1. Ik ben na een teleurstellend bezoek ( 1 jaar geleden) nogmaals bij De Heerlijckheid geweest en ook deze keer wisten het personeel en de keuken mij in geschokte toestand het pand te doen verlaten.

Allereerst is het gebruik van slechte bedieningskrachten voor ieder restaurant funest, maar hier doen ze daar een schepje bovenop.

Mensen die niet op de hoogte zijn van de gerechten op de kaart, het morsen van saus op kleding van de klant tijdens de bediening (uiteraard zonder direct excuus) en het telkens weer opnieuw moeten vragen of de drankjes wellicht konden worden bijgevuld!

Het bestelde eten kwam met redelijke snelheid uit de keuken, maar daar was dus ook een reden voor;

Aangezien de bediening het niet nodig vond om te vragen "hoe" wij onze biefstukjes wilden werden deze gemakshalve maar "rare" opgediend en pas na een opmerking tussen twee tafelaars kwam de bediening met de oplossing "hij kan nog wel even terug naar de keuken hoor".

Ja, natuurlijk we sturen ons eten wel even terug naar de keuken voor?!?

Groenten waren koud, en ruim onvoldoende om 12 mensen (hint) te voorzien, maar geen nood, de bediening haast zich naar de keuken om nog een schaaltje bij te halen uit de inmiddels koude au bain marie.

Bij de gamba's met groente krijg je overigens geen groente en rode wijn wordt uit de waarschijnlijk enig aanwezige fles aan tafel geschonken. De witte wijn had meer keuze en werd zowaar wel als fles geserveerd, maar een wijnkaart is mij geheel ontgaan. Het dessert was een mengeling van bizarre ingredienten welke soms verrassend smaakten, echter door de diversiteit van smaken ook tot smerige combinaties kon leiden..

Tenslotte:

Ik kan hier nog een flinke lap tekst schrijven over het bezoek van onze groep, dat doe ik niet om u niet oeverloos te vervelen.

Mijn advies aan het restaurant is echter probeer de boel daar weer onder controle te krijgen en ga serieus met elke klant om.

Op dit moment kan ik iedereen die er over denkt te gaan van harte aan bevelen dit niet te doen.