Op dit adres zit nu: Het Klooster

1. Wat leuk om veel lovende reacties te lezen over dit restaurant! :) Ik heb er zelf twee keer gegeten en werd ronduit verdrietig van beide ervaringen.

Ik woon al lange tijd in Weert en was erg enthousiast toen ik hoorde dat er een écht Italiaans restaurant kwam op de plek waar vroeger De Poorter zat! Ze hadden zelfs een echte Italiaanse kok ergens uit België gehaald die je de authentieke Italiaanse keuken kon laten ervaren. Dat beloofde een hoop.

Ik ben één keer per jaar jarig en het leek mij hartstikke leuk om dit met familie en vrienden te vieren in het net geopende Prego! Bij binnenkomst leek er echter weinig veranderd; ja, Eros Ramazzotti zong op de achtergrond, maar verder verklapte niks dat je in een Italiaans restaurant stond. Beetje jammer aangezien ik ook altijd veel waarde hecht aan de ambiance.

We kregen de kaart van een ronduit aardige mevrouw die ons vriendelijk te woord stond. Door haar vriendelijkheid vergaven we het haar ook meteen dat ze tijdens het inschenken van de wijn bij elk glas op de tafel morste. De menukaart zag er netjes uit. Er zat zelfs een extra kaartje bij waarmee ze ons attendeerde op hun Facebook-pagina en dat je deze kon 'liken'. We moesten erg lachen om het feit dat er in de twee regels tekst maar liefst 5 spelfouten stonden.

Origineel dat we waren, bestelden we allemaal pizza. We hadden geen haast dus de lange bereidingstijd van de pizza viel ons niet op. Toen de pizza's eenmaal op onze tafel stonden, werden we totaal niet vrolijk van wat we zagen. Ondanks dat het verschillende pizza's waren, zagen ze er allemaal exact hetzelfde uit... En dat was dan voornamelijk een dikke laag kaas op een saaie bodem.

Ik zou met een stuk papier en een potlood nog een smakelijkere pizza kunnen tekenen dan dat er op dat moment voor mijn neus stond. Op uiterlijk moet je niet beoordelen, maar ook de smaak van de pizza was net zo inspiratieloos als dat het eruit zag. Het was eigenlijk vooral kaas waar je dan af en toe een ingrediënt van de kaart in terug vond. Bij het zien van de vette pizza moest mijn vader in ieder geval meteen terugdenken aan zijn bypass-operatie.

De eigenaar was er die avond trouwens ook! Een net uitziende man die trots met zijn handen op zijn rug door zijn restaurant liep. Over zijn houding tegenover gasten die hij niet kende wil ik verder geen woorden vuil maken. Geen blik waardig in ieder geval.

Naast dat de gerechten op zowel presentatie als beleving jammerlijk faalden, zorgde het er helaas ook voor dat het onderwerp aan tafel vooral ging over het slechte eten; hierdoor werd het heugelijke feit dat ik een jaartje ouder was geworden helemaal vergeten.

De fooi hield ik zelf als verjaardagsgeld en besloot hier nooit meer terug te komen.

-----

Een half jaartje later besloot ik mijn belofte te verbreken en ze nog een kans te geven! Misschien had de chef die dag ruzie met zijn vrouw en botvierde hij dat op onze pizza's. Je weet het natuurlijk nooit. Dus ik nam mijn vriendin mee naar Prego voor een lekkere lunch!

Ik ging deze keer voor de pasta, en mijn vriendin ging voor drie Italiaanse broodjes die verschillend belegen waren.
    Samengevat:
    - Het duurde ontzettend lang voordat het klaar was. De chef bood wel netjes zijn excuses aan.
    - Ze vergaten een deel van mijn gerecht.
    - Bediening had weinig kennis van zaken, maar was wel hartelijk.
    - De broodjes van mijn vriendin waren taai.
    - Maar: ondanks dat mijn pasta in eerste instantie niet compleet was, was hij wel lekker!

-----

Voor mij is Prego leuk om iets te gaan drinken met een kaasplankje erbij of iets dergelijks. Maar voor een lekkere verfijnde maaltijd hoef je er niet te komen.

3,4