Op dit adres zit nu: Restaurant Bastille

1. Afgelopen week kregen wij een nieuwsbrief van Ristorante Ortica met daarin de aankondiging van de nieuwe menukaart. Hierdoor besloten mijn vrouw en ik onszelf weer eens te trakteren op een lekker etentje. Het was namelijk alweer een tijdje geleden dat wij bij Ortica waren wezen eten.

Onze vorige ervaringen waren erg goed, echter i.v.m. de vakantieperiode was het er niet meer van gekomen.

Gisterenavond (donderdag) zijn we al vroeg naar het restaurant gegaan (rond 18.00 uur). Zodoende kunnen we lekker lang tafelen. Bij aankomst was het nog relatief rustig. Vanaf 19.00 uur liep de zaak verder vol. Ik verwacht dat er ongeveer 20 gasten in de zaak waren.
    De Italiaanse gastheer ontving ons netjes, helaas spreekt hij alleen Italiaans en Engels, en bracht ons naar de tafel. Wij zaten in de niskamer bij de open haard. Gezellig plekje voor een romantisch avondje voor 2.

We zijn maar direct gestart met een glaasje prosecco. Erg lekker. Uiteindelijk maar besloten om de hele fles te houden......

Als amuse kregen we een lepel met een stukje tomaat en mozarella (volgens mij heet dat caprese?). Smaakte goed, en wekte de eetlust verder op.

De nieuwe kaart is erg gevarieerd, maar niet te uitgebreid.

De gastvrouw, een Nederlandse dame, hielp ons met het opnemen van de bestelling. Vriendelijke mevrouw, die ons enthousiast maakte over een aantal nieuwe gerechten.

Op haar advies hebben wij als voorgerecht beiden het taartje van inktvis en aardappel genomen. Erg smaakvol, vooral omdat het lauwwarm werd geserveerd.
    Daarna hadden we beiden de gegrilde en gegratineerde sint jacobsschelpen met rode ui. Super lekker! Wel een beetje prijzig (€ 19,00), maar je krijgt wel 4 grote coquilles.
    We zaten eigenlijk al vol voordat het hoofdgerecht kwam.
    Mijn vrouw had als hoofdgerecht de zeetong besteld. Deze stond als vis van de dag op de kaart. Ik had de dorade uit de oven met artisjok. Op ons verzoek hadden wij beide vissen in z'n geheel (dus niet gefileerd) gekregen.
    Het bleken enorme vissen te zijn........ wat een feest!

De smaak was perfect en puur. Vooral omdat er niet met allerlei sauzen wordt gewerkt. Gewoon vis met een beetje zout. Ik denk dat de zeetong van mijn vrouw bijna een kilo was. Dit bleek ook echt te veel. Helaas hebben we beiden niet alles opgegeten omdat we het niet meer op kregen.

Het nagerecht hebben we daarom maar overgeslagen.

Na nog een lekker glas wijn hebben we espresso besteld. Deze werd voorzien van allerlei koekjes en 2 glaasjes met rodebessensap. Hier zaten stukjes witte chocolade in. Goede combinatie en lekker bij de koffie.

De bediening was correct en vriendelijk. De kok kwam nog even vragen of alles naar wens was geweest (ook hij spreekt alleen Italiaans....).

De rekening viel redelijk mee; zeker voor deze kwaliteit. 140 Euro voor 2 personen incl. alle drank.
    Wij hadden niet het 4- gangen menu besteld. Dit is wel voordeliger (daar zat gisteren namelijk ook de zeetong in, maar niet de coquilles waar we erg zin in hadden).
    Om 22.00 uur zijn we voldaan naar huis gegaan. Het was weer erg geslaagd.

Bedankt voor een gezellige avond en tot volgende keer!