1. Renate en Yvonne

Als een sprookje….

Pas getrouwd en genietend van onze huwelijksreis in het prachtige Twente. De watermolen Singraven, de meanderende Dinkel, een glimp van een ijsvogel, wat wensen we nog meer….
    Eén wens bestond al lange tijd, maar was nog niet in vervulling gegaan: dineren in restaurant ‘de Watermolen’ gelegen op landgoed Singraven.
    Vanavond is het dan zo ver. Als we de drempel over stappen is het alsof we een sprong terug maken in de tijd…. De ruimte ademt warmte en nostalgie. Meubelen uit een andere eeuw, verlichting die deze sfeer versterkt, een knapperend haardvuur en een feestelijk gedekte tafel.
    En nu het culinaire gedeelte…. Vooraf ‘robuust’ brood en heerlijke sausjes geserveerd op een prachtig eikenhouten plankje. We spreken er onze bewondering over uit, en vertellen over ons ‘Twentse muurtje’ in hartje Amsterdam waar o.a. een aantal houten geveltekens en Twentse spreuken hangen. Weliswaar wonen we al lange tijd in Amsterdam, maar iets in ons blijft ‘Tukker’.
    Dan is het tijd voor de carpaccio van botervis met gerookte zalm en de vissoep die op een garnituur van roze garnalen en gerookte zalm wordt opgeschonken. Als hoofdgerecht de Zeebaars met een zachte kreeftensaus op een bedje van doperwtenpuree. Dit alles wordt omlijst door salade, warme groenten en gekruide aardappeltjes. Werkelijk iedere hap is genieten!
    Na al dit lekkers sluiten we af met cappuccino en Irish Coffee. De hele avond heeft het personeel ons prettig en attent bedient en ook nu worden we blij verrast. Ter ere van ons huwelijk krijgen we een in chocolade geschreven ‘proficiat’ op een schaal met heerlijke bonbons!
    Staren in het haardvuur, nagenietend van een feestelijke culinaire ervaring, en dromen over wat komen gaat… Dan komt toch het moment om afscheid te nemen.
    We worden opnieuw verrast door het personeel. Bij uitzondering, als zeer bijzonder cadeau, bieden ze ons het prachtige eikenhouten plankje van het voorgerecht aan om aan ons ‘Twentse muurtje’ te hangen! Het maakt de avond nog specialer!
    Wij komen zeker terug!

Renate en Yvonne