Op dit adres zit nu: Strandhotel Bos en Duin

1. Erwin 11438 punten

Zaterdag 9 augustus voor de vierde keer naar Restaurant Jansens & Co.
    We hebben bonnen voor een verrassingsmenu. Zo verrassend dat zelfs de dame in de bediening niet weet wat het menu gaat brengen. We besluiten zowel het vis als vleesmenu te kiezen.
    Terwijl we wachten tot het voorgerecht wordt uitgeserveerd krijgen we twee huisgemaakte bolletjes brood met huisgemaakte tapenade van tomaat. Beide erg lekker.
    Het voorgerecht vlees is carpaccio. Het is een prima voorgerecht, de carpaccio is niet koud maar prima op temperatuur! Het is opgemaakt met een heerlijk koekje van Parmezaanse kaas, kappertjes, pijnboompitjes enz. Je kent het wel. Een erg smakelijk voorgerecht. Het kaaskoekje is super.
    Het voorgerecht vis is een carpaccio van tonijn. Dit is ook netjes opgemaakt met wat kappertjes, sla met dressing en komkommertagliatelle. We krijgen er nog wat bolletjes brood met heerlijke tapenade bij.
    Even later volgt de tweede gang; lente-ui soep. Een heerlijk romige soep. Ook hierbij worden twee bolletjes brood met tapenade geserveerd. We genieten.
    Uiteindelijk is dan het hoofdgerecht aan de beurt. Het vleesgerecht is een ribeyesteak met roquefort saus. Het hoofdgerecht wordt geserveerd op erg warme borden. Gelukkig. Het is een smakelijk gerecht met een erg milde saus. Persoonlijk had ik deze liever wat pittiger gekregen maar mijn vrouw vindt het prima.
    Het wordt geserveerd op een bedje van wortel, sperzieboon, snijboon en courgette. We krijgen er een schaaltje verse friet bij met huisgemaakte mayonaise. We kunnen nog extra friet krijgen wordt er bij het uitserveren aangegeven. Deze kans wordt ons echter niet geboden. Tijdens de gangen wordt ons namelijk niet gevraagd of alles naar wens is. Dat is dan ook de enige opmerking die we op de brigade kunnen maken. Verder worden we vriendelijk en keurig bediend.
    Het visgerecht is dorade met beurre blanc. Een heerlijke vis. Dit komt omdat deze eerst gerookt is voordat deze is gebakken. Ook het roken wordt hier zelf gedaan wordt ons later verteld. Het is ook een mooie hoeveelheid
    Het nagerecht is een bijzonder nagerecht met citroenijs en basilicum, een parfait met mint, een huisgemaakte heerlijke kletskop en een flinke toef stevige slagroom. De smaakcombinatie citroenijs/basilicum hadden we nog niet ervaren. Het bevalt ons overigens prima. We waarderen bovendien de creativiteit. Het gerecht wordt nog wat aangekleed met aardbei, passievrucht, physalis en ongeschilde kiwi.
    We hebben vanavond een prima avond gehad en komen graag terug. Aanrader? Jazeker.