1. In één woord?! Geweldig! Wat een heerlijke binnenkomer uit de natte straten van Groningen: kaarsjes aan, de dame (de volgende keer vraag ik hoe je heet, hoor) van de bediening die ons écht hartelijk welkom heet en de heiligen die ons laten weten "'t is goed toeven hier, kom vooral verder".

Mijn oud-collega en ik kozen als voorgerecht de bouillabaisse; voor haar de eerste keer ("ik laat mij verrassen") en ik heb er al vele voorgeschoteld gekregen en ben in al die keren maar één keer lyrisch geweest. Daar komt nu een tweede keer bij.

Heerlijk "vissig" met een perfecte hoeveelheid groenten die precies goed is klaar gemaakt; niet overgaar, maar ook niet knapperig (dat past niet in een soep, vind ik). Op mijn vraag "zit er niet iets van citroen in?", wordt bevestigend geantwoord. Een vleugje citroenolie geeft een heerlijke "net-even-anders"-smaak aan de bouillabaisse: zalig!

Onze verwachtingen waren hooggespannen na dit voorgerecht en gelukkig werden wij niet teleurgesteld. Wij hadden al afgestemd dat het een ""zee-avond" zou worden en dus kozen wij voor spiesjes met gepelde grote garnalen. Een mooi en ruim voldoende aanbod aan spiesjes was ons deel en oh.... wat waren ze heerlijk. Als bijgerechten kwamen in een etagère gebakken aardappeltjes, gegrilde courgettes en een salade (met o.a. partjes tomaat zonder het schilletje). Het hoofdgerecht was een waar feest en wij hebben tot de laatste hap genoten. Het resultaat: het nagerecht hebben wij overgeslagen en wij besloten met een gewoon lekkere cappuccino.

Onze avond was helemaal "af" toen wij de rekening zagen, die meer dan redelijk was.

Wij komen hier zeker terug.