1. Het vlees smaakt naar zeep, niet te eten! De knoflook smaakt vreemd en als klap op de vuurpijl is het personeel ongeïnteresseerd en gewoonweg grof naar klanten. Ook de behandeling van problemen van hun klanten is cruciaal.

Kom aan de balie om 2x 5 euro te wisselen voor sigaretten. "Nee, nee is niet nodig. Apparaat neemt briefjes aan." - dus ik loop naar de machine, voer 2x een briefje van € 5,- in na inwerpen van een agecoin, staat er vervolgens op het display dat het apparaat € 5 saldo heeft.
    Ik loop terug naar de balie, leg mijn verhaal uit en het eerste wat meneer zegt is: "Ja kan ik niks aan doen, niet mijn machines. Kan nummer bellen wat op machine staat." - dus ik ben nog gek genoeg op zondag om te bellen, geen gehoor uiteraard. Dus ik kom terug bij de eigenaar "Geen gehoor, wat gaan we nu doen?" "Ja," zegt hij geïrriteerd en uitdagend "kijk wat staat op papier op machine?" Eigen risico (wat overigens met dikke watervaste stift in het hoekje van de machines was gekliederd).

Ja heel fijn, ik kom bij meneer om geld te wisselen, nee hoor was niet nodig, papiergeld ging ook prima! Nu heeft het apparaat de kuren als er brief papier in gestopt wordt en is de eigenaar arrogant genoeg om met mij de discussie aan te gaan dat het apparaat niet zijn verantwoordelijkheid is, maar de leverancier, die hij maandag zou opbellen. Ik zeg hem dat ik daar weinig aan heb, dat ik nu eerst weer moet gaan pinnen om alsnog mijn sigaretten te krijgen waar ik zojuist al bijna dubbel voor heb betaald!

Vervolgens komen er meerdere klanten bij die de eigenaar ook vertellen dat een sigaretten automaat in zijn restaurant zíjn verantwoordelijkheid is en dat hij zich er zo wel heel makkelijk vanaf brengt. Eén mevrouw steunde me in zo verre al te roepen dat de eigenaar hier expres moeilijk aan het doen zou zijn (waar dit op gebaseerd was wist ik ook niet, maar toch fijn dat er mensen helpen. Dank daarvoor!).

Hoe dan ook allemaal, ik heb mijn geld niet terug gezien (hoop dat hij blij wordt van 5 euro). Hij is op dat moment meerdere klanten kwijtgeraakt die daarna de snackbar verderop binnen liepen. En bovendien is mij nu bekend dat deze man geen idee heeft hoe hij een eigen zaak moet draaien.

Één van de belangrijkste regels luidt, ga discussies met de klant op (een drukke) werkvloer uit de weg. Deze meneer ging regelrecht de discussie aan terwijl meerdere klanten het duidelijk niet met hem eens waren. Ik persoonlijk hoop dat dit hem nog zijn bedrijf gaat kosten, iemand die zijn klanten zo behandeld voor € 5 is gewoonweg idioot bezig.