1. Lies, Els en Lia

Onze verwachtingen waren hooggespannen en dat leverde toch een teleurstelling op.

De forel was op. Dat kan gebeuren. Van de 4 desserts waren en 2 niet beschikbaar. De bijgerechten die onze nieuwsgierigheid hadden gewekt - parfait met maanzaad en een tuinbonenpureetje - waren er ook niet. Dat laatste moesten we zelf constateren toen het gerecht al voor onze neus stond. Daarop werd ons de prima koffie met snoeperij aangeboden door het huis.

De ober dacht ons verder tevreden te stellen met de opmerking dat de kaart binnenkort zou veranderen. Zijn adem getuigde daarbij intens van een recent genoten sigaret.

De krokant gebakken zwezerik bestond uit een paar te dikke stukken, waaraan dus weinig krokants viel te beleven. De vis was matig. Maar de huiswijn was uitstekend, ook qua prijs, de voorgerechten waren heerlijk en het kaasplankje was goed.

Kortom: de bediening kan iets professioneler, de kaart kan eerlijker, de keuken mag minder grillig.

In totaal een tweede kans waard, in de hoop dat De Schelm toch een blijvertje kan worden.