1. Vrijdag 4 december neergestreken in Van der Valk in Emmen. De kaart werd ons al overhandigd voordat we onze jas uit hadden getrokken. De drankjes stonden er op het moment dat we plaats namen. Over het eten ( waar we ondanks de rust in het restaurant erg lang op moesten wachten) niets dan lof. Recensent had een overheerlijke varkenshaas terwijl partner genoot van de verse tonijn. Hierna werd het stil. Er kwam niemand meer aan onze tafel. Rondlopende serveersters hoorden ons niet roepen en negeerden onze opgestoken hand. Na een half uur waren we het zat en zijn zonder een nagerecht te hebben kunnen bestellen aan de bar gaan betalen. Hier kwamen we onze serveerster weer tegen die zich excuseerde dat ze onverwacht een groot gezelschap dat zonder reserveren was binnengekomen moest bedienen, en dat ze dat bij collegae had aangegeven, die daar blijkbaar niets mee hadden gedaan. Met een flinke kater verdwenen we in de donkere Emmense nacht.