1. Vandaag bij dekxels gaan eten. Je verwacht niet dat het er zo druk zou zijn op een dinsdag. Opmerkelijk, dat er zoveel jonge vrouwen in het restaurant te gast waren.

Het restaurant zou ik typeren als een hapjesrestaurant. Dit is namelijk vooral een restaurant voor mannen die willen afvallen en vrouwen die bang zijn om dik te worden. De kwaliteit van de hapjes is excellent, alleen te weinig voor mannen die wel wat lusten. Gelukkig zit er een mc donalds in de buurt om de honger te stillen.

Ga niet in het midden dan de zaak zitten, want daar hangt een vreemde lucht. Eerst dacht ik, dat ik mijn voeten niet goed had gewassen, maar de lucht bleek bij nader inzien uit het putje in de vloer te komen. Mogelijk is dit een klus voor de loodgieter.

Bij het bestellen bleek de sashimi van tonijn al direct uitverkocht: jammer, want het was pas 19:00 uur. De chardonnay smaakte prima bij het eten. De ceasarsalade was goed, alleen waren de black tiger garnalen met iets te veel citroensap ingedompeld, waardoor de smaak verloren was gegaan. Het derde hapje was een biefstuksate. Met twee happen was het gedaan. De cheesecake smaakte nogal machtig, maar deed after all mijn honger niet stillen.

Toen kwam de rekening. Zo weinig? Nee, de fles wijn stond er nog niet op. Nou, da's toch wel een slordigheidsfoutje. Maar goed, het gezellige interieur maakte dat ik toch een 8 voor sfeer heb gegeven, ondanks dat stinkende putje in de vloer.