1. Onlangs, zoals beloofd in m'n vorige recensie nav. prima afhaal-sushi-box, het ayce concept op lokatie nb. inclusief drankjes voor wel zeer schappelijke prijs wezen uitproberen. Helaas dus met vooraf nogal hoog gespannen verwachtingen. Achteraf culinair zeer wisselende belevenis genoten. Ja, de diverse sushi waren wederom van uitstekende kwaliteit, heerlijk. De diverse salades bevielen ons wisselend wel en niet, maar de rest van de kaart viel mij/ons eigenlijk wat tegen. De gerechtjes van de grill, en uit de frituur, echt stukken minder interessant, sommigen zelfs kraak noch smaak. De droge witte huiswijn vond ik overigens wel weer prima, dus al met al absoluut geen misser, zeer zeker niet. Als je voor niet al te veel geld best wel redelijk lekker en vooral vrij veel wilt nuttigen. Maar eigenlijk wel weer wat (te) duur als je gewoon wat minder, maar wel alleen maar lekker zou willen mogen tafelen. Enfin, sfeer en service verder gewoon goed, trendy tent, beetje modern lokaalachtig met achterin grote open keuken met de kokkies zichtbaar aan het werk, altijd leuk en daarvoor een over de hele breedte, grote gekoelde vitrine met daarin de nog te bereiden diverse, verse waren. Hierbij eigentijdse (achtergrond)muziek, waarbij overigens een gesprek nog wel goed te voeren viel. Geen tijdslimiet gedoe en oke, wel echt even uit..

Vorige recensies van rudi reppert

• Via groupon thuis genoten van een met vers bereide lekkernijen, rijkelijk gevulde zgn. sushi-box voor 2 personen. Verschillende heerlijkheden, weliswaar de meest gangbare, maar zeer wel smakende nigiri en maki (zalm, garnaal, paling, tonijn, omelet, california). Verhouding tussen sushi-rijst en 'vulling' gewoon goed, prima. Daarnaast voldoende zakjes betere japanse sojasaus, pittige gember en uitstekende wasabi, pas wel op: superscherp (knallende heetheid ten top, die we dan maar blusten met een forse slok van de fantastische spaanse droge witte uit de eigen import van il gusto ook alhier). De knapperige pappadums met chili-room
    dip lieten zich daarbij makkelijk oppeuzelen. Ja, meerdere smaaksensaties, culinair zeer plezierige ervaring. Misschien niet echt goedkoop (mn. zonder groupon), maar het geld wel waard. Ik ben aangenaam geholpen zowel bij bestellen, als ophalen (maaktijd 2 uur, wel wat lang).

Enige absolute minpuntje vond ik het moeizame transport van de zgn. sushi-box, box niks box.. gewoon een grote, open wegwerpschaal in plastic tas, sowieso, maar op de fiets zeker onmogelijk om te transporteren zonder heen en weer/op en neer schuiven. Bij een box denk ik eerder aan soort gebaksdoos met daarin de kost en kwetsbare sushi-waren wat steviger op de plek verankerd. Dus tip voor verbetering. De sushi kwamen nog net wel heelhuids over. Enfin, nogmaals genoten, bedankt en we zijn dus zeker van plan om eens ter plekke het ayce-concept te komen nuttigen. Ciao.