1. Met het gezin zijn wij wezen eten bij Café Restaurant 't Hilletje. Dit was een hele slechte ervaring. Op alle fronten ging er genoeg fout en dat heeft mij ertoe geleid om deze recensie te schrijven. Ik beoordeel dit vanuit een neutraal standpunt. Wij zijn geen moeilijke mensen, wij verwachten ook niet veel, maar wat wij hier voorgeschoteld kregen was ronduit belachelijk.

Eten & Drinken : 2/10

Voorgerecht:
    Een redelijk lekkere tomatensoep, waarvan ik voor het eerst de tomaat weer eens in de soep proefde.

Hoofdgerecht:
    Een vleesfondue, op de ouderwetse manier. Een aantal vleesjes waren niet geschikt voor gebruik. Het vlees zelf was redelijk te eten, maar niet van hoogstaande kwaliteit.

Nagerecht:
    Coupe Aardbei. Nogal warme aardbeien zaten gemengd met het ijs. Aan de tafel werd mij verteld dat dit hoorde, maar ondanks dat smaakte het niet prettig. Het ijs was niet zoals ijs hoorde te zijn, maar het was te eten. Ook constateerde ik een haar in mijn ijs. Onderin, en het ijs bleef er aanhangen. Ik heb de rest niet opgegeten, smakeloos.

SERVICE: 1/10
    Het personeel is ongetraind, ongemanierd en een aantal van hen brutaal, maar vooral kinderachtig. De regel 'klant is koning' is hier vreemd. Ook is het personeelsteam zorgwekkend klein.

Wij werden op een hele aparte manier aangesproken. Het was een mengeling van gedwongen netjes en babbeltaal. Over babbeltaal gesproken:

Is het normaal dat er geduwd, gekieteld en gebabbeld word bij de kassa onder het helpen van een klant, als er genoeg te doen is in het restaurant? Hier wel.

Wij ontvingen smerig bestek (met name de fonduevorkjes). We hebben nieuw bestek gevraagd, dit kregen we. Nogmaals was er bestek vies. Toen wij gingen vragen voor het vervangen van dit vorkje, zei de jongeman: "Ja, dit zijn mijn zaken niet, ik ga niet over de schoonmaak.".

Het personeel serveerde het eten niet op de goede manier. Het werd wel in de buurt van jezelf neergezet, maar daar was alles mee gezegd.

Ook ontstond er brand omdat niemand van het personeel raad wist met de bakjes aangestoken spiritus voor onder de fondue. En ook niemand wist raad met de brand: meisje bij de kassa giechelde, er was geen branddeken of blusapparaat in de buurt en het moest maar opgelost worden met een kan water. Dit had uit de hand kunnen lopen, maar gelukkig liep het dat niet. Aangezien een groot deel van het interieur uit hout bestaat, was dit een gevaar. En aangezien wij aan een tafel werden neergezet met een paardendeken bij het raam, was dit nog gevaarlijker. De jongen was wel geschrokken zei hij. Wij ook. Alleen daar helpen we niemand mee. In zo'n situatie moet je weten hoe je moet handelen.

Ook hoorden wij alles wat fout ging in het restaurant. "De frietjes zijn wit, keuken", "de wortels zijn niet goed", "getver , er zit een rups in de sla!".
    Dit willen wij niet weten, dit hoeven wij niet te weten en vooral: dit moeten wij niet weten.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dit zegt volgens mij wel genoeg.

SFEER: 3/10
    Het lag op een leuke locatie, het interieur was best leuk, maar omdat het restaurant niet bepaald schoon was, het overgrote deel van het personeel bot en geen sfeermakers waren, alles zo erg tegen viel, is dit bezoek qua sfeer toch ook uitgelopen op een domper.
    De toiletten waren al een tijd niet schoongemaakt, de papiertjes bij de handwas waren aan een kant op, de inhoud leek verspreid over de grond te liggen.
    Blijkbaar vroegen wij ook teveel van het personeel, die ons na een tijdje scheef aan begon te kijken. Schoon bestek en een schoon restaurant, moet dat nou echt?

PRIJS / KWALITEIT: 1/10
    En toen kregen wij de rekening. Het kwam erop neer dat het fonduen ons 100 euro heeft gekost! 100 euro! Het vlees moest wel van een heel speciaal dier zijn. De fondues zijn waarschijnlijk van een heel exclusief merk. Maar nee, het vlees was erg standaard en de fondues waren verouderd.
    Nagaan dat het voorgerecht + nagerecht + drankjes ons 100 euro hebben gekost. Belachelijk!
    En niet eens een compensatie voor hetgeen wat er allemaal gebeurd is, gewoon een opmerking: "Ik ben blij dat het toch gesmaakt heeft!".
    In totaal heeft dit feestje ons 200 euro gekost. Een prijs vergelijkbaar met een luxe restaurant.

Conclusie : afrader.

Café Restaurant 't Hilletje is op dit moment een dikke afrader. Op alle fronten wankelt het, en het lijkt erop alsof het ze allemaal maar niks uitmaakt. De vrouw die ons hielp wel, die vond dit ook niet zoals het hoorde, maar presenteerde ons wel met trots de grote rekening. Een afrader dus, en een hele grote.