in Haelen

Heerlijk eten in een stukje geschiedenis

1. Wij komen hier al jaren en zijn elke keer weer positief verrast over de kwaliteit van het eten.
    Om te beginnen, elke keer krijg je een amuse van het huis, een mousse van de meest uiteenlopende dingen, bv gepofte knoflook, tomaat, radijs, asperge, altijd verrassend, altijd heerlijk!

Dan het menu; de prijs/kwaliteitsverhouding is meer dan prima. Je eet hier niet gratis, maar daarvoor is het beter dan in vele andere restaurants.
    Ruud zal met zijn eten waarschijnlijk nooit een michelin ster halen; in plaats van kleine moleculair bereide hapjes lijkt het eten op een combinatie van je moeder thuis (als je moeder echt goed kon koken) met iemand die voor kok gestudeerd heeft met daarnaast een behoorlijk stuk creativiteit en inspiratie. Er is maar één woord voor: HEERLIJK. Wij zijn verwende gasten, maar blijven hier terug komen!

Vaak ook seizoens-gebonden gerechten; de asperge kaart is fantastisch, de wild-kaart nog beter!

Daarnaast zorgen Ruud en Marianne voor een zeer aangename sfeer; van terugkerende gasten zijn voorkeuren en afkeuren bekend; je krijgt dus altijd het gevoel dat men je kent.

Tja, klein puntje van aandacht; als er ooit geld overblijft zouden wij het investeren in een gedeeltelijke renovatie van sommige gedeeltes van het restaurant. Maar dat is dan ook echt alles!

PS Had ik al gezegd dat ALLES kan hier, "grand dessert" niet op de kaart? Gewoon vragen! Een overdadig dessert met warme kersen/choco mousse/flensje met ijs/nougatine met ijs/aardbeien met ijs enz enz!
    De wijnkaart is trouwens ook erg goed en zeer betaalbaar!

Advies : doen!