1. Na 2 dagen Efteling en een zeer goed bevallen overnachting + ontbijt in het Efteling hotel wilden wij (8 volwassenen en 7 kinderen) het uitje feestelijk afsluiten in de Hoffelijke Heraut, dat de sfeer uitstraalde van een Franse stationsrestauratie, en dat bedoel ik positief. We hadden niet gereserveerd en het was behoorlijk druk, maar toch werd door de gehele avond attent blijvende bediening fluks een grote tafel voor ons in orde gebracht. Dat duurde even maar gaf niks; de kinderen vermaakten zich uitstekend in de speelkamer. We gingen voor de hoofdgerechten (Burgers, Sate) en dat beviel jong en oud prima. Ik bestelde de Dorade (op aardappelrosti, met een garnituur van mosselen, garnalen en citrussaus) en die was ronduit voortreffelijk. Bij de toetjes viel vooral de Kaas van opa op, een ''proeverij van kaassoorten met passende (gelukkig maar!!) garnituren'', geserveerd in een dik (sprookjes?)boek. Leuk en lekker.