalen met rivierkreeftjes. Beiden erg goed en duidelijk een grotere portie dan tijdens m'n eerste bezoek.

In tegenstelling tot mijn eerdere bezoeken waren nu de hoofdgerechten, zoals het m.i. hoort, de finale.

Mijn ossenhaas was subliem, echt precies in de roos, goed bereid maar ook erg mals en smaakvol, een knipoog naar de lomo uit de El Torro tijd! Het gerecht was dit keer royaler opgemaakt op het grote bord. Meer aardappelprodukt en meer groenten en op de top een zeer smaakvolle culinaire saus.

De maiskip was dit keer zeer mals en sappig en ook deze portie was groot genoeg.

Ook was het mogelijk om de risotto in te ruilen voor culinair bereide patatjes, deels in de schil.

Voor mij is het overduidelijk dat Blends een verstandige stap gemaakt heeft richting het Zaanse publiek dat kwaliteit erg op waarde kan schatten, hiervoor best wat meer wil betalen maar dan ook 'goed gevuld' naar huis wil.

De bediening was net als de vorige keren alert en professioneel.

Ik hoop van harte dat mijn stadsgenoten dit restaurant ontdekken!

Hoewel het absolute details zijn, zou ik toch een kleine opmerking willen plaatsen:

We hebben gevraagd om een side dish (patat) vanwege de ervaring de vorige keer. De reactie was dat dit natuurlijk geen enkel probleem is. Ik zou daarom willen adviseren om die mogelijkheid in de menukaart te vermelden of dit standaard bij bestellen te vragen...

Volgende keer de ribeye!

Suggestie: naast kruidenboter bij brood ook de El Torro aioli en/ of gekruide olie met zeezout?