1. Gisteren, op een regenachtige decemberdonderdag hebben we heerlijk gegeten bij Bistro Do. We kregen naast lekker vers stokbrood met kruidenboter een amuse van het huis: een kroketje gevuld met slakken. Apart en lekker! Daarna kreeg mijn tafelgenote de salade van gebakken zwezerik met eendenleverkrullen en ik koos voor het taartje met gecaramalliseerde rode uien en geitenkaas. De borden waren heel mooi opgemaakt en we hebben zitten genieten.

Als hoofdgerecht kwamen de eendenborst en roodpootpatrijs op tafel. Heerlijke zuurkool erbij en een balletje aardappelpuree met geroosterde amandelen.

Eigenlijk hadden we al genoeg gegeten, maar er stond zóveel lekkers op de dessertkaart dat we toch zwichtten voor de Crepes Suzette. We wilden graag één nagerecht samen delen en dat was helemaal geen probleem.

Ieder twee glazen wijn, een karafje water en drie kopjes koffie en we waren samen iets meer dan 70 euro kwijt. Nog even de rekening goed bestudeerd, want het leek ons erg weinig, maar het klopte als een bus.

Wat een aanwinst voor Rotterdam!