1. Zaterdagavond genoten van het Wildfestijn (niet in de Manegezaal) maar in de Vijvertuin vanaf 18:00 uur. We lieten ons, op ons eigen verzoek en uiteraard in samenspraak met de keuken en de bediening, verwennen met een verrassingsmenu samengesteld uit het complete aanbod dat in de Manegezaal vanaf 20:00 uur werd gepresenteerd. Ik hoop dat we het goed hebben onthouden.

2 verrassende wildamuses om mee te beginnen. Dit waren een velouté van bospaddestoelen en een amuse van fijngesneden wildzwijn. Hierbij werd een Prosecco met een vleugje vlierbessenlikeur geschonken. Daarna als vooraf een torentje van tomaat, buffelmozzarella, serranoham, wilde duivenborst, een crème van aubergines met tartufata en dadels. Als tussen een knolselderij-velouté met shiï-take en spekjes met een eiland van roggebrood met rozemarijncrème, rosé gebakken fazantenborst met een roos van koud gerookte wildzwijnrug omgeven door room van wortel en ui. Een verfrissende sorbet van cassis met gekonfijte sinaasappelpartjes en een vleugje Grappa. Als hoofdgerechten kregen we (1) eendenborst op een zuurkoolstamppot met saffraan, gewelde rozijnen en gebakken groene asperges, begeleid door een calvadossaus gemonteerd met roomboter met kalfsfond en stukjes kaneelappel. (2) Hazenrugfilet op een quenelle van bospaddestoelen-tapenade met en Muscatelsaus met rozemarijn en roze pepers. Het dessert bestond uit een flensje gevuld met bruine chocolademousse en pistachenoten, vanille-ijs en een klein glaasje milkshake met Baileys en gebakken kokosbanaan. We kregen diverse “wild” wijnen te proeven die sommelier Roger met dhr. Klein-Velderman van Oud Reuchlin en Boelen met smaak hadden uitgezocht. Ron, Dennis en de rest (ik vergeet al die namen) van de bediening maakten er een hele fijne avond van. Henri en Pascale genoten van de complimentjes die ze kregen van de diverse gasten. Het was wederom gezellig druk, en de herfst aankleding was prachtig verzorgd.