in Kampen

Excellente kwaliteit tegen een zeer redelijke prijs

1. Jan Brink

Heerlijk gegeten bij Swagat. We hadden gekozen voor het verrassingsmenu (26,50 p.p., vanaf 4 personen) omdat we niet eerder Indiaas gegeten hadden en de menu kaart zeer uitgebreid is.
    We kregen ieder verschillende voorgerechten zowel gamba's als vleesgerechten. Smaakte heerlijk. Het hoofdgerecht is echter buitengewoon uitgebreid, op 2 rechauds (per viertal) werden 10 verschillende gerechten (waaronder rijst) gepresenteerd met daarnaast nog een bakplaatje in hout ingelegd met gebraden vlees. De hadden voornamelijk mild en medium pittige gerechten en dat was wat ons betreft precies goed. 1 heet gerecht was ook echt Aziatisch heet en wel lekker ter afwisseling. De diverse kip- en lamsgerechten waren echt heerlijk. Ik kan het verrassingsmenu echt aanraden. Diverse heerlijke gerechten om een goede indruk te krijgen van de Indiase keuken. Ook het Indiase bier was lekker.

Als nagerecht werden diverse soorten ijs geserveerd, zoals kokos-ijs; mango-ijs, passievruchten ijs (erg lekker !) en een dame blanche, allen met slagroom. Een heerlijk frisse afsluiting van het diner.

De bediening was uiterst vriendelijk en klantgericht met een glimlach van zowel Bhutanese als Nederlandse bediening.

Het decor is vrij strak en modern, het is er zeer schoon en toch sfeervol. En de stoelen zitten goed. Er zijn ongeveer 40 stoelen, zodat het een vrij klein restaurant is.

Er kan vlakbij aan de kade bij de IJsselbrug geparkeerd worden (nog geen 100 m lopen). En toch ben je direct in de sfeervolle binnenstad van Kampen.