1. Niet De Tourist, maar De IJsbeer heeft de beste friet van Den Bosch. Kom er al sinds 1967, maar ik woon niet om de hoek. Vroeger, toen FC Den Bosch nog een goede club was, kwam ik er langs op weg en van naar het stadion. Zo heb ik De IJsbeer leren kennen. De eigenaar van toen staat nog wel eens in de zaak, maar zijn zoon heeft de tent overgenomen. Kwaliteit is hetzelfde gebleven. Zoals een ander hier al meldde, zijn de Nasiballen en Bamischijven eenzame topklasse. Ook ik kick op de halve hanen, waar je snel mee moet zijn, want ze 'vliegen' de deur uit. Ik ken mensen uit Oss die er speciaal 15 km voor rijden.

Verdere aanraders: De huisschotels. Bamis, Nasi, Spareribs. Allemaal zeer goed verzorgd en voortreffelijk.

Hoewel de zaak midden in de beruchte Graafewijk ligt, is het er prettig toeven. Er komt ruig volk binnen, maar iedereen gedraagt zich keurig. Wellicht dat de eigenaar en het personeel dat afdwingt. Prettige sfeer, leuke mensen. Kortom een toptent.