1. Wij gaan regelmatig uit eten en geven niet zo vlug commentaar op een restaurant. Vergissingen of eens iemand vergeten kan altijd. Maken wij niet zo'n punt van. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Maar deze keer was de ergernis dusdanig groot dat ik het niet kan nalaten het hier neer te schrijven.

Tot hoofdgerecht niets te klagen. Eten was lekker.
    Na het hoofdgerecht wilden wij een nagerecht bestellen en de kaart werd gebracht en bestelling opgenomen.
    Na 45 minuten kwamen ze plotseling opnieuw met de kaart. Daar hadden we om gevraagd. Nee, we hadden dus al besteld. Het nagerecht "ijs" werd poos later gebracht. IJs was het niet meer, was melk geworden en dat was nog niet alles. Er zat ook nog een stuk plastic afval in mijn ijscoupe.
    Toen de coupes werden opgehaald verteld dat het ijs gesmolten was en lieten we het stuk plastic wat erin zat zien, en dat we dus niet zo tevreden waren hierover.
    Vervolgens koffie besteld. Stuk plastic afval werd even later van tafel gehaald. Ze geloofden het niet, zei de serveerster.
    Verder gebeurde er dus niets meer. Geen excuses en er werd ook geen bestelde koffie meer gebracht.
    Na 1 uur was bij ons de maat vol en zijn we naar binnen gegaan om af te rekenen. Een fooi zat er deze keer dus beslist niet in.

Motto bij veel bedrijven is. "Heeft u een klacht, zeg het ons, bent u tevreden vertel het verder".
    Die slogan gaat voor Brassserie Hogerop kennelijk niet op. Jammer, een gemiste kans. Was er beter ingesprongen op onze klacht, dan had dit hier niet gestaan, waren we nog eens terug gekomen en hadden onze positieve ervaringen verder verteld.

Voor ons in ieder geval niet voor herhaling vatbaar.