in Heemstede

Landgoed Groenendaal. Lekker Genieten.

1. Vorige week voor de trouwdag van mijn ouders bij Groenendaal gaan eten.
    Had het aan enkel mijzelf gelegen had het eten een 10 gekregen: Geweldige kreeft vooraf, prachtige tong als hoofdgerecht en een (bijna over)compleet grand desert als afsluiter. Ge-wel-dig. Het enige wat tegenviel was de tournedos van mijn vader. Medium-rare gekregen, precies zoals besteld, maar alsnog was het vlees vrij taai. Alsnog erg goed, maar doet wel een klein beetje af aan het cijfer.
    Wat service betreft valt er niets te verbeteren. Grapjes tussendoor en alhoewel het restaurant zelf erg chique is blijft iedereen in het restaurant erg relaxed en doen absoluut niet uit de hoogte.
    Wat aankleding betreft misschien wel een tikje kaal. Erg veel wit en grijs, en de tafels staan vrij dicht op elkaar.
    De prijs die je betaald is redelijk hoog. Niet om de kwaliteit van het eten zelf, maar wel de kwantiteit. Mijn tong was wel erg groot, maar wederom, de tournedos was nogal aan de kleine kant en mijn voorgerecht kreeft was ook nogal weinig wat je niet voor de prijs verwacht.

Alles bij elkaar wel een super geslaagde avond. Hier vieren wij altijd dit soort aangelegenheden, en zullen dat in de toekomst ook altijd blijven doen.