1. Het gebouw van ''De Gouden Oceaan'' is wel wat oud, maar daarom juist is dit restaurant het 'bruine cafe' van het dorp.
    Het personeel is uitermate vriendelijk en oprecht en spreekt redelijk goed Nederlands.
    Je wordt bij binnenkomst hartelijk gegroet en je tas en paraplu worden netjes in de garderobe opgeborgen. Je wordt dan naar je tafel geleid. Het personeel kent veel klanten persoonlijk en is oprecht geinteresseerd in de klant. Dat stelt mij gerust.
    Ik vind het fijn als iemand mij wegwijs maakt bij een vreemde omgeving. Je wordt echt geholpen bij het bestellen.

Het eten is erg lekker. Vanaf vrijdag is er lopend buffet. Dat vind ik persoonlijk erg handig.
    Als je toch een keer a la carte wil eten, is er keuze te over.
    In het weekend kan het bij het afhalen best druk worden. En dan lijkt het bij de bar net een cafe met piekuur.
    Je krijgt er namelijk bij de bestelling altijd een gratis drankje bij. Het kan er best wel gezellig worden bij de bar. Met al die mensen rond de bar heeft dit restaurant zijn aparte charme.

De gezelligheid, de ligging in het rustieke oude dorpcentrum en het lekkere eten maken van dit restaurant een oud maar gezellige ''place to be'' in Nieuwerkerk ad IJssel.