1. De entree van dit op een bijzondere plek gelegen restaurant, nabij het centrum van Lemmer is omgekeerd evenredig aan wat de gasten uiteindelijk wordt geboden.
    Eenmaal de treden bestegen, dan wacht de gast een prettige en sfeervolle ambiance waar het goed toeven is. De fauteuils zijn comfortabel en deze zijn geplaatst aan ruime, feestelijk aangeklede en daardoor uitnodigende tafels. Wellicht ben ik de uitzondering die de regel bevestigd: maar een mooi gedekte tafel is voor mij een must. Mooie vol gevormde wijnglazen in slagorde opgesteld naast en boven esthetisch verantwoord servies waarnaast uitgebreid en ruim liggend bestek doen mijn hart sneller kloppen: de basis van een mooi eetfestijn is dan aanwezig. De Tevreden Kikker beschikt bovendien over een mooi overdekt terras op niveau. Daar gezeten kunt u al dinerend - indien het weer het toelaat - genieten van mooie vergezichten over het Iselmar; prachtige ondergaande zonnen zijn daar iedere dag weer waarneembaar. Ook in tijden dat het in Lemmers centrum druk, benauwd en vol is, is het hier goed toeven en – nog belangrijker – heeft en neemt men alle tijd voor u. Je wordt als gast gewaardeerd en behandeld. In alle rust wordt de kaart aangereikt en in diezelfde rust word je de tijd gegund deze te bestuderen, want die kaart is zeer origineel en het uitpluizen meer dan waard. Vele culinaire gerechten en gerechtjes worden daarop vermeld en schrijver dezes mocht afgelopen zomer reeds meerdere malen met vrienden en/of familie deze Satisfied Frog bezoeken en iedere keer opnieuw was het mij mogelijk een samenstelling van gerechten te kunnen kiezen, zonder in herhaling te moeten vervallen. Ik ben geen kenner van culinaire hoogstanden, maar ik kan wel proeven of een gerecht goed smaakt of niet. Noch bij mij noch bij mijn mede-dinerenden, nimmer was een negatieve beoordeling van enig voorgezet gerecht van node. Alle gerechten worden met liefde en aandacht bereid en dat proef je, simple comme bonjour. Voeg daarbij, en daar heb ik wel een beetje weet van, de mooie wijnen die op de kaart worden aangeboden en nog belangrijker: de redelijke prijzen die deze vriendelijke uitbaters daarvoor verlangen. Tja, dan wordt genieten dubbel genieten!