Op dit adres zit nu: Manzo's

1. Nav mijn vorige recensie (zie hier onder) kreeg ik via de redactie van eet. Nu een reactie van de eigenaar van Blends.

Ik hem beloofd zijn restaurant een nieuwe kans te geven en op korte termijn nog eens langs te gaan, dat gebeurde gisteren.

Laat ik positief beginnen.

Het restaurant is erg mooi, van de entree tot de toilletten, echt schitterend. Ook de bediening is correct, in redelijk grote getale aanwezig en alert op verzoeken van bezoekers.

Als voorgerecht kozen we voor de wilde zalm met tonijn.
    Qua smaak erg goed en gewaagd. De hoeveelheid was wat minnetjes, maar voor een voorgerecht is dat verdedigbaar.

Als hoofdgerecht kozen we beiden de lamsbout.
    Toen deze geserveerd was bleek dat het gerecht beperkt bleef tot wat er op het bord lag, geen aanvullende aardappel- en groente(n) en geen side salad.

De smaak was ook nu weer goed, alleen de beide lamsbouten waren enorm vet. De mijne bestond voor 40% uit vet! Echt heel extreem. Een rand van vet mag, maar dit was absurd.

De totale hoeveelheid eten was ook veel te beperkt, het is onzin om te suggereren dat we nog honger hadden maar voldaan waren we beiden niet.

Waarom 1 eetlepel aardappelpuree en een handvol bonen en 4 wortels? Jammer, echt een mega afknapper terwijl de smaak best culinair was.

Ook nu moet ik helaas voor Blends concluderen dat de presentatie van het geheel, pand, personeel, menukaart, opmaak op bord volmaakt is, maar dat het absoluut niet wordt waargemaakt in de keuze van het materiaal (nu extreem vet vlees, vorige keer kurkdroge kip en tartaar). Daarnaast zijn de porties echt veel en veel te beperkt, doe niet moeilijk en zet een bakje friet en salade op tafel.

Ik herinner me het bezoek als een luxe plateservice.

Opmerkelijk was dat mij tot 3x gevraagd is (door verschillende personeelsleden) 'of het gesmaakt had'.
    Tot 3x gaf ik eerlijk aan dat het lamsvlees extreem vet was, niemand bleek wat te kunnen met mijn kritiek...

Wat mij betreft een voorbeeld van een correcte vorm en goede etiquette, maar zonder inhoud.

Jammer, ik verlang terug naar een malse grote Lomo met de sfeer en de oude koeienvellen van El Torro van tot pakweg 4 jaar geleden.

Voorlopig voor mij even geen Blends meer.

Mijn recensie nav een eerder bezoek:

Jammer, een gemiste kans. Ik wed dat de eigenaar beter zijn vorige formule (Argentijn) had kunnen upgraden.

Bij El Torro zag je de laatste jaren al de kwaliteit minder worden terwijl de prijzen tov bv de Griek en de Mexicaan een dimensie hoger lagen.

Het zal me verbazen als deze formule het redt in Zaandam, waar men gemiddeld toch gewoon kwaliteit en kwantiteit gecombineerd wil zien. Blends biedt te weinig en de kwaliteit blijkt met name uit de presentatie en niet uit de kookkunst en het gebruikte materiaal.