in Olst

sfeervol dineren in een authentiek Veerhuys aan de IJssel

1. We kwamen op de heetste dag van het jaar; wij hadden daar geen last van, maar bij de ontvangst werd ons ( twee vriendinnen) gezegd dat de gasten zo merkwaardig reageerden, ook wij moesten er niet op rekenen dat de gordijnen dicht geschoven zouden worden voor de zon, enz.
    We waren nogal verbaasd.

Uit de kaart konden we goed kiezen: een salade met brood, "neen, geen toevoegingen van warme aardappels of groente, dank u".
    Bij nog restende eetlust wilden we nog kiezen voor een dessert. "Kunt U bij het dessert met aardbeien het ijs weglaten?" "Dat moet ik navragen want ik weet niet of er voldoende aardbeien zijn ingekocht".
    Zonder een woord werd even later bestek neer gelegd, bij navraag bleek er geen probleem. Ik vroeg overigens niet om een toevoeging, maar weglaten.
    Tot mijn verrassing werd mij later op een schaaltje enkele kletskoppen gebracht die hoorden erop, maar omdat ik geen ijs wilde waren die vergeten.
    Het lijkt heel attent, maar doet merkwaardig aan.
    Tot slot een kopje koffie met voor ons als verrassing allerlei heerlijkheden, waarvan we nogal wat lieten liggen omdat we verzadigd waren en geen behoefte hadden aan veel zoet.

Bij de nota bleek dat we voor het extra brood €4.50 moesten betalen en de koffie bleek een bijzondere koffie geweest te zijn met natuurlijk een prijskaartje eraan.

Al met al een merkwaardige ervaring, het even een hapje eten was uitgelopen op een financiele uitspatting.
    Wie had hier nou eigenlijk last van de warmte?

Graag hadden we e.e.a. nog besproken met de uitbater, maar het weeralarm dreef ons naar huis met nog een uur autorijden voor de boeg.