1. Desmedt Verbeeck Wim & Irène

Weekendje Giethoorn, recenties opgezocht van restaurantjes in de buurt en Argentino Tango leek ons heel goed.

Wel, die kok kan koken, beheerst zijn grill als geen ander. De befaamde ribbekes gegeten en die waren uit de kunst. Een salad bar zo veel men wil, heel lekker brood en nog lekkerder boter. Dan kwam er nog witlof met kaassaus bij wat echt niet nodig is, een aardappel in de schil, enfin, alles super. Heel lekkere huiswijn, en zoals het een goeie Antwerpse bourgondïer betaamt ineens een fles.

Wij hadden geen goesting in iets wat minder was en zijn de andere dag terug gegaan om T-bone steak voor mijn vriend (vindt ge bijna nergens meer) en voor mij de rib eye en het is echt Argentijns vlees. Dit is pas een aanrader, zo veel smaak, wij wisten niet dat dat nog bestond. Perfect saignant gegrild en goed warm van binnen, het water loopt me terug in de mond. Terug de huiswijn genomen en een fles voor thuis extra gekocht, zo lekker.

Moest deze zaak in Antwerpen staan, zat alle dagen 's middags en 's avonds twee keer vol. De bediening ook heel vriendelijk, niks was te veel, alles kon en voor die prijs dan nog.

Het zit er dik in dat wij drie uur rijden over hebben, gewoon om van die keuken terug te genieten. 10 op 10 is het maximum, anders kregen ze van ons nog meer.

Wim en Irène